BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 2 maja 2025, 19:20

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [e30] 316i martwe radio i zegarek - ROZWIĄZANIE !!
PostNapisane: 2 lutego 2013, 16:33 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
Cześć,

Kilka dni temu umarły mi radio i zegarek. Bezpieczniki sprawdzone, ładowanie ok. Sprawdziłem że na głównym plusowym kablu do radia napięcie jest ok 1,5V (powinno być 12V). Radio i zegarek pokazują w sobie czasem odrobinę życia - ale to przez kilak sekund...

Pomoże ktoś? Jakiś przekaźnik, kondensator? Od czego zacząć szukać?

pozdrawiam Władek

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Ostatnio edytowano 7 lutego 2013, 20:38 przez wladekkow, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 3 lutego 2013, 15:24 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
aktualnie po kolei padły mi też lampki oświetlenia wnętrza - z początku prawa, potem lewa.

Rzucajcie proszę pomysły bo z elektryki jestem kiepski :/

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 3 lutego 2013, 21:25 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Upewnij sie jeszcze raz, że bezpiecznik 21 jest dobry. Nie patrz na niego z góry, tylko wyjmij i obejrzyj.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 3 lutego 2013, 22:07 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
na pewno zajrzę, dzięki. czy pod tym bezpiecznikiem wisi jakiś przekaźnik cokolwiek? wiesz może?

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 4 lutego 2013, 13:28 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 310
Lokalizacja: okolice Konskich
Nie wiem, ale ja miałem 3 dni temu taką samą sytuację. Padł obrotomierz, ekonomizer, radio, lampka w bagażniku.

Opcji akumulatorków w liczniku nie brałem pod uwagę ze względu na radio i światło w bagażniku. Zgodnie ze schematem, bezpiecznik nr. 12 miał być odpowiedzialny za radio i wskaźniki, ale on był dobry. Już myślałem, że padła gdzieś elektryka albo komputer, kiedy to jednak doczytałem coś o bezpieczniku nr. 21. Patrzyłem na niego z góry, wydawał się OK, ale dopiero po wyjęciu i spojrzeniu n niego z boku okazało się, że jest przerwany. Po wymianie wszystko wróciło do normy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 4 lutego 2013, 13:50 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
jutro na pewno to sprawdzę,

u mnie obrotomierz padł pierwszy ale od czasu do czasu trochę działał. potem radio z zegarkiem i po kolei oświetlenie wnętrza. opcja z bezpiecznikiem wydaje się mało prawdopodobna bo bezpiecznik albo działa albo nie a tutaj raz jest trochę prądu (np zegarek przez kilka dni pojechał o ok 6 godzin do przodu a radio czasem włącza się na kilka sekund) ale może coś nie kontaktuje. dam znać!

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 5 lutego 2013, 09:29 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
ok, bezpiecznik 21 sprawdzony, podmieniony na inny i sprwdzone że dochodzi i przechodzi przezeń prąd - zero efektu, wszystko jest ok. to samo z bezpiecznikiem 12.

doczytałem że 21 ma być od oświetlenia zagarów i wnętrza a lampka w schowku chodzi.

będę wdzięczny za dalsze sugestie :)

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 6 lutego 2013, 20:47 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
dziś podłubłem w aucie: radio zasilane jest kabelkiem czerwono-zielonym. kiedy podepnę na krótko plus do niego radio oczywiście ożywa i działa po nitce do kłębka szukam dokąd ów kabelek idzie. idzie nad nogi kierowcy gdzie mamy 4pinową wtyczkę. za nią idzie dalej kabelek czerwono-zielony, wnika w wiązkę w samym narożniku auta i z tego co widziałem idzie przy progu w kierunku tyłu samochodu :zdziwko:

nie wiem po ki grzyb ale primo upewnię się na 1000% czy właśnie tam idzie a potem poszukam jego kontynuacji z tyłu samochodu

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [e30] 316i martwe radio i zegarek
PostNapisane: 7 lutego 2013, 20:37 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2704
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: Subaru Outback
Kod silnika: EJ253
sukces!

po nitce do kłębka poszedłem dalej - otóż w wiązce idącej w tył auta w lewym progu idą w sumie 4 kabelki czerwono-zielone. Kolejno zasilanie licznika, zegarka, świateł wnętrza i radia. Mniej więcej w połowie drzwi znajduje się złączka - fabrycznie zagniecione połączenie jednego fragmentu instalacji z następnym. Z tego połączenia wychodzą już tylko 3 kabelki - kolorystyka ta sama. Z tego co wyśledziłem idą cały czas po lewej str auta i nikną w bagażniku. Dlaczego? Nie wiem... mysle że ma to związek z tym że e30 miała wersje z aku w bagażniku.

W każdym razie u mnie właśnie na tym łączeniu ze starości kable popękały - lutownica w dłoń, polutowałem: obrotomierz pokazuje, zegarek pokazuje, wnętrze świeci a radio gra.

Zatem jestem happy!

_________________
Jeśli 4 to B. Jeśli 6 to R. Jeśli 8 to V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL