BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 13:43

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 15 lutego 2009, 16:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
Mam takie pytanko bo niestety padl mi rozrusznik i chce go wymienic ale z tego co patrzylem to za dobrego dojscia tam do niego nie ma co musze poodkrecac szeby byl latwy dostep do niego czy tak go probowac wyciagac bo nie wiem jak lepiej? silnik 1,8 m40 (chyba :P)


Ostatnio edytowano 15 lutego 2009, 20:57 przez mamarco, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 19:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
w mojej Becie 1.8 M43 wymiany był wczoraj rozrusznik, robił to mechanik. samochód podniósł, odkręcił ten "krzyż" podtrzymujący skrzynię (pod samochodem, na wyskości dźwigni zmiany biegów) i długim sasdowym kluczem z przegubem i grzechotką odkręcił rorusznik, potm żeby go wyjąć odkręcił bagnet oleju..w sumie wymiana trwała ponad godzinę. Ja sam bym sobie odpuścił to.. są na forum tacy co wyjmują szybciej z góry..POSZUKAJ, napewno znajdziesz opisy..ja sobie darowałem to :znudzony:

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 20:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
wlasnie widze ze to nie tak prosto wyglada wyciagnac ten rozrusznik ale zeby az spod ruszac po co on odkrecal tam cos???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 20:38 
Offline
Częsty bywalec

Posty: 787
Lokalizacja: WLKP
Napisz ci jedno.Kolego ciesz sie ze masz 4 cylindry i z ymiana nie jest az tak tragicznie.Gdybys zobaczył jak to wyglada w 6 cylindrowkach to bys sie zdziwil ile jest roboty.Jesli nie masz smykalki to sie za to sam nie bierz.Sadze ze raczej nie masz wiec dlaczego sie pytasz???Zaprowadz do mechanika i problem z glowy.Ja za sam bendiks zaplacilem 60 zl.Za robocizne nie placilem bo z kolega to robilismy.A tak czy tak bylo z 5 godzin roboty.Pozdro

_________________
Pomogłem??? - kliknij Pomółgł


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 20:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
maniek6600 napisał(a):
Napisz ci jedno.Kolego ciesz sie ze masz 4 cylindry i z ymiana nie jest az tak tragicznie.Gdybys zobaczył jak to wyglada w 6 cylindrowkach to bys sie zdziwil ile jest roboty.Jesli nie masz smykalki to sie za to sam nie bierz.Sadze ze raczej nie masz wiec dlaczego sie pytasz???Zaprowadz do mechanika i problem z glowy.Ja za sam bendiks zaplacilem 60 zl.Za robocizne nie placilem bo z kolega to robilismy.A tak czy tak bylo z 5 godzin roboty.Pozdro
mam zamiar sam to dlubnac bo za lewy to nie jestem pytam bo moze ktos ma jakies dobre wskazowki co najlepiej wykrecic zeby bylo w miare szybko i bez wiekszych problemow ? tak zebym za duzo niepotrzebnie nie powykrecal :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 20:48 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
mamarco napisał(a):
wlasnie widze ze to nie tak prosto wyglada wyciagnac ten rozrusznik ale zeby az spod ruszac po co on odkrecal tam cos???
żeby włożyć klucz do górnej śruby, inaczej nie mógł włożyć klucza, a jak opuścił skrzynię odrobinę, odkręcił łatwiej. JEDŹ DO MECHANIKA

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lutego 2009, 22:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 49
Lokalizacja: PiĂączĂłw
ja wykręcałem sam i jest trochę roboty z tym że j mam 1.6 a i tak trzeba było się na gimnastykować wykręcałem go od góry trzeba było cały kolektor ssący wywalić tak aby spokojnie dotrzeć do rozrusznika nie jest aż tak ciężko się dostać od góry ale sam rozrusznik i tak trzeba odkręcić raczej od dołu i najlepiej mieć przegub do klucza aby spokojnie operować nim


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 marca 2009, 17:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 75
Lokalizacja: warszawa
Powiem tak wkoncu dzisiaj zabralem sie za wymiane tego rozrusznika i wcale nie bylo to taka tragedia jak tutaj opisujecie nie podnosilem zadnego auta nie odkrecalem skrzyni zajelo mi to 1,5 godziny z tym ze srube od strony bloku silnika musialem potraktowac przecinakiem bo niestety odmowila posluszenstwa wykrecilem tylko 3 rzeczy aby sie do niego dostac a pytalem tutaj co najlepiej zdemontowac aby sie do niego dobrac a otrzymalem dziwne odpowiedzi dziekuje za pomoc ale jak ktos tylko cos widzial a nie robil tego samemu i nie ma o tym pojecia wiec lepiej aby nie wypowiadal sie na ten temat bo to wcale nie pomaga powiem szczerze ze naprawde myslalem ze to takie trudne a poszlo elegancko wiec warto samemu sprobowac i zaoszczedzic troche pieniedzy na mechaniku bo nie jest to trudne a jak jestes lewy i nie potrafisz nic zrobic to jedz do mechanika :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 17 kwietnia 2010, 06:33 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 11
Moje BMW: E36 318i
Kod silnika: M43
Witam
Czy mógłbyś napisać co i jak trzeba zrobić?
Mnie też to czeka i też będę to robił sam.
Z góry bardzo dziękuję.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 4 maja 2010, 15:59 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
mamarco, Czy mógłbyś w takim razie napisac co trzeba odkręcić żeby go wyjąc ponieważ ja też bede musiał wymienić rozrusznik... tzn czy kolektor czy cos jeszce z reszta sobie poradze... :) :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 4 maja 2010, 16:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
mamarco ostatni raz na forum był prawie rok temu :) Raczej nie liczcie że Wam podpowie chociaż kto wie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 11 lipca 2012, 16:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16?
MDFK, witaj kolego widze ze akurat siedzisz przy kompie
mam problem z tym rozrusznikiem z tego co widzialem z dostepem nie ma tragedii (1.6) ale wlasnie czytam i nie wiem od gory czy od dolu lepiej poradzcie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 11 lipca 2012, 17:39 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 687
Moje BMW: e36 coupe
Kod silnika: M52B28
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=135852
Osobiście tego nie robiłem ale myślę że od dołu będzie Ci łatwiej się do niego dobrać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 11 lipca 2012, 23:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Od góry też nie ma tragedii, ale jak masz możliwość z kanału to czym się martwisz :P

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 12 lipca 2012, 17:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16?
no wlasnie ze kanalu kako takiego swojego nie mam ale mam fajna miejscowke
A TAK WOGOLE TO WITAM WSZYSTKICH BO JESTEM TU WERBUSEM( po slasku nowa osoba np w pracy "nowicjusz"A I JESZCZE PRZEPRASZAM ZA BLEDY NIESTETY NIE MOGE TEGO OPANOWAC DYSLEKSJA HMM :( ) wlasnie przed wczoraj zamienilem sie leb w leb astra 97 w idealnym stanie z super wyp. za hmm :) cudowne BMW z 91 e36 1.6 i oczywiscie zaczynam sie uczyc zycia w dobrym tego slowa znaczeniu autko naprawde super od 1 wlasciciela uszanowane po wymianie sil;nika na nowy w serwisie bmw :) tylko ze wlasciciel dal autko synowi 19latek jezdzil i zajezdzal becie ale tylko o.5 roku bo skonczyly sie oplaty a ojciec mu nie dal kasy wiec wpadl na pomysl zamiany i tak ja go znalazlem a ze astra moja naprawde uszanowana i z gazem to synek napalony hihi ale ja i on zadowoleni ale jak pisalem bmw 1991 wiec czau trzeba bedzie mu troszke poswiecic zeby doprowadzic ja do stanu jaki bedzie mnie satysfakcjonowal :)
Tak jak pisalem na poczatku jestem tu nowy wiec zasad za bardzo nie znam bo z cz.reg.tez wole czas mojemu kochanie poswiecic :) (szczerosc ) ale do rzeczy potrzebowal bym paru porad od was bo kto jak nie wy mozecie pomoc takiej osobie jak ja ;) wiec do rzeczy co boli moja niunie :
1 ten rozrusznik ale teraz w sobote bede sie zabieral za niego
2 wlasnie dziwne bo zapach paliwa w aucie :(
3 tak jak by dusila sie przy ruszaniu hmm nie wiem jak sie gazu doda to rusza spoko ale nie wydaje mi sie to prawidlowym ruszaniem autem ciezko to opisac jeszcze mi jak robie te bledy ale hmm no np jak jezdze tak 1500- do 2000 obrotow na np 2 lub 3 biegu to auto nie dusi i po dodaniu gazu zdaza sie ze szarpnie wyglada to tak jak by miala zapas mocy tylko jakos tak przydlawiony :(
4 a i jak auto zapale to przez momet zanim nie przegazuje to chodzi tak jak by nie na wszystkie gary

Prosze o pomoc i jakies porady co sprawdzic wiecie jedzilem wieloma autami zawsze marzylem o bmw e30 trafilo sie takie i sie ciesze bo to niunia :)moja ale jak pisalem jezdzilem wieloma markami ale bmw niestety nigdy to jest pierwsze wiec wiecie chcial bym wiedziec czy np ten silnik 1.6 moze rusztc z puiskiem na aswalcie czy np nie bo moje nie ma szans ale nie zebym chcial jezdzic w taki sposob poprostu nie mam do czego porownac wiec prosze o pomoc :)
Dzieki za czas i Do Zapisania :),Uslyszenia:),Zobaczenia:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 12 lipca 2012, 20:30 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 13607
Lokalizacja: WWY
Moje BMW: E38
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 08&start=0
1. poszukaj zanim zapytasz
2. poszukaj zanim zapytasz
3. poszukaj zanim zapytasz
4. poszukaj zanim zapytasz

ale sory.. przecież nie chce Ci się czytać.. a szkoda..
rzemyk1981 napisał(a):
zasad za bardzo nie znam bo z cz.reg.tez wole czas mojemu kochanie poswiecic :) (szczerosc )
to masz na powitanie ostrzeżenie (szczerość) jak przeczytasz regulamin to będziesz wiedział za co :]

_________________
"Ja to chętnie napiłbym się kawy, ale wszyscy myślą, że ja tylko tą wódę, no i stawiają, a ja nie mam śmiałości, żeby im odmówić"-Jan Himilsbach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 13 lipca 2012, 10:34 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16?
kolego dany u czy jakos tak
ty szukalem i znalazlem i zadne z opisywanych tu rzeczy u mnie w autku nie wystepowaly dlatego pytam kolego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 14 lipca 2012, 00:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16?
hahahaahah i wkoncu pokonalem ten rozrusznik tak jak pisal mamarco nie podnosilem auta nie odkrecalem zadnego mocowania skrzyni jedna srube te od strony silnika niestety a moze stety przeciolem przecinakiem i juz.Chociaz powiem ze najwiekszy problem mialem z wyciagnieciem tego rozrusznika i nie trzeba nic sciagac zadnego kolektora jedynie trzeba odkrecic tą (nie wiem jak to okreslic) podporke metalową ktora podtrzymuje kolektor ,kolektora nie wyjmoiwalem i bagnetu tez nie wykrecalem bo nie wiedzialem jak troszke go odgiolem i bylo spoko 3 godzinki i rozrusznik kreci ,wista :) i co mozna powiedziec
JESTEM PAN ZROBILEM TO SAM :):p
pozdrawiam wszystkich i sie ciesze a tacy fachowcy jak DanyU niech sie lepiej nie wypowiadaja i niech nie "pomagaja" jak sie wogole na tym nie znaja nie mam pojecia jak mozna dojc do tej sruby od strony silnika od dolu jakas paranoja panie DanyU


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 14 lipca 2012, 00:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: e36
Kod silnika: M40B16?
a jeszcze tylko opanowac nawiew pow i kurcze nie wiem ale ciagle smierdzi tym paliwem a dzisiaj dostrzeglem ze zalane mialem paliwem wtryskiwacze dlatego smierdzi ale mogl by ktos napisac jaka jest przyczyna tego ze zobaczylem w okolicach wtryskow paliwo ???hmm
kolorowych snow


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] 318i wymiana rozrusznika co trzeba zdemontowac?
PostNapisane: 23 lipca 2012, 11:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 144
Lokalizacja: łódź
Moje BMW: 318
Kod silnika: M40
Najlepiej odpalić auto, otworzyć maske i patrzeć skąd dokłądnie cieknie... u mnie też miałęm podobny problem:
Spróchniały mi przewody paliwowe gumowe łaczące przewody metalowe z listwą wtryskową.. mają ok.5cm długość i też nie mogłem sie dopatrzeć co to możę być...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL