BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 17:37

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Strzela w wydech i zalewa silnik
PostNapisane: 5 lipca 2007, 13:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PruszkĂłw
Witam. Mam problem z silnikiem. Strasznie zalewa mi silnik, Swiece po wykręceniu po kilku dniach sa całe okopcone, strasznie śmierdzi paliwem. Najgorsze jest to, że strzela w wydech jak się mocniej nadepnie na pedał gazu to dławi się i strzela ogniem z rury :hyhy: Jeżeli ktoś miał podobny przypadek proszę o odpowiedź na forum, A Ci co nie mieli takich problemów a wiedzą co w trawie piszczy to mile widziane będą ich spostrzeżenia. Z góry Dziękuje. Pozdrawiam

_________________
Kisiel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2007, 13:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Kisiel-BMW napisał(a):
Swiece po wykręceniu po kilku dniach sa całe okopcone

to jest objaw zbyt bogatej w paliwo mieszanki...ale jak z tym sie uporac to nie wiem :wstyd:

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 lipca 2007, 15:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 3945
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: 550i
Kod silnika: M70B54
Sprawdz sonde lambda, potem kompa, wtryski, regulator cisnienia paliwa

_________________
W końcu nie kolejne sreberko - 5er E34 550i
Szary Kaszalot - 7er E65 745i


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 11:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PruszkĂłw
Sąda była już sprawdzana, wtryski są nowe jeszcze tylko komp mi został do diagnostyki. A może być to wina cewki?? jak daje za mały prąd to świece nie przepalają całej mieszanki :zdziwko:

_________________
Kisiel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lipca 2007, 12:31 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 264
Lokalizacja: Kielce- Huntingdon
Nie jestem pewien jak to dokładnie jest u ciebie ale w zeszłą sobotę robiłem to samo w micrze żony i rzeczy które sprawdzałem to: przepływka,przewody,przerwa na świecach,filtry paliwa,powietrza,odma,silniczek krokowy,sonda,cewka,dolot powietrza i chyba tyle co pamiętam założyłem przy tym że katalizator nie jest zapchany wszystko co mogłem rozbierałem i czyściłem przy pomocy wd40. Diagnoża gumowy przewód od odmy spadł, nie bardzo wiem jak to określić :wstyd: ale w tym miejscu gdzie wchodzi od środka obok filtru powietrza był taki mały filtr który zabezpieczał w przypadku wyrzucania przez odmę oleju czy cuś i był tak brudny że prawie nie odrużniał się od obudowy wyczyszczony, w dolocie był nawiercony otwór został szczelnie zaklejony reszta wyczyszczona i jak ta lala,Komp zresetowany. Przyrząd do jeżdżenia działa żoncia się nie skarży więc chyba ok :hyhy:
P.s. Użyj opcji SZUKAJ napewno coś znajdziesz ja naprawiałem na podstawie opisów z tego forum :hyhy:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 lipca 2007, 20:06 
Z tego co piszesz to masz silnik 1.8 wiec jesli M40 to na 99% masz zuzyty aparat zaplonowy tzw kopulke i palec. Podobne objawy mialem kiedys w swoim poprzednim autku i po wymianie wszystko juz bylo OKi. Tak wiec wyjmij kopulke i sprawdz czy styki nie sa wytarte lub mocno zabrudzone (wtedy wystarczy tylko delikatnie oczyscic) Powodzenia


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 sierpnia 2007, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PruszkĂłw
Kopułka sprawdzona, ale dalej nie pracuje tak jak powinien. Proszę o dalsze pomysły

_________________
Kisiel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sierpnia 2007, 10:40 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 19
Lokalizacja: PruszkĂłw
Samochód zrobiony :hyhy: Nowe przewody wysokiego napięcia okazały się starymi i na przewodzie od 4-tego cylindra pojawiła się śniedź pod fajką od kopułki. Śniedź uszkodziła w fajce miedziany konektor i prąd nie miał jak przepłynąć dlatego się dławił. Ale juz jest spoko i wszystko działa :rotfl: Dziękuje za pomoc "magik1980" bo zrobiłem tak jak i on zacząłem wszystko sprawdzać od podstaw aż zlokalizowałem usterkę. Pozdrawiam Wszystkich BMW-maniaków :D :D :D

_________________
Kisiel


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: szarpie i dławi się
PostNapisane: 1 listopada 2007, 21:30 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Witam mam taki problem prosiłbym o szczegulową pomoc. Mam bmw e36 z 1997 roku. W ostatni piątek odpalając auto zaczął chodzić jak traktor dusił się i dławił jak dodawałem na maxa gazu delikatnie tego nie było. Powodem tego prawdopodobnie były świece bo je wymieniłem na nowe i trzy dni było OK! Teraz znów jest to samo ale na zimnym silniku tego nie ma. Na wysokich obrotach chodzi ok. Ale na niskich cała buda w aucie lata. Prosze o pomoc !! DZIĘKUJE

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 21:51 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
Teraz znów jest to samo ale na zimnym silniku tego nie ma


Któraś z cewek dostaje przebicia.
Na zimnym silniku problem nie będzie występował z racji wzbogaconego składu mieszanki, gdzie nawet drobna iskra doprowadza do zapłonu w cylindrze.
Na ciepłym będzie się już pojawiał problem. Dodatkowo cewki także się nagrzewają.

Wyskok iskry jest trudny do zdiagnozowania, gdyż występuje on pomiędzy kopką na cewce a otworem świecowym (brak możliwości zaobserwowania0, a także we wnętrzu samej cewki.
Jedynym dobrym rozwiązaniem jest posiadanie jednej sprawnej cewki i podmienianie, sprawdzając za każdym przełożeniem, czy problem znikł.

Czasem istnieje konieczność posiadania dwóch sprawnych cewek, gdyż zadarza się, że jedna uszkodzona to mało.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 22:00 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Czyli przewody do wymiany? Bo ta cewka to na przedowdach czy gdzie sie znajduje??

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 listopada 2007, 22:08 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Ale zaraz......Ty masz czterocylindrówkę a nie R6 ??

W takiej sytuacji sprawdziłbym sondę lambda i przewodom również bym się przyjrzał, choć bardziej będą one uczulone na wilgoć, gdyby coś z nimi było nie tak (zimny silnik).

Mimo wszystko przewody W/N są także wyprowadzone od zespołu cewek umieszczone na nadkolu.

Zacznij jednak od przemierzenia sondy lambda.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 10:23 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Co się okazało to sonda lambda!! Na komputerze wykazało taki błąd!! Teraz mam problem z dobraniem sondy. Posiadam jak wczesniej napisałem BMW e36 316i Compact 1.6 Silnik M43. I są dwie sondy na wcisk i wkręcana. Jaka jest do mojego modelu?

PROSZE O POMOC

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 listopada 2007, 20:39 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Cytuj:
I są dwie sondy na wcisk i wkręcana

Z sondami na wcisk jeszcze się nie spotkałem. Japończyki stosują sondy z kołnierzem na sondzie przykręcanym do podstawy na wydechu, ale BMW zawsze stosowało sondy z gwintem na obudowie, czyli wkręcane. ;)

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 10:24 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
chodzi mi o nie sama sonde tylko wtyczke sorki!! wtyczka jest czsami zakrecana i wciskana. Do mojego modelu jaka bedzie

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 15:10 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
A który rocznik tej trójeczki ??

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 15:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
1997 rok z grudnia! ponoc jest wciskana lecz nie jestem pewien. Robert to ty zdiagnozowałeś że to sonda na kompie tak wykazało nie ma to jak maniacy BMW. Teraz mi zostało kupienie sondy tylko nie wiem jaka jest wtyczka!

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:05 
Offline
Specjalista

Posty: 2903
Napewno jest już wciskana wtyczka. Okrągłe, skręcane były do 95 roku.

_________________
"Przemilczenia dzielą bardziej niż nieobecność"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 listopada 2007, 16:11 
Offline
Forumowicz

Posty: 108
Lokalizacja: Kwidzyn
Właśnie zobaczyłem w AUCIE i mam wciskaną!! DANKE RobertBMW za ALL. THX odezwe się jak to będzie zrobione i bedzie git. Wymieniłem sonde ale nie na nówkę od kolesia z 2 tygodniową gwarancja rozruchową. Co się okazało po wymianie nie ma żadnej różnicy!! Na ciepłym nie idzie i na niskich obrotach się dławi i dusi... Nie wiem co juz mam robić. Jutro jadę raz jeszcze na komputer sprawdzić czy wykarze mi błąd. Co może być jeszcze tego przyczyną??

_________________
Po prostu BMW

KVINEK (Marienwerder)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL