BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 12:52

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1




Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 16:37 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Witam,jak w temacie, jaki macie jaki polecacie ;)
interesują mnie jak na chwilę obecną.
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 66053.html
zakres 6-30 NM
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 06660.html
19-110NM
Potrzebuję go do wymiany uszczelki zaworów/miski i wymiany świec.(na razie tylko do świec ale warto myśleć na zaś :P )
ten pierwszy jest jak widać lepszy, bo uszczelki dokręca się ok 11NM do świec tez się niby nadaje bo zakres dokręcania jest 25-30NM.
Tylko większość nasadek do świec ma 1/2 a klucz jest 1/4 i nie znalazłem jeszcze przejścia z 1/4 na 1/2 :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 16:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 1029
Lokalizacja: Bydgoszcz
Moje BMW: Mitsubishi Galant
Kod silnika: 4G63
Co do przejściówki to dostaniesz ją w pierwszej lepszej hurtowni z narzędziami. W Bydgoszczy jest jedna taka fajna że jak coś mi brakuje, jedna nasadka, jeden imbus itd to lece to nich i dostaje za małe pieniądze porządne narzędzie. Zwą się visła - luknij może mają. Wtedy mógłbym Ci to wysłać jeśli nie miałbyś w swoim rejonie (w co nie chce mi się wierzyć) :)

Co do kluczy to nie znaju się :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 17:04 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 17755
Lokalizacja: Ciućkowo
Moje BMW: E46 325 CiA
Garaż: https://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=170039&start=0
Ja słyszałem że te tanie klucze są gówno warte.

_________________
I Don`t Suffer From Insanity... I Enjoy Every Minute Of It..
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 17:16 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Posty: 2777
Lokalizacja: Łódź
Moje BMW: 535d++
Kod silnika: N57S
ja mam klucz marki gedore

_________________
BMW F10 535D @ 450KM chip by Tc-Performance.eu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 17:33 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
gms napisał(a):
Co do przejściówki to dostaniesz ją w pierwszej lepszej hurtowni z narzędziami. W Bydgoszczy jest jedna taka fajna że jak coś mi brakuje, jedna nasadka, jeden imbus itd to lece to nich i dostaje za małe pieniądze porządne narzędzie. Zwą się visła - luknij może mają. Wtedy mógłbym Ci to wysłać jeśli nie miałbyś w swoim rejonie (w co nie chce mi się wierzyć) :)

musze podjechac do jakiegoś dobrego sklepu i popytać o te przejściówki bo na alledrogo nie znalazłem 1/4 na 1/2
Bobby Vintage napisał(a):
Ja słyszałem że te tanie klucze są gówno warte.

Ten JONNESWAY jakis tam certyfikat ma,drogi nie jest, porównując do ceny klucza który ma jnx, pewnie jakieś 500zł różnicy.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 22:00 
Offline
Forumowicz

Wiek: 31
Posty: 422
Lokalizacja: Brzeg
Też właśnie zastanawiam się nad kluczem dynamometrycznym i ten Jonnesway wydaje się być całkiem ok. W internecie też całkiem dobre opinie, ale wiadomo, że z tego też trzeba umieć korzystać, by wytrzymało długo (po każdym użyciu ustawienie podziałki Nm na 0, itd.) Rozważałbym też opcję marki Yato i Tengtools. Z Yato miałem okazję korzystać parę razy - złego słowa nie powiem, bo spełniało swoje zdanie. Znając życie, pewnie każdy z nich by się dobrze sprawdził, chyba że masz warsztat i będziesz z niego intensywnie korzystać ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 22:13 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
adixpogo napisał(a):
chyba że masz warsztat i będziesz z niego intensywnie korzystać ;)
Ja tylko do wymiany świec ew.uszczelki klawiatury i miski a wymienia się je raz na 5 lat :D i do dokręcenia korka oleju ;) wezmę chyba tego Jonnesway i zobacze czy jest coś wart.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 23:14 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: Lokalizacja
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Nightfox napisał(a):
musze podjechac do jakiegoś dobrego sklepu i popytać o te przejściówki bo na alledrogo nie znalazłem 1/4 na 1/2
Raczej nie ma takiej przejściówki. Przejściówka zazwyczaj jest z większego klucza na mniejszy. Klucz dynamometryczny 1/4 cala to trochę śmieszne jest. Takim 1/4 to nawet koła nie dokręcisz :D Kupuj sobie klucz 1/2 cala i wtedy można powiedzieć, że będzie to sprzęt uniwersalny do wszystkiego. Polecam NEO jakościowo spoko klucze i w tej cenie nie ma nic lepszego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 23:32 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Asumpt napisał(a):
Raczej nie ma takiej przejściówki. Przejściówka zazwyczaj jest z większego klucza na mniejszy. Klucz dynamometryczny 1/4 cala to trochę śmieszne jest. Takim 1/4 to nawet koła nie dokręcisz :D Kupuj sobie klucz 1/2 cala i wtedy można powiedzieć, że będzie to sprzęt uniwersalny do wszystkiego. Polecam NEO jakościowo spoko klucze i w tej cenie nie ma nic lepszego.
no ale klucze 1/2 mają zakres od ok 40NM a ja potrzebuję do 30NM ;) a wszystkie klucze do świec są 1/2 więc coś takiego musi być.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 23:39 
Offline
Forumowicz

Posty: 209
Lokalizacja: Lokalizacja
Moje BMW: E36
Kod silnika: M52
Nie doczytałem :) Nie dokręcałem jeszcze nigdy świec kluczem dynanometrycznym :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 23 grudnia 2012, 23:46 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Asumpt napisał(a):
kluczem dynanometrycznym :P
ja tez jeszcze nie ;) ale przy ew.urwanym gwincie świecy bądz uszkodzeniu silnika przez zgnieciona podkładkę świecy nie ma gwarancji.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 24 grudnia 2012, 20:45 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 212
Lokalizacja: LKS
Moje BMW: e46
Kod silnika: M52
Jonnesway jest to jak najbardziej godna polecenia marka narzędzi więc smiało mozesz brac;)

_________________
W ogóle, bracie, jeżeli nie masz na utrzymaniu rodziny, nie grozi ci głód, nie jesteś Tutsi ani Hutu i te sprawy, to wystarczy, że odpowiesz sobie na jedno bardzo fajnie, ale to bardzo fajnie, ważne pytanie: co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 25 grudnia 2012, 22:27 
Mysle, że Leo na pewno Ci podpowie :)


Góra
  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 25 grudnia 2012, 22:56 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja używam dynamometrów firmy Promat, nie są tanie ale w kluczu dynamometrycznym nie o cene chodzi ale o dokładność ;)

Powiem Ci szczerze że jeśli do wymiany świec czy uszelki pod pokrywę potrzebujesz dynamometru to zastanó się czy warto wyrzucać kilka stów na taki klucz ;) Świece jeszcze rozumiem bo są jedne z podkładką inne w stożek lecą więc ok ale reszta? Śrubę się zwykle szuje pod ręką a i sposób w jaki trzyma się klucz też ma znaczenie przy dokręcaniu mniejszych i większych śrub ;)

Ja skąłdając silnik używałem klucza do:
-skręcania korbowodów
-skręcania mostków od panewek głównych
-głowicy
-stopek od wałków
-vanosów


Zastanów się czy będziesz to kiedyś robił i kup lub nie ;)

A co do firmy jones way to jest to dobra firma na pewno lepsza niż beta bo przynajmniej ich klucze nie pękają w rekach a grzechotki działają ;)

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 26 grudnia 2012, 00:31 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
Leo napisał(a):
Ja używam dynamometrów firmy Promat, nie są tanie ale w kluczu dynamometrycznym nie o cene chodzi ale o dokładność ;)

Powiem Ci szczerze że jeśli do wymiany świec czy uszelki pod pokrywę potrzebujesz dynamometru to zastanó się czy warto wyrzucać kilka stów na taki klucz ;) Świece jeszcze rozumiem bo są jedne z podkładką inne w stożek lecą więc ok ale reszta? Śrubę się zwykle szuje pod ręką a i sposób w jaki trzyma się klucz też ma znaczenie przy dokręcaniu mniejszych i większych śrub ;)

Ja skąłdając silnik używałem klucza do:
-skręcania korbowodów
-skręcania mostków od panewek głównych
-głowicy
-stopek od wałków
-vanosów


Zastanów się czy będziesz to kiedyś robił i kup lub nie ;)

A co do firmy jones way to jest to dobra firma na pewno lepsza niż beta bo przynajmniej ich klucze nie pękają w rekach a grzechotki działają ;)

Dzięki za szczegółową opinie ;)
Na razie nie mam zamiaru robić silnika w swojej (i oby tak był jak najdłużej ) chodź w życiu juz pare remontów zrobiłem.Panewki,Tuleje etc. Tylko że to dość toporne silniki z poj od 7 litrów i r6 czasem jakieś V8 ;) ale używałem od 50Nm chodz przy takiej konstrukcji silnika wystarczy ruski klucz (młotek majzel ) chodź miałem hm.... nawet już nie pamiętam ale braliśmy go na firmę to najdroższy jaki był...ok 2.5 tyś (ale i tak go ktos za.jebał)
za klucz nie chce też przepłacić bo furki nie zmieniam za często raz na 6 lat. więc klucz jak i wymiana swiec nie bedzię za czesta, bo rocznie robie aż z 8tyś km tym autem.( w firmowym dużo,ale wymiany robi serwis ) więc jakoś bardzo go nie wykorzystam. Wiadomo można pożyczyć od kogos ,ale co swoje to swoje. Leo, jak dokręcasz świece to jaką masz nasadkę ?
Co ogólnie do Firm Kluczy to mam teraz zestaw king tony,Beta ,yato,proxxon,JONNESWAY.(troszkę sie tego nazbierało,chodź większość jest nie wiadomo gdzie(w każdym pudełku brakuje najważniejszych kluczy :p)jak trzeba coś zrobić to nie ma. Ale troszkę już tego przerobiłem i zauważyłem że nie co drogie to dobre,tylko jak się uda ;) wszystkie grzechotki przekręcone a kupiłem w carrefourze zestaw za 32 zł i grzechotka jest niezniszczalna. Nie raz miała dźwignie w postaci rury 2 metrowej i zrywała nakrętki od 14-21 i nie twardości 6 tylko ponad 10 ;) i żyje. w sumie nie wiem po co o tym pisze :P Dzięki jeszcze raz za opinie i porady jak cos kupie to napiszę, co to jest i czy jest cos warte ;)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 28 grudnia 2012, 23:32 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
Ja w pracy pacuje na kluczach bety i wiekszego gona nie widzialem, mamy tez proxxona hazeta i to sa klucze. Ja w domu mam wszystkie narzedzia yato i tez sa mega wytrzymale i na pewno na bete kilka razy drozsza bym ich nie zamienil

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 28 grudnia 2012, 23:44 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
ja bym polecił facom lub berner jeśli chodzi o porządny zestaw


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 28 grudnia 2012, 23:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 3282
Moje BMW: e46 330Ci turbo
Kod silnika: m54b30t
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=112765&start=80
berner robi sam szajs....

_________________
e46 330CI+2JZ+DCT+wściekły królik

Polub nas na FB BMWexpert Motorsport

Odbudowa silników KLIK


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 28 grudnia 2012, 23:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 40
Posty: 67
Lokalizacja: EP/DW/Lutynia
Moje BMW: e91
Kod silnika: 163ps
posiadam dwa zestawy, nasadki tradycyjne oraz loop ratched, nie wyobrażam sobie pracy przy samochodzie bez nich, na nasadki nakładałem wiele razu rurki przedłużki i i nigdy nie przeskakują. Facom używam w pracy i również są nie do zajechania


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Wybór kłucza dynamometrycznego
PostNapisane: 14 stycznia 2013, 14:04 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 40
Posty: 3530
Lokalizacja: Myślenice
Moje BMW: 330ci
Kod silnika: M54B30
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=99809
No i dopiero odebrałem klucz niestety nie ma przejścia z 1/4 na 1/2 musi być piramida 1/4,3/8,1/2
Obrazek
Obrazek

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 33 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL