BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 13:00

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Falujące obroty przy włączonym wentylatorze
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 07:29 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 142
Moje BMW: 130i
Kod silnika: n52b30A
Witam
ostatnio pojawił się u mnie falujące obroty.
Postanowiłem coś temu zaradzić, więc po przestudiowaniu kilku forów internetowych wymontowałem silnik krokowy i przepłukałem go w benzynie ekstrakcyjnej ( chyba za krótko trwał ten zabieg, ale co tam ).
Następnego dnia pojawiły się dokładnie te same objawy.
Pojechałem do serwisu na komputer i okazało się, że w momencie załączania się wentylatora są jakieś skoki napięcia i dlatego też obroty zaczynają falować. W momencie gdy silnik jest zimny lub ciepły a wentylator nie działa - obroty są w miarę stabilne.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być przyczyną ? - przebicia na kablach, świece, akumulator ?
pewnie po majowym oddam auto do elektryka, no ale może ktoś się już z takimi anomaliami spotkał na forum. Dodam że to Compact 318ti z silnikiem M42
z góry dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty przy włączonym wentylatorze
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 08:54 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 75
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Ja mam też falowanie obrotów silnika przy większym obciążeniu elektryki w aucie (włączone ogrzewanie, radio, światła, halogeny) Stawiam na akumulator, trza zainwestować w nowy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty przy włączonym wentylatorze
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 10:05 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 142
Moje BMW: 130i
Kod silnika: n52b30A
falowanie jest o tyle uciążliwe, że czasem zdarza się, że auto gaśnie...

a to nie kwestia ładowania, alternatora ??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty przy włączonym wentylatorze
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 10:15 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 75
Moje BMW: e46
Kod silnika: M47
Aaaa... to mi auto nie zgaśnie, ale mocno faluje. Jak nie mam wszystko powyłączane to jest ok.

W moim przypadku jest to akumulator, ponieważ widzę, że jest słaby, często mi sie rozładowuje, a na innym nowym jest wszystko OK.

Alternator też może być, ale to musi Ci ktoś konkretnie powiedzieć, bo można to sprawdzić badając napięcie ładowania, a ja nie wiem jakie ma być.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty przy włączonym wentylatorze
PostNapisane: 28 kwietnia 2011, 11:53 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 142
Moje BMW: 130i
Kod silnika: n52b30A
właśnie byłem zrobić testy i powiem Tobie luggi że jednak mam dokładnie takie same objawy jak Ty :D w momencie załączenia radia, dmuchawy, świateł mijania i halogenów dzieje się dokładnie to samo :super: .
Czyli mam nadzieję, że to tylko/aż akumulator

w środę po majowym na godzinę 8 odstawiam auto do elektryka, więc zagadka zostanie rozwikłana :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Falujące obroty przy włączonym wentylatorze
PostNapisane: 2 stycznia 2013, 16:54 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 142
Moje BMW: 130i
Kod silnika: n52b30A
do wymiany był regulator napięcia. Po wymianie wszystkie objawy zniknęły


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL