BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] 525 TDS troszke kopci i czsem strzeli w rure
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 13:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: warmia
Witam ,niedawno kupiłem E34 525 tds i mam mały problem. Mianowicie auto pali dobrze, nie traci mocy tylko troszkę kopci jak go wkręcam na obroty, a na jałowym biegu jak trochę sie go pogazyje tak ponad 4000 o/min to strzeli czrnym dymem . Czy to może być zawalony katalizator? Podczas jazdy tak się nie dzieje. Dziękuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 13:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Albo lejące wtryski.....albo zbyt duża dawka paliwa......może być także za wczesny kat wtrysku, ale wtedy by trochę klekotał :hyhy:

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: warmia
Ale gdyby wtryski lały to chyba też by troszkę klekotał i miał problem z odpalaniem, a chodzi cicho. Jeśli chodzi o dawkę paliwa to co można z tym zrobić? To jest mój pierwszy diesel więc raczkuje;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 21:14 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Ale gdyby wtryski lały to chyba też by troszkę klekotał i miał problem z odpalaniem

niekoniecznie

Wystarczy że będą podawały większą ilość paliwa i już jest powód kopcenia.

Cytuj:
Jeśli chodzi o dawkę paliwa to co można z tym zrobić

Nie mamy żadnych gwarancji, czy ktoś wcześniej nie podnosił/regulował dawkę paliwa i nieco przesadził. Należałoby podjechać na diagnostykę komputerową by sprawdzić, czy nie jest ona za wysoka. Dawka paliwa musi się mieścić w granicach 4,5 - 5 mg.....im więcej, tym bardziej mułowata i nie kopci, im mniej, tym bardziej porywcza, ale kopcąca.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 21:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: warmia
A co z tym strzelaniem w rure. Jak pisałem dzieje się tak na jałowym biegu gdy się go pogazuje kilka sekund tak powyżej 4000 o/min. W czasie jazdy tego nie ma. Nawet jak przycisnę do odcięcia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: warmia
i przy tym wylatuje taka sadza!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sierpnia 2007, 22:36 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Podczas gazowania dawka wzrasta, a podczas puszczenia nogi z gazu dawkowanie zanika. Najwidoczniej w momencie ponownego dawkowania dla utrzymania obrotów biegu jałowego dawka jest zbyt wysoka i ten pierwszy moment może być strzałem, nim sterownik ją skoryguje.

To jest tylko czysto teoretyczne wyjasnienie problemu. W praktyce może być co innego.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 października 2007, 20:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 368
Lokalizacja: pomorze
Moje BMW: E53/E34
Kod silnika: M57D30/S38B38
Garaż: Bmw E53 3.0d / E34 M5 3.8
Cytuj:
i przy tym wylatuje taka sadza!


więc zadam Ci pytanie ----> gdzie tankujesz ???

zmien stacje

kup na stacji paliw taki kocentrat do czyszczenia wtrysków STP za chyba 18 zl

i powinno pomóc ,mi pomogło :hyhy:

_________________
MOC JEST BOGIEM, PREDKOSC NALOGIEM, NITRO ZABAWA A TURBO PODSTAWA :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL