BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 21 czerwca 2025, 06:59

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 30 listopada 2012, 18:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 520i
Kod silnika: M52
Witam

Zaczne od tego ze czesto wchodze na to forum w celu uzyskania pomocy, nie jestem jakims mechanikiem ale ucze sie na wlasnym aucie i wlasnych bledach :)

Mój problem ciagnie sie juz dobre 2 miesiace....nie mam juz pomyslow, znajomi mechanicy tez rozkladają rece :kwasny:

Mianowicie
mam E39 2.0i + LPG BRC 2000rok
non stop swieci mi sie check engine! juz nie mam na to sily....nie ustające błędy to:
- Regulacja lambda zderzak (rząd 2)
- Regulacja lambda zderzak (rzad 1)
- Odchylenie mieszanki (rząd 1) za duzy
- Odchylenie mieszanki (rząd 2) za duzy

mecze sie z tym juz bardzo dlugo, objawy sa takie ze autko kuleje na wolnych obrotach, bledy pokazyja sie przewaznie na biegu jalowym obojetnie czy chodzi na benzynie czy na gazie

Szukając pomocy na forach wymienilem juz:
- Fajki na cewkach
- Świece NGK
- Przeplywke oryginal siemens
- Odme (wężyki byly całe)
- Wszystkie sondy byly zamieniane podmieniane wymieniane...

Moze mial ktos podobny problem ? zapewne jest to jakas pierdola... :mur:


czekam na sugestie i Pomoc, napewno mial ktos podobny problem !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 30 listopada 2012, 18:55 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 520i
Kod silnika: M52
Czy ktos jest w stanie mi pomoc ? cos podpowiedziec ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 30 listopada 2012, 19:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e39 535i 98
Kod silnika: M62B35
Jaki błąd wywala na komputerze? Spróbuj wyłączyć gaz, skasowac bledy silnika (po uprzednim zapisaniu), skasowac adaptacje i pojeździć na benzynie. Kumpel miał taki sam problem w 540i, wymienił przeplywke, sondy, świece a okazało sie ze instalacja lpg daje w kość (ale wyszło po skasowaniu adaptacji)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 30 listopada 2012, 20:13 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 520i
Kod silnika: M52
kolego jezdzilem juz troche na benzynie bo myslalem ze instalacja cos psuje...niestety nie pomoglo. bledy kasuje dosc czesto bo czesto cos kombinuje zeby pozbyc sie problemu :mur:

skasowac adaptacje czyli ?

rozumiem ze jest to odlaczenie aku i polaczenie klem, mam racje ?

jezeli tak to juz testowalem ten sposob.... :mur:

Naprawde nikt nie mial takiego przypadku ? :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 30 listopada 2012, 22:58 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: e39 535i 98
Kod silnika: M62B35
Kolego, jak juz tak sobie kolegujemy, BMW E39 posiada układ adaptacyjny do rodzaju paliwa jaki zastosujesz (na podstawie czujnikow stukowych zainstalowanych na korpusie silnika określa granice spalania stukowego będącego parametrem sprawności procesu spalania w silniku. Paliwo w silniku zaplonu iskorowego cechuje sie na podstawie liczby oktanowej - gaz rownież ja posiada - co określa odporność paliwa na spalanie stukowe) adaptacja jest układem sprzężonym zwrotne z danymi czujnikow stukowych i zapisuje sie w komputerze. Adaptację kasuje sie w inpie, w odnośniku do danych silnika (bodajże w części błędów) nie poprzez odcięcie klem (równie dobrze mógłbyś powiedzieć ze przebieg skasujesz odpieciem klem - pamięć pozostaje). Gdy z poziomu komputera skasujesz adaptację i zaczniesz jeździć na benzynie (układzie zasilania zaprojektowanym pierwotnie dla silnika) zobaczysz czy wszystko jest w porządku z oprzyrzadowaniem.

Pozdrowienia


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 30 listopada 2012, 23:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
Tak jak kolega wyzej pisze. Trzeba skasować adaptacje klawisz F7 w inpoie w zakąłdce błędów z tego co pamiętam (adaptation sie nazywa). Możliwe, ze instalacja gazowa właśnie rozregulowauje mapy benzynowe (niestey jak jest źle wyregulowana to tak sie dzieje) i dlatego tez ci wywala na gazie. Bo z tego co wypisąłeś to wymieniłeś jak dla meni wszystko co moze byc za to odpowiedzialne, oprócz sprawdzenia czy nie ma lewego powietrza (np gdzieś sparcaiał guma, przewód jakiśod podcisinia, uszelka kolektora ssącego) noi silniczka krokowego, więcej rzeczy nie przychodzi mi na myśl.

Ale najpierw skasuj błedy np inpą i skasuj adaptacaj paliwa i przejedź sie minimum 20km w różnych warunkach z przewagą miasta i jakiegoś depnięcia na krókim odcinku trasy, ale tlyko na benzynie gazy nie uzywaj jak wywali checka to znaczy ze instalacja gazowa raczej nie ma nic wspólnego, chyba ze np łapie lewe powietrze prze4z odwierty od gazu (jak jakiś partacz je robił), a lewe powietrze ma wpływ na błedy składu mieszanki czyli ten od sond. Noi z tego co czytałem warto też zobaczyc czy zawór DIsa pracuje po przekorczneiu 3 - 3,5 tys obrotów powinien sie otworzyć i czy nie hałasuje. Naprawde nic wiecej do głowy mi nie przychodzi.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 10:28 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 4
Moje BMW: e39 520i
Kod silnika: M52
zawór DISa ? co to jest i jak to sprawdzic ?

Dzwonilem to WTF bmw w wejherowie i podpowiedzieli mi zeby rozebrac kolektor ssący na drobny mak i powymieniac uszczelki...

co wy na to ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 10:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
To jest taka elektroniczna przepustnica (jak by dodatkowa) i otwiera sie czy zamyka (nie wiem dokłądnie) po przekorczeniu 3-3,5 tys obrotów widać pod maska jak pracuje o ile jest sprawana (aby ja sprawdzić potrzebujesz drugiej osoby która poprostu doda gazu. Zawór Disa znajduje sie na kolektrze dolotowym (ssącym) nad zwykłą przepustnicą (taki prostokąt plastikowy z jak by piłeczką na końcu) cieżko to opisać wpisz sobie w google albo na allegro to zobaczysz jak to wygląda.

Na szukanie lewego powietrza, jest metoda ale nie zawszeona idealnei działa, a mianowicie kupujesz cos w stylu Plaka do mycia kokpitów i psikasz w łaczenie kolektora z blokiem jak obrotwy wzrosna to znaczyc zę uszelka walniea jest, ale jest duzo miejsc gdzie mzoe łapać lewe powietrze dlatego najlepeij rozebrac kolektor i wszystko sprawdzić organoleptycznie, ale tak jak mówiłęm zaczął bym od skasowania adaptacji, sam mam LPg i wiem że to coś daje.

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 21:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
ze sie wlacze do dyskusji, Wiecko, po co kasowales adaptacje? silnik kulal? gar ktorys nie palil?

sasiad39, kiedy rozmawialem z moim gazownikiem (80% BMW w prmonieniu 30km zakladalo u niego instalke. pozostale 20% ma wlew w zderzaku ;) ). mowil, ze do BMW nie wklada nic inneg niz stag. jak w niemczech zakladal instalacje to z brc, kme i innymi byly problemy z przejsciem przegladu, a ze stagiem ani razu.
nie mowie zebys zmienial instalacje, bo to bez sensu. mysle, ze jakis ogarniety powinien tam zajrzec. nie wiem skad jestes? bo a noz oplacaloby Ci sie podjechac do niego?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 21:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
Miałem taki błąd stale w poprzednim silniku.
Powodem były uszkodzone dwa wtryskiwace benzyny < lały>

Adaptacja się kasuje po odłaczeniu wtyczki od przepływomierza.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 22:18 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
? ale na pracujacym silniku czy na wlaczonym zaplonie odlacza sie wtyczke?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 23:58 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 411
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: E46 328i / E46 320Ci
Kod silnika: M52TUB28/ M54B22
kapsel22 napisał(a):
Wiecko, po co kasowales adaptacje? silnik kulal? gar ktorys nie palil?


Nie, ale adaprtacje były rozjechane juz,przez źle wyregulowany gaz daltego trzeba było je skasować i od nowa regulować :P Auto mam od 3 miechów instalacja ma 1,5 roku wieć ktoś nieogarniety raczej ją instalował, noi mam błedy sond i wypadania zapłonów ale na benzynie tez wieć najpierw musze to ogarnąć potem LPG ;P

_________________
BMW KLUB SZCZECIN
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 01:04 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1483
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E38 740 4,4 6Manual
Kod silnika: M62B44
Nie Szczelność dolotu ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 18:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 325
Lokalizacja: DĂŞbica
Moje BMW: E46 320i
Kod silnika: M54B22
Wiecko , jak na benzynie masz wypadanie zapłonów i błedy sond to sprawdz pompe paliwa . Przerabiałem to :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e39] Check Engine - 2 sondy !! POMOCY !
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 20:56 
Offline
Forumowicz

Wiek: 37
Posty: 133
Moje BMW: 520i
Kod silnika: m52
Garaż: Był MRCDS w202 c250td
Jest BMW e39 520i
a dlaczego pompa paliwa? jak masz na mysli brak cisnienia, to moze latwiej na poczatek nowy filtr paliwa?

_________________
...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 27 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL