BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 5 maja 2025, 15:09

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 7 lutego 2013, 17:36 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Witam.
Pierwsze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka do pozycji zapłonu pompa paliwa powinna podać na chwile paliwo i ponownie zacząć działać po odpaleniu?
Jeśli tak... U mnie nie podaje. Jeśli już go bardzo długo kręce... Paliwo dotrze i auto z trudem odpala gdyż pompa pracuje w momęcie kręcenia rozrusznikiem.
Dodam także że raz na 15 podejść, pompa poda paliwo przy pozycji 2 na stacyjce i samochód odpala normalnie.
Jeśli jednak nie startuje, jest możliwość odpalenia na gazie... W tym momęcie pompa się włącza i samochód można palić na PB.
Po odstawieniu samochodu na powiedzmy 30 minut sprawa wraca.
Jeśli wyjmę przekaznik i połącze piny, pompa pracuje i samochód pali.
Panowie proszę o pomoc...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 7 lutego 2013, 21:35 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Sam sobie odpowiedziałeś.
Pompa pracuje cały czas na zapłonie, tak ze na gazie powinna pracować tyle ze wtryski powinny być odcięte.
Jeżeli po zmostkowaniu pompa podaje paliwo to pewnie przekaźnik siadł.
Jak się gdzieś mylę proszę mnie poprawić.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 01:23 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
No i przykro mi ale się myliłeś... Dziś wymienilem przekaznk i problem pozostał. Raz pompa podaje w pozycji 2 stacyjki a raz nie i wtedy jest prroblem z odpaleniem... :wstyd:
Nie wiem za co się zabrać bo brak pomysłów... Pomożecie ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 01:37 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Więc problem jest gdzieś gdzie indziej. Bo tak jak napisałem ciśnienie na listwie powinno być cały czas, na zapłonie. Hmm... podepnij pompę na krótko lub zobacz czy napięcie do niej ciągle dochodzi, będziesz widział czy ciągle pracuje, może z nią jest problem czy coś wcześniej szwankuje.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 10:11 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Raptorix napisał(a):
Pompa pracuje cały czas na zapłonie
Ale na odpalonym silniku, bo na zgaszonym na 2 pozycji stacyjki (zapłonie) nie pracuje ;) ecu ma wewnętrzny zegar który przelicza czas dla przepompowania paliwa przy włączaniu zapłonu, przynajmniej tak mam motronik.
METAL, listwa możne nie trzyma ciśnienia.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 11:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
Pewny jesteś?
U mnie po przekręceniu na zapłon słychać że pompa pracuje ciągle, listwa się napełnia i słychać jak ciśnienie w niej rośnie.

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 13:08 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Pompie dałbym spokój bo gdy auto wreszcie załapie to pompa chodzi bez zarzutu...
Jest jeszcze jeden objaw ale nie wiem czy mozna je łączcyć. Jak samochód już zagada to chwile skacze na obrotach tak chodzby z braku paliwa a po chwili pracuje równo i dobrze.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 13:13 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Listwa nie trzyma? W jaki sposób? Bo nie łapie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 15:22 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Jeszcze jedna sprawa. Zauważyłem że sporadycznie podpomuje sobie przy włączaniu zapłonu ale miimo to ma problem z odpalleniem.
Może to nie problem pompy i przekaznikia? Dodam że na zimnym ma bardzo duży prroblem z odpaleniem (boje się czasem o rozrusznik) ale kiedy się przejedziemy i chcemy go odpalic, nie ma już z niczym problemu... Wracając do zimnego odpalenia, jak załapie chodzi przez chwile jak traktor... :orany: :dobani:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 9 lutego 2013, 17:20 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 32
Posty: 753
Lokalizacja: Lublin
Moje BMW: E36 325 Sedan
Kod silnika: M50 2.5
hmmm tak jak kolega napisał wyzej moze listwa nie trzyma odpowiedniego cisnienia, wezyk od podcisnienia cały, nigdzie Ci nie pękł?

_________________
Bokiem można wszędzie...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 10 lutego 2013, 20:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
oki. jutro sprawdze wydajnosc pompy... Dam znac co dalej...
jeśli macie panowie jakieś propozycję to chętnie posłucham. :rozpacz:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 11 lutego 2013, 08:37 
Offline
Forumowicz

Wiek: 33
Posty: 322
Lokalizacja: (Hollandia, Rotterdam) PL-Jaworzno ° Zamość
Moje BMW: E39
Kod silnika: m52TUb28
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f ... 5#p1437255
Stara Galeria .
jeśli włączysz zapłon (stacyjka) to pompa pod pompuje na chwile paliwo aby ciśnienie w listwie wzrosło do nominalnych 3,5 bar ii tak ma być .. pompa nie bd pracować na zapłonie cały czas tylko przez jakieś 3 - 5 s aż sobie podniesie ciśnienie i tyle .. dopiero gdy odpalisz auto pompa zaczyna pracować ciągle .

Jeśli cienieni ci ucieka to ..
Zaworek ciśnienie na listwie wtryskowej .. lub Wężyk od podciśnienia z zaworka w kolektor jest już stary i sparciały .. trudny dostęp do niego jest ale warto to sprawdzić ;)
Ale ja bym obstawiał że problem tkwi gdzie indziej .. (Gdzieś w elektryce lub którymś z czujników ) .


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] M50 Problem z pompą? Przekaznikiem?
PostNapisane: 13 lutego 2013, 12:09 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 76
Moje BMW: E36 Coupe
Kod silnika: m50b20
Rozwiewam wszelkie wątpliwości związane z pompowaniem pompy. Pompa pracuje po przekręceniu zapłonu, lecz ma opóznenie związane z ciśnieniem i nie pompuje do momentu jego spadku. Także lepiej sprawdzać ją na krótko przy przekaźniku.

Owen05 trafna diagnoza chodź za bardzo ogólna :dontgetit: ... Padnięty czujnik temperatury. Się połasiłem na MAX-geaRA bo w sklepie pod domem mieli, nie wytrzymał tygodnia :mur: Jedyne co go ratuje to cena :wstyd: 13zł. Ale to gówniane dochodzenie do szkopułu...


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL