BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 13:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 13:17 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
deejeys napisał(a):
Mnie irytuje moja 6 biegowa, a tutaj jeszcze jeden bieg...

bys zalozył krotki most od automata to bys tak nie narzekał :D

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 13:58 
jiGsaw napisał(a):
Markos napisał(a):
Przy współczesnej dynamice silników które biorą z każdych obrotów chodzi chyba tylko o zmniejszenia spalania. Chętnie się jednak przejadę takim wynalazkiem żeby ocenić w praktyce


Ciekawa teoria...


Najprawdopodobniej prawdziwa ;)

Fajnie, że ktoś nie zapomniał o kołach zębatych i je udoskonala, zamiast iść tylko w jakieś głupie ałtomaty, cvt i inne wynalazki.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 14:04 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15874
Będzie okazja to potestujemy. Poza tym sprawdzone 6b + tempomat to dobre rozwiazanie.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 14:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
Rafał525 napisał(a):
Co Cię tak w niej irytuje?


Dziwne zestopniowanie tej skrzyni.


jiGsaw napisał(a):
Ciekawa teoria...


Ale bardzo prawdziwa. Przecież to logiczne - na trasie jadąc z kręcącym się do 4000 rpm silnikiem spalisz więcej niż kręcąc go do 3000 rpm a taka ilość biegów pozwoli na osiągnięcie niezłej prędkości przy jakiś 2000rpm ( świetna ekonomia )



Santino napisał(a):
bys zalozył krotki most od automata to bys tak nie narzekał


U mnie i tak jest krótki , 2.68 bodajże. Już nawet myślałem o zmianie na 2.35 bo też szły w dieslach...


Fryderyk napisał(a):
Fajnie, że ktoś nie zapomniał o kołach zębatych i je udoskonala, zamiast iść tylko w jakieś głupie ałtomaty


Czy ja wiem czy takie głupie... Mamy vito w automacie, świetnie mi się tym jeździ. Gaz , hamulec i kierownica jak od stara :rotfl: . Można wypić kawę, można zjeść kanapkę w McD i nie zajmować się jakimś drążkiem.

Ostatnio MaTiMa mnie zabrał do Płocka, piękna sprawa... Przy wyprzedzaniu sam sobie zrzuci, sam sobie dopiera bieg do obrotów silnika... A przecież te nowe automaty 7 biegowe to chodzą bezszelestnie, nie mówiąc już o tych sportowych z dwoma "sprzęgłami" do parzystych i nieparzystych biegów...

Oczywiście wszystko jest pięknie do czasu jak to się rozwali... ;) Ale bardzo bym chciał mieć SMG u siebie... (manualna skrzynia , sterowana hydraulicznie jak dobrze wyczytałem)

Ciekawe czy dało by się w 320d założyć SMG :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 15:52 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Skoro prawdziwa teoria apropo "brania z każdych obrotów" to wywalić skrzynię biegów i stałe przełożenie zróbmy, jak w elektrycznym.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 16:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
jiGsaw, ciekawe rzeczy panie inzynierze :rotfl:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 16:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
No właśnie jako inżyniera zaciekawiła mnie teoria brania z każdych obrotów w silinku spalinowym, czekam na wyjśnienie, co autor miał na myśli.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 17:27 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
No właśnie jako inżyniera zaciekawiła mnie teoria brania z każdych obrotów w silinku spalinowym, czekam na wyjśnienie, co autor miał na myśli.


Spojrz na te wykresy

Obrazek
Obrazek

w jakim przedziale dysponujesz (prawie calym) maksymalnym momentem i jak to sie przeklada na dynamike?

Panie inzynierze, do jakich obrotow kreci sie silnik elektryczny? I gdzie jest wykorzystywany bez skrzynii oraz jak wyglada przebieg momentu?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 17:57 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
moim zdaniem to jest w manualnej skrzyni nie potrzebne, chyba że przy v-max ponad 300 km :D niski NM dla silnika nie jest dobry, czy będzie mniej palić.? nie sądzę,na pewnie nie przy 220 km i 2 tyś obr, bo chyba nikt nie będzie patrzył na to by pakować 7 z górki i delikatnie muskając gaz

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 12 czerwca 2012, 18:45 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 620
Lokalizacja: Dębica
Ktoś tu zatraca swojego inżyniera :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy: :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 00:09 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
jiGsaw napisał(a):
No właśnie jako inżyniera zaciekawiła mnie teoria brania z każdych obrotów w silinku spalinowym, czekam na wyjśnienie, co autor miał na myśli.


Spojrz na te wykresy

Obrazek
Obrazek

w jakim przedziale dysponujesz (prawie calym) maksymalnym momentem i jak to sie przeklada na dynamike?

Panie inzynierze, do jakich obrotow kreci sie silnik elektryczny? I gdzie jest wykorzystywany bez skrzynii oraz jak wyglada przebieg momentu?


Obrazek

Widzisz różnicę? Chodzi mi o zakres b. niskich obrotów. Po prostu się przyczepiłem do słów "bierze z KAŻDYCH...". Skrzynia biegów jest dla Ciebie tożsama z przekładnią?

Nawet jeżeli siódemka by była nadbiegiem, to i tak w praktyce siłą rzeczy pewnie by się skróciły przełożenia pozostałe, co dałoby teoretycznie sporo, zwłaszcza na wyższych prędkościach gdzie opór powietrza jest duży.

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 00:23 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):

Obrazek

Widzisz różnicę? Chodzi mi o zakres b. niskich obrotów.


Jak mam czytac ten wykres skoro nie ma skali? Moge Ci zrobic taki wykres N55, od 1250 obr. i uwazasz, ze bedzie argumentem w dyskusji?

jiGsaw napisał(a):
Po prostu się przyczepiłem do słów "bierze z KAŻDYCH...".


Elastycznosc jest zupelnie inna niz 10 lat temu, wiec rzeczywiscie "bierze z prawie KAZDYCH...".

jiGsaw napisał(a):
Skrzynia biegów jest dla Ciebie tożsama z przekładnią?


Odnosze sie do tego

jiGsaw napisał(a):
Skoro prawdziwa teoria apropo "brania z każdych obrotów" to wywalić skrzynię biegów i stałe przełożenie zróbmy, jak w elektrycznym.


jiGsaw napisał(a):
Nawet jeżeli siódemka by była nadbiegiem, to i tak w praktyce siłą rzeczy pewnie by się skróciły przełożenia pozostałe, co dałoby teoretycznie sporo, zwłaszcza na wyższych prędkościach gdzie opór powietrza jest duży.


Za pewne 6 i 7 beda nadbiegami (tak jak w 991). Nie jest to zadne odkrycie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 00:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Jak jest nieregulowana przekładnia (stała) to mówimy o stałym przełożeniu, nadal nie widzę żebym gdzieś dał do zrozumienia, że przekładnia = skrzyni biegów. Mam Ci tam dorysować 0 rpm? Przecież truizmów się nie mówi, może pokaż lepiej wykresy, które wkleiłeś wzbogacone o ten nieustalony "miż maż" z zakresu 0 - 1000 rpm. ;) No ale spoko, w zakresie obrotów użytecznych (w większej jego części, a w wyszczególnionych przypadkach obrotami użytecznymi oprócz tych wyższych gdzie T=var, są również te <1000 rpm) mamy stały moment na wykresach, które podałeś. :) Z tym się przecież nie sprzeczam, tylko raczej czepiam się słówek czasem. Dobranoc. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 00:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
jiGsaw napisał(a):
Jak jest nieregulowana przekładnia (stała) to mówimy o stałym przełożeniu, nadal nie widzę żebym gdzieś dał do zrozumienia, że przekładnia = skrzyni biegów.


Nie napisalem slowa o przekladni, takze nie mam kompletnie pojecia o co Ci chodzi, Ty za to napisales o wyrzuceniu skrzynii.

jiGsaw napisał(a):
Mam Ci tam dorysować 0 rpm?


Wrzuciles jakis wykres niewiadomo czego, w skali niewiadomo jakiej - jak mam to inaczej skomentowac?

jiGsaw napisał(a):
Przecież truizmów się nie mówi, może pokaż lepiej wykresy, które wkleiłeś wzbogacone o ten nieustalony "miż maż" z zakresu 0 - 1000 rpm. ;)


Mam Ci dodac wykres pracy rozrusznika? To normalne, ze wykres przebiegu momentu/mocy zaczyna sie zwykle (lub wyzej) od obrotow biegu jalowego.

jiGsaw napisał(a):
Z tym się przecież nie sprzeczam, tylko raczej czepiam się słówek czasem. Dobranoc. :)


Zwracam Ci uwage, ze to czepianie jest srednio trafione.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: 7 biegów w manualu by Bmw.
PostNapisane: 13 czerwca 2012, 10:19 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Vermilion napisał(a):
Nie napisalem slowa o przekladni, takze nie mam kompletnie pojecia o co Ci chodzi, Ty za to napisales o wyrzuceniu skrzynii.


Skoro uważasz, że napisałem to w pełni poważnie, a nie w kontekście sarkastycznego przekolorowania...

Vermilion napisał(a):
Wrzuciles jakis wykres niewiadomo czego, w skali niewiadomo jakiej - jak mam to inaczej skomentowac? Mam Ci dodac wykres pracy rozrusznika? To normalne, ze wykres przebiegu momentu/mocy zaczyna sie zwykle (lub wyzej) od obrotow biegu jalowego.


Najlepiej będzie jeżeli sam sobie znajdziesz wykres rozrusznika i podmienisz z tym, który ja podałem. Na pewno nie popełnisz takiego strasznego faux pas sam wobec siebie, bo nie będziesz tego robił zmęczony o 1 w nocy i znajdziesz szybciutko bibliotekę bardzo bogatą w różne wykresy silników elektrycznych, a między nimi nie będą się pałętać żadne od spalinówek. Pewnie wiesz co potrzeba, żeby wprawić coś w ruch obrotowy, więc jak przeanalizujesz sobie ów wykres rozrusznika to pewnie zrozumiesz jak to się dzieje, że nagle rozrusznik od zera zaczyna się kręcić, co więcej wprawia w ruch o wiele cięższy i stawiający duży opór układ mechaniczny, no eureka jak się patrzy.

Vermilion napisał(a):
Zwracam Ci uwage, ze to czepianie jest srednio trafione.


Pod kątem rozważań użytkowych/potocznych to może naciągane, ale jako samo czepialstwo nie ma wymiernego odnośnika kiedy jest średnio trafione, wykazałem o co mi chodziło, więc nie było wg mnie średnio trafione. ;)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL