BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 14:18

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 08:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Cytuj:
Ja właśnie od kilku miesięcy szukam takiego tłumika zamiast kata do e36 323i i ponowie pytanie czy zda egzamin wsadzenie środkowego tłumika od e34 2.5l 170KM silnik M20 zamiast kata w e36 323i?


Nie bardzo,nie jest to tłumik absorbcyjny.Są montażówki Wallkera przelotowe(absorbcyjne) w większych warsztatach powinni mieć,ewentualnie na zamówienie.Cena jest stosunkowo niska,ja do swojej 2.0 M50 dałem 80zł- upust oczywiście,ale Ciebie tyczy sie te 80zł +robota około 60zł.
Naprawde jesli nie wkładasz kata to takie wyjście jest najodpowiedniejsze,bedzie cicho jak z katem,gazy i podciśnienie zostaje rozprężone i stopniowo uwalniane.(utrzymuje sie temp.)
Poszukaj tłumików montażowych z Wallkera.(pamiętaj dobrać odpowiednią wielkość,nie tylko ze wzgledu jaki podejdzie,ale powierzchnie rozprężania oraz średnice wlotu i wylotu,zachowując orginalne wymiary fi')


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2007, 08:41 przez Kruger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 08:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Kruger napisał(a):
Nie bardzo,nie jest to tłumik absorbcyjny.Są montażówki Wallkera przelotowe(absorbcyjne)

A czy gdzieś na internecie znajde coś takiego?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 08:47 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
W necie bedzie ciężko,choć możesz poszukać.Ja narazie posiadam kilka,lecz niestety nie podejda do Twojej bunki.Zobacz,myśle że w Wa-wie coś znajdziesz.Jak nie poszukam jakiś namiar najbliższy Ciebie (sklep,hurt.)i podam Ci
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 09:20 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Kruger napisał(a):
W necie bedzie ciężko,choć możesz poszukać.Ja narazie posiadam kilka,lecz niestety nie podejda do Twojej bunki.Zobacz,myśle że w Wa-wie coś znajdziesz.Jak nie poszukam jakiś namiar najbliższy Ciebie (sklep,hurt.)i podam Ci
Pozdrawiam

Byłbym wdzięczny bo w wawie objezdziłem prawie wszystkich tłumikarzy i ręce rozkładali albo strumienice wciskali.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 09:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Piotrek-S napisał(a):
Kruger napisał(a):
W necie bedzie ciężko,choć możesz poszukać.Ja narazie posiadam kilka,lecz niestety nie podejda do Twojej bunki.Zobacz,myśle że w Wa-wie coś znajdziesz.Jak nie poszukam jakiś namiar najbliższy Ciebie (sklep,hurt.)i podam Ci
Pozdrawiam

Byłbym wdzięczny bo w wawie objezdziłem prawie wszystkich tłumikarzy i ręce rozkładali albo strumienice wciskali.


Masz info na PW.

Jeśli masz 2 wloty(2-rurka,bedzie konieczna przeróbka na 1 wlot,chyba że bedzie taki tłumik)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 10:36 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Kruger napisał(a):
Jeśli masz 2 wloty(2-rurka,bedzie konieczna przeróbka na 1 wlot,chyba że bedzie taki tłumik)

Mam jeden wlot z tego co pamiętam, tak wygląda układ wydechowy u mnie
Obrazek
Zapoznałem sie z PW i dam znać jak cokolwiek bede wiedział. DZIĘKI :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 11:33 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Masz ten sam układ co moja E36 320.Więc nie powinno być problemu,powinni mieć taki tłumik przelotowy.
Na rysunku zaznaczyłeś własnie taki tłumik jak oni mają,tylko tyle,że jak wytniesz kata ten mały bedzie zbędny,możesz również go usunąć. W to miejsce pojdzie jeden duży.Bedzie cacko cicho pracowało... :) Obrazek
Pozdrawiam


Ostatnio edytowano 9 sierpnia 2007, 11:42 przez Kruger, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 11:38 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Kruger, ja polecałem Piotrek-S, takie samo rozwiązanie (mam tłumik Asmet u siebie i jest OK), ale jakoś nie jest przekonany :|

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 11:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
rorafalki napisał(a):
Kruger, ja polecałem Piotrek-S, takie samo rozwiązanie (mam tłumik Asmet u siebie i jest OK), ale jakoś nie jest przekonany :|


Też mam właśnie tak zrobione,może zrobie foto spod auta(z telefonu nie wiem jak wyjdzie)
Naprawde jest to dobre rozwiązanie bez negatywnych wpływów(pomijając koszty kata)

;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 12:01 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 185
Lokalizacja: Myszków
Moje BMW: e46 320i
Kod silnika: M54B22
Tak to wygląda.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 12:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
u mnie bardzo podobnie :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:05 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
rorafalki napisał(a):
Kruger, ja polecałem Piotrek-S, takie samo rozwiązanie (mam tłumik Asmet u siebie i jest OK), ale jakoś nie jest przekonany :|

Ja jestem przekonany :) tylko problem że nigdzie nie mogę znaleźć takiego tłumika do pojemności 2.5l, nie wsadzę przecież od 1.8 lub 2.0.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:07 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
Kruger napisał(a):
Masz ten sam układ co moja E36 320.Więc nie powinno być problemu,powinni mieć taki tłumik przelotowy.
Na rysunku zaznaczyłeś własnie taki tłumik jak oni mają,tylko tyle,że jak wytniesz kata ten mały bedzie zbędny,możesz również go usunąć. W to miejsce pojdzie jeden duży.Bedzie cacko cicho pracowało... :) [url=http://images24.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/52/1ede9ec3a86e95ecm.jpg]Obrazek[/URL]
Pozdrawiam

Git :) muszę zdjąć wymiary i dzwonie :)
Czyli tego małego tłumika rezonansowego nie zakładać? Bo mam w garażu go :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
skoro standardowo tłumiki środkowe (wraz z katalizatorem) w M50/M52B20 i M52B25 są takie same (lub bardzo podobne) to dlaczego nie można zastosować zamiennika (tłumika przelotowego) takiego samego?? jeśli uważasz to za zły pomysł, to kup org., ale ten sposób jest sprawdzony.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
rorafalki napisał(a):
skoro standardowo tłumiki środkowe (wraz z katalizatorem) w M50/M52B20 i M52B25 są takie same (lub bardzo podobne) to dlaczego nie można zastosować zamiennika (tłumika przelotowego) takiego samego?? jeśli uważasz to za zły pomysł, to kup org., ale ten sposób jest sprawdzony.

Chyba cały czas się nie rozumiemy. Ja chce wstawić taki tłumik jak wy macie tylko że ja potrzebuje do większej pojemności silnika, czy to nie ma znaczenia że wsadzę tłumik dedykowany do 2.0 jak mam 2.5l?Ja po prostu potrzebuje do 2.5l, dostałem namiar na firmę i bede działał w tym kierunku.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Piotrek-S, ale skoro ukł. wydechowe mamy takie same to jakie ma znaczenie silnik 2.0 i 2.5? nie masz podwójnego ukł. wydechowego na całej długości tylko do jego środkowej części, czyli tak samo jak w 2.0
spójrz na stronę np. Supersprinta i zobaczysz, że do obu silników (M50B20 i M52B25) są takie same el. ukl. wydechowego

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 10684
Moje BMW: E46 | E46 M3
Kod silnika: M54B30| S54B32
Podlacze sie do tematu moze nie bedzie stricte o strumienicy ale czytalem ze duzo pisaliscie o katach. w mojej katy mam w kolektorze wydechowym, jak myslicie czy warto zalozyc np barany ktore tych katow nie maja i zostawic caly uklad w ori ewnetualnie koncowy wymienic. czy musial bym wspawac gdzies taki tlumik absorbcyjny. Mysle ze katy mam jeszcze sprawne ale pytam na wszelki wypadek jak bym musial je wymieniac jakos w przyszlosci

_________________
Obrazek
Because life is too short to drive boring cars.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:36 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
Santino, w silniku z dwoma sondami i bądź co bądź bardziej zaawansowanym technicznie nie jest tak łatwo. Wg mnie jeśli już to tylko markowe elemety uznanych producentów.

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:39 
Offline
Forumowicz

Wiek: 40
Posty: 304
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: E46,E39
Kod silnika: M54B30,m52b28
rorafalki napisał(a):
Piotrek-S, ale skoro ukł. wydechowe mamy takie same to jakie ma znaczenie silnik 2.0 i 2.5? nie masz podwójnego ukł. wydechowego na całej długości tylko do jego środkowej części, czyli tak samo jak w 2.0
spójrz na stronę np. Supersprinta i zobaczysz, że do obu silników (M50B20 i M52B25) są takie same el. ukl. wydechowego

To wszystko jasne. I jak mogę wstawić tłumik od 2.0 to super i po problemie bo do tej pory cały czas szukałem takiego tłumiczka pod pojemność 2.5l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 sierpnia 2007, 13:43 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37050
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
wyglądają tak samo, jesli nie są takie same to są bardzo podobne:

tu jest 2.0:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10


a tu jest 2.5:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL