BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 23 czerwca 2025, 00:10

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 27 października 2012, 12:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB20
witam

Chciałbym się zorientować czy ktoś miał problemy z uszkodzoną odmą? mianowicie mam dziwne objawy , auto słabo się wkręca na 4 i 5 auto jedzie ale obroty praktycznie ledwo rosną. Zwiększyło mi się spalanie ( kiedyś na 50l paliwa robiłem 500 km a ostatnio tylko 400 i rezerwa). Końcówka tłumika jest okopcona taką sadzą , co jakiś czas muszę dolewać olej bo trochę ubywa. Gdy zgaszę auto słychać w okolicach kolektora ssącego takie syknięcia uchodzącego powietrze przez 2 sekundy. Przepływomierz był podmieniany i niestety nie przyniosło to zmian, auto pod kompem nie miało ani jednego błędu a sam silnik chodzi jak żyleta.Auto ma najechane 250 tys. i ODMA nie była prawdopodobnie nigdy wymieniana więc podejrzewam właśnie nią.

pozdrawiam.

EDIT:PO długiej nie obecności i wymianie Odmy , przepływki i czujnika wałka rozrządu problem jest dalej:/ auto na 4 i 5 biegu bez kick downa ciągnie tylko do 3 tys obrotów i obrotomierz staje w miejscu , auto muli i prawie nie przyśpiesza. Natomiast z kick downem auto jedzie jak trzeba. Poniżej link do filmu z INPĄ (oglądać w HD) może ktoś będzie wiedział co ją boli :/

http://www.youtube.com/watch?v=s4_-cChh ... e=youtu.be


Ostatnio edytowano 10 listopada 2012, 16:32 przez perzyk4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 27 października 2012, 12:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Kolego m52b20 to nie jest jakiś demon, czy na 2 i 3 wkręca się równo ?

Odme należy wymienić nie jak się coś dzieje tylko jak się samochód kupie ;)

jakim kompem to było czytane?

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 27 października 2012, 12:39 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB20
1-3 zbiera się tak jak powinno :) ale 4 i 5 to już nie to co ma być ,po prostu czuję różnice że tak nie powinno być. Auto sprawdzane pod inpą i disem. Obroty na wyższych biegach nie idą równo i płynnie, obrotomierz idzie takim ruchem przerywanym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 27 października 2012, 15:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 26
Lokalizacja: Wieruszów
Moje BMW: E46
Kod silnika: m43tub19
wymien odme i zobacz co bedzie to nie sa duze pieniadze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 27 października 2012, 15:43 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB20
Po niedzieli właśnie się za to wezmę i dam znać :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 08:25 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 38
Posty: 1288
Lokalizacja: Inowrocław
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57d25
Wymieniałem ostatnio koledze odmę w M52TU25 i same pozytywne efekty - mniejsze spalanie, lepsza elastyczność i jakby ciut większa moc:). Więc polecam ten zabieg:).

_________________
Było: E38 728iA, E36 316iA, E39 520d, E46 320d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 10:08 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
Hahaha - napiszcie jeszcze co trzeba wymienić odrazu po kupnie auta.... przy takim podejsciu bez sensu kupować używane auto...

Odkręć wlew oleju i zobacz czy odma buczy jak walnięta membrana to będzie buczeć...

"Wymień odmę to nie są duże pieniądze" - orientujesz się ile to kosztuje z robocizną ??? ile przy takim podejściu trzeba wydać na auto po zakupie jeśli byśmy zakładali że wszystko jest uszkodzone ???.
czujnik wałka,wału, stukowy, odma , świece, lambdy, łańcuszek,wanos można tak do rana wymieniać , zawsze bedzie efekt placebo przy wymianie, ogólnie wiadomo auto bedzie lepiej chodzi po takich wymianach. Ale jeśli żadna z tych części nie byla poważnie uszkodzona/zużyta to nawet 10% nie zyskamy na spalaniu zużyciu paliwa itp. Już lepiej te dodatkowe 10tys przeznaczyć na młodsze auto :P.

Zanim posłuchasz rady expertów "wymień wymień" to sprawdź czy trzeba, odma jest ustrojstwem które warto wymienić jednak może się okazać że jest w miarę nowa a do wymiany masz 3 inne podzespoły ... tak więc nie słuchaj rad "wymień wymień" jeśli nie wiążą się z informacją która wskaże dlaczego masz wymienić . Tak jak napisałem na początek sprawdź czy buczy jeśli tak to możesz śmiało wymieniać.

Jeśli nie buczy to poczytaj o odmie, i najlepiej sprawdź odczyty jakie podają wartości . Błędy zazwyczaj wyskakują jeśli coś padnie , jak tylko niedomaga to zazwyczaj błędów brak.

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB20
ma buczeć bezpośrednio z odmy czy buczenie ma się wydobywać ogólnie z silnika czy spod wlewu oleju ??

Dodam jeszcze ze przy obrotach rzędu 2000-2500 tys. na 4-5 biegu słyszeć dziwny dźwięk , taki świst jakby powietrza lub dźwięk podobny do jakiejś trąbki.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 19:52 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Tak kolego Masters niech się podepnie pod kompa i sobie diagnostykę membrany w separatorze zrobi a przy okazji sprawdzi lepkość oleju....

Ja bym proponował przejechac się furmanką z kompem na kolanach i wtedy powiedzieć coś więcej...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 20:03 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
Takie coś?

http://www.youtube.com/watch?v=04lVm0gnYow

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 20:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB20
siL napisał(a):


Takiego dźwięku nie mam, po odkręceniu korka auto chodzi praktycznie bez zmian, lekko zasysa powietrze .Natomiast gdy wyciągnę bagnet oleju i przyłożę ucho słychać wyraźne "bulgotanie" i "siorbanie". Czy może być możliwe że Odma się rozszczelniła i silnik zaciąga lewe powietrze a ECU dawkuje za dużą ilość paliwa ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 20:54 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 1379
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza, Warszawa, Lublin
Moje BMW: e46,e90,e60,e61
Kod silnika: M52TU,n62b44,m57
.... raz wymieniać ... raz sprawdzać .... i jeszcze sie czepiają :D..... - to wątek dla niezdecydowanych wprowadzających zamęt :P.

Tak więc jak już pisałem nie słuchaj głupot nie patrz na ilość postów ;) ... jak ktoś radzi wymień bo wymień a nie potrafi powiedzieć czemu to omijaj takie posty ... wielu jest takich co tysiące wydali na części...

Odma i osprzęt to koszt około 300zł do tego robocizna ... jeśli robisz sam to jednak troszke czasu ... Więc takie coś się robi dla świętego spokoju ... z zamilowania do dopieszczania itp ... na pewno nie dlatego że trzeba :P zwłasza jeśli jest problem z autem to najpierw szuka sie sprawcy..

Kolega dał ci ładny filmik.... nie ważne skąd poprostu jeśli wyjmiesz bagnet i zacznie wydobywać się dźwięk, po odkreceniu korka to samo znaczy że odma jest walnięta...

I niema co się sugerować opowieściami miesiąc temu była cała wymieniana, ostatnio nasz kolega z tego forum do mnie przyjechał i niby była robiona a jednak 1 co to właśnie zawsze odme sprawdzam i buczała pięknie...

Świst o którym piszesz może pochodzić z odmy... jak depniesz w pedał i puścisz i jest ona uszkodzona to zabuczy ( tylko nie myl z dźwiękiem zasysanego powietrza przez kolektor ssący) odma buczy nie szumi ;).

Więc sprawdź odmę to 10 sekund ;). jak to nie odma to bym obejrzał dokładnie caly dolot czy niema nieszczelności.

P.S
stawiam na odmę (zwłaszcza po :"taki świst jakby powietrza lub dźwięk podobny do jakiejś trąbki.") ale radzenie wymień zanim sprawdzisz że to ona jest sprawcą po prostu uważam za ... i narażające niepotrzebnie na koszty (takie rzeczy się robi jak niema co się z kasą zrobić)

EDIT

Uprzedziłeś mnie z odpowiedzią...
Więc ja już na odmę nie stawiam ;) niech się teraz mądrzejsi wypowiedzą... możesz sprawdzić rurki które do niej idą czy nie sa zapchane ale wiąże sie to z bardzo dużym prawdopodobieństwem że się rozpadną

_________________
Przeniosłem się do Warszawy gdyby ktoś potrzebował pomocy to pisać śmiało.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 22:21 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 137
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54B22
@perzyk4 siorbanie i bulgotanie jest ok, tak ma być. Jak chcesz mieć więcej pewności, ściągnij przewód z głowicy, ten co idzie do odmy i dmuchnij. Powinno zabulgotać w misce olejowej jakbyś zrobił jacuzzi w wannie. :D

Pompa paliwa nie wyrabia(auto lepiej śmiga na pełnym baku niż rezerwie)? Sprawdzałeś dolot - szczelność węży?

_________________
BMW nie klei się do drogi - to droga klei się do BMW.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 29 października 2012, 22:56 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 55
Posty: 701
Moje BMW: e39 523i Touring 99r
Kod silnika: M52TUB25
Garaż: Jestem uzależniony od garażu.
DEŁUu TICO
Mógł się tylko np. zsunąć, rozleźć itp. wężyk nr 6 podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
I też może pierdzieć gumko-membramo-zaworek w separatorze i będzie zasysać fałszywe powietrze, i regulator będzie działał nieprawidłowo, i więcej paliwka będzie na "hama" tłoczone(nadmiar puści tylko sprężyna w zaworo-regulatorze tak to nazwę).
Jeśli ten typ tak ma-bo w późniejszych wersjach króciec w odmie na ten węzyk był zaślepiony.
Zdejmij lepiej końcówkę węża nr 4 (ten co ściekają nim odwirowane skropliny z odmy) założonego na "odnogę" przy rurce bagnetu oleju-blisko miski olejowej i zatkaj ją np. śrubą chyba średnicy 10-12mm. Zdejmij pokrywę listwy wtryskowej, odłącz rurkę(też od odmy-nią zasysa rozdzielacz z odmy)odmy od rozdzielacza. To jest widoczne takie kolanko u góry nr-u 3 , do którego podłączona jest cieńsza(ją trzeba też zsunąć) rurka nr 7 prowadząca do drugiego końca rozdzielacza wyglądającego jak wbite w kolektor grabie :D .
Teraz wystarczy zdjąć-odłączyć rurkę nr 2 od pokrywy-klapy rozrządu, wsadzić w nią dopasowany wąż, zatkać palcami otwory kolanka nr 3 i dmuchnąć w rurkę jak w balon(tylko nie za mocno-bo można samemu zadziałać jak dziurawa odma :rotfl: ) lub delikatnie pompką(trzeba zrobić sobie przejściówkę-reduktor). Będzie wiadomo czy cały układ jest szczelny. Odtykać kolejno, pojedyńczo otwory-czy jest drożny.
I odwrotnie, robiąc "szybkie" pociśnienie w kolanku 3 przy zatkanych końcówkach 2 i 4 udaje się zamknąć zawór separatora na chwilę-po odetkaniu 2 lub 4 powoli sprężyna odpycha zassaną membranę-zawór separatora.
Najgorzej gdy wspomniana przeze mnie końcówka wężyka nr 6 się uksyła przy samej obudowie odmy-ciężki dostęp. Nieszczelnoć przy sprawdzaniu może świadczyć np. że dziurawa jest guma w odmie, ale też to może być któryś z węży-rurek.
Opisałem się jak bajarz, ale to wszystko jest bardzo proste.
Coś musisz zrobić, bo albo silnik będzie zasysał powietrze z błotem i palił bene ponad wymiar, przy okazji chodził jak struty, albo siorbnie olej z miski.
Bajać sobie można, tylko jak się zatka np. ślimak odśrodkowy w odmie(służący do oddzielania skroplin oleju, opar oleju pary wodnej itd. spływających znów do miski) poprzez który rozdzelaczem zasysany jest "odseparowany gaz", to separator zassie olej z miski.
To rozwiązanie techniczne różne "jaja" może odwalić, a sprawdzenie go jest dosyć proste.
To jest w skrócie!(zamiast tej gumy i sprężyny w separatorze, inżynierowie z BMW mogli użyć pęcherza z którejś ryby).
Komputerem tego nie wykryje, a jak się zatka i wywali olej(zrobi się ciśnienie z przedmuchów w skrzyni korbowej) to można się zjarać podczas jazdy.
Wtedy diagnoza będzie tylko jedna.

_________________
Skazany na BMW.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] padnięta ODMA?
PostNapisane: 10 listopada 2012, 16:37 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 33
Lokalizacja: wrocÂław
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUB20
EDIT w pierwszym poście:)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL