BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:58

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 14:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e90_320d , e38 728iA
Właśnie wróciłem z hamowni.

Ze względu na fakt posiadania tych 163 KM ( przebieg 75 tys. km) , a co ważniejsze zawieszenia M aż się prosiło aby coś podłubać.
Auto się nawet zbierało ,ale skoro może być lepiej.
Przed chipem z wykresu najpierw było rozczarowanie ... miało być 163 KM a tu niestety tylko 150,5 KM :zdegustowany: przy 4096 obr/min.
Więc się zasmuciłem.
Analiza wykresu momentu seryjnego już jednak poprawiła mi nastrój było 371 Nm :ok: przy 2355 obr/min.

Zadałem pytanie na temat oryginalnego chipowania w BMW.
BMW Performance dokłada 35 KM i 70 Nm , brzmiało zachęcająco.

Wybrałem hamownie w Nadarzynie k/Warszawy u legendy polskich rajdów Jacka Chojnackiego.
Sam program robiony przez V-tech , na podstawie analizy z hamowni.

Wynik.

Moc 207 KM :cool: przy 3572 obr/min.
Moment ( uśmiech nie schodzi mi z twarzy:) ) 489 Nm :szok: przy 2564 obr min.

Krzywe na wykresach się ładnie wygładziły i naprawdę na ten sezon mi wystarczy.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Nareszcie mogę używać nawiercanych tarcz hamulcowych zimmermanna i klocków ceramicznych ATE. :)

W temacie spalania paliwa.
Choć nie było moim celem szukanie oszczędności to jest szansa że mi spadnie bo do prędkości przejazdowej wkręca się b. szybko
Jeżdżę bardzo dynamicznie krótkie dystanse. Spalanie przed chipem ok 12 litrów. Choć ten samochód na trasie pali połowę mniej jak jedzie żona , bo w końcu to jej auto. Jeśli mi ta dwunastka spadnie to zakomunikuję.


Ostatnio edytowano 5 czerwca 2012, 16:00 przez RS_BMW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 15:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Nie wierze w ten moment obrotowy :] to aż 150Nm więcej od serii :) ale skoro autko fajnie jeździ to najważniejsze :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 16:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e90_320d , e38 728iA
Marks napisał(a):
Nie wierze w ten moment obrotowy :] to aż 150Nm więcej od serii :) ale skoro autko fajnie jeździ to najważniejsze :ok:


Tez mi oczy wyszły , teraz już mogę jechać po dziecko do przedszkola.

Pan Chojnacki powiedział oddając mi kluczyki , że taki moment jest dla odpowiedzialnych kierowców :)

Ponieważ sam moment miałem fabrycznie wyżej niż standard , podejrzewam fabryczne przesunięcie na wałku co może owocować takim skokiem.

Sugestie jakie dostałem to nie piłować go na najwyższych obrotach bo diesle tego nie lubią.
Zakres 2500 -3500 ma taki moment ( wszystko grubo ponad 400 Nm) , że spokojnie mogę wrzucić wyższy bieg i ciągnąć dalej na mniejszych obrotach.

PS. szkoda że to nie benzyna.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 16:27 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Szkoda, że po programie moc oraz moment lecą na łeb na szyję od 3900rpm gdy w serii było płasko do 4300rpm. Musisz to mocno odczuwać podczas jazdy. Lepiej byłoby poprowadzić te ok 200KM i ok 440nm, ale w szerszym zakresie obrotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 5 czerwca 2012, 22:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e90_320d , e38 728iA
Z analizy wykresu wynika, że jest znacznie lepiej. Widać też że charakterystyka pomaga oszczędzać auto. Nie ma sensu żyłować każdego biegu do końca podczas gdy przejście na wyższy( redukcja obrotów) powoduje wzrost mocy , momentu i dalej można cisnąć obroty.

Mam chęć porównać to w praktyce do auta bez chipa. Może ktoś jest z Warszawy i ma jeszcze autko przed ? Możemy ustawić się na jakieś porównanie. Było by to w miarę obiektywne, a ktoś kto ma zamiar dłubać auto wiedział by czy warto.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 06:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
No seryjnego auta nie masz co porównywać nawet, oczywiście że musi być czuć różnicę kolosalną i auto na pewno odpycha się konkretnie. Pozwoliłem sobie tylko nadmienić, że cyferki mygły być ciut niższe, ale dostępne dalej w obrotach i bardziej płasko.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 13:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 1199
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: X6
No ja mając 208KM i 430Nm jestem bardzo zadowolony. A u Ciebie widzę momentu jeszcze więcej... :hyhy: Tylko ciekawe jak to znosi sprzęgło i dwumas :niepewny:

_________________
Otwarcie Sezonu Makowice 2k18
1 runda Pucharu BKS - 1/4 mili
Drift - Drift Taxi - Show&Shine - Car Audio

Facebook: https://www.facebook.com/events/1631229490297519/
Forum: viewtopic.php?f=13&t=166017

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 14:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1381
Lokalizacja: Jaworzno
Dla mnie trochę nie udolnie zrobiony ten chip moc wzrasta i zaraz spada a powinno iść ładnie do końca z tego słyną silniki 320d w e90 moim zdaniem chyba mu się nie chciało ... nadal nie wieże w te 489Nm :D tego się nie osiąga w silnikach 184ps/380Nm które mają lepszy osprzęt i potencjał Nawet w Alpinie D3 200ps/400nm seria nie jest się w stanie tego osiągnąć która też osprzęt ma dużo lepszy i wtryski od 335d nie namawiam cię ale jedź na inną hamownię i sprawdź jeszcze raz :) chyba że chcesz żyć w takiej świadomości :D w sumie ja bym chyba chciał jeszcze jak auto by latało dosyć przyjemnie powodzenia :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 14:34 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
Witam
RS_BMW napisał(a):
Moment ( uśmiech nie schodzi mi z twarzy:) ) 489 Nm :szok: przy 2564 obr min.


W tej sytuacji ,mogę powiedzieć tylko jedno, hamownia żyje własnym życiem ......
Wykres jest nie wiarygodny ,przekłamany a Nm z kosmosu .
Tak jak kolega wyżej wspomniał ,jedź na inną hamownię, poszukaj takiej z "obciążeniem" lub serwisu z hamownią drogową.
Drogowa hamownia jest najbardziej wiarygodna i odzwierciedli prawdziwe zachowanie auta w terenie.
Ważne aby przed takim pomiarem znać dokładnie masę auta. Najlepiej pojechać na złom i zważyć auto,do masy dodać siebie i diagnostę +jego laptop. Pomiar robić dwa razy na tym samym odcinku ,raz w jedną stronę ,raz w drugą. Z tych przejazdów wygenerować 2 wykresy i z nich utworzyć średnią.
Jeśli pozostałe dane takie jak przełożenie ,temp otoczenia i ciśnienie zostaną dobrze podane do programu hamowni pomiar będzie w miarę wiarygodny .
Hamownie stacjonarne ,szacują moc i moment ! Nie mierzą . Stacjonarnie nikt nie jest wstanie idealnie dopasować obciążenia ....Jeśli nawet to hamulec się grzeje i kolejne pomiary bywają rozbieżne. Hamownia stacjonarna bez hamulca elektrowirowego to już w ogóle kosmos a moment obrotowy wykreślony ma niewiele wspólnego z autentycznym przebiegiem.

Pozdrawiam Krzysiek

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 23:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e90_320d , e38 728iA
Ok , Panowie cóż pozostaje , podjadę to pomierzyć w inne miejsce. Jak zmierzę to wkleję.
Mimo to cieszę się, moment faktycznie spory - mimo opon 225/45/17 i 255/40/17 przy włączonej kontroli trakcji, mam sygnalizacje zrywania na 2 biegu ( wcześniej chyba nie zrywało ) do ok 3700obr/min (przy gwałtownym ruszaniu).

Jeszcze takiej prawdziwej hamowni drogowej nie namierzyłem w Wawie.
Powiedzcie czy jest sens robić na takiej:
http://ecu-performance.com.pl/chip-tuning/hamownia/

mam ją pod domem :) a tą drogową też dorwę :)

pozdrawiam i dziękuję za rady.


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2012, 18:53 przez RS_BMW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 7 czerwca 2012, 07:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 195
Lokalizacja: KrakĂłw
Adrianno_e90 napisał(a):
No ja mając 208KM i 430Nm jestem bardzo zadowolony. A u Ciebie widzę momentu jeszcze więcej... :hyhy: Tylko ciekawe jak to znosi sprzęgło i dwumas :niepewny:



Jak się jeździ powoli to pewnie znosi jakoś :P

Ja mam wgrany program przygotowywany dla Alpiny 320D Makssa - identyczny. Nie byłem na hamowani, ale różnica jest kolosalna. Nie ukrywam, ale mając wgrany program ja czuję, że sprzęgło już inaczej pracuje - ale powód jest jeden, nie oszczędzam samochodu, to fakt.

Nie wiem czy też macie odczucie, że ok 1~2 razy na 1000KM jak włącza się czyszczenie filtra cząstek to samochód na chipie dostaje takiego muła, że szkoda gadać. W wakacje planuje wycięcie DPFa + wydech. Zobaczymy jaka będzie różnica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 8 czerwca 2012, 12:12 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
RS_BMW napisał(a):
Powiedzcie czy jest sens robić na takiej:
http://ecu-performance.com.pl/chip-tuning/hamownia


Tam możesz śmiało podjechać, na obciążeniówce wynik będzie miarodajny, czekamy na wykres w takim razie. ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 8 czerwca 2012, 14:15 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 581
Lokalizacja: znad morza
Moje BMW: G31
Kod silnika: B58
Ten wykres to jakieś herezje.
Tu jest lekki program w 320d 163KM jaki miałem robiony

Obrazek

Zobacz jaki płaski

Programy w okolicac 200KM powodowały duże dymienie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 8 czerwca 2012, 15:13 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Rufios napisał(a):
Ten wykres to jakieś herezje.
Tu jest lekki program w 320d 163KM jaki miałem robiony

Obrazek




Bardzo delikatny ten soft . . . Jaki auto ma przebieg?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 15:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e90_320d , e38 728iA
Witam ponownie jestem już po pomiarach na hamowni obciążeniowej.
Uspokojono mnie że mam jednak standardowy program oszczędzający auto bez podciągniętego momentu.
Można jeszcze podciągać ale to już faktycznie trzeba liczyć się z wymianą sprzęgła oraz elementów napędu.

Obrazek

Wyniki 190,5 KM 3866 obr/min
Moment 393,2 Nm 2716 bor/min

Jak padnie sprzęgło to może założę mocniejsze i jeszcze podciągnę Nm. Na razie wystarczy bez modernizacji.

Dziękuję raz jeszcze za wyprowadzenie z błędu i jednoczenie macie moje dwa wykresy pokazujące różnice między dwoma typami hamowni gdzie to samo auto mierzone było w odstępie kilku dni.


Ostatnio edytowano 13 czerwca 2012, 15:35 przez RS_BMW, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 15:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: e90_320d , e38 728iA
Adrianno_e90 napisał(a):
No ja mając 208KM i 430Nm jestem bardzo zadowolony. A u Ciebie widzę momentu jeszcze więcej... :hyhy: Tylko ciekawe jak to znosi sprzęgło i dwumas :niepewny:


Mam do Ciebie pytanko czy mierzyłeś przyspieszenie do 100 km/h ?
Ja pomierzyłem i wyszło mi równo 8 sek czyli urwałem tylko 0,4 sek. w stosunku do serii.
Przy pomiarze kamerą video i obróbce w programie edycyjnym dokładność pomiaru była moim zdaniem rzędu setnych sekundy.
Na minus było to że na jedynce i dwójce miałem zerwanie trakcji i to mogło wpłynąć na wynik.

Jeśli miałbyś wynik przyspieszenia lub ktokolwiek czytający proszę o podzielenie się wynikiem.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 17:36 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
RS_BMW napisał(a):
Ja pomierzyłem i wyszło mi równo 8 sek czyli urwałem tylko 0,4 sek. w stosunku do serii.


A mierzyłeś sobie serię? Na pewno na standardowych parametrach robiłbyś czas gorszy o co najmniej sekundę, a nie zaledwie 0,4s. BMW podając przyspieszenie robi to trochę mało dokładnie - oczywiście na korzyść wyniku. :)

E46 320d 150KM 330nm seryjnie ma podane 8.9s do 100km/h . . . Ja w serii miałem 156KM i 343nm, a najlepszy mój wynik to było 9.2s. do 100km/h :P
Teraz przy 188KM i 395nm robię ok 7.6-7.7s. do 100km/h Koła przód 225/45R17 tył 245/40R17.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 17:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
dawidd3 napisał(a):
Teraz przy 188KM i 395nm robię ok 7.6-7.7s. do 100km/h



Mierzone filmikiem z yt czy g-techem albo innym ustrojstwem ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 19:16 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 599
Moje BMW: F30 340Xi
Kod silnika: B58
Stoperem, kolega obok powtarzane kilkukrotnie, niestety G-TECHa nie posiadam :/
Tobie ile wychodzi?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E90] Chip Tuning 320d
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 19:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Niby raadmanowi wychodziło do 100km/h powtarzalne 7,24 g-techem , do 100 przy scigach było w sumie... Niech Radek powie, jestem nieobiektywny. Wg mnie porownywalnie... :oczami:

Teraz ciekawe ile wykręci... :hyhy:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 103 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL