BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 21:53

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 6 grudnia 2012, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
Witam. Mam problem a mianowicie pewnego dnia jechalem sobie i nagle przestalo mi leciec cieple powietrze pomyslalem ze sie zapowietrzyl odpowietrzylem go i przez 2 tyg bylo okey potem zdazalo sie to coraz czesciej, kolega podpowiedzial mi zebym zmienil termostat bo moze sie zacina wiec zmienilem i nadal to samo. Mam nabrzmiale i twarde doslownie jak skala weze od wody. Myslalem ze to moze chlodnica bo kapalo mi z niej juz od dawna wiec tez kupilem orginalna uzywana zalozylem ja i nadal to samo podejrzewam uszczelke pod glowica lub moze peknieta glowica np miedzy zaworami. Wczesniej jak odpalalem Bete rano na zimnym nie ruwno pracowala teraz jej to przeszlo w oleju nie ma plynu chlodzacego i pod korkiem nie ma masla, samochod nie dymi ani nic ale moim zdaniem z wydechu leci za duzo pary. Pojechalem do mechanika i sprawidzil mi tym plynem i wykazalo uszczelke pod glowica. i mam takie pytanie czy to uszczelka pod glowica powoduje to wszystko czy moze glowica pekla np miedzy zaworami i stad ten klopot. ile by mnie to kosztowalo z gory dziekuje za odpowiedzi :) BMW e36 328i dodam ze jest z gazem. Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszczelka pod glowica BMW e36 328i
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 10:27 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 111
Lokalizacja: Gdańsk-Wrzeszcz
Moje BMW: e46
Kod silnika: M57TU
Siemasz. przechodzilem to u siebie w e34 2.5 tds. Uszczelka 100zł planowanie głowicy 1200zł.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Uszczelka pod glowica BMW e36 328i
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 10:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 991
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: E46
Kod silnika: M57N++
Garaż: E36 TURBO
E46 330D ++ FL
E91 320D
Planowanie kosztuje 100-150zł max, koszt robocizny 500-700zł, szpilki ok 150zł i uszczelka dobra ponad 100.
Takie są mniej więcej koszty, za znaczek BMW czasem chcą więcej.

Uszczelkę i tak trzeba wymienić po zdjęciu głowicy.

Objawy się zgadzają chyba że źle odpowietrzyłeś układ.

_________________
WROCŁAW ..................... MOJA GALERIA


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 13:19 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 23155
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: E36&E46&F30
Garaż: E36 316i Compact & E46 320CI Coupe & F30 320D Sedan
Najpierw to trzeba dobrze zdiagnozować problem :]


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 18:54 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 39
Posty: 43
Moje BMW: e36
Kod silnika: M52B25
Duża ilość pary z tłumnika wcale nie oznacza uszkodzonej uszczelki pod głowicą! Jedź do innego mechanika na diagnozę (takiego który nie będzie chciał wyrwać od razu kasy)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 22:36 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 648
Lokalizacja: Kraków/Monachium
Moje BMW: 330Ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: Było:
e30 coupe
e36 sedan
e36 coupe
Jest:
e46 coupe
daber20 napisał(a):
sprawidzil mi tym plynem

Panowie, skoro sprawdzone płynem na obecność CO2 w układzie to chyba raczej diagnoza jasna... ewentualnie jak kolega daber20 się nie zna to go może próbować naciągnąć... dla pewności można odwiedzić innego znachora.

a czy uszczelka czy głowica to raczej po demontażu się wyjaśni...

_________________
Obrazek
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=118979


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 7 grudnia 2012, 23:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2756
Lokalizacja: Radom
Moje BMW: M5 E39
Kod silnika: S62B50
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=156497
Bez demontażu nie rozróżnisz czy uszczelkę wydmuchało czy pękła głowica bo tak czy siak może być nieszczelność. Jedynie po rozebraniu można to zdiagnozować.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 8 grudnia 2012, 15:49 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
Bylem u innego mechanika tak jak radziliscie i potwierdzil diagnoze pierwszego. Tyle ze jeszcze kolega mi powiedzial ze moze jest zepsuty parownik od gazu i test na wykrycie CO2 tez by pokazala wtedy ze to uszczelka pod glowica. Mozliwe jest to co znajomy mowi? ale na benzynie i na gazie jak odkrece korek od chlodnicy to odrazu wyrzuca plyn. A uklad jest napewno dobrze odpowietrzony. Mechanik powiedzial mi z jego czesciami i wogole z robota ze wszystkim 1000zl mysle ze to chyba rozsadna kwota prawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 8 grudnia 2012, 16:03 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
jeszcze nie wie co ma zrobić a już zna cenę?
Zakręć ręcznie zawór na butli od gazu i wypuść resztkę gazu z reduktora.
Sprawdź czy wtedy da się odpowietrzyć?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 8 grudnia 2012, 18:32 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1235
Lokalizacja: KROSNO
Moje BMW: F31 320 ED
Kod silnika: N47T
U mnie też obydwa węże sa twarde i mam problem z ogrzewaniem, ale znów u mnie jest tak że jak stoję na postoju to grzeje a jak jadę to nie, więc jadę w przyszłym tyg do mechaniora żeby ogarnał temat, temp mam w pionie wody nie ubywa nic, tylko dziwią mnie te węże ich twardość, może tak ma być.

_________________
„Jeśli masz Astona DB9 na podjeździe i nim nie jeździsz, to tak jakbyś miał Keirę Knightley w łóżku i spał na kanapie"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 10:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
ja go normalnie odpowietrze nawet na gazie. jak odpowietrze to weze sa miekkie czuc ze jest w nich plyn obydwa sa gorace a przejade np z 10 kilometrow albo nawet mniej i jadac nawet do 2.5-3tys obrotow zaraz weze robia sie jak kamienie doslownie jak je naciskam i sa tak twarde ze masakra. a czego to moze byc jeszcze przyczyna. wymienilem chłodnice i juz mi nie kapie plyn nie ubywa ani nic tylko robi sie straszne cisnienie i na tym tescie na CO2 wykazalo uszczelke pod glowica. Jest tak duze cisnienie ze jak odkrece na odpalonym korek chlodnicy to odrazu wylatuje mi plyn.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 10:03 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
Weze powinny byc miekkie. Ale kolego masz tak twarde weze ze nie da sie go az nacisnac?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 10:32 
Offline
Forumowicz

Wiek: 54
Posty: 114
Lokalizacja: TARNOBRZEG
Moje BMW: E46
Kod silnika: m52b28TU
przepałuj dobrze sztukę i zobaczysz co się będzie działo


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 10:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
to sie zrobi takie cisnienie ze ostatnio jak poluzowalem korek odpowietrzajacy to mi go az wywalilo i byla doslownie fontanna na 3-4 metry w gore.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 16:27 
Offline
Forumowicz

Posty: 174
Moje BMW: e39 TOURING
Kod silnika: m52 b20/b28 SWAP
A co ty masz za korek , że nie puści tego ciśnienia?
Jak jest ponad 2 bary to korek powinien sam puszczać.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 17:06 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 1869
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Garaż: E39 523iT, E46 318i, E36 328iA Individual, E61 530xD
weze nie powinny byc miekkie. to jest uklad cisnieniowy wiec jak na rozgrzanym silniku weze moga byc miekkie? korek jest poto zeby upuszczac nadmiar cisnienia i kontrolowac cisnienie w ukladzie.

pozatym odkrecasz korek odpowietrzajacy calkowicie ? po drugie odkrecasz go po przepalowaniu samochodu? nie ma co sie dziwic ze leci w powietrze.
Ubywa ci plyn chlodniczy? ocen jak duzo tej pary leci z silnika? jak w drugim samochodzie mialem uszczelke pod glowica trafiana i palil plyn chlodniczy, to po odpaleniu w garazu odrazu robilo sie siwo gesty dym. para wodna jest bardziej przezroczysta.

_________________
E39 523i Touring M52TUB25, E46 318i M43TUB19, E36 328iA Touring Individual M52B28


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 23:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
jak Ci moze korek sam puszczac wez sie zastanow?? chyba uklad musi byc szczelny no nie?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 23:09 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
Brat ma taka sama E e36 328i i tez z gazem i ostanio sobie poruwnywalem weze u niego i u siebie to jego wez po prtzyjechaniu z trasy byly takie ze mozna bylo je nacisnac tak do polowy a u mnie sa tak twarde ze az sa nabrzmiale przy opaskach i nawet jak sciskam go z calej sily to i tak sie nie ugnie. Nie korek tylko luzuje i przekrecilem go wtedy o pol obrotu i go wysadzilo w powietrze. Nie odkrecam go po przepalowaniu moge przejechac 5-10 kilometrow jadac na kazdym biegu do 2tys obrotow i jest bardzo fajne cisnienie w ukladzie. Plyn mi ubywal ale mialem nieszczelna chlodnice wymienilem i od wymiany nic nie ubywa plynu. nie ma masla w bagnecie ani na korku wlewu oleju po mimo ze jest teraz taka temp jaka jest. samochod dobrze grzeje teraz ale jak odkrece korek wlewu do chlodnicy po wroceniu z trasy po normalnej jezdzie odrazu z chlodnicy wyrzuca mi plyn a u Brata nie wyrzuca. Hmm ta para z wydechu to nie dym to jest przezroczyste tylko jest jej strasznie duzo nie jest gesta a jak jej przycisne i otworzy sie klapka w wydechu to za samochodem nic nie widac tylko para. To co to moze byc Panowie? Dodam jeszcze ze na tescie wykazalo CO2 wiec ja juz sam nie wiem co jest grane :( Pomocz.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 25
Moje BMW: e36 328i
Kod silnika: M52B28
u mnie weze Panowie sa doslonie jak kamien takie twarde.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Uszczelka pod glowica 328i
PostNapisane: 9 grudnia 2012, 23:13 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Mam wrażenie że chcesz aby ktoś Ci powiedział że to na pewno nie jest uszczelka pod głowicą... Wg tego co opisujesz to jest to na 100% uszczelka, samo to że test CO2 wypadł pozytywnie świadczy o tym że masz spaliny w układzie chłodzenia czyli układ Ci się pompuje... Nie jeździj tak bo za chwile puści Ci układ chłodzenia i ugrzejesz motor...

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL