BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 11 czerwca 2025, 00:25

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E46] 316ti - nie zapala, wyciek oleju, czujnik wałka - FOTO
PostNapisane: 14 grudnia 2012, 18:12 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Posty: 1
Moje BMW: prawie E46
Witam,
tu Kolin z Lublina. Jestem zupełnie nowy na tym forum, jak i w temacie niemieckiej motoryzacji. Od wielu lat użytkuje japońskie auta, w których drobnych napraw zawsze sam się podejmowałem. Mój znajomy ma problem, a ja być może będę w stanie uwolnić go od tego problemu, gdyż szukam miejskiego autka dla kobiety. Tym problemem jest E46 316ti Compact z 2001 roku, które na dzień dzisiejszy nie odpala.

Znajomy kupił ów problem sprowadzony i w Polsce zrobił nim ok. 25kkm. Obecnie na liczniku ma 190kkm, ale sądzę, że jest to fikcja. Naprawy zaraz po zakupie to termostat, głowica, napinacz łańcucha, tarcze hamulcowe z klockami. W maju auto przestało się uruchamiać po zagrzaniu. Zostało odstawione do mechanika. Diagnoza to czujnik wałka rozrządu. Znajomy nie podjął się naprawy i auto stało do października u mechanika. W październiku nie naprawione auto przyjechało o własnych siłach pod dom znajomego i stoi tam do tej pory. W momencie zabrania mechanik powiedział, że da się uruchomić silnik w trybie serwisowym.... hmmmm.... ?

Tydzień temu pojechałem zobaczyć ten samochód.

1. wtyczka czujnika położenia wałka (o ile to jest to co ja myślę) wygląda na jakaś klejoną/przepaloną.
2. silnik uruchomił się na kilka sekund pracując bardzo nierówno i zgasł, kolejne próby jego odpalenia nic nie dały, w rezultacie już się nie uruchomił
3. podczas próby odpalenia silnika zaczął wypływać olej z takieś puszki przy kolektorze dolotowym, co to jest?
4. ODBII skaner z oprogramowaniem Torque na Androidzie wyrzucił błędy:
P1349 Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-off
P1347 Misfire Cylinder 3 With Fuel Cut-off
P1341 Multiple cylinder Misfire With Fuel Cut-off

No i tutaj potrzebuję Waszej pomocy. Co dalej? Jakie macie sugestie/porady co do uruchomienia silnika? Co sprawdzić?

ZDJĘCIA: https://plus.google.com/photos/101610353180179516061/albums/5821124077706380497

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti - nie zapala, wyciek oleju, czujnik wałka - FOTO
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 16:16 
Offline
Forumowicz

Wiek: 41
Posty: 128
Lokalizacja: Zabrze
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: M52B25
Ta puszka to chyba filtr oleju ale głowy nie dam, poprostu auto za długo stało i mozliwe ze wilgoc zrobiła swoje, co do uruchomienia auta to mysle zeby sprawdzic wszystko co zwiazane z zapłonem, cewki swiece itp,

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] 316ti - nie zapala, wyciek oleju, czujnik wałka - FOTO
PostNapisane: 15 grudnia 2012, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 127
Lokalizacja: Lubelskie
Moje BMW: E60 525d
Kod silnika: M57
Garaż: E60 525d M57 http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=135186
E30 318 Cabrio

Było: E46 318i N42B20
Olej cieknie z obudowy filtra oleju. Masz tam 2 uszczelki które często powodują problemy: pierwsza jest w podstawie filtra a druga po prawej stronie i łączy obudowę filtra z układem który doprowadza płyn chłodzący(i to chyba właśnie ta u Ciebie przecieka). Wymiana jest dość prosta, wystarczy wyciągnąć filtr razem z obudową i wymienić(ja wymieniałem tylko tą pierwszą ale lepiej wymienić obie za jednym razem).

_________________
E60 525d 177ps 400Nm ----> 233ps 524Nm by TCPerformance

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL