BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 21:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: e34 grzanie sondy
PostNapisane: 18 listopada 2012, 14:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 44
Posty: 21
Lokalizacja: Biała Podlaska
Moje BMW: e34 525i Touring
Kod silnika: m50b25
Witam
Moje e34 m50b25tu coraz bardziej mnie zadziwia...
Otóż zauważyłem wzrost zużycia benzynki (auta nie ma lpg). Pierwsza rzecz jaka przyszla mi do głowy to sprawdzenie poprawności działania sondy. Notabene jest to org. Boscha, na której od montażu zrobiłem może z 500km.
Odpaliłem zimny silnik, miernik w łapę i... stałe napięcie 0,43V. Sprawdziłem napięcie na grzałce -0V. Dopiero po około 3-4 minutach napięcie na grzałce pojawia się i sonda zaczyna oscylować. Tak ma być?
Przekaźnik podmieniałem - efektów brak.
Znajomy podjechał z kts i delpi, po podłączeniu nie pokazały one błędów.
Jestem daleki od robienia obejść i podawania masy na przekaźnik sterujący grzałką na "sztywno".
Może Koledzy mi wyjaśnia, jak jest dokładnie z grzaniem sondy na zimnym silniku, na chłopską logikę powinna ona być grzana od samego rozruchu do momentu uzyskania przez sondę temp. pracy. Zastanawiam się co jest przyczyną takiej anomalii. Co prawda auto nie użytkuje na co dzień ale zużycie na poziomie 22l to troszkę za dużo...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 grzanie sondy
PostNapisane: 29 listopada 2012, 10:19 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 9
Lokalizacja: WĂŞgorzewo
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52b20tu
U mnie tez sonda zaczyna oscylowac gdzies po takim czasie jak mowisz. A mam nowa. Nie sprawdzalem teraz czy od razy dostaje napiecie na grzalke bo mi sie nie chce ale mysle ze tak bo ja mam przekaznik od grzalki razem z przekaznikiem od pompy. Wiec u mnie na bank startuje od razu jak odpale auto. Ja mam poprowdzony kabel do kabiny i co jakis czas sprawdzam sobie czy sonda oscyluje. Moze masz gdzies zwarcie, kabel biegnie dosc blisko cieplych czesci i moze gdzies zwiera.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 grzanie sondy
PostNapisane: 29 listopada 2012, 10:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
u mnie w e30 (w mojej e34 nie sprawdzałem ale obstawiam że jest tak samo skoro sonda taka sama) grzanie sondy startuje natychmiast po zapłonie a sama sonda zaczyna oscylować w zadanych widełkach 0-1V mniej więcej po takim czasie jak mówisz.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 grzanie sondy
PostNapisane: 29 listopada 2012, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 206
Lokalizacja: Podkarpacie
Moje BMW: e34
Kod silnika: M50B20
To stałe napięcie na początku podstawiane jest przez ecu puki sonda nie zacznie oscylowac. U mnie napięcie na grzałce sondy jest od razu po odpaleniu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 grzanie sondy
PostNapisane: 29 listopada 2012, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 50
Posty: 401
Lokalizacja: POZNAŃ
Moje BMW: e39 525 ,e38 728
Kod silnika: m52b25,b28
dokładnie tak....zadaniem grzałki jest dogrzac sonde dopóki nie nabierze temperatury z układu wydechowego....bezsensu było by gdyby grzanie załaczało sie po 3 minutach....powinno startowac od momentu rozruchu....


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e34 grzanie sondy
PostNapisane: 30 listopada 2012, 21:57 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Zimny silnik przez jakis czas po odpaleniu nie jest sterowany przez sterownik tak by skład był lambda1 bo jak jest zimny to musi mieć bogatą mieszankę aż się trochę nie rozgrzeje.
Dawniej auta miały "ssanie" które to robiło a teraz robi to sterownik silnika.
W tym czasie sygnał z lambdy nie jest potrzebny.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL