BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: E36 pomoc w podłaczeniu ori centralnego
PostNapisane: 31 października 2012, 11:05 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Witajcie panowie.
Postanowiłem założyć do swojego golasa centralny zamek, ale ponieważ kupno zwykłego taniego uniwersalnego zestawu mnie nie interesuje postanowiłem założyć całą ori instalacje.
Posiadam już:
wszystkie siłowniki drzwi, wiązki drzwiowe, kabinowe, siłownik tylnej klapy (potrzebuje jeszcze wkładki zamka pod centralny jak by ktoś miał nie potrzebny pw) moduł, jakiś przekaźnik udarowy, nie wiem do czego służy numerach 61 31 1 388 224, przekaźnik?
Potrzebuje to panowie zebrać wszystko w kupę by śmigało. Problem jak narazie mam z podłączeniem samego modułu z całą resztą.
Na module są dwie wtyczki:
Czarna składająca się z dwóch wtyczek z kablami:
I
biały - wszystkie siłowniki
czarny - idzie do każdego z siłowników drzwi
czerwono zielony zółty - stały plus?
brązowy - masa?
niebiesko siwy - siłowniki drzwi, klapy, wlewu paliwa
II
brązowy
czarno brązowo zółty
siwo czarny
brązowo czarny

Wtyczka biała
brązowo czarny - idzie do tego niebieskiego wynalazku/przekaźnika udarowego widocznego na zdjęciu i od niego wychodzi drugi brązowy przewód, obstawiam że tzreba go podłączyć do masy.
białą brązowo żółty oraz siwo biały - idzie do siłownika drzwi przednich prawych
fioletowo biały
czerwono zielony - stały plus? oraz do wszystkich siłowników?
biało zielony siłownik przednich lewych
biało różowy
brązowo pomarańczowy
biało czarny - siłownik przednich lewych
biało zółty
biało czerwony - o ile się nie mylę daje sygnał przytrzymana kluczyka np. do podgrzewania zamka czy domykania szyb.
biało zielono zółty - siłownik tylnej klapy
brązowo siwo zółty
biało niebieski - siłownik tylnej klapy
brązowo niebiesko zółty

Potrzebuje jakiś schemat lub by ktoś napisał który z tych przewodów gdzie podłączyć oraz gdzie ma być zamontowany cały moduł?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Posiadam jeszcze jeden moduł z innymi numerami, czym się one różnią?

Obrazek



Dzięki z góry za pomoc.

Edit. zaczynam powoli sam ogarniać te kabelki też wypisze które do czego służą a jak możecie zobaczcie czy mam racje.

Ten schemat tyczy się mojego sterownika?
http://img860.imageshack.us/img860/2970/811ekg.jpg

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 pomoc w podłaczeniu ori centralnego
PostNapisane: 3 listopada 2012, 19:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Nikt się w tym nie orientuje jak to powinno działać?
Podłączyłem w domu pod zasilacz sterownik i dwa zamki, tak jak an schemacie czyli od każdego z siłowników dałem kable biały, niebieski i czarny do modułu.
Podłączyłem po dwie pary kolorowych od siłowników do modułu oraz czerwono zielony z każdego siłownika dałem do czerwono zielonego modułu oraz pościłem na nie +
Na czerwono zielono zółty od modułu dałem + oraz na brązowy -
Gdy jeden zamek zamykałem drugi 0 reakcji, jedyne co zauważyłem to że na tych 2 kolorowych kabelkach występowało napięcie w zależności od ustawienia zamków lecz na czarnym białym czy niebieskim nic się nie działo.
Co prawda może słaby zasilacz posiadam, lecz wydaje mi się że powinno pociągnąć te słowniczki lub przynajmniej coś się powinno pokazać na wyżej wymienionych kabelkach.
Czy trzeba może jeszcze coś podłączyć bo to wql ruszyło?
W ogóle jak by ktoś miał schemat podłączenia mojego modułu był bym wdzięczny.

Edit: znalazłem chyba taki schemat do mojego modułu, ten raczej jest ok. http://view.samurajdata.se/psview.php?i ... &size=full
Może mi ktoś ogarnięty w schematach opisać kolory kabli w moim module do czego je podłączyć?, bo nie wiem dlaczego u mnie to nie śmiga.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 pomoc w podłaczeniu ori centralnego
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 14:19 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 32
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40
Dołączam się do tematu kolegi.Pomożecie koledzy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 pomoc w podłaczeniu ori centralnego
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 18:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
A w czym masz dokładnie w tym momencie problem, bo ja do dziś swapowałem swoją bmke i nie miałem czasu na CZ, a jestem na etapie prowadzenia wiązek.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 pomoc w podłaczeniu ori centralnego
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 18:42 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 32
Moje BMW: e36
Kod silnika: m40
Narazie szukam jakiś danych na ten temat bo nie chciałbym stanąć w połowie pracy.Zamierzam po nowym roku ruszyć w pracami.Części mam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 pomoc w podłaczeniu ori centralnego
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 19:54 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
na górze masz wpisaną listę części, nie wiem czy coś jeszcze potrzeba by to śmigało ale chyba tyle. Ogólnie system jest trochę skąplikowany ale da się ogarnąć myślę bo dlaczego by działać nie miało. Myślę że pionierami jesteśmy w tej dziedzinie, bo jak ja zacząłem składać to wszystko to nie widziałem by kto kolwiek przede mną zakładał cały ori od podstaw. Teraz zimno i bez garażu to trochę lipa majstrować.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL