BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 10:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] [E36] amortyzatory przednie
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 19:56 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Lipnik
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
Jak w tytule: czy po wymianie amortyzatorow przednich podniesie sie przod??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 20:12 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
wg. mnie nie. jedynie droga chamowania bedzie mniejsza


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 21:27 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 345
Lokalizacja: wa-wa/kielce
Moje BMW: e46 tOurinG
Kod silnika: M47N
nie powinien, przynajmniej u mnie tak było.
no chyba że stare masz już wylane, padnięte, to może troche.

_________________
poprzednie BMW - e36 318is http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8952
- e46 touring 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78705
e36 318is -http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79294&p=873695&hilit=bmw+318is#p873695


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 20:52 
U mnie miałem wylane z przodu amorki, też się bałem o podniesienie- tym bardziej iż z tyłu mam lekko skrócone sprezynki ale powymianie nic się nie podniosła


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 10:00 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Ja ostatnio zmienialem amorki w compakcie bo auto stalo tylko na sprezynach po wymianie sie unioslo o jakies 3cm co akurat mi pasuje,bo juz nie szoruje o asfalt

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 21:14 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
a to dziwne, bo ja mam teraz w domu 2 przednie bilstainy b4 te gazowe i tak sie bawilem nimi zanim je wymienie i to jest tak miekkie i tak latwo sie poddaje ze nie widze mozliwosci jak by to mialo podniesc auto , to tylko tlumi czyli powoli sie wtlacza i rozpreza a nie utrzymuje ciezar auta, od tego sa sprezyny, amortyzator tylko tlumi. Sam wymieniam we wtorek to wypowiem sie bo aktualnie mam prawy na zero %.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 18:24 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Wymienilem amortyzatory itd i faktycznie auto poszlo do gory;/ sadze ze dlatego ze seryne amortyzatory mialy inna budowe. To byly olejniaki i od polowy skoku mialy sprezyne od srodka ktura nie pozwalala im sie wysunac wiec to troche sciagalo sprezyne.. karzdy wie ze malo to ma do rzeczywistej wysokosci auta ale innaczej wytlumaczyc tego nie moge. Stare amortyzatory tlumily chowajac sie ale nie wybijaly same, a jak ciagnolem to wychodzilo latwo do polowy a od polowy sprezynowalo spowrotem a bilsteiny b4 dzialaly jak silownik, czyli wciskaly sie z oporem ale i wracaly samedo konca. Teraz to smiesznie wyglada jak wiecie tyl przy nadkolu a przod prawie glowe wsadzic sie da :rotfl:

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 19:07 
Offline
Forumowicz

Posty: 158
Lokalizacja: okolice Krakowa
a jakie zalozyles, bilsteiny? ile cie kosztowaly?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 września 2007, 20:27 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
bilsteiny b4 189zl sztuka

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 września 2007, 23:25 
Offline
Forumowicz

Posty: 116
Lokalizacja: Warszawa
Ja jak wymieniłem u siebie to się podniósł. Generalnie amorki gazowe trochę mogą podnieść.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 września 2007, 03:08 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
furious1 napisał(a):
Ja jak wymieniłem u siebie to się podniósł. Generalnie amorki gazowe trochę mogą podnieść.

mi sie wydaje ze moga podniesc ale jak sie zmienia ja z wybitych orginalnych olejowych. Kogos sie pytalem to niby b4 maja dlurzszy golen od orginalnych z tamtych lat. Ale to raczej by nie przeszlo.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 11:54 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 48
Lokalizacja: Lipnik
Moje BMW: E36
Kod silnika: M40B18
ja tez wymienilem i auto tak poszlo do gory ze moglbym 20 calowe felgi zalozyc:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 13:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 187
Lokalizacja: świętokrzyskie
Moje BMW: BMW E46 320d
Kod silnika: M47N
Ja przodu nie wymieniałem, ale na tyle kiedy to wylał mi jeden amorek olejowy to założyłem gazówki Sachsa i nic się nie zmieniło w wysokości auta, jak stało tak stoi bo przecież spiera się na sprężynach i to one decydują o wysokości, no ale jak zmienie przód to wtedy się przekonam jak będzie, najwyżej wsadze sprężynki -30mm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lutego 2008, 17:39 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 3382
Lokalizacja: Gliwice
Moje BMW: *
Kod silnika: *
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=147922
Samochód po wymianie amortyzatorów wróci do prawidłowej pozycji.

Jeśli amortyzatory dobrane są prawidłowo to będzie tak, jak ma być.
Nie bez znaczenia jest też stan sprężyn, gdyż stare i zużyte sprężyny mogą nie przenosić prawidłowo ciężaru samochodu.

Marcopolo, słusznie zauważyłeś, że ciężar auta opiera się na sprężynach, ale co rozumiesz pod różnicą między olejowym a gazowym amortyzatorem? W czym pomógł Ci gaz w Sachsie?

_________________
"moje ex": E92 | E36 | E30


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL