BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 00:04

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 80  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 11 listopada 2012, 22:01 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
kuruś napisał(a):
Panowie jaka jest różnica pomiędzy m47n z euro3, a tym z euro4 pod względem czipowania?
Ktoś pisał że z euro4 są jakieś wydajniejsze wtryski no i ten ma 6b ale jak to sie ma do całości?


Podbijam.

Czy te silniki różnią się tylko obecnością termostatu EGR, sondą za katem i sterowaniem turbiny czy czymś jeszcze? Nie wspominając o ilości przełożeń skrzyni :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 12 listopada 2012, 09:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
damianRC napisał(a):
Podbijam.

Czy te silniki różnią się tylko obecnością termostatu EGR, sondą za katem i sterowaniem turbiny czy czymś jeszcze? Nie wspominając o ilości przełożeń skrzyni :P



skrzynia 6 była również wkładana z eu3 .
Zmiany to również inny przepływomierz ,nie zamienny z (468 i odpowiednikami) inny DDE-ECU nie zamienny z starszym , inne wtryski najczęściej (216 ) , nie synchronizuje się z IMO eu3. Inne tłoki i pierścienie :zly:

Delikatnie inna wiązka..

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 12 listopada 2012, 20:00 
Roger-Nysa, mam pytanie o turbinę GT2260 (w m57), można z jej pomocą osiągnąć większa moc, czy to raczej sprowadzi się do zmniejszenia turbo dziury?


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 listopada 2012, 09:50 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 33
Posty: 2977
Lokalizacja: RMI
Moje BMW: e90 330d +
Kod silnika: m57t2
Roger-Nysa napisał(a):
damianRC napisał(a):
Podbijam.

Czy te silniki różnią się tylko obecnością termostatu EGR, sondą za katem i sterowaniem turbiny czy czymś jeszcze? Nie wspominając o ilości przełożeń skrzyni :P



skrzynia 6 była również wkładana z eu3 .
Zmiany to również inny przepływomierz ,nie zamienny z (468 i odpowiednikami) inny DDE-ECU nie zamienny z starszym , inne wtryski najczęściej (216 ) , nie synchronizuje się z IMO eu3. Inne tłoki i pierścienie :zly:

Delikatnie inna wiązka..



A czy te zmiany przyczyniły się do tego, że silniki z plakietką eu4 są w jakimś stopniu lepsze od tych z plakietką eu3?? A jak z wtryskami w autach z tymi obiema plakietkami?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 listopada 2012, 11:27 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 48
Posty: 75
Lokalizacja: Włocławek
Czasy otwarć w Eu4 są krótsze, wystarczy w sofcie looknąć i wsjo jasne :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 listopada 2012, 19:25 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 49
Posty: 2607
Lokalizacja: Nysa Opolskie
Moje BMW: F07 535dx
Kod silnika: n57
smietnik napisał(a):
Roger-Nysa, mam pytanie o turbinę GT2260 (w m57), można z jej pomocą osiągnąć większa moc, czy to raczej sprowadzi się do zmniejszenia turbo dziury?


I jedno i drugie :]

_________________
TEL. 600218347 Krzysiek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 13 listopada 2012, 21:57 
Offline
Forumowicz

Wiek: 38
Posty: 126
Lokalizacja: Słupca
Moje BMW: e90 320d+ bonus:)
Kod silnika: M47T2
zmiana seryjnej turbiny w silniku m47t2 na gt20??? proszę o opinie lub inne opcje podobnego zabiegu;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 listopada 2012, 11:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 433
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: e39 530dA
Kod silnika: M57
Garaż: Jest:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=151632

byłe e46 Touring:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118988

byłe e91:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135344
czytam i czytam i jestem pod ogromnym wrazeniem Roger :) ..tyle miec w głowie to jest obłed...

nie mam czasu zabrac sie za klapki a wiem ze trzeba to zrobic.. moze jakis wolny week sobie bede musial zrobic.

czy samo wyciecie srodkowego kata cos daje ? czy masz wywalone oba ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 listopada 2012, 12:32 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Pacjent E90 N47D20A ( wersja okrojona na 163KM ), przelot potwierdzone niecałe 190kkm.
Auto słabe w moim odczuciu. Jestem zawiedziony, liczyłem na dużo więcej po tym aucie.
Chciałbym mu pomóc, ale tak się zastanawiam, co mogę sprawdzić w inpie, czy też fizycznie, albo gdzieś pojechać, aby potwierdzić doskonały stan techniczny auta, żeby ostatecznie wzmocnić silnik? Może jednak coś niedomaga i auto trochę zamulone przez to.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 listopada 2012, 12:44 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
jarek_135 napisał(a):
co mogę sprawdzić w inpie


Błędy i parametry live data. Jeżeli wszystko ok to skoczyć na hamownie np. Kossakowo Vtech i zobaczyć czy wypluje serie.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 listopada 2012, 13:47 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 15
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: 320d
Kod silnika: N47D20A
Błędów nie ma. Live data na co szczególnie zwrócić uwagę, korekty wtrysków, do ilu dmucha turbo czy też ważne jest przy jakich obrotach ile nadmucha i do ilu, jakie wartości trzyma? Wartości przepływki ( też w zależności od obrotów, czy tylko patrzeć na wolnych ), coś jeszcze?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 18 listopada 2012, 15:30 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
jarek_135 napisał(a):
Błędów nie ma. Live data na co szczególnie zwrócić uwagę, korekty wtrysków, do ilu dmucha turbo czy też ważne jest przy jakich obrotach ile nadmucha i do ilu, jakie wartości trzyma? Wartości przepływki ( też w zależności od obrotów, czy tylko patrzeć na wolnych ), coś jeszcze?


Jeżeli ciśnienie doładowania byłoby za niskie to wywaliłoby błąd. Parametry live data sprawdzasz podczas jazdy wrzucasz 3 bieg i podał gazu na max masz parametry których oczekuje ECU i parametry rzeczywiste jeżeli pokrywają się mniej więcej ze sobą to jest ok (min przepływomierz). Fizycznie możesz sprawdzić EGR, w sumie to nie wiem co więcej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 listopada 2012, 21:23 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Moje autko 320d M47N, autko z 2004 roku a więc turbo sterowane elektronicznie. Oba katalizatory są na miejscu, wydech, intercooler seryjne.

Seria 151KM
Po chiptuningu taki oto wykres na 4 biegu, bardzo bym chciał aby specjaliści wypowiedzieli się na jego temat. Jedyne co mnie niepokoi to to, że turbina późno wstaje, po wciśnięciu gazu do dechy nie ma natychmiastowej reakcji tylko jest taka chwila złoki po czym zaczyna wciskać w fotel(sytuacja nie ma miejsca, jeśli depniemy od 2,5 tysiąca obrotów). Czy może być to wina katalizatorów, czy może sterowania turbiną?

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 listopada 2012, 21:41 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Nie jestem specjalistą, ale gołym okiem widać że z autem jest coś nie tak. W ogóle nie powinno się robić programu w takiej sytuacji. Turbina powinna wstawać w okolicach 2000 obr i tam powinien być maksymalny moment.
Ja bym zaczął od podpięcia pod kompa, ale wnioskuje że skoro byłeś w takiej "profesjonalnej" firmie tuningowej to fachowcy zaczeli od diagnozy...
Następnie sprawdzyłbym:
- EGR
- elektrozawory
- wężyki podciśnienia
- parametry live data, przepływke itd

Dla mnie to kiepsko wyskalowane te osie, wykres powinien być bardziej płaski.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 listopada 2012, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
JeD, pisałem w pierwszym zdaniu, że turbo nie jest sterowane elektrozaworkiem i nie ma do turbiny wężyków podciśnieniowych.

Egr sprawdzony - sprawny.

Parametry live data w serii jeszcze screena zrobiłem 3'jka 4k obrotów i ss:

Obrazek

Wykres serii:

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 listopada 2012, 22:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1079
Lokalizacja: Koszalin / Oslo
Moje BMW: e90 m3
Kod silnika: S65
Garaż: było e92 M3 https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=171247
Endriux napisał(a):
JeD, pisałem w pierwszym zdaniu, że turbo nie jest sterowane elektrozaworkiem i nie ma do turbiny wężyków podciśnieniowych.


Ale do EGR masz elektrozawór (to głównie ten się czyści) i wężyki. Ciśnienie powietrza wymagane jest troche większe od zmierzonego. Nie wiem czy mieści się w normie więc niech się wypowie ktoś obcykany. Tyle że Ty screena robiłeś przy 4k obrotów gdzie turbo już troche siada.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 28 listopada 2012, 23:53 
Ori program wygląda lepiej niż ta cała modyfikacja , chociaz tez widać że po 3000 jest po momencie więc cos tu nie hallo :/

Remap natomiast wygląda jak Mount Everest /kto to robił / :zdziwko: ..................


Góra
  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 listopada 2012, 16:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 6
Moje BMW: 330d
Kod silnika: M57N
Program był robiony u jednego z forumowiczów, tzn. nie on sam to robi lecz jego "Tjuner?" bez hamowni... sam hamowałem auto prywatnie no i wyszło jak wyszło, jeśli mógł by się jeszcze wypowiedzieć ktoś kto ma pojęcie o tych silnikach, czym może być spowodowany spadek momentu obrotowego po 3k obrotów (w serii).

Na kompie błędów 0, czy może mieć na to wpływ obecność katalizatorów, czy może sterowanie turbiny (krokowy), a może przepływomierz?

Ogólnie to plan mam taki:
Wywalić kata przy turbo lub oba
Zmienić IC'ka
Wrócić do serii
Pojechać do przykładowo Rogala na program.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 listopada 2012, 18:51 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 116
Moje BMW: E39 530d
Kod silnika: M57D30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=115233
Endriux podstawowe pytanie, ile płaciłeś za "chipa"? Moim zdaniem wykres wygląda jak wszczepienie boxa z allegro :mur: Bez hamowni jest jak z metodą chybił-trafił co może przynieść tragiczne skutki. Radzę powrócić do ustawień seryjnych i wtedy zmierzyć w jakiej kondycji jest silnik i podzespoły, po tym wybrać się do profesjonalisty na modyfikację z prawdziwego zdarzenia.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano 29 listopada 2012, 18:57 przez condii91, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 320D 150ps chiptuning, historia, zdjęcia wykresy dane
PostNapisane: 29 listopada 2012, 18:56 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 34
Posty: 9899
Moje BMW: E46Coupe
Garaż: /E46Turbo
320Cd @ 2.5 M50Turbo.
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=94261
condii91, wiele ostatnio widziałem, i śmiem twierdzić, że ogarnięty tuner potrafi zrobić soft dla auta bez jego oglądania.


Ale tu jest tak jak z hydraulikami - jest ich wielu, ale takich dobrych - niewielu.




Co do problemu wyżej... Ja jakoś bym stawiał na : EGR lub przepływkę... Ale to takie rzucanie kulą w płot.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1583 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 80  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL