BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 17:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 44  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 11 września 2012, 11:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Fryderyk napisał(a):
Muszę to popróbować. Nigdy tak nie zmieniałem biegów, jak opisujecie. Moja najszybsza zmiana polegała właśnie na tym, że gazu nie puszczam w ogóle. Wtedy jest takie mocne uderzenie i wyraźnie szybciej, niż tradycyjna zmiana. Nauczyłem się tego od Sobiesława Zasady. Bardzo trudna zmiana, ale nie aż tak, jak wbijanie biegów bez sprzęgła ;)


Please, nie "wbijaj" żadnych biegów bez sprzęgła, chyba, że jedziesz Peterbiltem, lub Freightlinerem z niesynchronizowaną skrzynią. Kostek pisał jedynie o wyrzucaniu na luz bez sprzęgła.

Testujący samochody w amerykańskich miesięcznikach także zmieniają biegi z gazem w podłodze. I ja tak zmieniałem w Mustangu, więc pewnie popróbuję tego w eMce. Nie wiem jedynie co w tym ma być trudnego? Chyba pokonanie własnych nawyków. :hyhy:

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 13 września 2012, 22:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 859
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95071&start=0
Fryderyk napisał(a):
jak wbijanie biegów bez sprzęgła ;)


Nie jest to wcale trudne, trzeba tylko robić "międzygaz" na luzie i biegi wskakują bez najmniejszego zgrzytu.. Nie zmienia to faktu ze w ogóle nie da się tak jeździć :) Czasami robię sobie taką maniane ale czas zmiany biegu mega się wydłuża, bo trzeba to robić wolno..


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 13 września 2012, 23:53 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
W manualu podczas wyścigów zawsze zmieniam biegi bez odpuszczania gazu nie ma szybszej metody dodatkowo dzięki między gazowi auto po zapięciu biegu delikatnie skacze do przodu.
Tu słychać taką zmianę w moim pierwszym M3 E46 manual.
http://www.youtube.com/watch?v=JY5Pdc87 ... ure=relmfu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 14 września 2012, 03:14 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
A ja wróciłem już z toru i muszę przełknąć gorzką pigułkę pokory. Okazuje się, że brakuje sporo umiejętności, a szczególnie powtarzalności.

Przede wszystkim wszystko się dzieje tak szybko, że wszelka wiedza teoretyczna staje się mało praktyczna. Pewne nawyki po prostu trzeba sobie wyrobić, bo nie ma czas na myślenie. Jak się nie ma tego przetrenowanego setki razy, to i tak nie wyjdzie.

Po drugie nie byłem w stanie opanować problemów z trakcją. Z wyłączonym DSC po prostu palę gumy, także przy zmianie 1-2 auto traci i cała para idzie w gwizdek. DSC włączone, nawet na pół gwizdka, "zabija" moc, gdy się przesadzi z gazem. Oczywiście jest jakiś zloty środek, ale nie jest go tak łatwo znaleźć.

Tor, na którym byłem, jak większość dragstrips, jest gładziutki i nagumowany. Doskonale się sprawdza, gdy ktoś ma Mickey Thompson, Hoosier, czy inne specjalistyczne, najlepiej "opasane" opony z miękkiej gumy. Wtedy mocne auta stają na tylnych kołach, taka jest ich przyczepność. Uliczne, zwykłe radialki wolą jednak szorstkie nawierzchnie, a na takich się ślizgają. Jeżeli wrócę jeszcze na taki tor, to zainwestuję w dwa stare koła, jakieś szesnastki i kupię dwie opony do wyścigów dragsterów. Inaczej będzie tylko frustracja, że nie daje się wykorzystać mocy, szczególnie przy ruszaniu.

Na dodatek załatwiłem sprzęgło i nie tylko całą noc mam zarwaną, bo spaliłem je już po północy, pomoc drogowa przyjechała z Charlotte, 150 km i jak wróciliśmy do domu, było już rano, ale udowodniłem, że rzeczywiście Będę Miał Wydatki. Przy okazji pytanie: Ma ktoś doświadczenie ze sprzęgłami firm Spec, albo Giken? Albo jakimikolwiek innymi, nie będącymi oryginalnym wyposażeniem auta?

Nie udało mi się co prawda przekroczyć bariery 12 sekund, ale już wiem, że lepszy kierowca/lepsze opony/lepsza przyczepność zrobiłyby to na pewno. Ja najlepszy czas miałem 12,3 sekundy, największą prędkość 116 mph, ale nie w tym samym przejeździe. W pierwszym prędkość wyniosła 114,7, drugi był z czasem 12,57. A to pokazuje, że byłem "niepowtarzalny" i nie potrafiłem do końca wykorzystać potencjału auta.

W każdym razie przynajmniej jestem w stanie zdublować wyniki, które osiągnęli przed laty redaktorzy Motor Trend w seryjnym M3: 1-60 w 4,1, ćwierć mili w 12,3, 0-120 mph 13,6. Inaczej mówiąc nawet na tym śliskim torze jestem w stanie osiągnąć 100 km/h w 4,3 sekundy. Na razie mi to musi wystarczyć i choć moje ego jest lekko zranione, to i tak mam sporą satysfakcję i miałem sporo frajdy i gdyby nie smutne zakończenie uznałbym wieczór za bardzo udany. :rotfl:

Po zamknięciu toru, za bramą, zostały dwa auta, moje i '89 Mustang, któremu korbowód wyszedł na zewnątrz przez miskę olejową. Co prawda więcej aut nie przeżyło wieczoru, ale tamte odjechały wcześniej na różnych przyczepkach i za bramą zostaliśmy we dwóch. Rozmawiamy ze sobą, wspólne tematy, dodatkowo miałem podobnego Mustanga 25 lat temu i stwierdziliśmy, że i tak miałem szczęście, że to tylko spalone sprzęgło, a on musi kupić nowy silnik. Ale wtedy uświadomiłem sobie, że on za mniejszą sumę ten silnik kupi, niż ja wydam na swoją naprawę. :wstyd: Dlatego w USA normalni ludzie jeżdżą na tory Fordami i Chevroletami. :hyhy:

Żona to zniosła dzielnie, ja też się sporo nauczyłem. Każde takie doświadczenie wzbogaca człowieka i zuboża jego konto w banku. C'est la vie. Będzie jakiś filmik z toru, jak go skleję, podam tu link.

_________________


Ostatnio edytowano 14 września 2012, 22:30 przez trucker_hiob, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 14 września 2012, 05:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 932
Lokalizacja: Gdansk/Frankfurt (M)
Moje BMW: e46 325iA Cabrio
Kod silnika: M54B25
Garaż: R1200GSA K25, E61 520d LCI
No to Panie Piotrze pierwsze koty za ploty.
Dobrze, ze Malzonka to zniosla :))
Teraz pozostaje nic innego jak poslladac auto do kupy i cwiczyc cwiczyc cwiczyc.

Pozdrawiam i z ciekawoscia czekam na film.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 14 września 2012, 06:38 
Dzikus napisał(a):
Zaraz się zlecą forumowe szpece od jeżdżenia po torze i będą miliony teorii...


Źle stanął i go tłuką!

Otłukli całego, koniec!


Góra
  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 14 września 2012, 07:30 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
ja pierdziele , jak tak można auto zdewastować ,no masakra , aż nie wierze , słabe czasy i jeszcze sprzęgło spalone , po prostu brak mi słów taka emka i :dobani: :dobani:













fajnie ?? :hyhy: :hyhy:

Nie ma co się denerwować :D Sprawdziłeś się i wniosek prosty, trzeba potrenować i tyle. Po za tym trzeba czerpać w życiu z czegoś radość :D Będzie dobrze :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 14 września 2012, 12:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Dzikus napisał(a):
Zaraz się zlecą forumowe szpece od jeżdżenia po torze i będą miliony teorii...


Hehe, już się przyzwyczaiłem. Zwłaszcza po wypadku na Tail of the Dragon. Pogodziłem się też z faktem, że mi do Kubicy i Hołowczyca brakuje trochę umiejętności i talentu też. W niczym nie zmienia to faktu, że mam kupę zabawy.

Pierwsza część filmu z toru tutaj:


_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 14 września 2012, 13:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 7257
Kod silnika: BCY+
Ale to lata :cwaniak:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 04:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 362
Lokalizacja: Suwałki
Jak poćwiczysz zmiany biegów to sporo urwiesz bo w międzyczasie można papierosa odpalić ;)
Świetne auto z super osiągami-gratuluję i zazdroszczę :)

_________________
viewtopic.php?f=6&t=116523&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 12:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 721
Moje BMW: e36 QP
Kod silnika: m50b20
dzidzia24 napisał(a):
Jak poćwiczysz zmiany biegów to sporo urwiesz bo w międzyczasie można papierosa odpalić ;)
dokładnie. nie widac jakichś dużych problemów z trakcją tylko zmiana biegów za wolna :)

_________________
Obrazek freedom isn`t just a word, but a way of life - life with BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 13:06 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
przede wszystkim gratuluję miło spędzonego dnia na torze :D a o czasy bym się nie martwił, bo to kwestia wyczucia auta i obycia się z nim.

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 14:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 7115
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M3
11.xx jest na pewno do zrobienia tym autem kwestia startu i zmiany biegu.
I tak gratuluje zacięcia potrenujesz i na pewno będzie lepiej.
Przydała by się jakaś szkoła jazdy wtedy najlepiej jak ktoś wytłumaczy i wyłapie twoje błędy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 16:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Jeżyk napisał(a):
dzidzia24 napisał(a):
Jak poćwiczysz zmiany biegów to sporo urwiesz bo w międzyczasie można papierosa odpalić ;)
dokładnie. nie widac jakichś dużych problemów z trakcją tylko zmiana biegów za wolna :)


Na filmie nie wszystko widać, więc Wasze oceny, choć szczere i fachowe, nie do końca są prawdziwe.

Przede wszystkim ręka kierowcy jest szybsza, niż synchronizatory, szczególnie przy zmianie 1->2. Oczywiście można poprawić koordynację dodania gazu z puszczeniem sprzęgła, można poprawić wszystko, ale nie przeskoczy się wad skrzyni biegów.

Jeśli chodzi o przyczepność, to najszybszy czas dałoby ruszanie z wyłączoną kontrolą trakcji - na granicy przyczepności. Na tym torze dodatkowo przy zmianie 1->2 trzeba by lekko odpuścić, bo pełny gaz powoduje spory uślizg kół na dwójce. Jednak to wymaga sporego treningu. Jak widać na jednym z moich filmów, bardzo łatwo przejechać cały czas na jedynce z poślizgiem kół, z silnikiem kręcącym się 8400 rpm, a to jest tylko strata energii i czasu.

Włączenie kontroli trakcji, nawet tej "sportowej", na której ja uzyskiwałem najlepsze czasy, także wymaga umiejętnego dodania gazu, bo przesadzone powoduje, że komputer "zabija" silnik i wszystko siada. Ruszenie ze zbyt niskich obrotów z kolei powoduje, że auto ma małą moc.

Optymalnym rozwiązaniem byłoby założenie opon do wyścigów dragsterów i ruszanie z 8 tys rpm bez włączonej kontroli trakcji. Taki start z pewnością dawałby zysk może nawet do sekundy, z prędkością końcową przekraczającą 120 mph. I jeżeli kiedykolwiek pojadę na taki tor ponownie, zainwestuję wcześniej w dwa koła, jakieś choćby stalowe szesnastki i w dwie "dragsterskie" opony. Inaczej ta zabawa przerodzi się jedynie we frustrację.

Inną alternatywą jest znalezienie pustego kawałka szosy z szorstką nawierzchnią i spróbowanie tam, ale to po pierwsze ryzyko uzyskania mandatu, po drugie ciężko znaleźć długi, prosty, płaski, odludny i szorstki kawałek szosy.

Mnie to doświadczenie wystarcza i teraz raczej będę się starał pojechać na normalny tor, z zakrętami. Chętnie bym pojechał na VIR, bo to i niezbyt daleko i jest opublikowane wiele czasów różnych pojazdów z tamtego toru, można więc się będzie porównać. Są tam też instruktorzy, którzy mogą służyć pomocą i radą.

PS. Część druga, ale jeszcze nie ostatnia:


_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 17:24 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
trucker_hiob napisał(a):
Przede wszystkim ręka kierowcy jest szybsza, niż synchronizatory, szczególnie przy zmianie 1->2. Oczywiście można poprawić koordynację dodania gazu z puszczeniem sprzęgła, można poprawić wszystko, ale nie przeskoczy się wad skrzyni biegów.

A weź może pojedź do mechanika z tą skrzynią bo jednak dziwne mi się wydaje aby BMW odwaliło taką kaszane i zrobiło skrzynię w której nie da się zmienić normalnie biegu. Toć to w moim trupie się da...
Jeszcze jedna kwestia, jakim sposobem chciałbyś założyć 16 cali do siebie? Bo wg mnie to chyba się nie zmieści...
Ogólnie to nieziemskie osiągi :D

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 17:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
Obejrzałem część pierwszą, ale nie dość że w kiepskiej jakości to jeszcze będąc mocno zmęczony i przysypiając. Drugiego aktualnie nie bardzo mogę obejrzeć. Dla mnie tego typu jazdy są nudne pod kątem samej jazdy. OK, jak się pobije jakiś rekord czy się człowiek czegoś nauczy to się cieszy, ale same w sobie frajdy nie dają, przynajmniej mi :) Frajdę może dawać rywalizacja, ale w tej konkurencji to głównie wyścig zbrojeń. Można się bryknąć i z ciekawości sprawdzić samochód, ale poza tym chyba nie ma sensu :)

Jazdy nie będę oceniał, gdyż się nie znam, a na filmiku za mało widać.

Jeżeli chodzi o skrzynie, to miałem bardzo podobny problem w swoim M3 e46. Nie wiem na ile te skrzynie są różne/podobne, ale u mnie problem rozwiązała zmiana oleju na inny. U mnie zmiana z 1 na 2 chodziła prawidłowo poza bardzo szybkimi zmianami. Jak się chciało zmienić bardzo szybko to 2 nie chciała wejść i lekko zgrzytała.

W kwestii opon to nawet na tył nie założysz mniejszych kół jak 18. Może jakieś specjalne 17 by weszły, ale jakoś w to wątpię.

trucker_hiob napisał(a):
Mnie to doświadczenie wystarcza i teraz raczej będę się starał pojechać na normalny tor, z zakrętami.

Bardzo polecam, jazda sama w sobie daje frajdę. Nie mniej jednak muszę się powtórzyć: pójdź najpierw na jakieś szkolenie, gdyż tor jest bezpieczny (dużo zależy od konkretnego tory), ale pod warunkiem że nie zrobisz głupoty, a nie mając doświadczenia i wiedzy łatwo tą głupotę zrobić. Chociaż na szkleniu też o tym nic nie mówią, u mnie wszystko przyszło z doświadczeniem. Gdyby tutaj trasa była ustawiona przy prawej krawędzi skończyłoby się to pewnie dachowaniem (głupota wynikająca z małego doświadczenia i słabych umiejętności):

Ja zaczynałem na lotniskach które są dużo bezpieczniejsze i bardziej idiotoodporne od normalnego toru wyścigowego. Na prawdziwym torze jeździsz po krawędziach i wylot bokiem w trawę to prawdopodobny dach, a do barierek często nie jest daleko.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 18:42 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Adam_94 napisał(a):
A weź może pojedź do mechanika z tą skrzynią bo jednak dziwne mi się wydaje aby BMW odwaliło taką kaszane i zrobiło skrzynię w której nie da się zmienić normalnie biegu. Toć to w moim trupie się da...


Normalnie to się tam da zmieniać biegi. Problem jest z nienormalną zmianą, to znaczy z próbą bardzo szybkiej zmiany, jednym pociągnięciem, z 1 na 2. A u mechanika byłem, pojechaliśmy nawet na przejażdżkę wspólnie, z "superwajzerem", mechanik w ASO BMW od 30 lat i wg jego opinii, taka już jest uroda tych skrzyń. Także w GMP potwierdzili, że łatwo mieć rękę szybszą, niż synchronizatory.

Adam_94 napisał(a):
Jeszcze jedna kwestia, jakim sposobem chciałbyś założyć 16 cali do siebie? Bo wg mnie to chyba się nie zmieści...


kostek_ja napisał(a):
W kwestii opon to nawet na tył nie założysz mniejszych kół jak 18. Może jakieś specjalne 17 by weszły, ale jakoś w to wątpię.


:zawstydzony: Fakt, zapomniałem, że tam są przecież sporej wielkości tarcze... to trzeba by poszukać jakiś osiemnastek... Ale i tak pewnie dam sobie spokój z dragsterami.

kostek_ja napisał(a):
Jazdy nie będę oceniał, gdyż się nie znam...


:szok: Nie wierzę! A ja myślałem, że Ty się znasz na wszystkim. ;) :rotfl:

kostek_ja napisał(a):
Frajdę może dawać rywalizacja, ale w tej konkurencji to głównie wyścig zbrojeń.


Tam i o rywalizację nie jest trudno. Są też zawody "z handikapem", bardzo pasjonujące i niwelujące wszelkie różnice w sprzęcie. Ale masz rację, to jest kwestia indywidualnych predyspozycji i nie każdemu takie współzawodnictwo pasi.

Cytuj:
u mnie problem rozwiązała zmiana oleju na inny. U mnie zmiana z 1 na 2 chodziła prawidłowo poza bardzo szybkimi zmianami. Jak się chciało zmienić bardzo szybko to 2 nie chciała wejść i lekko zgrzytała.


Objawy podobne. I warto spróbować z wymianą oleju, tym bardziej, że auto ma już 75 tys km i nie wiem jak pierwszy właściciel jeździł. Wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 19:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 2657
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: E46 Turbo
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... &start=184
trucker_hiob napisał(a):
Normalnie to się tam da zmieniać biegi. Problem jest z nienormalną zmianą, to znaczy z próbą bardzo szybkiej zmiany, jednym pociągnięciem, z 1 na 2

Moje normalnie to właśnie nienormalnie :rotfl: Ale dobra, przyznam Ci rację bo jednak coś w tym jest... Poszperałem w google i podobno to norma...
Lecz jest to do wyeliminowania na 1/4 mili, skoro zdechło Ci sprzęgło to wrzuć wytrzymalsze i startuj z drugiego biegu :D

_________________
adamomotorsport.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 15 września 2012, 20:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1805
Lokalizacja: Wawa
Moje BMW: M3 e46
Kod silnika: S54
trucker_hiob napisał(a):
Nie wierzę! A ja myślałem, że Ty się znasz na wszystkim.

Gdyż z reguły zwyczajnie źle mnie odbierasz :)
trucker_hiob napisał(a):
Objawy podobne. I warto spróbować z wymianą oleju, tym bardziej, że auto ma już 75 tys km i nie wiem jak pierwszy właściciel jeździł. Wymiana oleju na pewno nie zaszkodzi.

U mnie nie do końca wiadomo czy problemem był wiek/spracowanie oleju czy jego typ. Problem ustał ze zmianą oleju z Castrola na Millersa. Olej w skrzyni powinien być świeży, ale po spuszczeniu za świeżo to on nie wyglądał, a bazując na mojej długiej i nieprzyjemnej historii z Inschape w Warszawie mogli go nie zmieniać, mimo że to zleciłem i za to zapłaciłem podobnie jak zrobili z tulejami z tyłu.

Założyli mi Powerflexy na przód i tył, przody się rozpadły po 200km, więc na przód poszły seryjne, a z faktu że u kolegi Marosa padły w ten sam sposób przody, a tyłu trochę później zleciłem wymianę również tyłów na seryjne. Ostatnio rozbierając tył znalazłem w nim te stare Powerflexy mimo że fakturę za ich wymianę na serię zapłaciłem niemałą :)

Więc jak już pisałem bazując na doświadczeniu z owym serwisem i stanem spuszczonego oleju mógł on zwyczajnie być stary i spracowany, a problem mógłby zniknąć wyłącznie po zalaniu świeżego oleju. Z drugiej strony mógł pomóc inny olej gdyż teoretycznie jest to lepszy i ciekawszy olej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: trucker hiob -->> 2008 M3 E90, wersja US, 6 speed
PostNapisane: 20 września 2012, 17:37 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 67
Posty: 318
Lokalizacja: Charlotte, NC, USA
Moje BMW: '08 M3; '14 328i
Garaż: M3 E90: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=101978
328i F30: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147931
Samochód ma dziś być przetransportowany z GMP Performance do innego warsztatu. Zdecydowałem się na założenie fabrycznego sprzęgła, które powinno wytrzymać normalne użytkowanie przez długie lata. Nie planuję na razie wyjazdu na tor dragsterów, a jeżeli bym to kiedyś zrobił, wystarczy dać sprzęgłu czas na schłodzenie, zrobić kilkunastominutowe przerwy między przejazdami. Do jazdy na "normalnym" torze fabryczne sprzęgło powinno wystarczyć, zwłaszcza, gdy ktoś korzysta z niego w sposób ekstremalny zaledwie sporadycznie - parę razy do roku.

Zmienię natomiast koło zamachowe na lżejsze, aluminiowe. Szczególnie przy samochodzie z kompresorem powinno to dać odczuwalną różnicę. Auto powinno się znacznie szybciej "wkręcać na obroty". Sprzęgło to ok. 500 dolarów, flywheel - tysiąc i robocizna tysiąc. Auto powinno być gotowe w poniedziałek - wtorek.

_________________


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 866 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 44  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL