BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 4 maja 2025, 10:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Exx] Strumienica
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 09:56 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 834
Lokalizacja: warszawa
ktos mi powiedział że warto załozyć zamiast katalizatora w/w przelotke czy warto i jak to wpływa na spalanie.
Poprosze o wasze opinie i doswiadczenia
pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 10:08 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 68
Lokalizacja: BIAÂŁYSTOK
Mialem to kiedys w tigrze w wraz z wydechem typu mugen i z tego co zauwazylem to moze tylko dzwiek byl przyjemniejszy.

_________________
... i tylko Âżeby nie byÂło...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 10:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 117
Lokalizacja: Lubin
Cytuj:
Mialem to kiedys w tigrze w wraz z wydechem typu mugen i z tego co zauwazylem to moze tylko dzwiek byl przyjemniejszy.

tez mi sie tak wydaje ze tylko dzwiek fajniejszy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 19:37 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
a mi sie nie wydaje bo wiem.mam wyciety kat.autko jest zwawsze i spadlo mi spalanko.operacje wyciecia kata robilem juz w kilku autach.zawsze z pozytywnym skutkiem.POLECAM!!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 kwietnia 2006, 21:34 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
cze wszystkim na temat strumiennic są setki wypowiedzi i ja sie wypowiem niby strumiennica daje wzrost mocy podkrecajac spaliny i powodując szybszy ich wylot ale jezeli zrobimy zbyt leki wydech to stracimy na mocy równierz dziwne ale prawdziwe są trzy opinie na temat strumiennic ;
1 daje wzrost mocy
2 moze uszkodzić silnik
3 zero efektu


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2006, 11:24 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 344
Lokalizacja: GdaĂąsk
... nie daje wzrostu mocy ... ew. zmienia krzywą momentu obr.
nie uszkodzi silnika ... przynajmniej w starszych autach gdzie nie ma zadnych sond itd ;)
nic nie daje - najczęsciej

jak dla mnie to jest kosztujący 80 zl kawałek rury ktory kosztuje wiecej niz powinien a daje taki sam efekt :)

" jak nie widac roznicy to po co przepłacac" :D

_________________
e21 335 csi reconstruction in progess ;]
-------------------------------------------------------dyfer od e24 m635csi sprzedam ;] stan ideaÂł nowy olej
-------------------------------------------------------
zawiecha gwintowana i heble z 540i w e21 - projekt w przygotowaniu ;) niach


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2006, 11:30 
Offline
Uzależniony od forum :)

Posty: 5925
Lokalizacja: GorzĂłw Wlkp
silnika nie ma w jak sposob uszkodzic.jezeli auto ma jedna sonde przed katem to nie ma problemu.jezeli masz nowoczesne auto ktore ma dwie sondy- jedna przed a druga za katalizatorem to wtedy moga pojawic sie jakie sproblemy z praca silnika...

prosta rurke zamisat kata goraco polecam...

kto nie robil prosze zeby sie nie wypowiadal bo teoretyzowac to sobie mozna...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2006, 19:06 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 67
Lokalizacja: ÂŁĂłdÂź
Witam kolegów.
Wiec może ja sie wypowiem, już w kilku autach robiłem taki manewr, mianowicie wycivie kata i końcowego, wstawienie przelotówki. Efekt świtny, jezeli nie amsz peknięć na portkach dzwięk bedzie w sam raz, a i lekka różnica w osiągach i spalaniu. Pozdrwiam :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 kwietnia 2006, 20:24 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 32
Lokalizacja: W-wa
Gadałem z gościem z KSR bo też wywalam katy to powiedział że rurki (bo mam 2) trzeba wstawić i będzie za......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 kwietnia 2006, 13:22 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 339
Lokalizacja: Poznan, Wawa
Ja tez sie wypowiem, gdyz osobiscie nie spotkalem osoby ktora by miala problemy po wywaleniu kata, w sytuacji kiedy zostanie to zle zrobione moga powstac problemy jak z kazda inna przerobka, wiec ja tez wywalam kata :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14 czerwca 2006, 21:30 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
mi pruchnial kat wiec przy okazji wstawiania mruczacego koncowego tlumika , zamiast wydawac fortune na nowy(ewentualnie generowany) uzylem strumienic. nie odczulem roznicy w wlasciwosciach jezdnych tylko w portfelu. no i moze dzwiek lepszy. jak masz sonde lambda za kat to lepiej tego nie robic


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 czerwca 2006, 22:06 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 17
Lokalizacja: Z daleka
Kupe testów na hamowniach udowodniło, że strumienice to pic na wode :twisted: Zaprojektowane były do samolotów, bo tam prędkośc obrotowa silnika jest prawie stała.

Co do kata to moge sie z Wami założyć, że wstawienie sportowego będzie lepsze, niż jego wycięcie :!: A chyba nie musze mówić, że za wycięty katalizator mogą Wam zabrać dowód rejestracyjny albo nie przedłużyć przeglądu :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 15:10 
Offline
Częsty bywalec

Wiek: 40
Posty: 587
Lokalizacja: kwidzyn obecnie Nederland
Moje BMW: bmw e36
Kod silnika: m52b20
ja mając fieste 1.3 mniałem zamiast kata strumiennice oraz zamiast ostatniego tłumika równierz strumiennice bo dostałem ją z koncówką więc założyłem efektów odczuwalnych niebyło na przyspieszeniu ale co do tego że powodują zawirowanie spalin to prawda bo widziałem nieraz jak ojciec jechał nią to spaliny wydobywały sie z tłumika zawirowane :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 czerwca 2006, 18:35 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 34
Lokalizacja: warszawa
hahah to dobre ladnie zkrecona fieste miales.
pozdro


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 września 2006, 11:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Posty: 16994
Moje BMW: mityczne
Kod silnika: tłuste konie
Garaż: Było: E36 318i sedan, E36 316i Compact, E39 528i sedan, E46 328Ci, E92 325Xi
Jest: F32 420i, F32 428i
Ja miałem strumienice to ją wyjęłem spowrotem. Nic to nie dawało tylko auto miało dźwięk jak stary polonez.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 października 2006, 20:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 44
Posty: 47
Lokalizacja: SOPOT
Moje BMW: e34
coś o strumienicach


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Po częsci może coś wam podpowiem:Poza tym witam wszystkich jako NOWY!
Więc dziś wycinałem kata w swojej bawarce i jak to poszło: wiec poszło ok,bo tłumikami zajmuje sie już kilka lat, a więc:::< zamiast katalizatora wstawiłem tłumik przelotowy walkera o podobnej pojemności,poza tym przerobiłem portki;tzn: były podwojne a wiec musiałem wyciąć gwint sondy i wstawić w jedną rurke(jak wiadomo w E36 320 są 2-wejscia jedno wyjscie)tak aby sonda była jak przedtem przed katem w podobnej odległości.Musiałem to zrobić bo niestety tłumik przelotowy ma po 1-wejsciu wyjsciu.Oczywiście rurka o jednakowej srednicy co reszta wydechu.Pozniej tylko spasowanie kolanka i tłumik zamontowany(oczywiście kilka spawow)
Po odpaleniu autko zachowuje sie znakomicie,nie ma żadnej różnicy że jest bez kata.Jednakowo cichutko jak przedtem.
Teraz koszty:
-tłumik montażowy 90zł(jak dla was pewnie z marżą koło 110zł)
-robota własna(za robote dla klijenta 90-130zł) w zależności od autka(pojemności i trudności zabiegu)
Więc koszt nie tak wielki a przyjemność z jazdy murowana(bez zmian,no może lepsze ciut osiągi,bo nic nie przytyka)
Taniej wyjdzie wstawić rurke,ale niestety ciut głośniej bedzie. :rotfl:
Pozdrawiam serdecznie all!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 20
Lokalizacja: ÂŚlÂąsk
Przepraszam jeszcze jedno co do strumienicy nie polecam!Może mieć autko poprawe osiągów lub też pogorszenie.Broń boże odwrotnie założyc np: łuske.... fala bedzie odbita z tendecją do cofania-- :hyhy:
Lepiej nie ryzykować i wstawić montaż(przelotowy),lub rurke...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 21:23 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Posty: 9443
Lokalizacja: PL
Kornelio napisał(a):
silnika nie ma w jak sposob uszkodzic.jezeli auto ma jedna sonde przed katem to nie ma problemu.jezeli masz nowoczesne auto ktore ma dwie sondy- jedna przed a druga za katalizatorem to wtedy moga pojawic sie jakie sproblemy z praca silnika...

prosta rurke zamisat kata goraco polecam...

kto nie robil prosze zeby sie nie wypowiadal bo teoretyzowac to sobie mozna...

Kornel czytam i nie wierzę że możesz coś takiego pisać, nie obraz się ale wycinka kata(i to w bmw)to dla mnie podręcznikowy przykład wiejskiego tuningu i tylko pustaki mogą to robić.A po co zyskasz na tym więcej mocy wątpie a jeśli tak to ile że nawet nie poczujesz i pomijam tu kwestie prawne bo to chyba nie legalne.Jak masz w dowodzie kat. a ty go nie masz to kto ci daje przegląd stary.Może jeśli ktoś zakłada strumienice zamiast kata robioną pod silnik tak jak to robi inż.Pachoń i są na to kwity to tak ale nie w warsztacie u pana Henia ze strumienicą kupioną na giełdzie

_________________
BMW E46 Touring
viewtopic.php?f=6&t=150081&start=0


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 stycznia 2007, 23:41 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 69
Lokalizacja: PoznaĂą
Jak już chceta wycinać kata bo stwierdzacie, że się skończył to zamiast stumiennicy lepiej wstawić sportowy kat z metalowym wkładem. O środowisko naturalne zadbamy i w zgodzie z prawem pojeździmy..... :hyhy: . A jak już koniecznie chcecie strumiennice to najlepszy efekt da wstawienie jej za środkowym tłumikiem lub za katalizatorem (takie rozwiązanie jest bezpieczne z całą pewnością dla silnika)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL