BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 21:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 1 czerwca 2012, 23:29 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
między nami jest taka róznica że jak czegoś nie wiem to nie piszę bajek ... tylko poprostu pytam , Ty uwazasz się za wszechwiedzącego , widzę że coś piszesz nie tak , coś co nie jest prawdą zwracam uwagę ... to chyba dla Ciebie jasne , nie chcesz chyba rzeszy swoich fanów wprowadzać w błąd jak będą czytali z rozdziabionymi japami :)

masz dawke 68 mg dlatego że masz nieruszony limiter paliwa i nie jest to ani pedał gazu , ani lambda ani ogranicznik momentu ... także teoretykiem jesteś słabym aby go ominąć i osiągnąć większą dawkę trzeba go obejść zmieniając konwersję i czasy wtrysków ale po logach widać że on trzyma dawkę ...
pamiętaj że logowałeś seryjne auto z niezmienionym ogranicznikiem momentu i konwersją stąd dawka 59 mg ... a ja zwróciłem uwagę na auto po zmienionym sofcie w którym uważasz i tak napisałeś jest dawka paliwa 68 mg co nie jest prawdą , tylko widzisz tak w logach ... dlaczego , to już wyjaśniłem ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 czerwca 2012, 01:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
TC napisał(a):
masz dawke 68 mg dlatego że masz nieruszony limiter paliwa i nie jest to ani pedał gazu , ani lambda ani ogranicznik momentu ...

lambda ... to ciekawe :rotfl: sądzę że mam dawkę 68mg
Co do pedału gazu ... wykaż się ile jest max ? Konkretne dane ... bo pitolisz w kółko to samo.

Nie napiszesz.... to ja napiszę (nie masz co się zasłaniać wiedzą i pieniędzmi- że niby wiedza kosztuje)

Nigdy nie zrobiłeś loga ... to już wiem :D (więc od Ciebie nic nie zobaczymy, pewnie też niczego nie dowiemy)
Teraz nabierz powietrza , idź poczytaj i wróć z czymś ciekawym .

Na pamiątkę masz jeszcze E60 530D DPF , zapewne Ci się przyda ... a na pewno twoim klientom .
Choć wątpię że jakiś posiadacz takiego auta , zdecyduje się wgrać przesłany przez Ciebie internetem, wraz z kablem program zmieniający parametry pracy silnika. Zrobiony zgodnie z życzeniem klienta .... z momentem przesuniętym na wyższe obroty :rotfl: :rotfl:
Miłego oglądania..

Obrazek


Jutro ciąg dalszy ... log auta z turbiną sterowaną uwalonym korkowcem .
Czyli , turbina żyjąca własnym życiem ... przeładowanie ,niedoładowanie , reakcja ECU - tryb awaryjny.

TC - :rotfl: Teraz twoja kolej :ok:

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 2 czerwca 2012, 06:42 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
widzisz na tym etapie chyba koniec naszej dyskusji ... masz smoke limiter oparty na lambdzie , najpierw leć szybciutko zapytaj Adriana :rotfl: :rotfl: :rotfl:
akurat auto z uwalonym krokowcem to żadna nowość , ale nigdy nie pomyslałem aby zapisywać swoje logi , by potem coś udowadniać :mur: zakład że przy okazji będzie błąd egr :hyhy:
a pedał gazu jest wyrażony w Nm ale skąd o tym możesz wiedzieć i że do tego właśnie jest potrzebna mapa konwersji Nm na IQ ... sam widzisz bez sensu dyskusja ...
jak wspomniałeś już od dpfie to też usuwam : :P a to już nie takie proste ...
a co do momentu przesuniętego w wyzsze obroty to poszukaj jak wyglądają auta w automacie ze zmienionym softem gdzie max moment zamiast odrazu mieć swój max po wstaniu turbiny narasta łagodnie i swój szczyt ma dużo dalej w obrotach ... ale przecież jak sam napisałelś Ty się na tym nie znasz a wchodzisz w dyskusje ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 12:34 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
można zmienić skalowanie mapy i wtedy logi są o kant d.. bo nic z nich wyczytać nie można..
dla przykładu: seryjna przepływa w tdi 110ps mierzy do 1,5bara , aby jeździć na seryjnej przepływce przy hybrydowym turbo które pompuje powyżej tej wartości trzeba ją oszukać... w logach zobaczymy wartości z mapy 1,4b dajmy na to, w rzeczywistości będzie 1,8b co pokaże nam wskaźnik boost :)... auto będzie miało rzeczywiste doładowanie 1,8b i tak będzie również jechało jak by miało 1.8b, a z logów wyczytasz 1,4...
to samo zapewne da się zrobić w przypadku paliwa w naszych CR; także chyba trzeba przyznać racje TC że nie warto patrzeć w same logi bo w zależności od tego kto robił soft i w jaki sposób go wykonał różne wartości można uzyskać, chyba że wszystkie auta wzięte do testów wyjdą spod ręki jednej osoby.. zatem najlepszą bazą do tego typu pomiarów i nauki z nich byłyby seryjne auta z różnym osprzętem zamontowanym, wtedy w miarę takie pomiary mogłyby być rzetelne, piszę w miarę gdyż jak wszyscy wiemy silnik silnikowi nie równy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
Mierzy masę powietrza. Która wpadnie do silnika przy 1,5 bara ... ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 13:22 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Cytuj:
seryjna przepływa w tdi 110ps mierzy do 1,5bara , aby jeździć na seryjnej przepływce przy hybrydowym turbo które pompuje powyżej tej wartości trzeba ją oszukać...

mierzy chyba do 1.55 z tego co pamiętam ;) wtedy się nie kombinuje tylko daje map sensor na 3bar :ok:

Wracając do tematu to nie wierzę że zostanę przy GT17.. Bardzo bym chciał GTB2056.. kto wie jaka jest wydajność paliwowa w 320d na wysokich obrotach? Dokładnie interesuje mnie czy starcza paliwa by mieć od 3500 do 4500obr płaskie 200KM ?

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2012, 13:38 przez jnx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 13:30 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
kacperix napisał(a):
można zmienić skalowanie mapy i wtedy logi są o kant d.. bo nic z nich wyczytać nie można..
dla przykładu: seryjna przepływa w tdi 110ps mierzy do 1,5bara , aby jeździć na seryjnej przepływce przy hybrydowym turbo które pompuje powyżej tej wartości trzeba ją oszukać... w logach zobaczymy wartości z mapy 1,4b dajmy na to, w rzeczywistości będzie 1,8b co pokaże nam wskaźnik boost :)... auto będzie miało rzeczywiste doładowanie 1,8b i tak będzie również jechało jak by miało 1.8b, a z logów wyczytasz 1,4...
to samo zapewne da się zrobić w przypadku paliwa w naszych CR; także chyba trzeba przyznać racje TC że nie warto patrzeć w same logi bo w zależności od tego kto robił soft i w jaki sposób go wykonał różne wartości można uzyskać, chyba że wszystkie auta wzięte do testów wyjdą spod ręki jednej osoby.. zatem najlepszą bazą do tego typu pomiarów i nauki z nich byłyby seryjne auta z różnym osprzętem zamontowanym, wtedy w miarę takie pomiary mogłyby być rzetelne, piszę w miarę gdyż jak wszyscy wiemy silnik silnikowi nie równy.

Uważaj co piszesz kolego ... Ja za to dostałem ostrzeżenie od miszcza logow ...
I ta wypowiedzią pokazujesz że logowanie modzonego auta wymaga choć trochę znajomości ódstaw chiptuningu ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 18:13 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
jnx napisał(a):
Cytuj:
seryjna przepływa w tdi 110ps mierzy do 1,5bara , aby jeździć na seryjnej przepływce przy hybrydowym turbo które pompuje powyżej tej wartości trzeba ją oszukać...

mierzy chyba do 1.55 z tego co pamiętam ;) wtedy się nie kombinuje tylko daje map sensor na 3bar :ok:

Wracając do tematu to nie wierzę że zostanę przy GT17.. Bardzo bym chciał GTB2056.. kto wie jaka jest wydajność paliwowa w 320d na wysokich obrotach? Dokładnie interesuje mnie czy starcza paliwa by mieć od 3500 do 4500obr płaskie 200KM ?

standardowa kalibracja wtrysków w Twoim aucie jest do 85 mg paliwa czyli zgodnie z teorią miszcza logów nawet nie musiałbyś zmieniać czasu otwarcia wtrysków ...
:szok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 18:37 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
TC Nie możesz odpisać normalnie? Ja też jestem ciekawy do jakiej mocy wystarczają seryjne wtryski w M47N?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 18:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
Ja uważam że skoro te same wtryski w 3.0D starczają do 320KM max to u nas 210KM max przeciez to tylko 2 gary mniej więc analogicznie.. Zatem GTB22 odpada bo nie wykorzystamy jej potencjału, jedyne co to GTB20 bo pięknie będzie dmuchacć do końca.. No chyba że mitsu ze 177konnej wersji ale jakby mi powiedział ktoś co przerobić konkretnie i czy jest to możliwe to bym wziął od mitsu.

a ostatnio wpadłem na najbardziej szalony pomysł... ładuje 550x230x65 cooler tamten 180mm oddaje. Popierdzieliło mnie, trudno. :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: Chyba nie ma na sieci żadnego projektu z takim dużym IC w 320D :rotfl: :rotfl:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 19:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
jnx napisał(a):
Ja uważam że skoro te same wtryski w 3.0D starczają do 320KM max


W którym 3.0d wtryski wystarczą do takiej mocy? W M57 kolega ma spory zapas na turbinie, a paliwa wystarczyło do 217KM i 530nm, powyżej już słabo rozpylały podobno. Oczywiście biorę pod uwagę przebieg auta i to, że wtryski już nie są pierwszej młodości, ale myślę, że może max +15-20KM dałoby się wykrzesać w tym motorze. Natomiast w projektach M57N na 300-310KM i ok 700nm też już zawsze siedzą wtryskiwacze z E90 335D. Jeżeli się mylę to proszę popraw mnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 19:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
no mowa o M57N odnośnie tej mocy.



Haaaaa i mam IC :

Obrazek

550x230x65mm

Popierdzieliło mnie :rotfl: Oby lag nie okazał się za duży :rotfl: Ale jak coś robić to z grubej rury :rotfl:

Z całą powagą polecam interesy z fmic.pl
Chłopak naprawdę jest ugodowy, naprawdę idzie się z nim ze wszystkim dogadać. Sam prowadzę interes i jestem wymagający jeśli chodzi o kontakt z klientem a tutaj naprawdę podejście do klienta :ok: :ok:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Ostatnio edytowano 3 czerwca 2012, 19:57 przez jnx, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 19:43 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
leem na seryjnych wtryskiwaczach ma 287KM i 572 nm w M57N. No z tym coolerem to już gruboo. ;) Teraz musi wpaść jakieś większe turbo, no i remap. :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:11 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
jnx napisał(a):
no mowa o M57N odnośnie tej mocy.



Haaaaa i mam IC :

Obrazek

550x230x65mm

Popierdzieliło mnie :rotfl: Oby lag nie okazał się za duży :rotfl: Ale jak coś robić to z grubej rury :rotfl:

Z całą powagą polecam interesy z fmic.pl
Chłopak naprawdę jest ugodowy, naprawdę idzie się z nim ze wszystkim dogadać. Sam prowadzę interes i jestem wymagający jeśli chodzi o kontakt z klientem a tutaj naprawdę podejście do klienta :ok: :ok:

a planujesz zderzak mpakiet ??? pytam z ciekawości bo mi się wydaje że nawet standardowy IC jest przysłaniany delikatnie przez zderzak ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
dokładnie :ok: rozglądam się właśnie za takim :) i nie obchodzi mnie to że ktoś powie że z przodu mpakiet a z tyłu nie, ma być performance i tyle :rotfl:

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jnx napisał(a):
Z całą powagą polecam interesy z fmic.plChłopak naprawdę jest ugodowy, naprawdę idzie się z nim ze wszystkim dogadać. Sam prowadzę interes i jestem wymagający jeśli chodzi o kontakt z klientem a tutaj naprawdę podejście do klienta



Dokładnie. Kontakt jest pefekt, z gościu też jest 100% OK !



Ja pozostaję przy małym rdzeniu , ale już wiem co zrobie dodatkowo :hyhy: Ba już nawet wiem jak to wykonam :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:46 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
deejeys napisał(a):
jnx napisał(a):
Z całą powagą polecam interesy z fmic.plChłopak naprawdę jest ugodowy, naprawdę idzie się z nim ze wszystkim dogadać. Sam prowadzę interes i jestem wymagający jeśli chodzi o kontakt z klientem a tutaj naprawdę podejście do klienta



Dokładnie. Kontakt jest pefekt, z gościu też jest 100% OK !



Ja pozostaję przy małym rdzeniu , ale już wiem co zrobie dodatkowo :hyhy: Ba już nawet wiem jak to wykonam :hyhy:

... powiedz że natrysk wody na IC ... :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:51 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
TC napisał(a):
... powiedz że natrysk wody na IC ...



własnie nie wody, mysle o jakims gazie :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
jakbym miał przednie spryski to nawet bym się nie zastanawiał tylko przełożył dysze :)

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 3 czerwca 2012, 20:55 
Offline
Przyjaciel forum

Posty: 239
Lokalizacja: KoÂłobrzeg
nie wiem czy to nie będzie problem z racji właściwości gazu ... czy będzie to na tyle wydajne rozwiązanie ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL