BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 11:57

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 stycznia 2007, 22:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Najśmieszniejsze jest to że dziś robiłem przegląd.Ta sama stacja diagnostyczna co przed rokiem,tym razem bez katalizatora.W zeszłym roku mieściłem sie w normach,co prawda katalizator był zabity i niestety 1500obr/min stanowiło juz problem muł totalny.Tym razem jest zamiast kata tłumik przelotowy (absorpcyjny) i również pomiary mieszczą sie w normie,a autko odmulone,wkreca sie bez porównania lepiej z 1500-3000obr/min nie mówiąc o górze.
Następna sprawa,lepiej spójrzcie jak truja autokary,czy inne ciężarowe muły(czasem nie da sie za takim jechać tak dymi z rury) a wy gadacie ze taka bawara takie szkody robi,tym bardziej jak się bez kata w normie mieści.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 stycznia 2007, 15:53 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Jaras E21:
jak dla mnie to jest kosztujący 80 zl kawałek rury ktory kosztuje wiecej niz powinien a daje taki sam efekt :)
" jak nie widac roznicy to po co przepłacac" :D[/quote]

To nie koszt rury,rura co najwiecej 15 zł,a reszta to zapewniam Cie robocizna.Nie ma nic za darmo,a niestety jest troszke roboty,bynajmniej w bawarkach.Co innego jak jest to kawalek po prostej wtedy koszty spadają.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 20:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 5
Lokalizacja: Bochnia
Moje BMW: e53 X5
Witam,
W mojej e36 318is coupe 95r.został wycięty kat,mechanik powiedział :"wstawimy kawałek rurki będzie ok" Ale nie jest ok jak dla mnie!! Ktoś kiedyś napisał że chodzi jak stary polonez,i tak własnie jest!
Prawdopodobnie w najbliszym czasie powróci do łask katalizator :)
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 stycznia 2007, 21:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 229
Lokalizacja: warszawa
Andrzej29 napisał(a):
Witam,
W mojej e36 318is coupe 95r.został wycięty kat,mechanik powiedział :"wstawimy kawałek rurki będzie ok" Ale nie jest ok jak dla mnie!! Ktoś kiedyś napisał że chodzi jak stary polonez,i tak własnie jest!
Prawdopodobnie w najbliszym czasie powróci do łask katalizator :)
Pozdrawiam


Bo wstawił Ci kawałek rurki zamiast strumienicy. Jedny mankamentem przy przerabainu układu wydechowego jest to że kiedyś może nie przejśc badań technicznych


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 stycznia 2007, 21:26 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Andrzej29 napisał(a):
Witam,
W mojej e36 318is coupe 95r.został wycięty kat,mechanik powiedział :"wstawimy kawałek rurki będzie ok" Ale nie jest ok jak dla mnie!! Ktoś kiedyś napisał że chodzi jak stary polonez,i tak własnie jest!
Prawdopodobnie w najbliszym czasie powróci do łask katalizator :)
Pozdrawiam


Polecam Ci również nie rurke,ale przelotowy tłumik..no wiadomo ew.katalizator.Przelotówka dzieki komoże absorbcyjnej wspaniale wygłusza i pochłania gazy(spaliny) bedzie cicho jak z katem porcelanowym,a napewno ciszej niż metalowym,nie wspominając o rurce.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 stycznia 2007, 00:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 33
Lokalizacja: Kołobrzeg
Kod silnika: M50B20
tak czytam co wy tu emitujecie i stwierdzam ze malo kto tutaj jakies madre wypowiedzi daje. nie sprawdzisz jak sam sie nie przekonasz mi wiele osob mowilo ze stumienice nic nie daja nielegalne dzwiek bedzie jak polonez itd. postanowilem zamontowac 2 luskowe el-teca zamiast kata. efekt nastepujacy: szybciej wkreca sie do 3 tys obr plus dzwiek przyjemny a nie zaden polonez. nastepnie wymienilem standardowy tlumik na ATTB i polaczenie wrecz przednie niedosc ze bardzo rasowo brzmi z tymi stumienicami to obroty tez szybciej lapie. dlatego moim zdaniem z kazdego autem jest inaczej u innych nic nie daje jeszcze u innych pogarsza osiagi albo poprawia u mnie np. poprawilo. elo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2007, 21:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 96
Lokalizacja: Brzostek
Moje BMW: e39 535iA
Kod silnika: M62B35
a ja chcę własnie zamontować strumiennicę do e34 525 bo kacik''' już zapewne padł 240 tys. km dusi sie czasem jak daję buta najwyższy czas coś z tym zrobić no i jeszcze zmienie tłumik końcowy, powiem wam że jeżdżę na gazie założyłem magnetyzery i nie narzekam silnik zrobił się elastyczniejszy,wcześniej zmieniłem pierścienie i robiłem głowicę zawory i gumki na popychaczach i jest o wiele lepiej serio idzie jak burza po strumiennicy odezwę się--pozdro HEJ!!!!

_________________
nie bijcie nie ma za co?!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 lutego 2007, 01:08 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 2
Lokalizacja: Stalowa Wola
Strumienice dzieli sie na 2 rodzaje:
Łuskowa
Naddzwiękowa.
Strumienica łuskowa zoastała opracowana do sportowych aut z prawdziwego zdarzenia (chodzi mi tu o auta rajdowe w np w aucie grupy N wystepuje strumienica łuskowa) Jest to potwierdzone na hamowni iż daje ona pewien przyrost mocy, ale jest jeden warunek ona jest przygotowana pod dany model auta.
Natomiast strumienica naddzwiękowa zrobiona jest dla ludzi typu wiejski tuning , chopak kupi sobie kadeta i zapoda se do furaka takową strumienice i gdy jedzie ze sztachetparty to pól wsi wybudzi. Ta strumienica nie daje przyrostu mocy, daje tylko kijowy dzwięk jeszcze jak na końcu jest tłumik niby orginalny to uszy odpadają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lutego 2007, 21:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 10
Lokalizacja: ÂŁeba
Strumienica instalowana samodzielnie jako element pseudotuningu nie przyniesie wymiernej poprawy osiągów - co najwyżej uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie ECU w autach na podwójnej sondzie. Jedynie dedykowana do danego samochodu strumienica łącznie z zestrojonym sportowym wydechem, zmienionym układem dolotowym, modyfikowanymi kolektorami, oraz korygowanymi mapami w sofcie ecu przynosi konkretny wzrost mocy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:01 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 585
Lokalizacja: Katowice
Witam
przedwczoraj padl mi katalozator i wsadzilem nierdzewke w miejsce kata i musze przyznac ze ta przelotówka ale nie strumiennica dala zaskakujacy efekt!!!
Auto zbiera sie o niebo lepiej i wydaje mi sie ze mniej pali
Jedynym mankamentem jest dzwiek dosc glosny

_________________
Obecny E39 530d
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... light=530d

Moj poprzedni COMPACT
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t ... ht=compact


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 czerwca 2007, 13:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 350
Lokalizacja: Gołdap/Shenzhen
Kuba_Katowice napisał(a):
Witam
przedwczoraj padl mi katalozator i wsadzilem nierdzewke w miejsce kata i musze przyznac ze ta przelotówka ale nie strumiennica dala zaskakujacy efekt!!!
Auto zbiera sie o niebo lepiej i wydaje mi sie ze mniej pali
Jedynym mankamentem jest dzwiek dosc glosny


Z tego co wiem, to objaw zuzycia katalizatora nie stwierdzisz z dnia na dzień, to długotrwały proces z którym mamy do czynienia na co dzień, prościej mówiąc nie odczuwamy tego.

Rura przelotowa mogła udrożnić wydech, ale nie jest to podniesienie mocy, poprostu wcześniej miałeś juz tak zapchany katalizator że auto było zamulone.

Także przeróbki typu przelotówki, strumiennice i +100km wiecęj to efekt psychologiczny :)

_________________
A8 D2 4.2 V8


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 czerwca 2007, 22:42 
Osobiście miałem zamiast kata wstawioną rurę, później strumienicę, ale w końcu powróciłem znowu do kata i wcale nie tak drogo; uniwersalny Bosal za 260zł (Allegro) lub w Intercarsie ok. 300zł plus 30-50 zł robocizna. Spróbowałem wszystkiego i nikt mi teraz kitów nie wciśnie, strumienica (łuskowa) poza dźwiękiem z Poloneza nic nie dała, poza chwilowym pogorszeniem słuchu. Poza zabawą z katem próbowałem też z tłumikami: końcowy "podwójny mugen" z KM, środkowy wygłuszający, bo bez niego w aucie nie dało się wysiedzieć ( ale za to spadły osiągi). Obecnie mam kata z Bosala i tłumik dedykowany z Ultera i uważam że to jest najlepsze rozwiązanie dla ludzi chcąc mieć sportowy dźwięk i może lekko podniesione osiągi, napisałem lekko bo żadnych znaczących różnic nie zauważyłem. Reasumując, to do Bawoła albo oryginalny wydech+ładna końcówka, albo dedykowany, na inne rozwiązania szkoda kasy, bo albo pogorszymy osiągi albo robi nam się "wiejski tuning".


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 czerwca 2007, 08:53 
Offline
Forumowicz

Posty: 228
Lokalizacja: maÂłopolska
Kornelio napisał(a):
silnika nie ma w jak sposob uszkodzic


...jestes tego pewien...??

ja powiem tak tylko : w niektórych motocyklach np Kawasaki ZX6r czy w hondach CBR hyba 900rr (nie pamiętam już dokładnie) wycięce oryginalnego wydechu i zastąpienie go nieoryginalnym (nie dedykowanym) wydechem przelotowym skutkuje znacznym zubożeniem mięszanki jak również wypaleniem gniazd zaworów wydechowych...

co prawda nie ma tam sondy lambda ale to tak na marginesie mówie dla ludzi którzy myślą że można sobie bezkarnie dłubać w układzie wydechowym i że można se wstawić co sie nam podoba w układ wydechowy :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 czerwca 2007, 10:44 
właściwie, to słyszałem od kolegów motocyklowców z wydziału, że w zasadzie jest tak w każdym motocyklu, gdzie np. ktoś coś kombinuje. motocykliści zwracali uwagę, że zmiejszenie ciśnienia może mieć wpływ na uszkodzenia głowicy... kolega ma wycwycina 2 przegrody z 3. w suzuki gs500e, to chodzi może i ciekawiej, ale patrzą na niego krzywym okiem. tyle a propo moto.

no a skoro BMW montowało równocześnie auta z katem i bez, gdzie ta opcja była do wyboru, to jednak coś to świadczy...[/scroll]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 11:21 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 24
Lokalizacja: Olsztyn
Moje BMW: 318 e46
to może i ja sie wypowiem:wyciolem zdrowego kata, wstawiłem strumienice i żłuje.
Tłumik końcowy żęcholi jak w trabancie a osiągi i spalanie sie nie zmieniły więc jeśli ktoś ma zdrowego kata to niech go nie wycina. :/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 13:27 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1320
Moje BMW: e46 COUPE+COMPACTe36
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=94308
kiedys czytale art ze strumienica powinna byc idywidualnie dobierana do silnika i calego ukladu wydechowego a takie uniwersalne wynalazki zwlaszcza te strumienice luskowe moga sie wypalac i te luski odpadaja a w skrajnych przypadkach moze dojsc nawet do zassania ich do silnika

zaznaczam ze to nie sa moje slowa wiec jezeli to wszystko nie prawda to nie mieszajcie mnie z blotem ;) pozdrawiam

_________________
Obrazek
KTO CHCE SZUKA SPOSOBU, KTO NIE CHCE SZUKA POWODU
http://reklamywydruki.pl/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 13:29 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
CZECHU napisał(a):
i te luski odpadaja a w skrajnych przypadkach moze dojsc nawet do zassania ich do silnika


:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 17:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
:zdziwko:
Rurę najlepiej wsadzić do kadeta z lat 78-84 nie do BMW :rotfl:
Już gdzieś wcześniej opisywałem co zamiast kata,aby było skutecznie,cicho i bez pogarszania osiągów.
Więc albo Katalizator metalowy(dedykowany)....lub tłumik absorbcyjny,dobrany do danego auta.
Ewentualnie katalizator,najlepiej orginalny a nie ten za 200 -300zł z allegro,który po 20 tyś,(jak masz farta wytrzyma troszke dłużej) sie rozpada,topi itp.zapychajac reszte wydechu.Zastępczy katalizator czyli syf! dobierany jest w przedziale pojemności np 1000-1500cm3 1300-2000cm3 i cena odpowiednio wzrasta,ale jego wytrzymałość niestety nie!

Strumienica =jestem na nie,chyba,że dobrana i zgrana z reszta wydechu.Co za tym idzie koszty w górę.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 19:18 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Juz dzisiaj pisalem o tym :D Ja wstawilem Tlumik i jestem zadowolony. Nie dosc ze dzwiek sie nie zmienil to jeszcze auto lepiej sie wkręca ( a czy naprawde tak jest to mnie nie obchodzi ;]) .

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 sierpnia 2007, 21:06 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Kruger napisał(a):
:zdziwko:
Rurę najlepiej wsadzić do kadeta z lat 78-84 nie do BMW :rotfl:
Już gdzieś wcześniej opisywałem co zamiast kata,aby było skutecznie,cicho i bez pogarszania osiągów.
Więc albo Katalizator metalowy(dedykowany)....lub tłumik absorbcyjny,dobrany do danego auta.
Ewentualnie katalizator,najlepiej orginalny a nie ten za 200 -300zł z allegro,który po 20 tyś,(jak masz farta wytrzyma troszke dłużej) sie rozpada,topi itp.zapychajac reszte wydechu.Zastępczy katalizator czyli syf! dobierany jest w przedziale pojemności np 1000-1500cm3 1300-2000cm3 i cena odpowiednio wzrasta,ale jego wytrzymałość niestety nie!

Strumienica =jestem na nie,chyba,że dobrana i zgrana z reszta wydechu.Co za tym idzie koszty w górę.

Ja właśnie od kilku miesięcy szukam takiego tłumika zamiast kata do e36 323i i ponowie pytanie czy zda egzamin wsadzenie środkowego tłumika od e34 2.5l 170KM silnik M20 zamiast kata w e36 323i?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL