BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] ***<< cos pada ale nie wiadomo co 325 TDS
PostNapisane: 25 lipca 2007, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
dzieje sie tak
podczas jazdy nagle stracił moc z tyłu kupa czarnego dymu nie reaguje wtedu na pedał gazu gasnie..podczas odpalania chodzi 3 sekundy i znow gasnie i tak do czasu az mu sie odwidzi zaskoczy i jka by niby nic jezdzi do nastepnego takiego numeru.Miałem tak juz dwa razy.dzis był ten drugi raz podłaczylismy go do kompa zadne usterki nie wyskoczyły,jedynie co zobaczylismy to jak zaczol szwankowac to dawka paliwa spadała mu do 0,1 to prawie nic a powinno byc ponad 3.0 PRZY DELIKATNYM UDEZENIU W GAZ TAK DO 2 TYS SPADAJAC PRZY TYSIACU MA SILNE WACHNIECIA SILNIKIEM

podejrzenie mam na wtrysk sterujacy ale jego opornosc sie zgadza jest suchutki nie cieknie
jeszcze kolega gdzie znalazł ze wtryski trzeba sprawdzic na oscyloskopie bo niby bedzie czujnik działał ale podaje błedna wartosci no i masz tu problem

mam informacje ze czujnik ten pomimo dobrej oporności może nie dawać impulsów poniewaz działa w bardzo niskim napieciu

moze mi ktos to potwierdzic

PRóCZ TYCH OBJAWóW SILNIK NIE KOPCI ZAPALA OD STRZAłU CZY ZIMNY CZY CIEPłY NIE MA FALOWANIA OBROTAMI NA WOLNYCH
jak go zucało podłaczyłem go do kompa i czasy wtrysków wygladały tak komp podawał czas 2.8 a wtrysk sterujacy wachliwie az do 8 :( :|


Ostatnio edytowano 10 sierpnia 2007, 14:15 przez RUDY 102, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
chyba znalazłem odpowiedz tych problemów dzisiaj znowu mi odwalił ten sam numer ale znalazłem chyba przyczyne zauwazułem ze pompa zaczeła przeciekac i zaczol duzo palic czy jest to mozliwe zeby pompa sie zapowietrzała podczas jazdy wtedy ostro kopci i gasnie a po odczekaniu 5 min normalnie chodzi i normalnie pali nie ma problemu z wachlowaniem ani z paleniem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 22:13 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
PRZY DELIKATNYM UDEZENIU W GAZ TAK DO 2 TYS SPADAJAC PRZY TYSIACU MA SILNE WACHNIECIA SILNIKIEM


To świadczy o tym, że komputer zaniża dawkę elektrycznie, jako że w rzeczywistości jest ona za duża.

Jeżeli rzeczywista dawka jest za mała, to elektrycznie komputer dawkę podbija i czasem sięga ona nawet 7 - 8mg, ale z niskich obrotów silnik jest mułowaty.
Jeżeli rzeczywista dawka jest za duża to elektrycznie komputer dawkę obniża i opada ona do niskiej wartości. Silnik jest zwawży z niskich obrotów, lecz zbyt niska wartość tej dawki może powodować szarpanie silnikiem podczas schodzenia z obrotów.
Najlepsza wartość dawki paliwa ma wynosić 4,5 - 5 mg i proponuję tego się trzymać.

W twoim przypadku więc nie ma się co dziwić, że kopci na czarno i szarpie silnikiem aż zgaśnie. Zbyt duża ilość podawanego paliwa kłóci się z programem w sterowniku, w którym zachodzi pewna proporcja pomiędzy dawką a obrotami silnika i położeniem pierścienia bazowego w pompie wtryskowej

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Ostatnio edytowano 8 sierpnia 2007, 22:47 przez robertbmw, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 12:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
Robert
mam dawke idealnie ustawiona jat miedzy 4.8 a 5.1 na ciepłym silniku i jest mały problem bo to sie nie dzieje cały czas to mi sie stało 4 raz w okresie 2 miesiecy ostatnio podczas jazdy przy predkosci 50 /h zgasł stanełem z boku drogi próba zapalenia gaz w podłoge a on trzyma tylko 700 obrotów i ani drgnie wyzej mogłem pompowac gazem ale on i tak trzymał tylko 700 jak pusciłem gaz to gasł jak zapalił to 3 sekundy chodzi i gasnie i tak pare razy az mu sie odwidzi i normalnie jedzie do nastepnego numeru do tego dochodzi niezłe kopcenie które potem zanika

teraz jezdze z odłaczonym wtryskiem sterujacym chce sprawdzic czy to on sie zawiesza pozatym ze muł jak traktor to nic sie nie dzieje

wiem ze to jakas bzdurka tylko jaka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 19:50 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
W takiej sytuacji problem będzie z głowiczką na pompie i z niczym innym. Takie przypadki się zdarzały i sięzdarzają....nawet i tu będę miał z takim jednym do czynienia. Dawki są także w porządku, ale czasem zanika komunikacja pomiędzy głowiczką a sterownikiem silnika.
Smutna to nowina, ale taki jest fakt i nie da się go ukryć.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 22:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
to wtrysk sterujacy nie bedzie miał nic tu do gadania ??
moja pompa ma 113 tys przebieg 100 % silnik i skrzynia jest od kolegi [sam latałem na tym silniku w poprzedniej budzie ] az do czasu ostrego wypadku on miał tds od nowosc jak go kupował to miał najechane 3500 tys latał nim az ponad rok i go rozwalił
czy to mozliwe zeby głowiczka padła po 113 tys

[ Dodano: 10 Sierpień 2007, 11:57 ]
jest mozliwosc czyszczenia tej głowiczki lub naprawy ?
zapomniałem dodac ze jak sie dzieja te numery to sie zapala kontrolka wtrysku sterujacego i od pierwszego numeru zaczol duzo palic wczesniej za 100 zł robiłem 320- 360 km teraz 240
pierwszy numer stał sie po myciu silnika nie wiem czy to jest istotne
A Ty jak rozwiazałes ten problem z brakiem komunikacji u siebie
Robert powiedz mi jeszcze czy uszkodzony lub zawieszajacy sie czujnik wtrysku sterujacego moze doprowadzac do takich numerów

[ Dodano: 11 Sierpień 2007, 00:39 ]
dzisiaj zmieniłem wtrysk sterujacy co dziwne zmieniła sie dawka paliwa z 5.0 mg na 6.0 po paru odpaleniach spadła do 5.5 jak to nie był wtrysk to za jakis tydzien moze wczesniej znów walnie focha i przestanie działac zobaczymy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: [E39]
PostNapisane: 3 lutego 2008, 17:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 74
Lokalizacja: Zielona GĂłra
jak można sprawdzić dawkę paliwa w warunkach domowych?
czy może to zrobic tylko fachowiec ,i tylko z komputerem?
można te dane zczytać z kompa?
wydaje mi sie że mój Tds dużo pali ale nie za dużo to jest na 130 litrach robi 1300km
a BC mówi że 7,5/100 co jest nie prawdą,
zainteresowało mnie to.
dodam że do silnika z 98 roku założyłem głowicę z 93 roku,może jest różnica we wtryskach?

_________________
siemka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL