BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 09:01

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 11:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
AntekE36 napisał(a):
Jak skrzynie cofniętą ? nie ma takiej opcji
może Cię zaskoczę ale jest :hyhy: wał pędny z R4 jest dłuższy od tego z R6 podobnie z wybierakiem biegów.Zauważ że R6 wchodzi głębiej w tunel.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 11:14 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja u siebie w e34 podczas zmiany sprzęgła nie odkręcałem wału od dyfra, wystarczyło odkręcić podporę i "złamał" się na tyle że wyszedł bez trudu (choć do tego musiałem cały wydech zdjąć ;/ )

jedyne co mogłeś zrobić to wkładając cały silnik ze skrzynią od razu wcelować wałem na miejsce ale fakt faktem że żadnego cofania skrzyni być nie może.

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 11:25 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1363
Lokalizacja: Grójec
Moje BMW: 3x e36
Kod silnika: m43b18 m43b19 m52b25
wladekkow napisał(a):
ale fakt faktem że żadnego cofania skrzyni być nie może.
forum schodzi na psy :wstyd: myślałem że większośc stałych bywalców wie o czym pisze ,zawiodłem się. Panowie przekładałem sobie w kebabie z m43 na m52 porównywałem wały pędne ,wybieraki ,stabilizatory i przewody wspomagania RÓŻNIĄ SIĘ .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 12:04 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
czyli wychodzi na to ze ma ok 2cm za dlugi wal ?

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 13:01 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
no to jeśli się różnią to trzeba je wymienić a nie ustawiać skrzynię w innym miejscu tak?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 14:34 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Silnik siedzi dobrze na poduszkach, a kumpel własnie mówił że dziurkę dalej jest teraz mocowana podpora od skrzyni. Wał raczej będzie ok tylko nie mogę go włożyć na skrzynie i wisi pod autem :E to jak z nim to w końcu jest, jakoś mam go odczepić gdzieś przy dyfrze?
Dziś będę wydech modził, to jak bym złożył wał, założył wydech to bym próbował zrobić pierwsze odpalenie.
łącznik stabilizatora jest narzazie wykręcony

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 1 grudnia 2012, 21:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
odkrecasz krzyzak z flanszy i wsio. wal naped musisz przelozyc szkoda mam kompletny swap za 8stow aale wwsio ;d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 2 grudnia 2012, 02:51 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Wał jednak pasuje bez problemu. Teraz wydech zamontować. Silniczek odpalony, sąsiedzi pobudzeni więc wszystko git :]

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 13:04 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Upierniczyła mi się jedna śruba od pompy wspomagania muszę taką znaleźć i kupić gdzieś na biegu, a w miedzy czasie jak by ktoś potrzebował części ze starego silnika lub sprężarkę klimy do m50 to tutaj mam na sprzedaż to: viewtopic.php?f=16&t=123582&e=0

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Jak to jest z wiązką?
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 16:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 365
Moje BMW: E46&E90
Kod silnika: M52TUB28&N52B30
no i gitara ;)

_________________
Nie odkładaj na jutro życia, bo nikomu nieznana ta pora, gdy jutro - to nasze dzisiaj, nigdy nie stanie się wczoraj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 23:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
ogólnie wszystko już poskładane, jutro mnie czeka wyprawa do mechanika który mi profesjonalnie uspawac wydech na kanale. Obecnie mam zamontowany wydech jedynie do sondy lambda, przed samym środkowym tłumikiem jest on ucięty, mogę tak przejechać z 3km czy lepiej na hol, wiem że się ludzie by oglądali :]

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 23:31 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ja tam kiedyś jechałem nexią kumpla z urwanym wydechem kompletnie przed tłumikami i dojechałem te 5km.

dziewczyny w wieku 14 były zachwycone, te 16+ juz nie...

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 3 grudnia 2012, 23:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
hah, a jak to wygląda dla silnika, ma to jakiś wpływ, bo ponoć że pierścienie się coś walą jak nie ma oporu wydechu?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 15:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 31
Posty: 760
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Moje BMW: E 36
Kod silnika: M52B25
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=65425
hehehe Spokojnie pierścieniom tłokowym nic się nie stanie :)

_________________
Wiele serc, jedno bicie BMW na całe życie !

Moja skromna Galeria - viewtopic.php?f=6&t=65425


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 18:03 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Swap zakończony, bmka się ładnie zbiera, jedyne co mi przeszkadza to że linka od gazu jest za długa i się zgina pod maską przez co pedał gazu jest twardy, macie jakieś pomysły z tym?
Jutro może fotki jakieś dam.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 18:50 
Offline
Forumowicz

Wiek: 34
Posty: 192
Lokalizacja: Zielona Góra
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b28+
Garaż: W trakcie przebudowy
zmien linke


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 4 grudnia 2012, 19:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
dużo z tym zachodu ogólnie jest? Z cabrio by pasowała?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 20:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Panowie potrzebna pomoc.
Mam problem z mocą w tym silniku, nie mogę się rozpędzić do 100/h a jak już to pewnie z 40 sec to zajmie, nie wiem jakie ma obroty bo mam jeszcze stary licznik, ale wkręca się w miarę normalnie ale nie chce jechać chyba, daje mu w gaz a tu trochę jak 1.6 mułowato. Na niskich obrotach się zbiera ale później chyba już słabizna. Nie wkręca się do odcinki. Na razie nie ma żadnego filtra powietrza bo nie mam puszki, ale zamierzam podpiąć stożek by blos mi wszedł.
Może być tak ze wydech zle jest zmontowany?
Posiadam ori kawałek wydechu od kolektora do sondy, później rurki się łączą w przerobionym wydechu końcowym (ucięte chromy i w ich miejscu wspawany własnie kawałek od silnika, i w środku miał przelot) i wychodzi z niego juź jedna rurka która leci do starego tłumnika końcowego.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Ostatnio edytowano 6 grudnia 2012, 13:37 przez Raptorix, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 21:55 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 40
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E61 530dA
Paliwo jest?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: e36 Swap m40 1.6 > m50 2.0 Pomoc
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 00:01 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Ta wlana ropa :E
Przemieniłem przepływke i nadal zero poprawy, niby z dolnych obrotów się zbiera ale później to już centralna lipa, niby się wkręca ale nie jedzie, odcinki chyba nie ma, a przy zmianie biegów z bardzo wysokich obrotów szarpie i nie ciągnie dalej, takie uczucie jak gaz się kończy. Jedzie jak 1.6 z kompletem na pokładzie.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 174 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL