BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 24 czerwca 2025, 08:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 15 lutego 2012, 14:09 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
silnik chodzi nie równo, słychać wypadające zapłony, po podpięciu pod kompa na INPIE wyskoczyły błędy :

152 Lambda probe voltage downstrem 1
79 Lambda probe heating after cat Bank 1
202 Lambda regulating limit Bank 1
203 Lambda regulating limit Bank 2
228 Lambda contol tolerance Bank 2
227 Lambda contol tolerance Bank 1
238 Burning fail cylinder 1
242 Burning fail cylinder 5
240 Burning fail cylinder 3
243 Burning fail cylinder 6

a w shadow memmory mam dodatkowo takie bledy :

90 TEG_UP_1
92 TEG_DOWN_1
91 TEG_UP_2
93 TEG_DOWN_2
133 tomeout CAN-Botschaft ASC3

ktoś wie od czego zacząć ? wymienić wszystkie sondy i wtedy zobaczyć co się będzie działo ? trochę dziwne jest to że w sumie błąd sondy jest tylko jednej za katalizatorem, a podobno one nie mają nic do rzeczy ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 15 lutego 2012, 16:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Błędami z shadow memmory się nie przejmuj. To są głupoty.

Sprawdź w live data jak pracują sondy przed katem. Auto musi być rozgrzane do temperatury roboczej.
Napięcia powinny skakać od ok 0v do ok 5v. Jeżeli na rozgrzanym napięcie stoi w miejscu to sonda jest dead.

Przejrzyj jeszcze cały dolot, może gdzieś łapie lewe powietrze.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 15 lutego 2012, 17:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Takie błędy pojawiają się też przy uszkodzonej disie, najlepiej ja wyjąć i zobaczyć czy klapka nie lata luźno.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 15 lutego 2012, 18:04 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
Patryk w-wa napisał(a):
Takie błędy pojawiają się też przy uszkodzonej disie, najlepiej ja wyjąć i zobaczyć czy klapka nie lata luźno.


mógłbys opisać dokładniej jak ją sprawdzić ? bo na zimnym silniku w momencie jak wypada zapłon to słychać mocne stuknięcie właśnie w DISie, myślałęm że może jest to efektem wypadania zapłonu, ale może to jest problemem ?

BTW, na odpiętej DISie też wypada zapłon

kkkkamil26 napisał(a):
Napięcia powinny skakać od ok 0v do ok 5v. Jeżeli na rozgrzanym napięcie stoi w miejscu to sonda jest dead.


sprawdzałem, zmieniały się wartości, ale nie pamiętam czy dokładnie w tych granicach, musze to jeszcze raz sprawdzić


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 15 lutego 2012, 18:13 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Musisz ją odkręcić jest na 2 torxach i zobaczyć jak działa klapka.Powinna chodzić z oporem a działa ona na zasadzie przepustnicy czyli otwiera sie i zamyka. Tylko jak będziesz ją wyjmował zwróć uwagę na aluminiowy bolec który jest z tyłu disy ponieważ lubi przy wyjmowaniu wypadać a jak wpadnie do kolektora to może narobić kłopotów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 16 lutego 2012, 08:55 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 1008
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Moje BMW: E39 525i
Kod silnika: M54B25
Po wyjęciu DISA sprawdź czy klapka nie lata luźno (również góra - dół), wychyl ją o 90 stopni i sprawdź czy sprężyście wraca do położenia 0. Istnieje jeszcze możliwość uszkodzenia membrany w środku - wychyl klapkę o 90 stopni, zakryj palcem mały otwór w DISA i patrz czy klapka się zatrzymała czy wróciła do położenia 0. Jeśli wróciła do pozycji początkowej to uszkodzona jest membrana w środku i DISA nie pracuje prawidłowo. Mało osób o tym wie, większość sprawdza tylko klapkę. W mojej klapka chodziła jak w nowym egzemplarzu, ale nie utrzymywała się po zakryciu tego otworka co świadczyło o uszkodzeniu membrany. Kupiłem nową i w niej klapka zatrzymuje się na ok 70 stopniach.
Filmik z działania mojej starej DISA, sprawdź swoją tak samo:
http://www.youtube.com/watch?v=LdVIGuer ... Kh_FsxYMgq
Błędami z shadow memory się nie przejmuj, też mam takie. Jakbyś podpiął GT1 (DIS) to on by ich nie wykrył.
79 Lambda probe heating after cat Bank 1
Uszkodzony podgrzewacz na sondzie banku 1 za katem - można olać sprawę, ale najlepiej wymienić. Też miałem walnięty podgrzewacz i wymieniłem od razu 2 sztuki. 250zł/szt po zniżkach, Bosch.
Wszystkich tych błędów raczej sonda nie wywołuje, bo błąd masz jednej sondy z banku 1 a wypadają zapłony również w banku 2, więc może to być DISA.
Oczywiście LPG nie posiadasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 16 lutego 2012, 23:25 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
No i disa była zepsuta u kiloffa wyłamana klapka tak jak u mnie w x5.
Zresztą częsta sprawa ja na 4 auta z silnikiem m54 tylko w jednym miałem dobrą disę nowa na już inny numer części. Jak klapka się wyłamie to widać bo auto źle chodzi ale jak lata luźno ciężko wyczuć,że coś jest nie tak.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 06:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3243
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
Co to jest ta DISA? Może ktoś pokazać na realoem?

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 07:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 239
Lokalizacja: Leszno
Moje BMW: F10 535i
Kod silnika: N55
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
Kolego Nr 7 to jest DISa - też wymieniałem :|

_________________
I was born to FLY!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 08:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 3243
Lokalizacja: Zabrze/Ludwigshafen
Moje BMW: Było E39. Jest E88
Kod silnika: N52B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=171542
dzięki

_________________
---->>>https://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=171542<<<----


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 09:02 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Przylacze sie do tematu DISy, co jeszcze oprocz bledow w INPIE bedzie sie dzialo jak DISa bedzie zle chodzic, ktos mial jakies doswiadczenia i moze to potwierdzic?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 09:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Pisałem Ci właśnie kilka postów wyżej,że jak klapka będzie latać luźno to nic się nie będzie działo będą spadki mocy ale ciężko to wyczuć a jak klapka się wyłamie to będzie jak u Kiloffa i motor będzie pracował nie równo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 09:43 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
--==Mały==-- napisał(a):
Pisałem Ci właśnie kilka postów wyżej,że jak klapka będzie latać luźno to nic się nie będzie działo będą spadki mocy ale ciężko to wyczuć a jak klapka się wyłamie to będzie jak u Kiloffa i motor będzie pracował nie równo.


Aha, no u mnie klapka chodzi sztywno nic sie nie dzieje...zastanawia mnie tylko ten test kolegi fixxxera...musze u siebie zobaczyc, jesli bedzie tak jak u niego to czeka mnie wymiana :dontgetit: :znudzony: co do spadkow mocy...moze troche i sa :zakrecony: :zakrecony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Test Fixera jest jak najbardziej prawidłowy bo disa sterowana jest podciśnieniem również i jak nie jest szczelna to nie pracuje prawidłowo.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 11:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 685
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: CLS63 AMG
Najgorsze jest to że na komputerze nie pokazuje błędu nawet jak disa już całkiem umrze tylko pokazuje błędy układu zapłonowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 17 lutego 2012, 12:33 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 43
Posty: 702
Lokalizacja: Krosno
Moje BMW: 330Ci/535D/M3/M3/X5
u mnie DISA byla calkiem umarta, tzn klapka jeszcze chwile i wlecialaby do kolektora, podmienilem na uzywana zepsuta - taka z luzem ale dzialajaca, i jak reka odjal problemy wszystkie minely ..

a najlepiej DISE sprawdzic jest przez rozebranie jej - tez sie tego obawialem a to jest 15 minut roboty, i tylko dlatego az tyle ze wszystkie filmiki na necie opisujace jak to sprawdzic sa w E46 robione, a puszke z filtrem w E39 sie troche inaczej wyciaga niz w E46 ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 21 czerwca 2012, 23:36 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Odświeżę temat.Mam podobny problem rano auto jak odpalam czuć jak silnik nie równo pracuje i zapach nie przepalonego paliwa.
Po podłączeniu INPA mam ten sam błąd 242 burning fail cylindeer 5.

Co polecicie na pierwszy rzut ?Podmiana cewek na cylindrach?Disa ?
Odma oryginalna BMW z 20tyś km temu,świece z 20tyś też mają za sobą


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 21 czerwca 2012, 23:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Zamień cewki i świece te z 5 daj na 1 i będziesz wiedział.
Jak błąd nadal będzie na 5 to zmierz ciśnienie na cylindrze ale to już najgorszy scenariusz.
Jak przeskoczy na 1 to trzeba zmienić cewkę bo świece po 20tyś może nie są nowe ale powinny chodzić bez problemu jeżeli są ngk chyba,że wsadzone jakieś gówno.
Jeżeli to będzie cewka i stać Cię na taki wydatek kup wszystkie cewki i świece nowe. Jeżeli jedna już odmawia posłuszeństwa to znaczy,że wszystkie już sporo przejechały i warto wymienić komplet często auto odzyskuje trochę mocy i kultury pracy po takiej wymianie. Na cewkach jest data produkcji więc możesz zobaczyć czy w ogóle ktoś to kiedyś wymieniał.
Disa nie ma tu znaczenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 22 czerwca 2012, 09:30 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Moje BMW: e39
Gdzieś czytałem że takie coś może powodować właśnie DISA.ale zrobię tak z podmianą i przejże Disa.Przebieg auta to 220tyś cewki na bank są od daty produkcji.Jak pogoda pozwoli to jutro ogarnę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E39] M54B30 problemy z silnikiem
PostNapisane: 22 czerwca 2012, 09:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
Disę łatwo sprawdzić wystarczy odkręcić 3 śruby i ją wyjąć ale ona jak już się całkowicie rozpadnie powoduje więcej błędów niż tylko błąd zapłonu na jednym cylindrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL