BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 15:19

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E39] Kopci strasznie, leje się olej spod kolektora wydechow
PostNapisane: 7 września 2007, 13:48 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Witam,
Posiadam BMW E39 523i z 1996r. Ile przebiegu tego nawet najstarsi górale nie wiedzą.
Problem mam następujący: Kopci niemiłosiernie z wydechu na niebiesko, śmierdzi olejem nawet w kabinie. Dodatkowo spostrzegłem wyciek oleju spod kolektora wydechowego. Czy dobrze rozumuję, że leje się tam uszczelniaczami zaworowymi? Czy poleciały już wek może pierścienie i tłok wywala olej do kolektora wydechowego?
Czy czeka mnie remont czy może na początek spróbować wymienić uszczelniacze zaworowe - chciałbym to zrobić bez zdejmowania głowicy o ile w moim silniku się da.
Samochód mam krótko i jeszcze nie wiem ile faktycznie oleju łyka...
Poradźcie coś bo nie chce się na próżno w koszty walić jeżeli jest opcja wymiany samych uszczelniaczy...
Dzieki z góry i pozdrawiam
Hazell

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2007, 15:19 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
A przerywa ci czasem?? Bo jak tak to moga to byc wtryski albo przez świece.

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 września 2007, 21:59 
membrana przy kolektorze ssacym do wymiany. koszt 230zl. + uszczelka do tego. na 100%


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2007, 11:50 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Witam,
Ano właśnie nie przerywa w ogole, chodzi bardzo płynnie. Jeżeli chodzi o moc to nie mam bardzo porównania bo nie jeździłem innymi 523 ale chyba jest ok.
Dziś zauważyłem, że olej cieknie tylko z jednej sekcji kolektora wydechowego (z tego co widzę, kolektor składa się z dwóch części).
Lucas, czemu membrana prze kolektorze ssącym (co to w ogole jest?) i uszczelka miałaby mieć wpływ na wyciek spod kolektora wydechowego?
Pozdrawiam
Hazell

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 września 2007, 14:05 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
wykrec wszystkie swiece i sprawdz cisnienie na tlokach (bedziesz wiedzial czy to nie tu tkwi problem) jezeli wszystko ok co na 90 % watpie to moze gumki na zaworach ale one nie powodowaly by takiego duzego kopcenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 15:16 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Witam,
A czy jest możliwość, że na kopcenie ma wpływ brak katalizatora? U mnie okazał się "wybebeszony" :zdegustowany:

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 września 2007, 20:55 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 517
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Moje BMW: e46 330CI
Kod silnika: M54 B30
Hazell napisał(a):
A czy jest możliwość, że na kopcenie ma wpływ brak katalizatora? U mnie okazał się "wybebeszony" :zdegustowany:

nie ma żadnego wplywu

_________________
BMW\\\Będziesz Mógł Wyprzedzać

Obrazek

Moje 330CI - viewtopic.php?t=51439

Moje K6 - viewtopic.php?f=60&t=73717


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 09:47 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Zrobiłem jak na razie ok 300km i nie widzę na bagnecie zmiany, cały czas jest maks. Ile to jest mniej więcej oleju o ile spadnie z max do połowy bagnetu? Litr, pół litra, 2 setki?
Pozdrawiam
P.S. Ile kosztuje katalizator do mojej BMW?

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 10:45 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1362
Lokalizacja: okolice Rzeszowa
Moje BMW: E 36/ E 91
Kod silnika: M40B16/ M47T2
Hazell napisał(a):
Ile to jest mniej więcej oleju o ile spadnie z max do połowy bagnetu? Litr, pół litra, 2 setki?

Jesli dobrze rozumiem to pytasz sie ile oleju znajduje sie miedzy poziomem max a min na bagnecie??Jesli o to Ci chodzi to ok 1 litra jesl pomiedzy znakami min a max.
Poadrawiam
Łukasz

_________________
POZDRAWIAM


ŁUKASZ


<<< Maszeruj albo giń... >>>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 września 2007, 20:51 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 71
Lokalizacja: KamieĂą Pom
a jak ze spalaniem nie za duzo bieze benzynki, moze ktorys wtrysk sie podwiesil i leje caly czas paliwo wyjasnilo by to wyciek na kolektorze.

_________________
Tylko V8 jest slusznym wyjsciem


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 08:46 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 15
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Witam,
Iglu - dokładnie o to mi chodziło, dzięki :)
Co do spalania to wychodzi mi ok 13l LPG ale cos duzo przy tym wachy na rozpalanie (przynajmniej tak mi sie wydaje...). Jakaś może metoda na sprawdzenie powieszonego wtrysku? Dodam, że auto bardzo płynnie pracuje, nie zdażyło się aby miał jakieś zacięcia czy przypierdy...
Dzięki za sugestie :)
Pozdrawiam

_________________
Hazell


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 września 2007, 12:10 
Offline
Forumowicz

Wiek: 36
Posty: 474
Lokalizacja: WisÂła
Moje BMW: 323ti
Kod silnika: M52B25
Hazell napisał(a):
Witam,
A czy jest możliwość, że na kopcenie ma wpływ brak katalizatora? U mnie okazał się "wybebeszony" :zdegustowany:


Z tego co ja wiem to wybebeszony kat nie ma znaczenia tyle ze spalanie ci sie zwiekszy moim zdaniem to jest to samo co z dziurawym tlumikiem....

_________________
Looknij Na Mojego Compacta 323ti M-Technic

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 48 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL