BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 1 maja 2025, 16:14

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Zdjęcia zamieszczone przez Was powinny być zgodne z poniższymi zaleceniami.
Poniżej jest program do zmiany rozdzielczości zdjęć.


1) Nie wrzucamy zdjęć większych niż 1280x1024. Jeżeli mamy zdjęcie większe zmniejszamy je lub robimy miniaturkę i wrzucamy ją odpowiednio podlinkowaną do zdjęcia dużego.
2) Nie wrzucamy zdjęć WT, godzących w pojęcie estetyki, zdjęć propagujących przemoc, pornografię, łamanie przepisów ruchu drogowego, złego obchodzenia się z samochodem lub innych mogących kogoś urazić (jeżeli czujecie że kogoś urazi, prawdopodobnie tak będzie).
3) Na temat zamieszczanych tutaj zdjęć każdy z nas wyraża swoje zdanie, dyskutujemy. Nie ubliżamy sobie, nie używamy łaciny, każdy ma prawo do własnej oceny z którą możemy się nie zgadzać.
4) Łamanie zaleceń będzie karane ostrzeżeniami.
5) Tytuł tematu piszemy w postaci "Użytkownik -->> ModelAuta, krótki opis"


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 614 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 08:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Dolaczam sie do pytania co to za tlumik ?

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 09:59 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
czem nie zrobiłes od razu dwuruki od środkowego do końcowego wg mnie to najbardziej skaszniony wydech w V8 ( w e39 ) z tą 1 rurą po środku


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 10:11 
Offline
Przyjaciel forum
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 37049
Lokalizacja: Kielce
Moje BMW: E38 730d
Kod silnika: M57
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153718
fajna dwururka :ok:
czyżby to eisenmann :chytry:

_________________

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 10:49 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Eisenmann Race :)
W ładnym stanie się trafił, to postanowiłem zobaczyć, wychwalane mocno.
Reszty wydechu na razie nie będę ruszał, mam nadzieję, że będzie się tym dało normalnie w trasie jezdzić od czasu do czasu
Spodziewam sie, że bedzie bardziej rasowo przede wszystkim, jednak e39 540 strasznie cicha jest.
Forest, zle kojarze, czy Ty masz eisenmanna u siebie?
Jak oceniasz?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 11:09 
Offline
Uzależniony od forum :)

Wiek: 34
Posty: 7716
Lokalizacja: Bolesławiec
Garaż: Mercedes E63 AMG 514KM 2007
Audi A4 b9 2.0TFSI 252KM 2018
a jak zamierzasz mocować wydech? pod zderzakiem czy będziesz coś cudował ze zderzakiem typu wcięcie jak w mpakiecie albo jak w alpinie b10?

_________________
Kiedy ostatni raz wstałeś i pojechałeś na przejażdżkę. Nie dokądś, nie po coś-po prostu by pojeździć. To jest wspaniałe. Bez Telefonu.
Nic mi nie przeszkadza. Tylko ja w mojej małej metalowej skorupie. Czas do myślenia, uporządkowania myśli.
Jeremy Clarkson


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 11:33 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Pod zderzakiem pewnie nie da rady za bardzo, pozatym średnio estetycznie taka dwururka idąca do dołu, moim zdaniem
Nie obejdzie się pewnie bez cięcia, grunt, żeby to było możliwie estetycznie zrobione, bo żadnego druciarstwa nie chce


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 14:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
ryszard86 napisał(a):
Eisenmann Race :)
W ładnym stanie się trafił, to postanowiłem zobaczyć, wychwalane mocno.
Reszty wydechu na razie nie będę ruszał, mam nadzieję, że będzie się tym dało normalnie w trasie jezdzić od czasu do czasu
Spodziewam sie, że bedzie bardziej rasowo przede wszystkim, jednak e39 540 strasznie cicha jest.
Forest, zle kojarze, czy Ty masz eisenmanna u siebie?
Jak oceniasz?

Tak mam u siebie Eisenmanna race - bedziesz zachwycony - pod jednym warunkiem ze dokupisz X-pipe supersprinta. SLyszalem kiedys taka 540i na takaim zestawie - Masakra :super:
Tak patrze na Twoj tlumik - eisenmann powinien miec na koncowkach wydechu napisy a u Ciebie ich nie widze.Pozatym Eisenmann ma inne koncowki.
Tutaj masz filmik jak gada taki eisenmann z x pipem supersprinta.
http://www.youtube.com/watch?v=l8MQMzsu ... sults_main

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:19 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Napisy są, tylko, że z drugiej strony, na zdjęciu tłumik leży odwrotnie, niż będzie założony. Co do końcówek, to wszystkie eisenmanny na e-bayu na przykład mają takie same:

http://www.ebay.de/itm/EISENMANN-Sporta ... 3f1b5fac62


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:30 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
Moze rzeczywiscie mi sie tylko wydawalo. :ok:

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:47 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Spoko, co do x-pipe, to fajna sprawa, tylko, że nie wiem, czy wtedy nie byłoby już zbyt głośno. Na razie wypróbuję temat z samym końcowym, zobaczę jak to będzie grało :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 15:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 40
Posty: 7017
Lokalizacja: Poznań
Moje BMW: E92
Kod silnika: 335d
Garaż: http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=86&t=56077
eisenmann ma to do siebie w przeciwienstwie do pseudo tlumikow ze w srodku jest cicho jak jedziesz spokojnie. Pozatym to nie buczy to ma przyjemny warkot. Myslisz ze czemu radia w aucie za czesto nie wlaczam ? :]

_________________
Zapraszam do galerii mojej 335d


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 18:09 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
no popieram foresta x-pipe ma piękny dźwięk ja też ma i bardzo jestem zadowolony

a nie chodziło mi, że masz ruszac wydech tylko denerwuje mnie to rozwiązanie, że 4,4 w twoim modelu wydala co ma z siebie przez 1 wątłą rurke, gdzie w e38 czy e-32 lub e-34 jest dwururka


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 18:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 39
Posty: 1762
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: E60 M5; F10 520d LCI
Kod silnika: S85, B47
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=89&t=169226
Ok, ale czy ja coś źle kojarzę, czy x-pipe wymaga wyprowadzenia tłumików po obu stronach, tak, jak to jest w m5?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 19:58 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
Wcale nie ja mam x-pipe i nie ma po obu Forest też

X-pipe to po prostu zamiennik środkowego tłumika i potem do kompletu walnąłbyś dwururkę do końcowego.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 26 stycznia 2013, 20:37 
Offline
Naczelny bimbrovnik
Avatar użytkownika

Posty: 9076
Lokalizacja: PTU
Moje BMW: e30
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=77118
ryszard86 napisał(a):
Ok, ale czy ja coś źle kojarzę, czy x-pipe wymaga wyprowadzenia tłumików po obu stronach, tak, jak to jest w m5?

Cooś Ty, ważne, żeby były 2 rury od głowic(y).
Gdzieś na jakimś zagramanicznym forum wyczytałem, że x-pipe najlepiej wstawić przed katami, tam, gdzie ciśnienie gazów jest najwyższe. No ale to trzeba by zgłębić temat.
Zdzira 850I napisał(a):
X-pipe to po prostu zamiennik środkowego tłumika

Aż tak to bym tego nie upraszczał ;)

_________________
Obrazek

One redline a day keeps a mechanic away.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 28 stycznia 2013, 10:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No i stało się, Rysiek wkroczył na żmudną i absorbującą ścieżkę upgrade'ów :D GRatuluję nabytku, cieszy fakt, ze to markowy produkt wysokiej jakosci a nie samoróbka wygenerowana w garażu. Dzwięk na pewno ulegnie podkreśleniu i stanie sie bardziej rasowy, niemniej za poziom hałasu w E39 odpowiada głownie rezonator czyli tzw tłumik środkowy, takze sam Eisenmann Race głowy urywac nie powinien.

NIe mieszajcie tez Ryszardowi w głowie z tym X-pipe. W E39 540 jest tzw Y-pipe, bo dwie rury idace od kolektorow i katów łapie pozniej tłumik koncowy zaledwie jedną rurą, co widac tez na przykładzie tego kupionego przez Rysia Eisenmanna.
Tutaj wydech 540i -
Obrazek
Obrazek

Tak wyglada Y-pipe do 540 SUpersprinta:
Obrazek
Cena sadze do przyjecia.

Wadą Y-Pipe jest znaczny wzrost poziomu halasu co nie wszyscy toleruja. Z tego samego powodu nie zdecydowałem sie na X-pipe w M5.



maaaad napisał(a):
ryszard86 napisał(a):
Ok, ale czy ja coś źle kojarzę, czy x-pipe wymaga wyprowadzenia tłumików po obu stronach, tak, jak to jest w m5?

Cooś Ty, ważne, żeby były 2 rury od głowic(y).
Gdzieś na jakimś zagramanicznym forum wyczytałem, że x-pipe najlepiej wstawić przed katami, tam, gdzie ciśnienie gazów jest najwyższe. No ale to trzeba by zgłębić temat.
Zdzira 850I napisał(a):
X-pipe to po prostu zamiennik środkowego tłumika

Aż tak to bym tego nie upraszczał ;)


W E39 540 nie ma mozliwosci zrobienia czegokolwiek przed katami - sa one tuz za kolektorami wydechowymi, ktore oczywiscie najlepiej wymienic na te od Supersprinta w przypadku E39 V8 :)


Wracajac do montażu zakupionego przez Ryszarda wydechu - proponowałbym coś w stylu subtelnej nakładeczki przykrywajacej wyciecie w zderzaku, stosowanej w ALpinie B10 E39:-
Obrazek

Warto sprawdzić, czy ta nakladka bedzie wymiarowo pasować do Eisenmanna, a jeśli nie to spróbować wykonać podobną. Zwykłe wyciecie zderzaka pod dwururkę wyglada niestety dosc słabo w E39, jeśli nie ma M pakietu :/

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 28 stycznia 2013, 10:27 
Zdzira 850I napisał(a):
siebie przez 1 wątłą rurke


przeciez tam rura dwa razy wieksza niz u ciebie a nie watla ;)

Poza tym co to za tekst? Co tam mocy nie ma czy co ze tak sie wypowiadasz? Po twojej wypowiedzi poczulem ze ten wydech zabiera 50 KM w e39.

Poza tym jest tam y pipe tak jak frank napisal.

A co do tlumika, to zaraz bedziesz wywalal srodkowy bo bedzie za cicho.


Góra
  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 28 stycznia 2013, 10:50 
Offline
Przyjaciel forum

Wiek: 39
Posty: 7044
Lokalizacja: Rawicz Wlkp
Moje BMW: 740i 6gang
Kod silnika: M60B40
dwa razy taka wątpię :) bo by musiała miec 11cm średnicy skoro nasze dwururki mają po 2x55mm :)

z ta wątła może przesadziłem ale skoro po za e-39 każde inne autko z V8 ma dwururke od początku do końca to sądze, że ten y-pipe jest gorszym rozwiązaniem gdzie spaliny lecace sobie oddzielnymi rurami nagle są łączone trzeba by ten temat obadać na zasadzie hamowni


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 28 stycznia 2013, 10:58 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Wiek: 42
Posty: 14133
Lokalizacja: Cieśnina złych przeżyć
Moje BMW: E60
Kod silnika: M57N
Garaż: Na przylądku, w portowej tawernie.
No dobre pytanie właśnie, na ile Y-pipe pogarsza przepływ spalin...

w Alpinie B10 E39 zastosowano juz podwojna rurke prowadzaca do tłumika koncowego, nie zrezygnowano jednak z rezonatora :
Obrazek

_________________
Obrazek
Najpiękniejsza na świecie jest Olabmw w mojej becie


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: ryszard86 -->> e39 540i manual
PostNapisane: 28 stycznia 2013, 12:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1857
Lokalizacja: c:\bmw\e38\740i
Kod silnika: 2,0 T
Tylko pamiętajcie że fizyka nie jest momentami logiczna. Y pipe mimo iż wizualnie wydaje się zmniejszać przepływ, może tak de fakto powodować zwiększenie ciśnienia, a przy tym szybszy odpływ spalin na krańcu wydechu. Największy przyrost mocy i tak jest z kolektorów i to tam musi być jak najgładsze przejście spalin, dalsze etapy wydechu to obliczenia fizyków odnośnie np ciśnienia i rezonansu fali dźwiękowej.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 614 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 31  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL