BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 10 czerwca 2025, 21:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 9 sierpnia 2012, 20:52 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 53
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: 320d
Kod silnika: M47
Paweu napisał(a):
Zrobiłem jeszcze raz
Po kolej :
Wtyk 10 - do fioletowo zółtego
Wtyk 9- do czerwono żółto białego
Wtyk 8 - do komory silnika wtyczka numer 37
z przycisków 4 kabelki w kolejności 1-1 2-2 3-3 4-4

i lipa :( jak mam wsio podłączone kierunki świrują mrugają kontrolki ABS ASC i tak dalej

Dalem nowe konektorki i kable



Witam , znalazłem w końcu przyczynę czemu mi to wszystko nie działało i działy się różne jaja z kierunkami , okazało się ze uwalone były przyciski , kupiłem inne i odrazu po podłączeniu wszystko chula aż miło . Morda mi się cieszy do teraz :) Dziękuje za pomoc :) :) :piwo:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 września 2012, 12:34 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
Panowie z grubsza przeczytałem temat ale mam kilka pytań
aktualnie mam taką kierownicę
Obrazek

chcę dołożyć tempomat i mam zamiar kupić taką kierownicę
Obrazek

czy poduszka powietrzna będzie pasować ?
wszystko co muszę zrobić opisane jest w pierwszym poście ?
moje auto to e46 touring 320cd 150km

Edit. czy wystarczy że kupię takie coś ?
http://allegro.pl/przyciski-kierownicy- ... 43383.html
jak wygląda sprawa taśm do tych przycisków ? da się je kupić ewentualnie jakoś zrezać żeby druciarstwa nie było ?
o ile się dobrze dopatrzyłem to ten kabel od tych przycisków to zwykła kostka 4 pinowa jak do radiatora w komputerze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 września 2012, 13:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2250
Garaż: było 320d Touring 2004r.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=72312
Przyciski + poprowadzenie przewodów jak tutaj:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 września 2012, 13:56 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 381
Lokalizacja: RZE
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47 D20TÜ
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=120259
czyli jest tak jak myślę czy nie.. bo już sam nie wiem czy wystarczy mi przewód 4 pinowy i górna nakładka z przyciskami ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 8 września 2012, 18:14 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Lipton_Rze napisał(a):
czyli jest tak jak myślę czy nie.. bo już sam nie wiem czy wystarczy mi przewód 4 pinowy i górna nakładka z przyciskami ?
przerabiałem i wystarczy górna nakładka, przewód od guzików do taśmy, a przewód od taśmy do włącznika świateł i komptera DDE sam dorobisz albo w aso kupisz, to jakieś 15 minut roboty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 września 2012, 21:55 
Offline
Forumowicz

Posty: 152
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52TU
temat wart polecenia :D jak ludzie mogą jeździc bez multifunkcji :hyhy:
ja jestem po montażu- 2 godzinki a banan z gęby nie schodzi :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 września 2012, 07:22 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 55
Lokalizacja: Zgorzelec
Moje BMW: E46 318
Kod silnika: n42b20
Mam pytanko o multifunkcję w 4-ro ramiennej kierownicy. Auto z 07.2002r. Czy dokładając przyciski, należy też wymienić zaślepkę airbag, czy samą poduszkę przełożę bez problemu jak będę wymieniał zaślepkę bo nie mam pewności.

Już mam pewność że trzeba wymienić zaślepką. Zmyliła mnie jedna z wypowiedzi, w której kolo napisał że tylko przyciski zakupił i było ok - nie mogę jej znaleźć. Zakupiłem zaślepkę i przyciski od e39 po lifcie/X3, na schematach wszystko tak jak w e46 zobaczymy czy zatrybi.


Ostatnio edytowano 3 października 2012, 10:44 przez mack10koro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 października 2012, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 64
Lokalizacja: L-wo
Moje BMW: 318d Touring
Kod silnika: M47
Witam,czytałem ten watek, lecz mam nadal wątpliwości, posiadam czteroramienną kierownicę bez multifunkcji, posiadam zaślepkę z przyciskami multifunkcji, i mam pytanie czy możliwe jest przełożenie poduszki do tej zaslepki z multifunkcją czy będzie pasować bez problemów, czy nie ? BMW E46 318d 2002 r . Będę wdzięczny za odpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 października 2012, 21:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
szejk napisał(a):
Witam,czytałem ten watek, lecz mam nadal wątpliwości, posiadam czteroramienną kierownicę bez multifunkcji, posiadam zaślepkę z przyciskami multifunkcji, i mam pytanie czy możliwe jest przełożenie poduszki do tej zaslepki z multifunkcją czy będzie pasować bez problemów, czy nie ? BMW E46 318d 2002 r . Będę wdzięczny za odpowiedź.
Nie ma rzeczy niemożliwych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 października 2012, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 64
Lokalizacja: L-wo
Moje BMW: 318d Touring
Kod silnika: M47
mrcin86 napisał(a):
szejk napisał(a):
Witam,czytałem ten watek, lecz mam nadal wątpliwości, posiadam czteroramienną kierownicę bez multifunkcji, posiadam zaślepkę z przyciskami multifunkcji, i mam pytanie czy możliwe jest przełożenie poduszki do tej zaslepki z multifunkcją czy będzie pasować bez problemów, czy nie ? BMW E46 318d 2002 r . Będę wdzięczny za odpowiedź.
Nie ma rzeczy niemożliwych.

Możesz jaśniej czy podejdzie ? Bo jedni piszą że nie a inni piszą że pasuje?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 2 października 2012, 22:36 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
szejk napisał(a):
mrcin86 napisał(a):
szejk napisał(a):
Witam,czytałem ten watek, lecz mam nadal wątpliwości, posiadam czteroramienną kierownicę bez multifunkcji, posiadam zaślepkę z przyciskami multifunkcji, i mam pytanie czy możliwe jest przełożenie poduszki do tej zaslepki z multifunkcją czy będzie pasować bez problemów, czy nie ? BMW E46 318d 2002 r . Będę wdzięczny za odpowiedź.
Nie ma rzeczy niemożliwych.

Możesz jaśniej czy podejdzie ? Bo jedni piszą że nie a inni piszą że pasuje?

Jezu przecież inni się nie znają i nie zaglądali, a ja montowałem w trzech e46 i to tylko kwestia czterech kabelków do komputera pod maską, do włącznika świateł (i-bus i zasilanie) oraz masa, warunek musisz mieć elektroniczny pedał gazu a jak masz na linkę to kupisz moduł, wiązkę, silniczek tempomatu, linka i do roboty według schematu, nie słuchaj ludzi którzy nie mają pojęcia i gadają, że to nie możliwe, bo gówno się znają. Np ja robiłem odprowadzenie halogenami, załączanie z dziennych na mijania automatycznie gdy zrobi się ciemniej, zrobiłem na przekaźniku z innego bmw światła dzienne, dołożyłem pełne OBC od 0 gdy opisu na forum jeszcze nie było, zmieniłem obc z 11 przyciskow na 18, uaktywniłem ryglowanie przy aftermarketowym alarmie mogę cały czas wymienić co zrobiłem i każdy mi tu gadał ze to nie możliwe, a jednak to wszystko w E36 zrobiłem i hula bez problemu do dzisiaj. Więc nie słuchaj półgłówków którzy nie wiedzą i nie mają pojęcia mało tego gadają, że się nie da bo im się nie chce, albo nie umieją, albo są zazdrośni.

A co do Ciebie masz 1.8 w dieslu więc na pewno masz elektroniczny pedał gazu i pozostaje tylko dołożyć 4 kabelki (masy nie musisz pociągać bo jest w kierownicy), dołożyć przyciski i cieszyć się.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 października 2012, 10:36 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 46
Posty: 64
Lokalizacja: L-wo
Moje BMW: 318d Touring
Kod silnika: M47
mrcin86 napisał(a):
szejk napisał(a):
mrcin86 napisał(a):
szejk napisał(a):
Witam,czytałem ten watek, lecz mam nadal wątpliwości, posiadam czteroramienną kierownicę bez multifunkcji, posiadam zaślepkę z przyciskami multifunkcji, i mam pytanie czy możliwe jest przełożenie poduszki do tej zaslepki z multifunkcją czy będzie pasować bez problemów, czy nie ? BMW E46 318d 2002 r . Będę wdzięczny za odpowiedź.
Nie ma rzeczy niemożliwych.

Możesz jaśniej czy podejdzie ? Bo jedni piszą że nie a inni piszą że pasuje?

Jezu przecież inni się nie znają i nie zaglądali, a ja montowałem w trzech e46 i to tylko kwestia czterech kabelków do komputera pod maską, do włącznika świateł (i-bus i zasilanie) oraz masa, warunek musisz mieć elektroniczny pedał gazu a jak masz na linkę to kupisz moduł, wiązkę, silniczek tempomatu, linka i do roboty według schematu, nie słuchaj ludzi którzy nie mają pojęcia i gadają, że to nie możliwe, bo gówno się znają. Np ja robiłem odprowadzenie halogenami, załączanie z dziennych na mijania automatycznie gdy zrobi się ciemniej, zrobiłem na przekaźniku z innego bmw światła dzienne, dołożyłem pełne OBC od 0 gdy opisu na forum jeszcze nie było, zmieniłem obc z 11 przyciskow na 18, uaktywniłem ryglowanie przy aftermarketowym alarmie mogę cały czas wymienić co zrobiłem i każdy mi tu gadał ze to nie możliwe, a jednak to wszystko w E36 zrobiłem i hula bez problemu do dzisiaj. Więc nie słuchaj półgłówków którzy nie wiedzą i nie mają pojęcia mało tego gadają, że się nie da bo im się nie chce, albo nie umieją, albo są zazdrośni.

A co do Ciebie masz 1.8 w dieslu więc na pewno masz elektroniczny pedał gazu i pozostaje tylko dołożyć 4 kabelki (masy nie musisz pociągać bo jest w kierownicy), dołożyć przyciski i cieszyć się.

Ok dzięki .w takim razie muszę to komuś dać do ogarnięcia ,bo sam mało kumaty jestem w tych sprawach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 października 2012, 20:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: 320D
wziąłem się dziś za montaż kierownicy , no i jest problem :( po wpięciu poduszki w stelaż poduszka "lata" na boki i odstaje, no i nie wiem czy tak ma być czy może jest potrzebna jakaś sprężyna między kierownice a poduszkę ? jak to u Was jest ?
słyszałem też, że po wystrzale potrafią odkształcać się stelaże, prawda to ?

tak to wygląda po zmontowaniu w całość

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 października 2012, 20:12 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
Pokaż fotkę jak to wygląda w środku. Może czegoś Ci brakuje.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 6 października 2012, 20:22 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: 320D
tak to wygląda

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 października 2012, 08:51 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
Na moje oko wszystko ok, docisnąłeś poduszkę jak najmocniej?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 października 2012, 09:27 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: 320D
dociśnięta jest, bo jak rękoma ją przytrzymam to ładnie jest spasowana, ale jak puszczę to spada na dół :(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 października 2012, 12:18 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 3397
Lokalizacja: Kraina BMW
Kod silnika: MXXBXX
Garaż: E36 Coupe Black Bitch http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 9#p1307309

FunPage E36 Coupe Black Bitch http://www.facebook.com/e36bbcosmos/
To spróbuj tak w kierownicy masz 2 górne boczne śrubki i jeszcze tą centralną na dole pod czarną wtyczką na zdjęciu które wysłałeś, dokręć je tylko nie ukręć. Poduszkę obejrzyj i sprawdź czy nie ma luzów czy sprężyny są ok, może być że te bolce na które są założone sprężyny trzeba dokręcić/wyregulować i po problemie. jak to nic nie da to będziemy myśleć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 7 października 2012, 12:42 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: NDM
Moje BMW: 320D
oki, podziałam coś i później zdam relację :)

EDIT : problem częściowo rozwiązany :) winny był luźny stelaż, ale po jego dokręceniu wył cały czas klakson (wyrobiona sprężyna pod śrubą), więc pod górne styki poszła izolacja, a klakson załącza się dolnym stykiem :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 października 2012, 22:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 330
Lokalizacja: Katowice
Moje BMW: E46 i E90
Kod silnika: m47tu/m47tu2
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=95909
jeśli Ci dalej odstaje poduszka, lub np. tylko z jednej str odstaje to przewód od taśmy do poduszki owiń o jeden zatrzask z tego panelu od multifunkcji, w dwóch e46 z taką kierą montowałem tempomat i w obu oryginalnie przewód był owinięty o zatrzask, gdy się tego tam ładnie nie upcha, to poducha odstaje.
pozdro

_________________
Obrazek

zobacz siostrzyczki:
viewtopic.php?f=6&t=121033
&
viewtopic.php?f=6&t=95909


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL