BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 08:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e32, e38] Remont M60B40
PostNapisane: 31 maja 2012, 16:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: podkarpacie
Witam wszytkich.

Postaram się wyjaśnić temat jak tylko umiem :)

Silnik M60B40, o którym mowa jeździ u nas w samochodzie rajdowym w rajdach off-road.
Zgodnie z oczekiwaniami wytrzymał 1 sezon i dymi i rzyga olejem.
W związku z tym mam pytanie czy ktoś próbował już robić szlif bloku?
Bo ktoś mi mówił że cylindry w środku są pokryte bardzo cienką warstwą utwardzoną, która się ściera i wiadomo nie ma możliwości jej odtworzenia. Choć tłoki i pierścienie nadwymiarowe dostępne są.
Jest jeszcze opcja zatulejowania bardzo dobrej jakości tulejami. Tylko nie wiadomo jak to będzie się zachowywało w praktyce.

Czy ktoś już taki temat przerabiał?
Z góry dzięki za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e32, e38] Remont M60B40
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 18:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 750i
Kod silnika: m70b50
Kolego jak ja kiedyś sobie policzyłem koszt remontu to m60b40 to koszta wyszły jak za 3 lub 4 używane sprawne silniki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e32, e38] Remont M60B40
PostNapisane: 6 czerwca 2012, 21:37 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Mysle ze najwiecej info znajdziesz na forum 7er.pl. Jaka kasa dysponujesz na ten remont?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e32, e38] Remont M60B40
PostNapisane: 7 czerwca 2012, 23:49 
Offline
Forumowicz

Posty: 102
Moje BMW: 528i
Tuleje mogą być pokryte pewnie nicasilem (jak nie mam racji niech ktoś mnie poprawi). Ów powłokę można szlifować jeśli pozostało jej na tyle, by się do tego nadawała. W innym wypadku, są zakłady zajmujące się odnawianiem powłoki nicasilowej. Co do zmiany tulei, byłbym jednak sceptycznie nastawiony.. Materiał tulei oraz tłoka uwzględniając oczywiście dylatację jest tak dobrany, by mógł współpracować w różnym zakresie temperatur. Nie sądzę, by można to dobrać tak, by było jak oryginał...


Radziłbym przekalkulować koszta pełnego remontu z kupnem innej używanej jednostki ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e32, e38] Remont M60B40
PostNapisane: 8 czerwca 2012, 20:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: podkarpacie
Używany silnik będzie dalej używanym.
A po remoncie mam niemal nowy. Bardziej skłaniam się ku remontowi, gdyż mam nieco zmodyfikowaną pokrywę rozrządu itp.
Właśnie problem w tym, że cylindry są pokryte powłoką nikasilu. Poszło do szlifu właśnie i zobaczymy ile jej jest.
Będę meldował.

A tak z całkiem innej beczki.
Do tego silnika mam założoną skrzynię 5-biegową z 3,0 V8. Wszyscy mi mówią, że są to skrzynie bardzo wytrzymałe, bo adoptowane do nie jednej zmoty.
Jak koledzy myślicie. Da radę?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e32, e38] Remont M60B40
PostNapisane: 9 czerwca 2012, 11:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 419
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: e39
Kod silnika: M62B44
znalazłem temat o remoncie podobnej jednostki na 7er http://7er.pl/showthread.php/13757-zimo ... ub44/page3
znajdziesz tu odpowiedzi na swoje pytania jest chyba podana wirma zajmujaca sie blokiem powodzenia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL