BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 07:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 325ia Rozgrzana wiskoza a spadek mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 22:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
Witam
Problem tyczy E46 325i automat 192KM sedan 2005r.

Wiskoza mi strzeliła, wymieniłem na nówke ale nie BEHRa, ale jakiś firmowy dobry zamiennik, nie pamiętam albo Meyle albo SRL albo coś takiego znanego.

Wszystko wyglądało pięknie (dobre pół roku już) aż przyszły upały. Gdy jest mega gorący silnik i zrobię kick-down wentylator załącza się na najszybsze obroty od razu, takie obroty że auto wyje jak odrzutowiec. Początkowo mi się to nawet podobało bo robiło się mega głośno tylko przy ostrym przyspieszaniu....normalnie jakbym odpalał NOS hehe :)
Ale zauważyłem że tak wysokie obroty wentylatora przy kick-downie generują spadek mocy.Mam na myśli fakt ze jak silnik rozgrzeje do normalnej temperatury ale nie ma upałów i mu wdepne to rwie do przodu jak głupi ale bez najwyższego biegu wentylatora.
Domyślam się że znaczenie ma tu temperatura otwarcia sprzęgła wiskotycznego, że łożysko może tak hałasować ale pytanie brzmi czemu tak się dzieje tylko w upalne dni? Może coś z czujnikiem temp od klimatronica?

Skąd spadek mocy ?

Dodam, że silnik się poprawnie szybko rozgrzewa zima/lato. A temp silnika trzyma idealnie na wskaźniku co do milimetra (lato/zima)

Ktoś wie o co kam an?

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325ia Rozgrzana wiskoza a spadek mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
Przy upałach visko zasprzęgla się całkowicie i tak właśnie wyje.
To, że nieznacznie zmienia się dynamika samochodu to też normalne, bo całkowicie zasprzęglone visko obciąża silnik.
Wszystko u Ciebie jest wporządku

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325ia Rozgrzana wiskoza a spadek mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 22:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 41
Posty: 70
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: F30
Kod silnika: N20
opisałeś to krótko ale idealnie. tak dokładnie mam. zasprzęgla się całkowicie

ale że to normalne i że to obciąża silnik to chyba nienormalne....tzn wierze że tak musi być ale marzyłoby mi się aby tak nie było :)

a kontynuując temat....nie można jakoś wspomóc temu układowi? czy jakiś wypasiony dolot by coś pomógł?

pzdr


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325ia Rozgrzana wiskoza a spadek mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 22:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3682
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E39 @ e46 @ e36
Kod silnika: m52b20 @ m43b16
hexcode napisał(a):
ale że to normalne i że to obciąża silnik to chyba nienormalne....tzn wierze że tak musi być ale marzyłoby mi się aby tak nie było :)

Normalne, i silnik zawsze będzie zawsze obciążało lżej lu ciężej.

_________________
Moja R6
viewtopic.php?f=60&t=120270

Moja e39
http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=93561

Moja 19letnia e36 (niestety aktualnie już była)
viewtopic.php?f=6&t=104802&p=1262357#p1262357


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 325ia Rozgrzana wiskoza a spadek mocy
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 22:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1884
Moje BMW: E92 335i Msport
Kod silnika: N55
hexcode napisał(a):
ale że to normalne i że to obciąża silnik to chyba nienormalne....tzn wierze że tak musi być ale marzyłoby mi się aby tak nie było

Visko działa na zasadzie bimetalu, który nagrzewając się od chłodnicy zasprzęgla się. Jeśli na dworze nie ma zbytniego upału
a Ty nie pałujesz cały czas samochodu to wisko nie zasprzęgli się całkowicie i nie wyje tak.
Podczas upałów normalne jest to, że sprawne visko zapsprzęgli się całkowicie i odbierze Ci troszkę mocy, żeby schodzić silnik
Nic nie kombinuj, bo tak właśnie powinno być. Gdyby visko podczas upałów nie działało to najzwyczajnie w świecie stojąc
w korku nawet chwilę zagotował byś silnik.

_________________
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL