BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 19:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 5 grudnia 2012, 22:36 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Witam,
w mojej E30 touring '92 mam zamontowany ECU Bosch oznaczony (na pomarańczowej naklejce) jako 0261 200 989, czyli Motronic 1.3. Teoretycznie mam mozliwość odczytania kodów bledów z silnika, ale samochod nie miał fabrycznie zamontowanej kontrolki Check-Engine (nie-amerykanin :zdegustowany: ).Nie ma tez kabla doprowadzonego do licznika, tylko do złącza diag. silnika. (c101 pin 12) Pogrzebałem po rożnych forach i schematach i podpiąłem się z diodą LED pod 15pin ECU (BRAZOWY KABEL! nie szary) który załącza masę i do +akumulatora. I teraz chyba coś nie tak to działa jak opisują:
Dioda swieci caly czas na postoju (napięcie dosyc niskie bo słabsze światło). Po przekreceniu stacyjki na poz.2 dioda gaśnie. W tym momencie naciskam pedał gazu 5x rytmicznie, ale jak zrobie to za wolno do po pierwszym odpuszczeniu gazu dioda sie zapala na pełnym napieciu i świeci jasno. Nic sie dalej nie dzieje. Inaczej zaczynając, jak wcisnę pedal 5x szybko dioda nie zapala sie w ogole. Dopiero kolejne wolne wcisnięcie gazu zapala diode i dalej juz nic. Żadnych kodów. Podczas jazdy robi rytmiczne krotkie przygaśnięcia (pewnie dlatego, ze nie jest to żarówka). Co zrobiłem źle, czego nie zrobiłem ? Jak powinno sie wciskać ten pedał? Gdzie jest czujnik przepustnicy który daje info o wcisnieciu gazu do podlogi (moze on nie dziala poprawnie) ? Czy moze byc jakaś inna procedura dla mojego ECU?
Poźniej wpiąłem sie z diodą w licznik w pole + gdzie miała być żarówka check-kontrolki i dioda zapala sie dopiero jak przekrece stacyjke na poz. 2. Dalej zachowuje sie identycznie jak wyżej. Raz zdazyło mi sie ze dioda swiecila przez moment bardzo slabo (jakby przez rozladowywany kondensator),potem nagle sie zapaliła i zmienila swoja jasnosc tylko kilka razy. Potem zamarła.
tak to na pewno nie wyglada: http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... CbB-wUYYlc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 00:07 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Spróbuj z żarówką 1,2W 12V

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 10:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Mozna pod komputer podłączać tak duże obciążenie? Zwykle pod wyprowadzenia procesorów itp podłącza się sterowanie (tranzystor, przekaźnik), który steruje dopiero elementem pobierajacym energię. Dlatego wpiąłem tylko małego LEDa. Gdzieś doczytalem, ze moge miec uszkodzony czujnik położenia przepustnicy, dlatego nic nie wychodzi. Zrobie jakiś test krańcówek,o ile mam do nich jakiś dostep bez rozbierania połowy silnika :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 00:31 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Oryginalnie jest żarówka więc myślę że sterowane jest przez tranzystor ;)
W e36 sterowany jest minus

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 8 grudnia 2012, 21:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
Na desce E30 teoretycznie jest kontrolka CheckEngine (po środku licznika), która tylko miga jak cos jest nie tak (pin 15 z motronica). Ale nie widze w opisie Motronica wyjscia na tą drugą kontrolke do wyswietlania błędów. Znalazłem sprzeczne opisy wyjsć z komputera i jak to rozumieć? (kluczowy PIN.8 )
1) https://docs.google.com/file/d/0B97_9QG ... l=en&pli=1
2) http://realitypod.com/2012/06/bmw-compl ... -and-more/


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 27 grudnia 2012, 09:57 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
No i jest mała rewolucja. Sprawdzilem wszystkie połączenia od krańcówek do ECU, zmieniłem w aucie wtryski, złożyłem wszystko. Auto duzo lepiej odpaliło i przestał wibrować silnik! W Świeta czekalem na parkingu na rodzine i tak sobie od niechcenia zrobilem stomp test i... kontrola zaskoczyła!!:D:D wyszedł mi na dzień dobry kod 1262 (Idle speed actuator) i teraz kilka pytań:
- samochód po zmianie wtrysków pracuje dużo przyjemniej, chętniej reguje na pedał gazu, ale podczas rozpędzania jakby na moment (gdzieś 1/4 sek) silnik przerywał i szarpał. Praktycznie zawsze podczas rozpedzania taksie dzieje. Średnio raz na każdym biegu. Czy to wina silnika krokowego, czy Motronic uczy sie nowej mapy wtrysków?
- Inny objaw: raz nie chcial dobrze zapalić, jakby nie bylo iskry wogole i zgasł 2 razy,musiałem go podratować pedałem gazu, kaszlnął kilka razy i zaskoczył. Każde odpalenie musi potrwać chwile bo nawet male obciążenie (skrzynia na luzie,swiatła) powoduje przyduszenie silnika i spadek obrotów (do 0,5-0,6 tys/min). Wystarczy ze pochodzi minute,lekko go przygazuję i juz trzyma sam obroty pod obciażeniem. Dla odmiany ciepły silnik trzyma jałowe w granicach 0,9tys/min. Czy to znowu wina krokowca czy Motronica, który poznaje nowe warunki pracy?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 3 stycznia 2013, 23:17 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 120
Lokalizacja: Szczecin
Moje BMW: e39 touring 520i '02
Kod silnika: m54b22
chyba zaczynam sam sobie odpowiadać na pytania i stawiam kolejne. No ale może kiedyś ktoś znajdzie te posty i skorzysta. Otóż okazało się ze mój kolega ma dokładnie ten sam komputer w swoim E30 i zachowuje sie podobnie domojej podczas jazdy (mruga). Podłączyliśmy kontrolke CHECK i na dzień dobry zaśpiewała jeden kod 1263 (powtarzany w nieskończoność) . Po znalezieniu i naprawie usterki (brak zasilaniazaworu) i po zrobieniu resetu i ponownym uruchomieniu silnika komputer pokazał inny kod 1222 (znowu powtarzany w nieskończoność). Specjalnie odłączyliśmy zawór zwrotny oparów paliwa i potem jeszcze silnik krokowy, żeby komputer porejestrował nowe błędy i co sie okazuje?..Komp nadal wyświetla tylko błąd lambdy, A GDZIE RESZTA KODÓW? Czy jest jakaś procedura przechodzenia do kolejnego kodu błędu w Motronicu ? Powinien wedlug opisów wyświetlać je po kolei,ale chyba samoczynnie? Nie doszedłem nigdy do kodu 1444(brak bledów), ani 1000 (wiecej bledow nie ma).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E30] Montaż CHECK-Engine kontrolki i coś nie działa...
PostNapisane: 5 stycznia 2013, 10:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Według mnie te motroniki 1.3 i 1.7 w m40 tak mają ;) Pewne niesprawności wyskoczą od razu, niektóre po 2 dniach, a inne wcale. Są strasznie oporne na diagnostykę :P

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL