Cześć, w pierwszym poście należało by się przedstawić więc jestem Dawid - student motoryzacji
Planuje zakupić swoje pierwsze w zyciu BMW, wcześniej jeździłem starymi VAGami (nadal mam jednego rodzynka Jetta mk1 US)
Wybrałem E34 TDS pomimo wielu negatywnych opini ponieważ potrzebuje diesla - studiuje i mieszkam w Danii a tu nawet nie wiedza co to jest LPG. Niestety w E34 nie bylo za duzego wyboru diesli więc zostaje przy 2,5 TDS.
Mam kilka pytań odnośnie tego silnika:
1, Samochod ktory zamierzam oglądać w ta sobote ponoć ma tylko jeden problem, falują obroty na zimnym oraz cieplym silniku, właściciel mówi ze odpala ladnie czy zimny czy cieply ale obroty falują, na zimnym bardziej niz na cieplym, jak wciśnie hamulec na luzie to potrafi zgasnąć, Mowi też, że moć nie jest oszałamiająca - jeździ się jak normalnym samochodem (co w tdsach jest chyba normalne ? ) Twierdzi ze trzeba oddać pompe do regulacji (tak mu mechanik powiedział). Moje pytanie: co wy o tym sądzicie?? Do regulacji czy regeneracji? Czy to nie wina pompy, może głowica albo przeplywomierz?
2. Jak dokładnie sprawdzić stan silnika (TDS)??
3. proszę o wycene kogoś kto się orientuje ile kosztują poszczegulne naprawy (osobno część osobno usługa/wymiana ponieważ niektore mogę zrobić sam):
a) regeneracja pompy,
b) regeneracja torbiny,
c) wymiana wtrysków,
d) wymiana rozrządu,
e) wymiana filtrów i oleju,
f) wymiana/regeneracja głowicy ( kompletnej)
g) przednie zawieszenie,
h) co tam jeszcze może być do wymiany..
Podejrzewam, że po takich wymianach miałbym wspaniały samochód na długo o ile będe dbal
Z góry dzieki za odpowiedzi (te na temat
)