BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 22:36

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 10:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
Witam
Zwracam się z prozbą do bardziej doświadczonych kolegów ponieważ mam taką sytuacje że w moim E34 520i (bez Vanosa) z 1992 silnik M50B20 z inst. gazową (sekwencja IV generacji) mam uszkodzony jeden pierścień a dokładnie jest to pierścień w 3 cylindrze taka diagnozę wystawił mechanik po sprawdzeniu ciśnienia w cylindrach we wszystkich było dobre a tylko w 3 o ponad 1/4 mniejsze,a co za tym idzie silnik chodzi nie równo. Cały czas nim jeżdżę oleju praktycznie nie bierze.
I teraz moje pytanie jest takie czy bardziej opłaca się (pod względem finansowym oczywiście ) wyremontować silnik co będzie mnie kosztować ok 2000 zł czy kupić drugi blok silnika z tłokami pierścieniami itp. taki blok można kupić za około 400 zł a do tego zlecić komuś montaż. Nie wiem co mi sie bardziej opłaca, wiadomo że remont jest korzystniejszy dla silnika ale zależy mi żeby zrobić to możliwie jak najtaniej poniewaz mam jeszcze inne rzeczy do zrobienia w moim E34 a za bardzo je kocham żeby sprzedawać .

Prosze o wasze opinie co byście zrobili w mojej sytułacji
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 11:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Było coś na forum o zalewaniu naftą cylindrów [zapieczenie pierśćieni ]dużo osobom to pomogło
Urzyj opcji szukaj !...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 13:11 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
szukałem lecz nic nie znalazłem pasującego do moich objawów, próbowałem już benzyną, naftą, płynem hamulcowym i jeszcze jakimiś środkami penetrującymi, kupiłem nawet taki specjał w strzykawkach co się dodaje do oleju i tak nie pomogło nie chcę też za dużo tego wlewać bo boje sie że przedostanie sie do silnika i zaważy olej lub coś w tym stylu czy może się mylę ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 13:31 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 39
Lokalizacja: WR
Moje BMW: e36 qpe
Kod silnika: m50tub25
viewtopic.php?f=1&t=92119


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 18:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
OK dzięki juz tego próbowałem ale moje pytanie brzmiało: co lepiej wyremontować czy blok silnika kupić ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 19:19 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 632
Lokalizacja: Mielec
Moje BMW: E38 740i 5gang/E36/
Kod silnika: M60B40/M43/M52
Moim zdaniem blok raczej bedzie bardziej opłacalny ;) Bo remont bedzie cie wiecej kosztował, bedziesz musiał raczej kupic nowe tłoki bo tylko na jednym by pierścienie siadły i nie było kompresi? A może coś z górą może jakiś zawór sie nie domyka i nie na kompresi ? :zdziwko:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 26 listopada 2012, 19:46 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
kupno bloku to loteria bo nic nie sprawdzisz.
Może być gorszy niż ten co masz.

A jak chcesz blok od m52 to u mnie jeden taki leży. Tłoki są ale powyjmowane i pierścienie tez sa do wymiany.

Ja bym na twoim miejscu wymieniał cały silnik. Kup od kogoś kto ma go jeszcze w aucie i można odpalić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E34] Wymiana bloku silnika
PostNapisane: 27 listopada 2012, 16:36 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Moje BMW: E34 520
bawarczyk88i napisał(a):
Moim zdaniem blok raczej bedzie bardziej opłacalny ;) Bo remont bedzie cie wiecej kosztował, bedziesz musiał raczej kupic nowe tłoki bo tylko na jednym by pierścienie siadły i nie było kompresi? A może coś z górą może jakiś zawór sie nie domyka i nie na kompresi ? :zdziwko:

Podobno jest zapieczony pierścień na 3 cylindrze bo na reszcie jest dobra kompresja bo ok. 10-11 a na tym jednym niecałe 8. Mechanik jeszcze nalał troche oleju do tego 3 cylindra i wtedy kompresja była bardzo dobra. Nie wiem sam już dowiem sie ile by wymiana bloku mnie kosztowała bo mechanik mówi że ma cały silnik u znajomego. Ale ogólnie dziękuje za pomoc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL