BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 22 czerwca 2025, 09:38

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 10:24 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Witam.

Mam problem z moim M47, od wymiany silnika po peknietym wale obroty na biegh jalowym nie schodza ponizej 950 obrotow, wszystko inne jest ok, wczoraj wymieniony termostat glowny, grzeje sie juz ladnie.

Bledow na kompie co do.silnika brak, byla grzalka dodatkowa wody.

Drugie pytanie, mam blad poduszki kierowcy drugiego stopnia, ktora to poducha ?

A przy okazji, czy jest mozliwosx zniwelowabia efektu turbo dziury w tym.silniku ? egr.czysczone.itp.silnik dobrze chodzi, to.nie.problem z brakiem.mocy tylko efekt.jest taki ze okolo 2000 jak dam gaz jest dziura do ok 2300

Macie jakies pomysly?

pisane z telefonu wiec sory za blePozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 10:29 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Co do dziury to może być jeszcze kwestia elektrozaworów zasyfionych.

A odnosnie jałowego - może po prostu trzeba go ustawić na niższy? Gdzieś na forum widziałem opis, jak się ustawia jałowy...

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 10:35 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Vexatus napisał(a):
Co do dziury to może być jeszcze kwestia elektrozaworów zasyfionych.

A odnosnie jałowego - może po prostu trzeba go ustawić na niższy? Gdzieś na forum widziałem opis, jak się ustawia jałowy...


czyli mowisz ze jesli wszustko.jest poczyszczone i sprawne to nie ma furbo dziury w tym silniku ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 10:40 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Turbo dziura jest w każdym silniku z turbo ;) Ale można ją nieco zmiejszyć poprzez właściwe utrzymanie stanu silnika... Zawsze można np. zmienić IC, albo samą dmuchawkę. Obiegowa opinia o tym silniku jest taka, że ma dość sporą dziurę niestety.

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 10:48 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Vexatus napisał(a):
Turbo dziura jest w każdym silniku z turbo ;) Ale można ją nieco zmiejszyć poprzez właściwe utrzymanie stanu silnika... Zawsze można np. zmienić IC, albo samą dmuchawkę. Obiegowa opinia o tym silniku jest taka, że ma dość sporą dziurę niestety.



jesli dobrze pamietam to zaworki hyly czyszczone, no.i wlasnie ta dziura wydaje sie taka naturalna i.moc.silnik ma, czytalem ze dobry chip/wirus jest wstanie zniwelowac ten efekt, czy moze ktos.potwierdzoc to ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 11:05 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Dzikus napisał(a):
Może zaworki są padnięte, wtedy albo całkowite rozebranie i czyszczenie albo wymiana, bez sprawdzenia czasu reakcji turbiny to wróżenie z fusów


Powiedz mi jak ten czas reakcji turbiny sprawdzic to jeszcze dzisiaj sprawdze ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 12:20 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Dzaba, napisz skąd jesteś, to może coś się zrobi żeby silnik chodził tak jak powinien :hyhy:

Jest dużo możliwości, trzeba podpiąć pod kompa i lecieć z parametrami co i jak :) To, że niema błedów, nie znaczy, że np. przepłwka mierzy idealnie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 12:37 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Tomek-E46 napisał(a):
Dzaba, napisz skąd jesteś, to może coś się zrobi żeby silnik chodził tak jak powinien :hyhy:

Jest dużo możliwości, trzeba podpiąć pod kompa i lecieć z parametrami co i jak :) To, że niema błedów, nie znaczy, że np. przepłwka mierzy idealnie


ja jestem z Ledzin. woj. slaskie

okolice Oswiecimia, Bierunia, Tychow, Jaworzna, Katowic itp


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 9 listopada 2012, 12:39 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2740
Lokalizacja: Oświęcim
Moje BMW: F10 550i
Dzaba, no to masz moje namiary na pw :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050 (dane livedata)
PostNapisane: 10 listopada 2012, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
Odczyty z INPA, staralem sie to jakos sensownie ujac, plik rar:

http://grabon.pl/livedata.rar


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 10 listopada 2012, 18:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Jak naprawię mojego DISa i potestuję na aucie Tomka :P to się można zgadać...
[edit]
pobieżnie przeglądnąłem... po pierwsze z jakieś nieznanej mi przyczyny nie da się dobrze odczytać przepływki - tylko DIS!
A zacząłbym właśnie od MAF i MAP. A tak w ogóle, to mam pytanie - jeśli zmieniałeś silnik, to nie został Ci osprzęt z tego poprzedniego?
Pompa zakładam, że działa, bo silnik pali. Turbo ładuje? Trzeba zrobić test dynamiczny (chyba, że już robiłeś). Stara prawda jest taka, że jak jest paliwo i powietrze, to palić musi ;)

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 10 listopada 2012, 20:15 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
zle chyna zrozumiales.problem. auto jezdzi zrobilem.juz 2,5 tys i jest w miare wszystko.ok.tylko czasem spadki.mocy i spora rurbo dziura. no i te.obroty bardzo wysokie.na biegu jalowym

osprzet zostal.przelozony bo tylko.slupek wymienilem, pompa w serwisie.boscha ustawiony kat wtrysku i na.0 ustawiona


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 10 listopada 2012, 20:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
Ok, właśnie tego nie wiedziałem, czy zmieniałeś cały silnik, czy tylko słupek... Tak czy inaczej - gadaliśmy dziś z Tomkiem o tym Twoim problemie. Musze dojść do ładu z moim DISem i trzeba będzie zrobić próby dynamiczne. Jest tu trochę magików na forum, co przeanalizują logi - może tak uda się coś ustalić, albo coś wyjdzie przy okazji - generalnie te spadki mocy są jakieś takie losowe? Czy zdarzają się w konkretnych okolicznościach?

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 10 listopada 2012, 20:58 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
losowe, raz depne i jest ok a raz gaz w podlodze a tu nic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 11 listopada 2012, 15:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
NA zimnym silnik chodzi na dobrych obrotach, w miare jak sie silnik rozgrzewa obroty wzrastaja do 1100 i tak juz zostaja. Teraz bylem przy aucie odlaczalem podgrzewacz, usuwalem bledy kombinowalem ale obroty caly czas trzymaly sie 1100 mimo ze wskazowka temp byla juz w pionie, tak jakby komp nie wiedzial kiedy ma przestac trzymac wysokie obroty w celu zwiekszenia napiecia.

Jakies pomysly ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 11 listopada 2012, 15:45 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Dzaba, zaobserwuj czy podczas buta w podłodze i auto nie reaguje co wskazuje wskaźnik spalania.
Przykładowo czy podczas buta na 3 wskaźnik idzie do końca czy blokuje się np do 10~12 L/100 km.

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 11 listopada 2012, 18:25 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
p1etro napisał(a):
Dzaba, zaobserwuj czy podczas buta w podłodze i auto nie reaguje co wskazuje wskaźnik spalania.
Przykładowo czy podczas buta na 3 wskaźnik idzie do końca czy blokuje się np do 10~12 L/100 km.

Pozdrawiam


wlasnie wczoraj kumpel powiedsial.mi o tym tescie, na trojce przy bucie w podlodze wskaznik idzie do konca z leciutkim przycieciem na 18 ale nw czy to nie zaliczy sie do marginesu.

najbardziej martwia mnie te obroty na jalowym bo az nienaturalnie ten silnik chodzi


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 12 listopada 2012, 11:38 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 372
Lokalizacja: Jaworze
Moje BMW: E61
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=131576
A może któryś z czujników temp. nie działa i ECU nie wie, że silnik jest już zagrzany...

_________________
Pozdrawiam
Grzesiek
==========================================================================
Non in verbis, sed in rebus est!
Ein Auto ist erst dann schnell genug, wenn man morgens davor steht und Angst hat, es aufzuschließen - Walter Röhrl
Gdzie kończy się przyczepność, tam zaczyna się zabawa ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 12 listopada 2012, 15:10 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Moje BMW: e46
Kod silnika: m47
Dzaba, też miałem problemy z obrotami.
Podepnij auto i wypluje Ci błędy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e46] M47 obroty biegu jalowego 950 -1050
PostNapisane: 12 listopada 2012, 22:14 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 33
Posty: 26
Lokalizacja: Lędziny
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52TUb28
p1etro napisał(a):
Dzaba, też miałem problemy z obrotami.
Podepnij auto i wypluje Ci błędy.


Pisalem wczesniej ze jedyny blad to problem z podgrzewaczem wody.


Vexatus napisał(a):
A może któryś z czujników temp. nie działa i ECU nie wie, że silnik jest już zagrzany...


Ile jest czujnikow temp ? Ja wiem tylko o jednym, zaraz za pompa paliwa.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL