BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 15:29

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 10:27 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
NANOCSmilosz napisał(a):
Tomek, walczę o inżyniera


To walcz :ok: Potem magister, doktor i może wtedy ktoś się zainteresuje bo narazie to wiesz, na YT filmiki możesz wrzucać ;)

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 12:23 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Tomek napisał(a):
To walcz Potem magister, doktor i może wtedy ktoś się zainteresuje bo narazie to wiesz, na YT filmiki możesz wrzucać

dokładnie, bo na razie to jest po prostu taka zabawa...
Proponuje też nie uskuteczniać bełkotu pseudonaukowego, zburzenie prawa archimedesa, grawitacji :)
Polecam skupić się na ujęciu inżynieryjnym tych osiągnięć-obserwacji-odkryć,
chociaż myślę że to nie będzie możliwe tak samo z siebie, albo Cie ktoś pokieruje, albo sam do tego dojdziesz już po mgr i przy zatrudnieniu się przy jakichś konkretnych badaniach i pracy.



Może zróbmy taki mini konkurs hehehe
W jakim zastosowaniu wyobrażacie sobie taki materiał superhydrofobowy ? i co by dało takie zastosowanie ?

Może coś w motoryzacji ?
Kapoki ratunkowe ?
pontony ?
Czy hydrofobowość oznacza zmniejszenie strumienia dyfuzji cieplnej na linii woda-ciało ?? (pytanie do założyciela wątku)

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 12:24 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
W ogóle to mam kolejny wniosek na wyżej wymienionych przykładach. Zobaczcie sami, jakby rozebrać to warstwowo, to mamy tak że 1 wartswa wody , 2 warstwa otoczki ( dokładnie widać na placu tak jakby jakieś pęcherzyki powietrza) 3 warstwa skóry/palca. W przypadku tego ręcznika papierowego mamy identyczną sytuację. Ręcznik z wodą oddziela właśnie identyczna otoczka. Jak nazwać tą zależność , ktoś wie może ? Mi jedynie nasuwa się moja stara publikacja dotycząca.... lewitacji :o
http://www.sendspace.com/file/qna37n


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 12:33 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Cytuj:
Czy hydrofobowość oznacza zmniejszenie strumienia dyfuzji cieplnej na linii woda-ciało ?? (pytanie do założyciela wątku)

Nie wiem jak w przypadku zwykłej hydrofobowości , zajmuję się superhydrofobowością , a różnica jest diametralna, chodzi o kąt zwilżania wody.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 12:42 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
ok, nie chce Cię zrażać, ale ucz się na razie :)
A grawitacji sie nie czepiaj plizzz :) to że nadprzewodnik unosi się w polu magnetycznym nie jest żadnym zakłóceniem grawitacji

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 12:51 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Nie chodzi mi tutaj że nadprzewodnik zakłóca grawitację , ale o podobny efekt , po za tym nie mówię że tak jest , to tylko takie moje spostrzeżenia. Źle że pytam o takie rzeczy ? Moim zdaniem nie , stawiam że na forum jest dużo mądrzejszych osób ode mnie, które mogą w racjonalny dla mnie sposób wyjaśnić moje pytania, spostrzeżenia. Jeśli chodzi o to zniechęcanie , to i tak już jestem mega zniechęcony do wszystkiego także luz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
"podobny" efekt jest też, jak struga powietrza wpada pod płat papieru, też się unosi.... :)
Racjonalnie to to co piszesz przypomina zabawe w młodego chemika i nic poza tym.
Pewnie że inżynieria materiałowa jeszcze dużo osiągnie i sporo materiałów jest do odkrycia, tylko że materiał jest tylko czymś do zastosowania co da konkretne wyniki i postęp.

a czym sie różni super od hybdrofobości ? opiera się o inne podstawowe oddziaływanie którego wynikiem jest brak zwilżania ?

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:13 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
chodzi o kształt kropelki wody , w superhydrofobowości masz niemalże idealną kulę,


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
nie chodzi o to właśnie, tylko o jaki typ odziaływania opiera się zjawisko....
czyli czemu woda w kontakcie z hydrofobo czymś zachowuje sie w sposób zwarty, nie rozbija się

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:26 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Skoro w tej chwili masz tylko wykształcenie średnie i maturę to faktycznie może być ciężko znaleźć dobrą pracę. Tak jak koledzy mówią skończ studia przy okazji ucząc się więcej o swoich (i szwedzkich) wynalazkach bo zdaje się że nie do końca jeszcze je poznałeś. Z inżynierem bądź magistrem będzie inna rozmowa niż ze studentem X roku bez żadnych papierów.

Może warto nawiązać kontakt a może nawet uda się współpracę z tą szwedzką firma która działa w tej dziedzinie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:44 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Boogie napisał(a):
Może coś w motoryzacji ?
Kapoki ratunkowe ?
pontony ?


Pokrylbym tym kadlub motorowki i srube, sprawdzil jak wplynie to na sily oporu w wodzie i tym samym osiagi.

Zaloze sie jednak, ze ktos juz tego probowal.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:45 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Boogie, chodzi tutaj o że powłoka ta zmienia obecną energię powierzchni.
wandii, nigdy do końca nie poznasz jakiegoś zjawiska ;) nawiązałem kontakt z tą firma , ale to dłuuga historia z tym związana.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:47 
Offline
Forumowy terrorysta
Avatar użytkownika

Posty: 15876
NANOCSmilosz napisał(a):
nawiązałem kontakt z tą firma , ale to dłuuga historia z tym związana.


I nie mow o tym glosno, bo przyszlych planow sie nikomu nie zdradza ;).

Wyksztalcenie, dyplom, jezyk i byc moze swiat bedzie stał otworem.

_________________
Styl mojej wypowiedzi zależny od poziomu rozmówcy. Inteligentnych cenię.
Z szukających atencji, żałosnych frustratów, ignorantów kręcę bekę.LOL


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:48 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
Vermilion napisał(a):
Pokrylbym tym kadlub motorowki i srube, sprawdzil jak wplynie to na sily oporu w wodzie i tym samym osiagi.


2 dni w wodzi i zarośnie porostami ;) Ale fakt, na wyścigówki które w wodzie nie stoją to czemu nie, jeszcze w czasach mojego ojca się kadłuby woskowało przed regatami.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Tomek napisał(a):
2 dni w wodzi i zarośnie porostami ;) Ale fakt, na wyścigówki które w wodzie nie stoją to czemu nie, jeszcze w czasach mojego ojca się kadłuby woskowało przed regatami.


Zalezy jak wyglada powierzchnia po zastosowaniu tego srodka, jezeli wypelnia wszystkie pory i nierownosci widoczne pod mikroskopem, to porosty beda mialy problem aby utrzymac sie na powierzchnii.

Wlasnie woskowaniem sie sugerowalem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 13:59 
Offline
Specjalista

Posty: 4442
Moje BMW: Infiniti
Kod silnika: VQ37VHR
Vermilion, dobrze mówi, powłoka wykazuje właściwości antybakteryjne antygrzybiczne, mam nawet jakiś niezależny certyfikat na to ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 14:00 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 4257
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: M6
Kod silnika: S85 S62 M60
Garaż: było: M5e39 '01,
e34 540i '94
Vermilion napisał(a):
Pokrylbym tym kadlub motorowki i srube, sprawdzil jak wplynie to na sily oporu w wodzie i tym samym osiagi.

no wlasnie :)
ciekawe jak z trwałością takiej powłoki
A skoro woda by tak nie dotykałą kadłuba, to może zmieniły by sie kwestie chłodzenia/nagrzewania łodzi, napędów, izolacji etc.
I wtedy jakby od środka pokrył tą substancją węże do/od chłodnicy, to mniej by się nagrzewały na swojej długości, z większą sprawnością przesyłając ciepło, odbierając je, z innych urządzeń....

NANOCSmilosz napisał(a):
Boogie, chodzi tutaj o że powłoka ta zmienia obecną energię powierzchni.

no własnie o to mi chodziło, czyli mocniejsze oddziaływania miedzycząsteczkowe (nie grawitacyjne hehehe), zbliżona powierzchnia wody w efekcie ma silniejsze napięcie powierzchniowe i trwalsze.

_________________
Obrazek

http://imageshack.com/a/img689/1772/78er.jpg

Sprzedam MANUAL 6-b z M5e39 ~ 3.000 PLN


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 14:18 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 6907
Lokalizacja: JP
Boogie napisał(a):
no wlasnie :)
ciekawe jak z trwałością takiej powłoki
A skoro woda by tak nie dotykałą kadłuba, to może zmieniły by sie kwestie chłodzenia/nagrzewania łodzi, napędów, izolacji etc.
I wtedy jakby od środka pokrył tą substancją węże do/od chłodnicy, to mniej by się nagrzewały na swojej długości, z większą sprawnością przesyłając ciepło, odbierając je, z innych urządzeń....


Jasne, jak najbardziej to trafna sugestia.

Zaczalbym na pewno zajmowanie sie tym tematem od dwoch rzeczy - ustalenia:
- dokladnej przyczyny superhydrofobowosci tej powloki - a tym samym mozliwosci zastosowania ich w srodokowiskach gdzie nie ma wody, ale sa inne ciecze - np. do zmniejszenia tarcia w oleju.
- trwalosci


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 16:14 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 15835
Lokalizacja: Gdynia
Moje BMW: M3
Kod silnika: S65B40
Co do kadłubów i ich porastania przez roślinki to rozwiązuje się obecnie ten problem odpowiednią farbą. :)

_________________
Piszę jak jest.

Bezpośredni link do galerii Audi S4 Łepka —> viewtopic.php?f=55&t=173434

Jeszcze nie witom, a już żegnom.:
WitoM napisał(a):
Ja póki co galerii M4 nie planuje bo jestem zajęty słuchaniem dziwieku silnika z głośników


Argumentum ad maiorem:
DamianTra napisał(a):
Kolego jestem inzynierem. Naukowcem. Nie bazuje na sci-fi, autobiografiach czy jakiejkolwiek nie naukowej literaturze w celu wyksztalcenia swiatopogladu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Problem "naukowy" i edukacja za granicą
PostNapisane: 26 września 2012, 16:26 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 15986
Lokalizacja: Los Santos
Moje BMW: E30 E46 E83
Kod silnika: M20B25 FTMW!!!
Garaż: ᶘ ᵒᴥᵒᶅ
jiGsaw napisał(a):
Co do kadłubów i ich porastania przez roślinki to rozwiązuje się obecnie ten problem odpowiednią farbą.


Pomagają o tyle że łatwiej się potem kadłub myje ;) Zarastać i tak zarasta tyle że w mniejszym stopniu.

_________________
BMW z duszą skończyły się na Kill 'em All.
Obrazek
Było: '92 E36 320i 2d diamantschwarz/stoff anthrazit; '98 E46 323i 4d farngruen/leder hellbeige, '97 E36 323i->328i 2d arktissilber/leder montana schwarz
Jest: '90 E30 325i 2d diamantschwarz/leder bison schwarz (M3), '05 E46 330ci stahlblau/leder schwarz, '08 E83 X3 3.0si alpinweiss 3/leder nevada tabak


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL