BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 23:23

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 318 TDS problem z silnikiem
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 15:37 
Witam wszystkich serdecznie!To mój pierwszy temat na forum, gdyż dopiero je znalazłem.Ale do rzeczy. Mam problem z moim TDS-em.1- kiedy silnik schodzi z obrotów to troszkę powyżej 1tys. się zawiesza i od tego momentu obroty bardzo powoli schodzą...2-auto niesamowicie kopci jak troszkę przycisnę...Zostawia na ziemi czarny ślad...Ale auto nadal ma kopa...Dodam ,że ma przejechane 364tys. to dużo na ten silnik???Proszę o radę


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sierpnia 2007, 16:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
na silnik to nie duzo wiekszosc 10 letnich aut ma tyle przejechane ale na pompe wtryskowa tak
powiedz na jaki kolor kopci i czy podpinałes silnik pod kompa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 11:37 
autko kopci na czarno i to gorzej niż stare ikarusy:-(to są kłęby dymu jak przycisne...pod kompa go nie podpinałem.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sierpnia 2007, 12:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 60
Lokalizacja: LEGNICA
podepnij pod kompa wyeliminuje ci to usterki elektryczne i zuci swiatło na czekajace cie naprawy
jak nic nie wyjdzie to zacznij od przegladu wtrysków

jedz do chłopakow na legnickiej koło firmy montujacej gaz do samochodów adres w linku z polecanymi warsztatami kiedys byłem u nich i fachowo podeszli do samochodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2007, 13:35 
Auto nie ma ma usterek elektrycznych. Turbina wyrzuca olej, więc mechanik zaproponował mi zatkanie regulatora spalin(niby ma przestać kopcić).Co o tym myślicie?Miał ktoś doświadczenia z tym?Wydaje mi się, że to nie jest najlepszy pomysł. Proszę o fachową poradę


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2007, 15:18 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 3
Lokalizacja: K-na
nic nie zatykaj!! turbina jest do regeneracji może tez być przez to katalizator do wymiany (zapchany). Własnie mam taki silnik do remontu gdzie panewek praktycznie nie ma a pierścienie są wtopione w tłoki i to wszystko przez turbine.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sierpnia 2007, 17:49 
miałem tan sam problem stary nie ruszaj pompy (przynajmniej na razie)identyczne objawy były u mnie postawiłem na pompę i dupa była dobra tylko ją rozregulowali a przyczyną było beznadziejne spręzanie czyli silnik nie miał ciśnienia
praktycznie brak pierścionków na tłokach to podobno dosyć popularne w 1,8tds (przebieg 200tyś niby org )
co do pompy to po pierwsze jak pali na ciepłym silniku ? od strzału czy kręcisz z 10-15 sekund ?jeśli na zimno i ciepło od strzału to na 100% nie pompa jaeli na ciepło kręcisz pompa padła temat pompy przerobiłem dokładnie
nadal mam nie ustawioną do końca swoją moze ktoś wie gdzie można ustawić w podlaskim ? pozdro
u ciebie stawiam na brak spręzania sprawdz to zanim jakiś debil wsadzi łapy do pompy


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 14:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koczaÂła
Witam mam podobny problem nie znam zbyt mojego auta bo mam je od miesiaca. Moja bmw 318tds kupiłem za 1000 euro, oczysiwscie w niemczech i z typowym motor schaden, kupiłem ją ze wzgledu na wyposarzenie i bardzo dobry stan. Po przywiezieniu do polski, prubowalem ja uruchomic niestety łapała ale nic stego, sprubowalem na zaciag i odpalila. Teraz pali mi tez na kluczyk tylko bardzo ciezko ,musze krecic po pare sekund przez kilka minut inaczej wogole nie lapie, a gdy juz odpali z tłumika wydostaja sie czarne kłeby dymu, ale to przez chwile, podczas jazdy wydobywa sie troche bialego dymu( a gdy biore ja na zaciąg i zimną nie ma wogole zadnego dymu). Podobnie gdy jest ciepla (szybciej zapali i tez jest dym tylko mniej). Wymienilem oleje i po przejechaniu okolo 1000 km :szok: klekocze, a na bagnecie zero oleju. Zadziwiajace jest tez spalanie na 20 l zrobilem 250 km w trybie mieszanym. Widze ze również czeka mnie wymiana pierscieni i wtryski sa pewnie do regeneracji. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 sierpnia 2007, 14:07 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koczaÂła
Witam mam podobny problem nie znam zbyt mojego auta bo mam je od miesiaca. Moja bmw 318tds kupiłem za 1000 euro, oczysiwscie w niemczech i z typowym motor schaden, kupiłem ją ze wzgledu na wyposarzenie i bardzo dobry stan. Po przywiezieniu do polski, prubowalem ja uruchomic niestety łapała ale nic stego, sprubowalem na zaciag i odpalila. Teraz pali mi tez na kluczyk tylko bardzo ciezko ,musze krecic po pare sekund przez kilka minut inaczej wogole nie lapie, a gdy juz odpali z tłumika wydostaja sie czarne kłeby dymu, ale to przez chwile, podczas jazdy wydobywa sie troche bialego dymu( a gdy biore ja na zaciąg i zimną nie ma wogole zadnego dymu). Podobnie gdy jest ciepla (szybciej zapali i tez jest dym tylko mniej). Wymienilem oleje i po przejechaniu okolo 1000 km :szok: klekocze, a na bagnecie zero oleju. Zadziwiajace jest tez spalanie na 20 l zrobilem 250 km w trybie mieszanym. Widze ze również czeka mnie wymiana pierscieni i wtryski sa pewnie do regeneracji. :mur:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 14:49 
no chłopie witaj w klubie też ciągałem swoją pięknosć bo przestała palić oto moja rada 1.sprawdż ciśnienie koniecznie
2.wtryskiwacze tez (ale u mnie były sprawne a mechanior z duużym doświadczeniem mówił że w bmw sa wieczne więc sie wyluzuj u ciebie powinno być ok ;)
3. ostatnie co zrób to pompa NIE WYCIĄGAJCIE POMP LUDZIE jak zrobisz pierscienie i inne pierdoły ,rozrząd pewnie też bedziesz zmieniał bo jak kapitałka to rozrząd musi być zobaczysz jak będzie chodzić .dopiero wtedy zobaczysz jak pali na ciepło jak na zimno nie zaczynaj od pompy !
cdn........


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 17:32 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koczaÂła
No juz na dniach prowadze do znajomego mechanika(chce 200 zł za wymiane pierscionków), sprawdzi mi ciśnienie i wtedy bierze sie za pierscienie bo to chyba tylko wina ich skoro bierze olej (moga byc zapieczone bo niemiec od ktorego kupilem mowil ze wracal z francji i mu zesłabła, pewnie ostro ją cisneli. Pompy narazie sie nie czepiam bo to nie 2.5 tds :P . A i dziwne ze sie dzieje tak w tych 318-tkach bo moj znaojmy mial taka i zrobil 500 tyś. wymieniajac tylko pompe wodna i rozrzad( nie rozsypal sie ale pompa wodna siadla). A wiecie moze ile taka impreza kosztuje ? Robote mam za 200 zl, pierscienie slyszalem ze około 300 zł, uszczelka 100 zł, a rozrzad nie mam pojecia :przestraszony:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 20:33 
rozrzad ok 800-900 nie pamiętam dokładnie tam są łańcużki dlatego drogo a pompa wodna też mi siadła 130zł
co do twego tłumaczenia "Pompy narazie sie nie czepiam bo to nie 2.5 tds " to ci powiem że to jest to samo tylko ma mniejsza liczbę zaworków a konstrukcja i zasada działania prawie identyczna tak jak silnik zresztą rózni sie brakiem 2-ch garów :hyhy:
pozdro powodzenia i cierpliwosci to naprawde są swietne auta :super: no i pompe jak mówiłem zostaw na razie w spokoju


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 20:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koczaÂła
ale nikt nie powie ze 2.5 sa bardziej awaryjne. Ciekawe czy tuleje i tłoki sa wylatane?? hmm. Moja fajna bunia jest tylko ze biała juz myśle jak ja delikatnie upiekszyc po remoncie silnika


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 20:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koczaÂła
A jescze jedno pytanko do "ofos" , jak sie zachowuje twoja bmw po wymainie pierscieni? Na ile tysiecy moze to starczyc? ciekawe jak bedzie sie zachowywac zima... A to moze byc przez turbine?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 września 2007, 21:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 16
Lokalizacja: koczaÂła
Już sprawa rozwiazana z moja Bmw do wymiany poszły pierścienie tłokowe(176 zł 4 kpl.), uszczelka pod głowice(126 zł), panewki korbowodowe(218 zł kpl), panewki główne(185zł kpl), uszczelka pod miske (66 zł), filtr powietrza (35 zł) i siatka kolektora ( 60 zł). Czyli razem 889 zł plus robocizna 400 zł. Fakt ze na czesci mam 30% znizki i wydaje mi sie ze 400 zł to nie duzo za ten remont. A zapomnialem o wymianie oleju z filtrem. Takze 1400 zł nie moje :kwasny: Róbcie swoje bunie za wczasu moze was ominie wymiana panewek za ktore trzeba wywalic 400 zł :) . Pozdro 600V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13 listopada 2007, 17:17 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 37
Lokalizacja: z Polski
bmw318tds napisał(a):
...(...)....wymiana pierscieni i wtryski sa pewnie do regeneracji. :mur:


to powiadasz od pierścieni, wtrysków i kłębów dymu skończyło sie na wymianie panewek.... :kwasny:
myślisz że to pomogło???........hmmm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL