BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 10:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] lub [e36] lub [e46] Wymiana wahacza czy sworzeń?
PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 21:38 
cześć mam problem stuka mi cos w 316 w lewym kole mechanik powiedział że sworzeń jest do wymiany ale że sworznia samego sie nieda wymienić tylko trzeba cały wahacz chciałem się dowiedzieć czy da sie wymienić sam sworzeń bo widziałem na allegro i dużo taniej by mnie to wyszło


Ostatnio edytowano 18 sierpnia 2007, 22:24 przez sumik82, łącznie edytowano 6 razy

Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sierpnia 2007, 21:39 
Chyba raczej chodziło Ci o Sworzeń bo na początku nie wiedziałem o co chodzi :szok:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 07:52 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Witaj ,wymienia sie same sworznie ,nie ma potrzeby wymieniac calych wachaczy.Tylko zmien mechanika bo ten ma malo pojecia o wciskanych na prasie elementach zawieszenia.Naprawial chyba tylko fiaty i skody .Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 10:55 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
Wieslaw napisał(a):
Witaj ,wymienia sie same sworznie ,nie ma potrzeby wymieniac calych wachaczy.Tylko zmien mechanika bo ten ma malo pojecia o wciskanych na prasie elementach zawieszenia.Naprawial chyba tylko fiaty i skody .Pozdro.


jezeli mowa o e46 to w gre wchodzi wymiana calych wahaczy...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 21:10 
da sie to samemu zrobic :cisza:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sierpnia 2007, 21:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Jeski chodzi o sworznie w E36, bedzie Ci cholernie ciezko wcisnac nowe...stare to male piwo bo mozesz je do konca rozwalic przy wyciaganiu...z nowymi jest ciezko bo trudno jest w cisnac, moze nie tyle co trudno ale trzeba miec czym...co do calych wachaczy to raczej nie jest to problem zeby wyciagnac stare i wsadzic nowe :] , chociaz moge sie mylic :rotfl:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2007, 10:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 219
Lokalizacja: Krakow
Witam ponownie i mala poprawka w e46 nie wiem jak jest ale e36 wszystko mozna w elementach wymienic,ale jeden warunek musisz miec czym. Najlepiej jak masz dostep do prasy albo duzego limadla.Pozdro.

_________________
Wiesiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sierpnia 2007, 11:22 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 973
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E91+E36M54
Kod silnika: N47 + M54
w e36 można, ale nie zaleca sie wymiany sworzni wewnętrznych(sworzeń wewnętrzny dostępny tylko z zamienników). Po prostu po wyciśnięciu starych otwór nie jest idealnie dopasowany do nowego sworznia... wytrzyma może z 10-15-20kkm i znowu wymiana. kompletny oryginalny wahacz z dwoma sworzniami kosztuje 370 zł (same sworznie to koszt ok 150-160), a nowe napewno wytrzyma dłużej(na naszych drogach podobno ok 30-40kkm).

_________________
brak zgody administracji forum na reklamę


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 17:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Cytuj:
jezeli mowa o e46 to w gre wchodzi wymiana calych wahaczy...


a nie prawda - da sie to zrobic na prasie - a jak mechanik jest dobry to taki sworzen wytrzymuje o wiele dluzej niz zamienniki calego wahacza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 18:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 53
Posty: 383
Lokalizacja: Piaseczno/Bogatki
Moje BMW: E36
Kod silnika: M50B20
wymieniałem sfożnie u siebie bez prasy się nieobejdzie.sfożnie kagera. pszejechały narazie 18tyś :ok:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 19:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
PAZUREK napisał(a):
wymieniałem sfożnie u siebie bez prasy się nieobejdzie.sfożnie kagera. pszejechały narazie 18tyś :ok:

No i good, a tak na przyszlosc to naucz sie pisac... :wstyd: sWorznie!!!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL