BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:47

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e36] m50b20vanos Sonda Siemens Pytania
PostNapisane: 12 stycznia 2013, 21:25 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
Witam, mój problem to wysokie spalanie, przy emeryckiej jeździe miasto 16, trasa 9
Byłem dziś u znajomego co prowadzi zakład i podpiął pod kompa, wyszedł błąd sondy, patrzymy pod auto, jeden przewód urwany. Co do sondy to połączona była na takich "złączkach świetlnych" do tego dochodziły tam przewody od starego gazu II gen. Wziął miernik zaczął mierzyć, uciął stare przewody od gazu, połączył przewody od sondy z przewodami od wiązki.
Komp pokazuje rozgrzewanie grzałki, które dochodzi do ~80%
Wartość na komputerze z sondy stała = 0.1V
Miernikiem wychodziły wartości z sondy, aczkolwiek były stałe praktycznie. 4.8V bądź 0.01V
Możliwe że miernik przekłamuje aż tak wartości sondy które zmieniają się kilkakrotnie na sekunde że pokazuje wartość najwyższą?

Dodam że przewody od sondy różniły się od przewodów z wiązki
przewody od sondy: czarny 2x siwy i biały
od wiązki nie pamiętam ale na pewno był czerwony

Czy ktoś czasem nie wrzucił jakiejś uniwersalnej sondy 0-1V do osprzętu siemensa gdzie powinna być 0-5V? a nawet jak tak to i tak nie działa.

I teraz pytanie, czy mogę kupić sondę od silnika np 328, 323, 325? dodam że te są zazwyczaj m52 a ja mam m50 wystarczy że kupię jakąkolwiek sonde z e36 na siemensie czy musi być akurat m50b20 vanos
Aha i jak z wtyczką, mam kupić z wtyczką\uciąć i połączyć kolorami. Trochę fuszerka...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20vanos Sonda Siemens Pytania
PostNapisane: 13 stycznia 2013, 01:44 
Offline
Forumowicz

Posty: 208
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20
Miernikiem nie da się sprawdzić działania sondy (zbyt wolne odświeżanie wyniku), ale z tego co mówisz Twoja sonda działa - oscylacje między min i max napięciem są jak najbardziej prawidłowe.

Czy teraz komp nie pokazuje błędu?

Przetestuj spalanie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20vanos Sonda Siemens Pytania
PostNapisane: 13 stycznia 2013, 11:05 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Lambdy sa zupelnie inne- nie beda pasowac zamiennie. Zajrzyj do katalogu siemensa lub ntk- tam dobierzesz odpowiednia. Ja sie zdzwilem, ze miedzy np m52 a m52tu sa inne modele i nie pasujaz zamiennie, nie do kazdego silnika sa dostepne uniwersalne. Nie sugeruj sie katalogiem intercars tylko wlasnie katalogiem bosch. Pamietaj, ze zywotnosc takiej sondy to ok 160 tys i pozniej producent zaleca wymiane. Przy gazie pewnie deko czesciej, wiec jak chcesz kupic oryginalke w dobrym stanie (z nalotem pol miliona) to zastanow sie dobrze.

Jak nie masz wtyczki, to bierz uniwersalna ale markowa, z tego co wiem kabelki z lambdy sa z jakiegos dziwnego materialu, ze nie powinno sie ich lutowac tylko zaciskac. Zrobienie tego na kostke elektryczna, to nie jest naszczesliwszy pomysl z uwagi na wilgoc.

Rozumiem ze teraz juz masz gaz 4gen, nie musisz podpinac sondy do sterownika- nie jest to zalecane, bo w bmw moga pojawic sie bledy odczytow.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e36] m50b20vanos Sonda Siemens Pytania
PostNapisane: 13 stycznia 2013, 13:53 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 35
Posty: 536
Moje BMW: e36 320ci '95r
Kod silnika: m50b20tu
Garaż: e34 530i V8 >Bmw e36 320ci > Bmw e39 523ia> Bmw e34 525i > Audi a4 b7> Renault Laguna 3 > Bmw e61 LCI 530xd
ded, tak mam 4 gen, wiem że nie trzeba podpinać i nie będę, to rozumiem że z m52 mam nie szukać tylko typowo dla m50b20 vanos Siemens tak? taka NTK kosztuje 400 zł a BMW 870 zł, dlatego szukam używanej, niestety ale budżet mi nie pozwala. Wiem że nie trzeba ich lutować, w razie jak zakupię to je "sprasuje" tulejkami do tego przeznaczonymi z tym problemu nie będzie.
Cytuj:
Miernikiem nie da się sprawdzić działania sondy (zbyt wolne odświeżanie wyniku), ale z tego co mówisz Twoja sonda działa - oscylacje między min i max napięciem są jak najbardziej prawidłowe.

ta sonda jest wg mnie 0-1V do tego padnięta 4.8 to napięcie od grzałi a 0.01V to sygnał z uszkodzonej sondy. Samo to że kolory są od boschoskiej także tą ktoś wkręcił na "odwal się"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL