BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 12:06

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:03 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
a teraz "wal" do Maćka i niech Ci przygotuje kilka cen na potrzebne części :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
rorafalki napisał(a):
a teraz "wal" do Maćka i niech Ci przygotuje kilka cen na potrzebne części


ok napisze do niego wstepnie się rozeznac ale dopiero prawdopodobnie dzis wieczorem bede wiedział co potrzbuje dokładnie


Jeszcze pytanie - czy płyn zlewac na silniku zimnym czy ciepłym i przy włączonym czy zgaszonym ?

Przepraszam za ten zalew pytań i natręctwo ale ponoć kto pyta nie błądzi a ja liczę na waszą wiedze i doświadczenie koledzy.

_________________
Aerograf | Odwodnienia liniowe śląsk | Strony internetowe Bielsko | Szlabany parkingowe | Oferty pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:06 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
na zimnym (zebyś się nie poparzył) i tylko zgaszonym (no chyba, że chcesz go przegrzać)

odkręć przy spuszczaniu korek wlewu i sam ładnie zleci :)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
a przy nalewaniu nowego czynność analogiczna ? i w którym momencie bede mógł/albo musiał włączyć motor ? Czy całość wejdzie od razu czy pompa musi temu pomóc ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najpierw zlej i zrób porządek z ukł. chłodzenia

potem wlewaj (na zkręconym korku spustowym oczywiście) płyn, ok. 5-6 litrów i zabierz się za odpowietrzenie ukł. dolewając płynu

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Dziekuje koledzy za poświecony czas i pomoc. Jeśli będę miec kolejne pytania to się to Was zgłoszę.


Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:21 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
pardon, to też Ci się przyda:

http://img83.imageshack.us/my.php?image=bmw0014al.jpg



PS ew. pytaj lub używaj "szukajki"

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:23 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Tak jak rora napisal, przy wlewaniu nowego plynu zakrecasz korek wlewowy plynu, ale robisz to przy odkrecony odpowietrzniku!!! :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
A czy konieczne jest odkręcenie korka spustowego z kadłuba silnika i dodatkowego odpowietrznika na obudowie termostatu ? Czy to juz bardziej kosmetyczne zalecenie ? (tutorial - skan od rorafalki) ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:47 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
jak odkręcisz korek z kadłuba zleci Ci więcej syfu, co oczywiście jest jak najbardziej wskazane, a czy spuścisz płyn tedy czy tedy to nie ma znaczenia (ja bym spuścił z kadłuba)

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Wiem tylko tam dochodzi jeszcze kwestia pewnie nowej uszczeleczki i odpowiedniego momentu dokręcania - nie chcę pogorszyc sprawy ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 13:57 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a moim zdaniem sprobuj jeszcze raz odpowietrzyc uklad.czasami sa z tym problemy i dzieja sie rozne cyrki.dolej plynu troszke wiecej,przejedz sie z wlaczonym ogrzewaniem, odkrec odpowietrznik w chlodnicy i zakrec gdy skonczy leciec para.nastepnie sprawdz poziom plynu i uzupelnij do wymaganego poziomu.przejedz sie i zobacz co i jak.jak po jezdzie odkrecasz korek i wywala plyn to naturalne bo w ukladzie wzrasta cisnienie,plyn sie rozszerza i takie sa tego efekty ze wywala plyn


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 17:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 251
Lokalizacja: Vielitshka Siitii
Moje BMW: E39
Kod silnika: M52B25
zrob to co bylo u mnie:

zmien obudowe termostatu (aso 64pln - 523i)

załóż termostat nowy (50pln sklep z czesciami w Krakowie)

odpowietrzyc uklad i u mnie jest OK a mialem to samo co ty a juz myslalem ze to pompa albo co najgorsze uszczelka . wszystko zamknelo sie w kwocie 160 pln

_________________
B-ardzo M-ądry W-ybór

------------------------


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 17:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
OK narazie zlałem to stare ścierwo - nie wiem czemu tak na oko wylało mi sie ok 4.5l płynu , skoro nominalnie w układzie jest 6 ? ... korek z bloku też wykręciłęm. Teraz czekam aż wykapie cały syf a potem pozakrecam, naleje nowy i poodpowietrzam. Jeśli objawy nie ustaną to bede szukać dalej (termostat, pompa) ...

PS. gdzie w 318i znajduje sie śruba odpowietrzająca na obudowie termostatu ?
Nie potrafie się rozeznać z tego rysunku:
Obrazek

a może to rysunek z innego silnika?


Możliwe że pozostałość (a byłą nią czysta woda) odparowałą podczas wczroajszych przejść z odpowietrzaniem (a powiesz szczerze, troche tej pary poszło .... )


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 18:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Ojjj facet to jest rysunek silnika M40!!!! Ty masz M43, na termostacie nie masz zadnego odpowietrznika...odpowitrznik jest tylko jeden...na chlodnicy, maly koreczek zakrecany na +


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 sierpnia 2007, 20:57 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 38
Lokalizacja: PoÂłudnie
Udało sie wszystko rozwiązać ! Obrazek

Cały problem tkwił (jak sie teraz okazało drogą dedukcji) w ..... cieczy chłodzącej!

Poprostu chyba w nagrzewnicy była woda - i po właczeniu ogrzewania poszłą w obieg, albo poprzedni właściciel dolał wody do zbiornika wyrównawczego, albo handlarz i nie szło odpowietrzyć ukłądu bo woda w silniku zamieniała sie w pare - czyli gazowe bąble zapowietrzające. Tym samym nie grzało ogrzewanie , ciśnienie w ukłądzie rosło (twarde wężę) a samo auto przegrzewało się.

Dzisiaj spuścilem całe to ścierwo z układu (korkek z chłodnicy i z bloku), nalałem nowiutki płyn (weszła go idealnie nominalna ilość) oraz odpowietrzyłem układ zgodnie z instrukcją.

Teraz autko idealnie trzyma temperaturę na stałym poziome (popędziłem go w ramach testu), ogrzewanie kabiny działa idealnie a w zbiorniku chłodnicy nie dzieją się żadne nadciśnienia czy buchanie parą po odkręceniu korka wlewu (a tak działo sie wcześniej) Nie chcę zapeszać ale mam nadzieje że juz fura jest naprawiona. Wczoraj to normalnie cuda sie działy dziś jest wszystko normalnie jak powinno być ... I hope so ;)

Tak więc jeśli ktoś będzie mieć podobne problemy to proszę wziaść pod uwagę również i opcję jak w moim przypadku. :hyhy:

Dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc i sugestie !

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2007, 06:07 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
No to gratuluje rozwiazania problemu :ok:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sierpnia 2007, 06:41 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37051
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
najważniejsze, że jest już OK :cool:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL