BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 01:41

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 16:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
Witam kolega zaopatrzył się w zawiechę gwintowaną na przód i tył do swojej 3er nurtuje nas pytanie po prostu nie wiemy tego, co ze zbieżnością kół ? jeżeli dajmy na to teraz obniży auto -60 a na zimę będzie chciał wrócić np na -40to znowu trzeba ustawiać zbieżność? i tak samo potem przy powrocie na lato do -60? Ja to z tym jest?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 16:33 
raczej tak :)
przy każdej zmianie zawiechy a taką jest zmiana wysokości gwintu.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 10 sierpnia 2012, 20:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 466
Lokalizacja: Radzimex/TRW-AUTOMOTIVE-Czechy
Moje BMW: e36 touring tds
Garaż: Mam
u to trochę kosztowna zabawa :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 06:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 90
Moje BMW: 330i
Kod silnika: m54b30
a ja Ci powiem iż wymieniłem zawieszenie na gwintowane a zbieżności wcale nie ustawiałem.. nie mam jakiś problemów z autem prowadzi się tak samo a może jeszcze lepiej ze względu iż jest twardsze.. moim zdaniem skoro nie ingerujesz w wahacze czy drążki kierownicze to zbieżności ostawiać nie trzeba tak samo mów mój mechanik iż każdy to robi ale on nie widzi potrzeby, chyba że zacznie Ci drzeć opony to wtedy po prostu pojedziesz..

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 07:06 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
tmk851, trochę bzdury piszesz. Gdyś zmieniał amorek i sprężynę z tyłu na taką samą to bym się zgodził, ale zmieniając wysokość z tyłu już nie gdyż tam się geometria trochę zmienia. W przypadku przodu wyjmujesz kolumnę McPersona, a więc ingerujesz w geometrię i nigdy nie ustawisz idealnie tak jak było, a jak do tego dochodzi inny zawias to już na pewno będzie coś nie tak.

herosxxx, z przodu zbieżność się nie zmienia przy podnoszeniu gwintu, testowałem. Tylko pochylenie kół maleje, ale przy zmianie na zimę to dobrze.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 10:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
Panowie jak tak trochę od tematu żeby nie śmiecić, kolega pytał się mnie w jaki sposób podnosi się gwint w e36 z tylu, jako ze nie miałem tego przed oczami to nie potrafię mu powiedzieć, ale ,jak dobrze myślę to ta nakrętka co jest z tylu na sprężynie działa w taki sposób : jeżeli ta nakrętka na tej jakby śrubie jest skręcona max do góry to jest obniżone a jeżeli max do dołu wtedy auto się podnosi tak?

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 10:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 489
Lokalizacja: 3CITY
Moje BMW: e46T
Kod silnika: m57+
tmk851: kolego niektórzy też twierdzą, że jak się wymienia całe felgi oponami to nie trzeba ich wyważać, tak samo z zawieszeniem. Dalej przecież są ludzi co obcinają sprężyny itp.

Ja ustawiam zbieżność średnio 2 razy w roku zawsze przed zimą jak i przed sezonem kiedy robi się ciepło i auto idzie trochę w dół :) Dlaczego to robię ? Bezpieczeństwo stawiam zawsze na pierwszym miejscu, jeśli mnie by nie było stać na zrobienie zbieżności (80-100zł) to po prostu nie wyjeżdżam z garażu, śmieszy mnie jak kogoś stać na użytkowanie 330 a nie stać go na poprawę swojego i innych bezpieczeństwa.

dobrze ustawiona zbieżność = dobra przyczepność


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 13:16 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Kamilekbmw, to zależy czy ta nakrętka jest nad sprężyną czy pod nią.

godzio, zgadzam się w temacie głupich oszczędności. Nie mniej jednak ja w drogowych samochodach ustawiam geometrię, albo jak czuję że coś jest chociaż minimalnie nie tak, albo jak coś zrobię z zawieszeniem.

W eMce chciałem często zmieniać wysokość z przodu więc będąc na geometrii sprawdziliśmy które kąty i o ile się zmieniają.

godzio napisał(a):
kolego niektórzy też twierdzą, że jak się wymienia całe felgi oponami to nie trzeba ich wyważać


Dlaczego po dłubaniu przy zawieszeniu trzeba robić geometrię jest logiczne, ale jeżeli chodzi o wyważenie to zarówno teoria i praktyka mówi iż nie ma potrzeby ich wyważania.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
nad sprężyną gwint mts

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 15:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Wówczas jest tak jak napisałeś.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 11 sierpnia 2012, 21:10 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
kostek_ja, dzięki za pomoc

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 23:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 1904
Lokalizacja: las nieopodal PMI
Moje BMW: e34
Kod silnika: m30b35
Garaż: się rozje....ł po zimie :/
Kamilekbmw napisał(a):
nad sprężyną gwint mts

:szok:
może i się nie znam bo nie miałem w ręku gwintu ale coś nie tak jest ta śruba jest w każdym gwińcie pod sprężyną nie nad nią :szok:
wrzuć foto tego cuda :hyhy:

_________________
Obrazek


BMW miłością .. szpera radością a spalanie.??? a ch... ze spalaniem :D
moja wisienka zmiany nowe koło malowanko str7 => viewtopic.php?f=6&t=38330&p=1206767#p1206767
Moja Czarna Mamba => viewtopic.php?f=60&t=103928


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 14 sierpnia 2012, 23:42 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
kaczor e30 2,5, mylisz się często jest nad, dlatego właśnie zapytałem. Zerknij na instrukcje montażu KW clubsport do M3 e46, ewentualnie V3. Nie są to kiepskie, tanie zawieszenia, wręcz górna półka.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 10:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
viewtopic.php?f=2&t=94894 tu jest tak zalozone na dole strony i tak samo on ma założone u siebie tylko sprężyny czerwone, moim zdanie w e36 innej opcji złożenia tego nie ma, ponieważ nie będzie można regulować

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: E46 328CI QP
ja mam tą śrubę do regulacji u dołu dlatego musiałem kupić dystanse ponieważ przy skręcie dolegała do opony.
jeżeli znalazł ktoś gwint ze śrubą u góry możliwe że ominie go koszt kupna dystansów.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 11:23 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
kolego my mówimy o tyle a tam sprężyna siedzi o ile się nie mylę w wachaczu, Obrazek jeżeli wsadzimy nakrętkę od regulacji na gorze to co ma dolegać? a jezeli nakretka będzie na dole, to nie będziemy mieli możliwości regulacji wysokości!

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 14:44 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 35
Moje BMW: E46 328CI QP
sorry mój błąd przeczytać przeczytałem posty ale nie koniecznie ze zrozumieniem. napisałem co wiedziałem o przodzie a co do tyłu masz racje jest tak a nie inaczej zakładałem tydzień temu i siłą rzeczy inaczej się nie da.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 15:04 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
witam mam pytanko kolega chce kupić gwint do e36 czy będzie wszystko pasowało nie będą koła obcierały z przodu o sprężynę ? czy będą potrzebne dystanse?

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 15:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 362
Lokalizacja: Podlasie
Moje BMW: e36
Kod silnika: M50B20
Garaż: Na działce :)
o przodzie niestety jak masz duże et wtedy będzie się obcierać i trzeba dystans, z tylu odwrotnie jak masz za niskie wtedy będzie o nadkola tarło!

_________________
Przodem jeżdżą wszyscy, tyłem niewielu, bokiem nieliczni…



Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 gwintowane zawieszenie a zbierzność kól
PostNapisane: 15 sierpnia 2012, 16:13 
Offline
Naczelny złomiarz forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 1115
Lokalizacja: KGR
Moje BMW: 520 e34 i 528 e39
Kod silnika: m20b20 i m52b28
Garaż: Zielona http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=68745
e39 528 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=155826

oraz e36 coupe http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=140644
właśnie nie wiem jakie tam ma et nie pisze nigdzie bo kupiłem te felgi do e34 ale z przodu lekko przycierały o kolumnę oponą i je sprzedałem bo w e36 pasowały i jest z 2cm przerwy między felgą a kolumną na oryginalnym zawieszeniu

_________________
Sprzedana Biała e34 viewtopic.php?f=6&t=120395
oraz e30 ...viewtopic.php?f=6&t=78197[url=http:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL