Horsepower napisał(a):
Zadziwiasz mnie Na każdym forum w przypadku odchyłów na tym wykresie są narzekania, że powinno być na zero.
Powinno być na 0, ale wiele rzeczy powinny być takie jakie powinny ale nie są. Jest to odchył, ale mieszczący się w normie, dający się poddać korekcji. Przekroczenie normy to wartośc ok 0,8 z tego co pamiętam.
Horsepower napisał(a):
A jednak jakiś wpływ mają skoro wykres 6 cyl. zaczął "pływać" po przełożeniu sond miejscami...
Może trzeba skasować adaptację i pozwolić złapać nowe korekty DME. Z tego co zauważyłem, ale tylko z empirycznej obserwacji to wynika, to te wartości zależą od tego co się ustawi w adaptacjach które podałeś piętro wyżej.
U siebie przy kombinowaniu z podtlenkiem

(chodzi o LPG) bawiłem się odchyleniami właśnie na tych korektach. Dopiero jak mi wyjechał któryś na czerwono (ok 0,9 i nie pojawiała się wartość tylko wykrzynik) to dało się odczuć na silniku jakieś wibracje, przy 0,5 - nic z tych rzeczy.
Z uwagi na to że na LPG te wartości nie są tak stabilne i jednorodne jak na pb (mniejsza precyzja wtryskiwaczy lpg, kalibracji), też nie mam żadnych drgań na silniku.
Na pewno lepszy obraz by dała możliwość skasowania adaptacji po zmianach na tym cylindrze, bo tak to nie wiadomo czy DME to gdzieś pamięta i czy może te główne adaptacje na to wpływają.
Jak mowa o M52TU to inpa daje taką możliwość, wchodzisz w a-reg i tam w tym podmenu wciskasz chyba F7, adaptions czy jakoś tak to jest opisane. Po wciśnięciu wywala jakieś błędy, ale kasuje te adaptacje.