VOLKSWAGEN GOLF 4 GTI EXCLUSIVEWitam serdecznie drodzy forumowicze!
Chciałbym wam zaprezentować mój niedawno zakupiony samochód - Golf 4 GTI.
Otóż droga do zakupu pierwszego(!) wymarzonego samochodu była bardzo zawikłana, ponieważ marzeniem od zawsze było auto ze śmigłem na masce wybór padł na coś nietuzinkowego a mianowicie BMW E36 COUPE, które miało być napędzane "mitycznym" M52B28.. A cooo!
Długo nosiłem się z zamiarem kupna samochodu ponieważ postanowiłem że uzbieram trochę gotówki i kupie auto które zostanie ze mną na dłużej i będzie dawać mi frajdę. Wyszedłem z założenia że po co na pierwsze auto mam kupować byle co skoro mogę poczekać i spełnić swoje marzenie. A że do tej pory miałem czym jeździć to też nie miałem ciśnienia na jak najszybszy zakup auta.
Tak więc założenia były jasne - E36 328 Coupe z ręczna skrzynia w mpakiecie w kolorze Avus Blue i auto koniecznie miało być z Niemiec..
Prawie rok poszukiwań - było parę ciekawych egzemplarzy niestety głównym problemem był fakt że obszar poszukiwań zawężał się do miejscowości w której mam wujka i to blisko niego chcieliśmy coś znaleźć. Jak trafiał się jakiś ciekawy egzemplarz w pobliżu tej miejscowości to wujek jechał go obejrzeć, jednak okazało się że w kwocie euro odpowiadającej ~20000zl większość aut było bardzo zaniedbanych a te naprawdę warte zainteresowania kosztowały od 6-7000EUR w górę..
I tak pewnego pięknego dnia w pracy (do której mam 30km) przenieśli mnie na inna zmianę a żeby się tam dostać musiałem wykombinować sobie jakiś transport bo na tamtej zmianie nie miałem jeszcze ludzi z którymi mógłbym jeździć.. Wszystko stało się dosyć szybko więc i szybka musiała być decyzja że trzeba w końcu zakupić jakieś auto i raczej nie może to być BMW bo nie mogłem dłużej czekać.
Czasu miałem jakieś 2 tyg więc w głowie szybko narodził się pomysł że będzie to golf 4 - autko bardzo popularne i dostępne więc padło na nie. Ale jak wcześniej pisałem nie chciałem auta byle jakiego wymyśliłem sobie że jak już ma to być golf to niech to będzie chociaż GTI..
Po jakimś tyg poszukiwań dostaliśmy tel od wujka z Niemiec że jest takie auto ale trzeba było by po nie jechać 800km od miejsca zamieszkania wujka. Po długich przemyśleniach zdecydowałem się że to będzie to auto. Wyposażenie, wygląd i przede wszystkim układ napędowy idealnie pasowały do moich założeń.
Więc wraz z ojcem ruszyliśmy w drogę, najpierw pociągiem przez Czechy następnie wujek odebrał nas przy granicy - mieszka jakieś 70km od niej.
Na drugi dzień jechaliśmy po auto, po przyjeździe na miejsce dokładnie obejrzeliśmy golfa przejechaliśmy się i sprawdziliśmy go w pobliskiej stacji diagnostycznej. Z autem wszystko było w jak najlepszym porządku więc szybko zdecydowaliśmy się dokonać transakcji.
I tak o to stałem się w sumie przypadkowo właścicielem Golfa 4 GTI.
Z góry mogę napisać że jak do tej pory nie żałuje zakupu auta bo daje mi sporo frajdy z jazdy, wiadomo do BMW mu brakuje ale przynajmniej nie jest to zwykła "czwóra".
Jeżeli komuś chciało się to wszystko czytać to szacun i gromkie podziękowania za wytrwałość.
Dobra to teraz trochę suchych faktów - dane techniczne i zdjęcia.
Dane techniczne:Rok produkcji: 17.12.1999
Silnik: 1.8 Turbo - 1781 cm³ 20V - 110kw/150KM + CHIP
Kolor: LC9Z czarna perła
Przebieg: 184200km
Wersja wyposażenia: GTI EXCLUSIVE
Typ nadwozia: 3d
Auto miało 3 właścicieli i do ~120000km było serwisowane w ASO, jest komplet kluczy, książka serwisowa i dużo faktur.
Wyposażenie:ABS
ESP
EDS elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Immobilizer
Wspomaganie kierownicy
Przednie poduszki powietrzne
boczne poduszki powietrzne
sportowe siedzenia Recaro
siedzenia przednie z regulacją oparcia w odcinku lędźwiowym
siedzenia pasażera z możliwością regulacji wysokości
kierownica, osłona hamulca ręcznego pokryte skórą
elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka
sportowe zawieszenie GTI seryjnie obniżone
gniazdko zasilające 12V w bagażniku;
Climatronic
audio z 8 głośnikami
Zmiany:CHIP - około 180/190KM możliwe że w najbliższym czasie pojadę na hamownie więc zweryfikujemy to
Felgi aluminiowe 17" z Audi TT
Opony Continental ContiSportContact 3 225/45 R17 - przód 235/45 R17 - tył
Wnętrze z R32:
aluminiowe klamki, uchwyty drzwi, konsola środkowa i gałka R32
Hamulce:
przód - tarcze Zimmermann nawiercane 288mm + klocki ATE
tył - jeszcze seria
Dokładki zderzaków przód + tył z wersji V6
Lampy ksenonowe
Czarne emblematy przód/tył
Ciemne kierunkowskazy
Sportowy wydech firmy Friedrich Motorsport, cały od kolektorów do końca
sprężyny H&R
i pewnie coś jeszcze ale na tą chwilę nie pamiętam
Auto jest w stanie b. dobrym technicznie i blacharsko.
Zdjęcia:


















W miarę możliwości będę aktualizował galerie ponieważ auto jest naprawdę fajną sztuką i ma potencjał. Plany co do niego mam spore ale o tym napisze kiedy indziej.
Zachęcam wszystkich do oceny golfiny i komentowania!
PS: Oczywiście sercem dalej jestem z BMW i na pewno prędzej czy później znajdzie się w moich rękach - ale wszystko w swoim czasie..
29.12.2012 AktualizacjaOd zakupu zostały wykonane następujące czynności:
- wymiana drążków kierowniczych
- wymiana końcówek drążków kierowniczych
- wymiana przegubów wew. + zew.
- wymienione simeringi półosi
- wymiana wszystkich gum wahaczy przednich
- wymiana tulei tylnej belki
- zrobiona geometria kół
- była mała nieszczelność w wydechu - naprawione
- wymieniony olej w skrzyni biegów
- jako że auto jeździło (niestety) na Castrolu zaraz po zakupie wymieniony olej - na razie zalany jest Mobilem ale docelowo będzie Motul - po nowym roku się za to wezmę
- wymiana wszystkich filtrów tj.: filtr oleju, kabinowy, powietrza, paliwa
- nowy akumulator Varta
- nowe świece Irydowe Denso
- kompletna wymiana rozrządu
- wymienione baterie w kluczyku
Część podzespołów było wymienionych profilaktycznie część w najbliższym czasie by tego wymagała, więc nie zastanawiałem się tym bardziej że teraz wiem co tam siedzi i mam pewność że na długi czas będę miał spokój z pewnymi sprawami.
Aktualnie auto jest przygotowane do zimy, czyli wszystkie uszczelki, gumy itp zakonserwowane, auto stoi już na stalówkach 16" z zimówkami a w środku zamiast welurowych dywaników są gumowe.
Napisze też trochę o planach jakie mam na to auto..
Silnik:
- przede wszystkim rozbiórka i wymiana elementów które tego potrzebują, uszczelnienia (lekko się poci uszczelka pokrywy zaworów) itp.
- na razie jakiś konkretny program na niecałe 200KM (to jest max możliwości na tym turbo)
Układ jezdny/Hamulcowy
- grubsze stabilizatory p/t
- gwint
- poliuretany w zawieszenie + poduchy silnika
- rozpórka przód + tył (gorą)
- zmiana tylnych hamulców na te z Audi S3 - 256mm
- przewody ham. w oplocie
Wygląd zew./wew.
- czarne wkłady lamp
- nowe emblematy czarne
- ramie wycieraczki z Golfa 5
- spojler R32
- felga 18"
- detailing środka
- kiera z Golfa 5 GTI + obszycie jej, gałki i ręcznego w CARSDREAMie
- nakładki na pedały + podstopnica R32
- kratki nawiewu R32
- jakieś lepsze audio
19.01.2012 AktualizacjaDzisiaj na parkingu naszło mnie na zrobienie parę fotek co by pokazać auto w zimowym setupie..
Oczywiście auto brudne..
Foty robione jakimś śrubokrętem także szału nie ma











Pozdro!
