BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 18 czerwca 2025, 14:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 20 września 2012, 13:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Kupienie silnika z X5 4.6is czy Alpiny nie będzie łatwe, trzeba się tez liczyć z kosztami 15-20 tys zł. Przy zakupie z Xa będzie trochę przeróbek - inne mocowania i osprzęt.

Co do kompresora to myślę że wcale nie jest to prosta sprawa. Duża firma jaką jest Ess Tuning wycofała ofertę zestawów do M62, a do M60 nadal są w sprzedaży.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 20 września 2012, 14:05 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
w cenie silnika z alpiny 4,6 czy to 4,8 mamy silnik S62B49 o lepszych parametrach kiedyś także o tym myslałem w sensie wzmacnianie M60/60 ponad dolot i wdyech i chip nie ma sensu koszty ida w takie kwoty, że lepiej zeswapowac S62B49 tylko koszt takiego swapu to z gratami z 20k i potem inne heble zawiecha itd ale wyjdzie podobnie jak kompresor a mamy silnik n/a o lepszej charakterystce do jazdy codziennej a w zapitalaniu tk samo dobry do tego wg mnie dobry swap będzie bardziej bezawaryjny od kompresora


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 21 września 2012, 10:50 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Chyba miałeś na myśli S62B50. Ten silnik to masówka w porównaniu do liczby wyprodukowanych Alpin czy nawet X5 4.6is (limitowana wersja w ilości 5,000sztuk). M5 wyszło w ponad 20,000 egzemplarzach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 21 września 2012, 12:15 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
z tego co kojarze to ten silnik ma 4,9 litra pojemności i oznaczenie S62B49 :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 21 września 2012, 12:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 351
Lokalizacja: Lodz
Moje BMW: Alpina B10 V8
Kod silnika: M62B46
Ani jedno ani drugie

S62B50 pojemność 4.941.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 21 września 2012, 14:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 373
Moje BMW: E30
Kod silnika: S85B16
jw. M30B35 też ma oznaczenie B35 mimo że ma 3.4l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 21 września 2012, 14:55 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
to czemu w każdym katalogu części czy jak dobiera się do tego części on-line to widz kod S62B49 a S62B50 to tylko na jakichś forach?????

trzeba by do reaolem zajrzeć albo Frank mógłby sie wypowiedziec po sprawdzeniu u źródła


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 21 września 2012, 16:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Zdzira 850I napisał(a):
to czemu w każdym katalogu części czy jak dobiera się do tego części on-line to widz kod S62B49 a S62B50 to tylko na jakichś forach?????


Bo w takich katalogach jest zwykle masa bledow, a ludzie na jakichs forach, wiedza zwykle na ten temat wiecej. Oznaczenie tego silnika to S62B50, dokladnie tak jak pisze dray

Blad moze wynikac stad, ze generalnie kiedys przyjmowalo sie, ze silnik majacy pojemnosc np. rowna lub wieksza niz 2450cc to 2.5l, a np. 2449cc to juz 2.4l, z tego co widze BMW przyjmuje, ze wszystko co jest wieksze niz 2400cc to juz 2.5l (ale sa tez wyjatki np. S54B32 z pojemnoscia 3246cc moglby byc sprzedawany juz jako 3.3l, a figurowal wszedzie jako 3.2).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 22 września 2012, 12:25 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M5_E39

Nie bylo przypadkiem tak, ze przed liftem pojemnosc byla nizsza, a po wieksza i zmienione tloki oraz pierscienie dlatego byly niby wersje b49 i b50?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 23 września 2012, 14:59 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Punisher napisał(a):
http://pl.wikipedia.org/wiki/BMW_M5_E39

Nie bylo przypadkiem tak, ze przed liftem pojemnosc byla nizsza, a po wieksza i zmienione tloki oraz pierscienie dlatego byly niby wersje b49 i b50?


Nie bylo, poza tym tam jest blad w pojemnosci. Policz sobie jaka wychodzi ze srednicy cylindra i skoku tlokow :) Inne tloki i pierscienie nie sa elementami majacycmi wplyw na pojemnosci, na pojemnosc ma wplyw blok i wal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 23 września 2012, 16:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 309
Lokalizacja: siedlce
a na pojemnośc nie ma przypadkiem wpływu średnica tłoka?

to że wał (jego "wykorbienie") , długość korb, no i wysokość tłoka to wszystko ma wpływ na tzw skok czyli odległość między gmp i dmp

_________________
e36 skasowana e46 przywitana

wreszcie wydech na swoim miejscu
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 23 września 2012, 17:12 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Pojemnosc z tego,co wiem liczy sie ze skoku tloka x srednica cylindra, a co do pojemnosci to wlasnie mnie zastanawiala ,bo jest 4941cm3. Jak sie irientuje to dopoki nie przekroczymy 4950,to nie mozemy przyjac 5.0, podobnie jak 3246cm nie bedzie 3.3l


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 23 września 2012, 18:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Punisher napisał(a):
Jak sie irientuje to dopoki nie przekroczymy 4950,to nie mozemy przyjac 5.0, podobnie jak 3246cm nie bedzie 3.3l


Dlaczego nie mozemy? Skrocona pojemnosc, to tylko informacja dla klienta, ktora on moze prostu zapamietac. Ile osob pamieta jaka pojemnosc ma ich silnik w cm3, ale w dm3? To drugie jest latwiejsze do zapamietania :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 września 2012, 08:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Jak kto woli,a ja osobiscie pamietam,ze byl silnik forda 1250cm3 przez co oznaczano go jako 1.25. Mniejsza z tym jaka tam jest pojemnosc,wazne ze jest potworek V8 i daje niezla frajde z jazdy. Czy to jest 540i w manualu,Alpina b10 czy m5,kazdy ma cos w sobie jak i przy kazdym mozna cos podlubac i cieszyc sie jeszcze bardziej.

Jednak wszystkie te samochody milkna przy tym czyms, co zabija nawet porsche
http://www.youtube.com/watch?v=zEGRpSu23Q0


taki maly off top,ale podwojny kompresor :hyhy: :szok: :mad:, ale osiagi sa zanizone poniewaz to najszybsze coupe 4-ro miejscowe-372km/h albo wiecej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 września 2012, 09:32 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 55
Posty: 163
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Moje BMW: E36 325i
Kod silnika: M50B25
jeśli coś robić to na pewno nie na M62b44


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 września 2012, 11:12 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Punisher napisał(a):
Jak kto woli,a ja osobiscie pamietam,ze byl silnik forda 1250cm3 przez co oznaczano go jako 1.25.


Rownie dobrze mogli go oznaczyc 1.2, czy 1.3. Tak naprawde mial 1242 cm3.

Punisher napisał(a):
Jednak wszystkie te samochody milkna przy tym czyms, co zabija nawet porsche
http://www.youtube.com/watch?v=zEGRpSu23Q0


Stockowe, moze zabijac, odpowiednio zrobione Turbo albo GT2 robi go jak chce, to M6 dla porownania ma 20.5s 100-300 ;)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 września 2012, 12:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Fakt faktem, ze M6 to kawal budy i lzejsze furki z taka sama moca je zmiazdza,ale jednak mina kierwcow ferrari, porsche (lambo nie napisze bo to moje marzenie :rotfl: ) jest bezcenna na autostradzie. Podobnie bylo kiedys gdy autobahn polizei dostalo nowe rs6 po przerobkach bodajze w mtm,ktore mialo ok 510KM i predkosc ponad 300km/h-zdziwienie kierowcy porsche bylo tak ogromne,ze chcial zobaczyc co jest pod maska i mowil,ze nie widzial takiego audi jeszcze. To bylo jednak juz dosc dawno,gdyz jak sie nie myle rs6 wyszlo w 2003 roku.


Nie wiem dlaczego wszedzie spotykam sie z taka niechecia do m62b44,ale kazdy pisze ze to stary silnik i nie ma sensu go modyfikowac. Wiele jest wersji bez vanosa zmodyfikowanych do poziomu naprawde wysokiego, a niektore bez zadnego doladowania osiagaja prawie parametry M5,tylko trzeba wtedy wlozyc kupe kasy,co jest troszke nieoplacalne. Podobnie jest z silnikami S62,ktore zadbane!!! zostaly zmodyfikowane przez Racing Dynamics (bez zadnego doladowania) do poziomu 500-515KM. http://www.racing-dynamics.net/fr_index.php

Kreci sie niesamowicie wysoko jak na V8

Kazdy silnik da sie zmodyfikowac,zalezy tylko jaki ktos chce miec pulap mocy i momentu ia co jest dla niego oplacalne.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 września 2012, 12:43 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15922
Co do tematu, http://www.jimmy540i.com/main.htm opis, foty, filmiki.

Punisher napisał(a):
Jak kto woli,a ja osobiscie pamietam,ze byl silnik forda 1250cm3 przez co oznaczano go jako 1.25.


Zgadza sie 1.25/75KM, ktory nie mogl nazywac sie 1.3 poniewaz ford produkowal tez silnik 1.3/60KM.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 24 września 2012, 15:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1610
Moje BMW: E92 325d LCI
Kod silnika: N57
Garaż: Poprzednia E92 335d http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 11&start=0

Obecna E92 325d LCI http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318
Tylko tu jest juz kompresor, a to juz nie jest NA. Do bazy 540i wkladajac kompresor nie widzialem,aby bylo wiecej niz 400-410KM,wiec tu jak widac dolot,wydech i elektoronika tez robi swoje. Pytanie po co modyfikowac automat, skoro on pogarsza osiagi diametralnie. Nie lepiej zakupic manual od m5 wlacznie z calym przeniesieniem napedu? Osiagi sie poprawia. Dinan sprzedaje dyfer o przelozeniu 3.15 takim jak w m5,wiec to co on ma to fabryka,chyba ze wymienil.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [Exx] Projekt 540i kompresor
PostNapisane: 25 września 2012, 15:06 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Punisher, o dżizzz co za słowotok heheh
Ascari z silnika S62 wyciaga 620KM bez trubo, więc to nie jest żadna magia czy coś,
A porsche to jeszcze nie widziałeś dobrze zrobionego....

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL