Witam,
To mój pierwszy post na tym forum ale wydaje mi sie że nie znalazłem jeszcze podobnej tematyki...
Do niedawna posiadałem działające autko, aż tu nagle sławna skrzynka GM skapitulowała
Naprawa? - pewnie tak tylko ile kosztuje i czy ma sens jak pewnie znowu po wyjeździe z parkingu padnie? Poza tym jak wykonałem tel do Midparts że mam problem to jak gość usłyszał że auto ma 150k nabite, bez namysłu powiedział to "będzie cała do robienia", cena pewnie z 6k. Dzięki...
Nowa? - nie stać mnie wydawać nastu tysięcy...
Dlatego pomyślałem czy możliwe jest wstawienie skrzynki od e90 dokładnie ZF 6HP28, dostępność "prawie nowych" za nie wielkie pieniądze całkiem duża. Wytrzymałość podobno ponad 600Nm, 6 biegów, szybciej zmienia biegi. Niby fajna sprawa. A jak padnie to za 2-3k kupi się kolejną:) Ale mam kilka pytań:
1. Czy w ogóle zmieści się pod auto?
2. Raczej doczepi się do silnika, po wymianie koła zamachowego bo niby podobne są pokrywy między silnikiem a skrzynią, ale czy wielkość kół zamachowych jest taka sama??? Czy rozrusznik stary spasuje do nowego koła?
3. Pewnie zawieszenie skrzyni od ZFa nie będzie kompatybilne z budą e46 ale może jakoś się uda jakoś przerobić ten wspornik? Dlatego czy może ktoś wie jak sprawdzić czy oryginalne bedzie pasowało czy nie?? Albo jak to można rozwiązać.
4. Czy połączenie z wałem jest takie same? Bo wał będzie pewnie albo za krótki albo za długi ale są firmy które to robią chyba nawet nie zbyt drogo.
5. I chyba najważniejsze: Czy ECM(DME, ECU) trzeba będzie przeprogramowywać? Czy moduł sterujący skrzynią który jest w skrzyni ZF będzie się komunikował z ECM, i czy on też nie będzie stwarzał problemów? Albo inaczej bo nie bardzo się znam na elektryce, jak rozwiązać problemy sterowania skrzynią i samochodem które ewentualnie wystąpią, żeby auto odpaliło i w dodatki jeździło?
6. Czy są jakieś inne przeszkody??
Dziękuję