BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 17:22

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 08:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Witam.

Otóż kilka dni temu kupiłem sobie to autko, dobrze się prowadzi, na benzynie dobre przyśpieszenie tak więc rewelacja. No ale problemy są aktualnie z gazem. Jadąc na benzynie auto ładnie przyśpiesza przy gazie przyśpieszenie to istne piekło. Punciak z 70km na pewno by mnie wyprzedził. 0 mocy praktycznie a spalanie powyżej 20 idzie. Czyli gaz żre, ale mocy brak. Czasem jadąc na gazie coś strzeli-huknie trudno określić i odczucie jest takie jak by spodem auta uderzyło się np. w korzeń drzewa czy coś podobnego (jadąc po asfalcie oczywiście).

Gaz tam jest zwykły - gdy kupiłem nie zwracałem nawet uwagi, aktualnie gdy bym miał wybór to bym go nie kupował ze względu na brak sekwencji. No ale kupiłem i chce sobie poradzić z tym problemem.

W aucie mam komputer więc wykazuje mi błędy no ale również jest problem bo po niemiecku i często pokazuje napis typu "bremslicht elektric" (coś w tym stylu nie pamiętam jak to dokładnie pisało).

Samochód był podłączany u znajomego pod komputer i wykazało, że do wymiany jest czujnik położenia wału - na dniach się wymieni i dalej podłącze go pod komputer.

Niżej dam zdjęcia tego co czasem przy tym huku wywali:

[url="http://zapisz.net/view.php?filename=408_dsc_0001.jpg"]Obrazek[/url]
[url="http://zapisz.net/view.php?filename=935_dsc_0002.jpg"]Obrazek[/url]
[url="http://zapisz.net/view.php?filename=769_dsc_0003.jpg"]Obrazek[/url]


Na zdjęciach widać, że tą gume wywaliło - bo wczoraj huknęło i od razu przełączyłem na benzyne - na benzynie to się nie dzieje. A jadąc dalej na gazie to po kilku kilometrach pewnie znów by to wy huknęło tylko tym razem wywaliło...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 09:41 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Spalanie masz godne V12 :P Po zdjeciach klapki to mysle ze nikt za bardzo Ci nie pomoze. Najlepsza opcja bylaby zmiana przodu na sekwencje, ale to niestety koszty troche wieksze. Jak chcesz reanimowac 2gen to wejdz na lpg-forum.pl, napisz skad jestes i Ci chlopaki doradza do jakiego gazownika jechac. Tyle ze nie wiem czy brniecie w 2gen ma sens, na pewno nie bedzie to jezdzic tak jak powinno, 2gen=zwezka w dolocie a tym samym mniejsza moc. Jak chcesz miec na gazie tak jak na benzynie i spalanie normalne, to 4 gen i nie zaluj kasy na wtryski.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 09:47 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Jedynym słusznym rozwiązaniem według mnie będzie zainwestowanie w sekwencje.
Przy montażu sekwencyjnego gazu wypadałoby zmienić kolektor bo ciężko będzie zakleić dziurę po tym czymś okrągłym.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 09:56 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Spalanie gazu duże to prawda.

Zmiana gazu na sekwencje to koszty 1500zł . Teraz pytanie czy opłaca się? Auto przejechane 250.000 zapewne cofnięte .. Ile ? Tego to nie wiem.

Gazownika to znam dobrego - robił w vectrze sekwencje aktualnie przejechano na niej około 60.000 km i zero problemów i spalanie też niskie.

Tylko czy opłaci się wsadzić dalej kase na gaz by za kilka miechów dalej jakieś problemy były.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 10:10 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Na to pytanie nikt Ci nie odpowie.
Jak nie pali oleju w dużych ilościach lub płynu chłodniczego, szklanki nie klepią to powinno być ok.
A nawet ja się skończy silnik to wymienisz na inny. 2 litrowe silniki nie są drogie.
Jak chcesz jeździć tanio to tylko sekwencja i najważniejsze, aby Ci to ogarnięta osoba zamontowała i wystoiła.
Skąd jesteś?

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 10:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
z Podkarpacia. Gość z Gorzyc robił wcześniejszy gaz mi i zapewne jak bym w niej robił sekwencje to również u niego ponieważ w vectrze nie narzekam na niego :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 10:36 
Offline
Uzależniony od forum :)
Avatar użytkownika

Wiek: 38
Posty: 5693
Lokalizacja: Ciechanów
Moje BMW: e39
Kod silnika: m52b28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?p ... 0#p2043810
Za 1500 to slabo widze taka sekwencje. Jak 2 lata temu kupowalem przod do swojej instalacji, to placilem 1500 za same czesci ale w tym nie bylo kompa. A gdzie jeszcze zarobek... Skoro chcesz tanio, to KME Silver + REG Fast. Komp z tanszych to chyba Stag 200, ale jak ktos bedzie to na prawde, to przydaloby sie cos bardziej rozbudowanego.

Zapytaj swojego instalatora czy zdejmie kolektor do nawertow, jak Ci powie, ze nie trzeba, to szukaj kogos innego. W tym silniku to dosyc istotna sprawa. Konieczna jest tez kompensacja miedzy listwami. Upewnij sie ze to wszystko bedzie, zeby nie jezdzic potem na poprawki. Aha, czerwonym valtekom mowimy NIE :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 10:41 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Tylko, że to troszkę niższa cena bo zawsze u niego robi się gaz :) Wcześniej w golfie, później w passacie noi vectra. Na żadnym nie narzekałem więc w razie robienia sekwencji w bmce u niego to mówił, że taniej zrobi ...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 10:43 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
pojechać do gazownika i zrobić przegląd, przeczyścić poprawić klapkę, wymienić świece, wyregulować i na pewno będzie śmigać. kiedyś nie było sekwencji i chodziły bem-ki i czołgi .każdy chce iść na łatwiznę , nie ma tak dobrze. trzeba zreanimować stara instalację i na pewno będzie hulać :super:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 11:43 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
http://allegro.pl/instalacja-gazowa-brc ... 10926.html
http://allegro.pl/gaz-lpg-sekwencja-sta ... 83108.html

któraś z tych podeszła by ?

Pytam bo się nie znam . A najwyżej kupię używaną.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 11:50 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 865
Lokalizacja: dziaÂłdowo
Moje BMW: E39 TURING
Kod silnika: M57 dA
odpuść sobie używkę, zreanimuj stara! a po drugie ty masz 6 cyl.podjedz do dobrego rozsądnego gazownika i będzie hulać jak nowe .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 11:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Ale mi chodzi nawet o spalanie czy moc. Przy sekwencji spalanie niskie i moc praktycznie jak na benzynie. Natomiast na tym co ja posiadam jak widać puki co spalanie duże a moc mała - nie ma porównania z benzyną. I jeszcze na forum LPG założyłem ten sam temat i tam się jeszcze doradzę co mi proponują zrobić by te auto w końcu doprowadzić do dobrego stanu .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 11:59 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Potrzebujesz sekwencji an 6 garów nie na 4
http://allegro.pl/a5-sekwencja-ac-stag- ... 66828.html

Lub tańszy wybór, kupić parownik mocny na 200KM i do tego blos

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 12:02 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Za tą cenę co podałeś to mogę mieć bez allegro. Sztuka to później jeszcze podłączyć tak by to jeszcze dobrze hulało. A tak kupując to taniej to później gazownikowi trzeba będzie dać kilka stów za robocizne.

Po prostu chcę mieć sekwencję jak najmniejszym kosztem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 12:16 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Cytuj:
Po prostu chcę mieć sekwencję jak najmniejszym kosztem.


Am kto by nie chciał :E
Na allegro można kupić używkę na 6 garów, tylko sekwencje a nie jakiś jednowtrysk za jakieś 700-800zł.
A za 1k można już kupić staga i miec porządną nowa instalacje.
Plus z jakieś 400zł założenie tego ale przynajmniej raz na zawsze spokój z instalacją gazową.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 12:20 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
Za 1.500 mogę mieć gotową instalacje sekwencyjną wraz z robocizną. Więc idąc Twoim tokiem to po prostu musze jechać do gazownika i on mi założy sekwencje . A gazownik dobry.

A ja szukam tańszego rozwiązania. Auto służy mi do dojeżdżania do szkoły (4km) i czasem wypad na dyskoteke ze znajomymi czy tam pizze. Nie wiem czy będę je trzymał dłużej niż 2-3 lata bo być może się lepszego dorobie do tego czasu. Dlatego chce jak najtańsze rozwiązanie :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 12:26 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
To tak jak pisałem, mocny parownik i blosa zakładaj, auto śmiga praktycznie jak na benzynie i nie strzela tak jak na mikserze.

Chyba że masz środki, i okazje kupić sekwencje za dobrą cene to oczywiście że o wiele lepiej.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 12:29 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 30
Posty: 51
Lokalizacja: Rzeszów okolice
Moje BMW: E46
Kod silnika: M52B28
"Dlatego chce jak najtańsze rozwiązanie :)"

Doradzisz mi co i jak kupić ? Może być allegro.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 13:02 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Nie widzę niczego taniego na allegro, szukaj kompletu sekwencji na 6 garów by było full czyli elektryka parownik wtryski itp...
Możesz w dziale giełdy napisać, często ludzie sprzedają sekwencje może coś taniego się trafi.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E36 320i - problem z klapką antywybuchową ! Zdjęcia!
PostNapisane: 27 stycznia 2013, 15:15 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 246
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży :) & UK
Moje BMW: E61
Kod silnika: N52B25
Raptorix napisał(a):
Nie widzę niczego taniego na allegro, szukaj kompletu sekwencji na 6 garów by było full czyli elektryka parownik wtryski itp...

No dobra i powiedzmy że kupi tą używkę za te 600-800PLN , a co będzie jak przyjdzie po montażu wymienić wtryski (ok. 150zł szt. OMVL REG) bądź reduktor (ok. 250zł + robocizna) ponieważ nie chodzą one jak trzeba bądź wogóle (tak to jest przy używanych instalacjach). Końcowa cena wtedy pójdzie w górę i można nawet przepłacić w stosunku do montażu nowego przodu.
BlOoW ja na twoim miejscu rozejrzał bym się, tak jak kolega Raptorix wcześniej nadmienił, za mocnym reduktorem (ok. 200zł) i BLOS`em (ok. 350zł) pouszczelniać bądź wymienić klapki na kolektorze i auto jeździ jak Pan Bóg przykazał :ok: . To jest chyba najtańszy koszt naprawy twojego auta żeby jeździło i mało paliło. Pozdrawiam.

PS.
Raptorix napisał(a):
Możesz w dziale giełdy napisać, często ludzie sprzedają sekwencje może coś taniego się trafi.

Kolega BlOoW ma za mało postów na dział Giełda :P


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL