ustawic tak jak producent auta nakazuje przy 1 elektrodowych (nie wzorowac sie przerwa na 4 elektrodowych do benzyny stosowanych bo one zawsze beda mialy wieksza przerwe z takich rzczyn ze maja wieksza liczbe elektrod i zaplonnosc rosnie a im dluzszy luk iskry tym lepiej dla benzyny; dlatego tylko przy 4 elektrodowych sa duze szczeliny i tylko dla benzyny bo na jednej z elektrod zawsze iskra sobie przeskoczy i spadkow mocy nie ma a na jednoelektrodowej nie robi sie duzych szczelin bo mogloby byc roznie), ja polecam bosch platinum plus albo inne dobre irydowe z odpowiednim polozeniem elektrod i cienka igiełką - srednicą elektrod
takze ustawic tak jak producent nakazuje. ewntualnie dla benzyny wtedy mozna 0,05mm wiecej czy 0,1mm ustawiac. dla gazu raczej pozostac przy fabrycznej wymaganej dla jednoelektrowych dla danego silnika lub 0,05mm wiecej jezeli stosuje sie naprawde cienkie elektrody rzedu 0,3mm czy 0,4mm takie jak ma ik20. wiadomo ik20 sie bardzo nie wypali bo iryd. ale oprocz tego trzeba jeszcze to przetestowac bo nie w kazdym silniku sie to sprawdza, poniewaz niektore lubia dlugi luk iskry. w BMW przyjmuje sie 0,9-1,1mm dla porzadnych irydowych do benzyny (bez gazu) ponizej tych 0,9 są spadki mocy jezli jest dobra swieca i ustawi sie ja na mniej niz 0,9 porownujac do osiagow przy 0,9mm to na mniejszej jak 0,9mm zawsze bedzie gorzej szlo. no chyba ze swieca bezie do d...y wtedy bedzie lepiej szlo po jej sklepaniu, bo na duzej szczelinie moze zaplon wypadac. nie powiem do ktorych silnikow jak sie ustawia, pewnych rzeczy nie opisuje na forum,
na koniec napisze cos waznego poza tym z ustawiania swiec przez osoby ktore nie maja pojecia o tym moze wyjsc potem problem (elektrody z platyny sa miekkie, z irydu te ciensze tak samo mimo ze twardy metal) i tylko sobie przytepią je

i najwazniejsze co chcialem napisac a wiec samo ustawianie elektrod nie ma wiekszego znaczenia w porownaniu z polozeniem elektrod ktore ma ogromne znaczenie, trzeba wiedziec ktory silnik lubi glebsze ktory plytsze, to moze przyniesc wieksze korzysci niz dokladnosc w przerwie nawet jak sie pomylisz o te 0,1-0,2mm.
dobra swieca dobra iskra w silniku cienkie eektrody i dobrze ustawiona przerwa to nie jest jeszcze pewny sukces wazne jest jeszcze gdzie ona sie pojawia jaka budowe ma elektroda masy jaka jest propagacja. czasem tansza swieca przy lepszej instalacji zaplonowej nawet z grubsza elektroda srodkowa da duzo wiecej jesli iskra w silniku bedzie znajdowala sie w odpowiednim miejsu... znam swiece tansze o przeszlo 100zl na komplecie od denso o ktorych rozmawiamy. tansze zalozmy ponad 100zl i niektorych silnikach lepej sie sprawdzaja, ale zasada jest ta sama... nie bede o tym pisal, wspominalem wczesniej, dalem pewne wskazowki o swiecach long laser extreme, Ci co beda chcieli przeczytaja sobie wyzej, nie bede o tym pisal bo ktos wsadzi sobie swiece od JEEP-a czy MAZDY i rozwali swoje engine, radze samemu nie kombinowac szkoda auta, jezeli juz ktos bardzo chce sie poradzic to prosze wyslac mi mail. wtedy powiem co gdzie mozna wsadzic i czy da to cos - w sensie poprawienia osiagow danego silnika przy benzynie czy gazie