BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 10:05

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] wymiana uszczelek 318is
PostNapisane: 29 sierpnia 2007, 21:07 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
auto u mechanika ,jutro zamawiam uszczelki ,teraz nie wiem czy w ASO czy podchodzi coś zamiennego,nie chce sie złapac jutro za głowe
wymieniam:
uszczelka erlinga
pod nakrętkami pokrywy zaworów (chyba 16 śrub)
pod świecami zaplonowymi
pod głowicą
ma misce olejowej
i chyba nałączeniu skrzyni biegów(niedaleko korka spustowego skrzyni),nie wiem jeszcze czy jest tam wogóle uszczelka czy jakas pasta uszczelniająca............
wiecie może jak wypadają poszczególne cześci cenowo za robocizne ?
_________________nie ma przyjemniejszej rzeczy niż wydawanie na naprawy swojego bmw________________to sie nazywa miłośc do tej marki

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 08:34 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Po co wymieniasz uszczelke glowicy????Cos nie tak z silnikiem??Ubywa Ci plynu, oleju??Stracil moc??Uszczelki pod glowica nie wymienia sie sobie ot tak... :| :|
Uszczelka pod pokrywe zaworow to koszt gdzies 60 zlotych, miska olejowa powinna byc tansza...
Jesli chodzi Ci o uszczelniacze skrzyni biegow (sa tam dwa duzy i maly) w 1.6 jak mi zmieniali wyszlo za wszystko 230 zlotych...100 duza uszczelka, 30 zeta mala, 100 robocizna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 12:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
Kisiel24, oczywiście że nie wymieniam sobie od tak,powiem tyle byłem z zamiarem sprzedania tego autka\,smiga na oleju10W40 którego niestety z czasem ubywa ...co jest?zaglądneliśmy z mechanikiem pod spód,spocona uszczelka pokrywy zaworów(podobno była wymieniana jeszcze w aso w Niemczech,ok,patrzymy dalej,spocona uszczelka miski,niestety spod uszcz.głowicy tez mokrawo,choć temperaturke trzyma wspaniale,nie gotuje sie,no i ta skrzynia na linku widac

skrzynka przekrój

skrzynie przedzielona na pół,chodzi mi o te drugie przeciecie przy korku spustu-tam podobno nie ma gumy tylko na jakiś silikon łączenie jest....nastepnym razem sprawdze stan oleju ,jeżeli nie ubywa zbytnio chyba to zostawię,a wracając do uszczelki pod głowica obawiam jednego...auto ewidentnie traci olej,jest tzw kapanie i mała plamka na postoju na asfalcie,teraz nie wiem czy o od tej uszczelki michy czy samej uszcz pod głowica,nie wiem co jest 100%przyczyna, jest ciezki dostęp by zobaczyc całą uszczelkę głowicy,wiemze auta o tym przebiegu poca sie i siły na to nie ma,boje si ez emoje zaniedbanie doprowadzi do uszkodzenia bloku wiec chyba sie jednak zdecyduje na wymiane tego o czym pisałem,zastanawiam sie też na tym czy auto bedzie pracowało i trzymalo obroty tak jak teraz,wiadomo jak to jest gdy rozbierze sie silnik na czesi i złoży o ponownie,różne sie rzeczy dzieją :| ,wiem tez o dotarciu po takiej wymianie,na poczatk jednak zdecyduje sie na dokładne umycie całego silnika od spodu wysuszenie , posypanie delikatnie mąka miejśc uszczelek i rozgrzanie motoru jak wiadomo gdy olej ciepły zachowuje sie prawie jak woda wtedy mozna będzie ewentualnie zobaczyc gdzie się poci...A WY CO MI RADZICIE? :dontgetit]

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Ostatnio edytowano 24 października 2009, 16:26 przez martin2305, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 13:06 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 345
Lokalizacja: wa-wa/kielce
Moje BMW: e46 tOurinG
Kod silnika: M47N
wycieki często trudno jest odnaleść, miałem tak w A4, zmieniałem uszczelke dekla, miski,
a okazałeo sie że to zimering na rozrządzie, olejsie spływał dalej i ciężko to było zlokalizować.
może na początek wymień uszczelke pokrywy.
głowicy bym nie ruszał tak na początek.

_________________
poprzednie BMW - e36 318is http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=8952
- e46 touring 328i http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=78705
e36 318is -http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=79294&p=873695&hilit=bmw+318is#p873695


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 14:01 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
cinofree napisał(a):
wycieki często trudno jest odnaleść, miałem tak w A4, zmieniałem uszczelke dekla, miski,
a okazałeo sie że to zimering na rozrządzie, olejsie spływał dalej i ciężko to było zlokalizować.
może na początek wymień uszczelke pokrywy.
głowicy bym nie ruszał tak na początek.

Zgadzam sie...sprawdz pokrywe rozrzadu, uszelke pod deklem zaworow i miski...zdjecie glowicy wiaze sie z innymi kosztami: uszczelka, splanowanie glowicy i inne duperele...tak wiec dla mnie wymiana uszczelki jak nie ma zadnych objawow jest glupota!!!!!Pozatym pierwszy raz bym slyszal, ze olej ucieka przez uszczelke glowicy i nie jest to spowodawane wypaleniem uszczelki poprzez przegrzanie motoru...skoro temp. jest oka, nic sie nie grzeje zostaw ta glowice w spokoju!!!Taka moja rada...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 14:30 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
Kisiel24, jutro wjade na kanał i bede szukał przyczyny,postaram sie wrzucić zdjecie uszczelki pod głowica jak sie ma, może jest ktoś na forum ktos oceni sprawe,wiem też ze musze olej uzupełnić-troche ostatnio go uciekło, doleje mobilsuper S 10W40 bo stan mam juz milimetr ponizej dolnej kreski,podobno jest mieszalny z wszystkimi tej samej klasy olejami,nie bede zalewał świeżym bo sensu nie ma przy rozbieraniu miski,umyje motor w tych miejscach uszczelek ,odpale niech popracuje zobaczymy co sie bedzie działo,doszło jeszcze do tego że strasznie hałasuje mi sprężarka klimy,wczesniej tak nie miałem,mysle że jest to wina oleju na pasku i oleju na samej spręzarce,dodam ze klima nie nabita,nie wiem auto stoi a powstaja nowe problemy :zly: ,dzieki pozdro

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 sierpnia 2007, 14:39 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
Kisiel24, jeszcze jedno o jakiej pokrywie rozrzadu mówisz?romawiałem z Mackiem stones1 i powiedział ze nie ma tam zadnego uszczelniacza rozrządu :zdziwko: (simeringu ani nic takiego),mozesz pokazac mi to na stronie realoem?dziemki

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31 sierpnia 2007, 20:18 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
Witam,dziś znam już przyczyne wycieku,zszedlem dziś do kanału,coupe nademną i szukam,życie uraował mi fantastyczny środek,który chyba jest nie do kupienia w sklepach,mam go od znajomego z bardzo specjalistycznej firmy serwisowej,środek ten nazywa sieSUPER DEGRAISSANT 504 -a strona na puszcze toWWW.ORAPI.COM,jest to myjka ciśnieniowa w sprayu z dodatkami specjalnych rozpuszczalników które po zaaplikowaniu usuwaja zaschniety nawet olej z bloku silnika niczym mydlo brudne ręce-rewelacja :super: ,wystarczylo spryskac wszystkie uszczelki (pokrywy zaworów,głowicy,miski ,wszystkich łączeń skrzyń z silnikiem itp...)dodam ze jego działanie jest jak najbardziej nieszkodliwe dla gumowych uszczelek,przewodów elektry i innych,przy tym bardzo szybko odparowuje,po odczekaniu az całosc wyparuje wsiadłem do auta i odpaliłem motor poczekałem 10 minut,zajrzałem pod maske uszczelka klawiatury super,wszedłem z powrotem do kanału(silnik pracuje) i bez najmniejszego problemu odszukałem usterke,(głowica ok,uszczelka na głowicy tez jak najbardziej-rozproszony olej spowodował że wyglądało to na wyciek własnie z niej)...pozniej oglądam jakąś pokrywke,jest tam taki pasek uszczelki (to z pod niego leci) widac na zdjeciu które dołączyłem,zastanawiam się czy to nie pokrywa wałka rozzrzadu....powiedzcie mi czy miał ktos cos podobnego,jak sie to kształtuje ?cieżkie w wymianie,pozdrawiam
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/e09 ... cfa88.html
http://www.__prosze_uzyc_innego_hostingu_do_zdjec_/pokaz_obrazek/586 ... 0a2c7.html

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 09:52 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
[quote="martin2305"]Witam,dziś znam już przyczyne wycieku,zszedlem dziś do kanału,coupe nademną i szukam,życie uraował mi fantastyczny środek,który chyba jest nie do kupienia w sklepach,mam go od znajomego z bardzo specjalistycznej firmy serwisowej,środek ten nazywa sieSUPER DEGRAISSANT 504 -a strona na puszcze toWWW.ORAPI.COM,jest to myjka ciśnieniowa w sprayu z dodatkami specjalnych rozpuszczalników które po zaaplikowaniu usuwaja zaschniety nawet olej z bloku silnika niczym mydlo brudne ręce-rewelacja :super: ,wystarczylo spryskac wszystkie uszczelki (pokrywy zaworów,głowicy,miski ,wszystkich łączeń skrzyń z silnikiem itp...)dodam ze jego działanie jest jak najbardziej nieszkodliwe dla gumowych uszczelek,przewodów elektry i innych,przy tym bardzo szybko odparowuje,po odczekaniu az całosc wyparuje wsiadłem do auta i odpaliłem motor poczekałem 10 minut,zajrzałem pod maske uszczelka klawiatury super,wszedłem z powrotem do kanału(silnik pracuje) i bez najmniejszego problemu odszukałem usterke,(głowica ok,uszczelka na głowicy tez jak najbardziej-rozproszony olej spowodował że wyglądało to na wyciek własnie z niej)...pozniej oglądam jakąś pokrywke,jest tam taki pasek uszczelki (to z pod niego leci) widac na zdjeciu które dołączyłem,zastanawiam się czy to nie pokrywa wałka rozzrzadu....powiedzcie mi czy miał ktos cos podobnego,jak sie to kształtuje ?cieżkie w wymianie,pozdrawiam
wyciek

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 13:40 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
Nooo standardowo...jest to uszczelniacz lancuszka rozrzadu...mi tez stamtad cieknie...nie ma sensu tego robic, wiaze sie to ze sciagnieciem glowicy...tak wiec jak masz nadmiar kasy to mozesz smialo wymieniac...jesli mocno nie cieknie a sie tylko saczy to daj sobie sianka kolego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 1 września 2007, 14:09 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
Kisiel24, ze ścąganiem głowicy?kurcze dziwne bo wygląda na zwykła pokrywe ,jest zaraz za wisco,dostęp jest w miarę łatwy po jego zdjeciu bo to czoło silnika,jest tam taka pionowa uszczelka chyba metalowa i taki poziomy pasek gumowy kolor czarny z niego leci,a mnie to tylko denerwuje bo ścieka bokiem na sprezarke klimy z z tamtąd na pasek klinowy :przestraszony:...powstaje niesamowicie denerwujący hałas jak w starym golfie I,musze to wymienić ....jeżeli wymieniał ktos cos takiego prosze o odpowiedz,pozdrawiam

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 21:11 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
Nie rozumiem jak ze zdjeciem glowicy, przeciez cala przednia czesc bloku sie zdejmuje aby np. zdjac kola zebate wałkow rozrzadusciaga sie i ta pierwsza mala i ta druga pod spodam nie ruszajac reszty a tym bardziej glowicy :zdziwko:

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 21:26 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
szwedu napisał(a):
Nie rozumiem jak ze zdjeciem glowicy, przeciez cala przednia czesc bloku sie zdejmuje aby np. zdjac kola zebate wałkow rozrzadusciaga sie i ta pierwsza mala i ta druga pod spodam nie ruszajac reszty a tym bardziej glowicy :zdziwko:

Tez nie moglem uwierzyc...sa tam dwie uszczelki, jedna gumowa co na rysunku i druga, ktora zachodzi az na glowice...mozna wymienic sama ta gumowa, wiaze sie to tylko ze sciagnieciem przedniego dekla, jednak aby dobrze to zrobic zalecana jest wymiana tych dwoch uszczelek...po wymianie tej gumowej nie ma gwarancji, ze nie bedzie z drugiej cieklo :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 21:40 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: GWlkp
Moje BMW: 318Ci N42 ///
tak zgadza sie z kolegaKisiel24, to prawda,przerobiłem już to,jutro zamówie te dwie uszczelki o których mowa plus papierowe ktore ida na pionowe połączenie pokrywy z blokiem ,zastanawiam sie też nad uszczelką pod głowice o bo po zdjeciu głowicy niby jest zalecane użycie nowej,miejmy nadzieje ze obejdzie sie bez planowania...na co powinien zwrócic uwage jeszcze mechanik?macie jakie spomysły ?moze uszczelniacze zaworowe przy okazji?

_________________
Obrazek

Programowanie ,adaptacja kasowanie błedów INPA DIS Ediabas/Gorzów Wlkp kontakt na PW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 21:45 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 43
Posty: 3270
Lokalizacja: Gdańsk
Moje BMW: E46 325Ci bez dach
Kod silnika: M54B25
martin2305 napisał(a):
tak zgadza sie z kolegaKisiel24, to prawda,przerobiłem już to,jutro zamówie te dwie uszczelki o których mowa plus papierowe ktore ida na pionowe połączenie pokrywy z blokiem ,zastanawiam sie też nad uszczelką pod głowice o bo po zdjeciu głowicy niby jest zalecane użycie nowej,miejmy nadzieje ze obejdzie sie bez planowania...na co powinien zwrócic uwage jeszcze mechanik?macie jakie spomysły ?moze uszczelniacze zaworowe przy okazji?

Ehmmm martin, widze ze masz sporo kasy :) :) Hehehe, fajnie ze chcesz wszystko robic...ale jest sens sciagac glowice aby wymienic uszczelki...nie wiem :) Jednak jest to Twoja sprawa i zrobisz jak bedziesz chcial. Jesli scigasz glowice planowanie powinno byc zrobione, oczywiscie nowa uszczelka pod glowice to obowiazek...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 września 2007, 22:12 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 694
Lokalizacja: Wrocław
Moje BMW: e36
Kod silnika: m52b20
NIe wiem na czym to dokladnie polega ale zawsze wszyscy mowia ze planowac trzeba, a to wcale najdrorzsze z tej imprezy to nie jest. No i oczywiscie nowa uszczelka, jak sie cos zdejmuje etc gdzie sa jakies uszczelniacze to zawsze sie wymienia na nowe.

_________________
Moje byłe qp
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p=278860#278860
BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )
http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL