BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 3 maja 2025, 00:50

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie. Możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.


Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 lutego 2013, 19:40 
Offline
Zacna persona forum

Posty: 2197
Moje BMW: e60 f25
Kod silnika: m54b30 n52b30
GAbRIEL117 napisał(a):
panowie, mam pytanko: mam kierownice jak w pierwszym linku poniżej, a chciałbym założyć taką, jak w drugim linku poniżej... Czy podejdzie bez przeróbek? autko E46 coupe z 99r.

http://moto.allegro.pl/bmw-e46-kierowni ... 75929.html

na tą zamienić:

http://moto.allegro.pl/bmw-e46-e-46-lif ... 52714.html


Pasować wszystko będzie z tym, że teraz masz poduszkę z 1 nabojem a ta polifcie okrągła ma już 2 naboje. Możesz podłączyć tylko 1 albo 2 razem ale nikt Ci nie powie jak to wybuchnie.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 3 lutego 2013, 19:59 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 36
Posty: 40
Lokalizacja: Pietrowice Wielkie
Moje BMW: 330i Tour
Kod silnika: M54B30
acha... dzięki za info... Jak będę tak daleko z tym, to się jeszcze zgłoszę...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 5 lutego 2013, 19:06 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 36
Posty: 2
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54
Dziek za wstawke "Roger-Nysa" wczoraj właśnie zamontowałem kierownice multifunkcyjną wszystko pięknie działa. Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 lutego 2013, 18:46 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 12
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Moje BMW: e46 330d
Kod silnika: M57TU
mam pytanko, wydaje mi sie że wszystko bedzie pasowało ale chce mieć 100% pewnosci:

w aucie jest taka kierownica: http://allegro.pl/bmw-e46-e-46-kierowni ... 93673.html

bedzie wymieniona na taką: http://allegro.pl/kierownica-bmw-e46-e3 ... 63855.html

czy wszystko pasuje p&p? czy trzeba wykonać jakieś dodatkowe czynnosci...?

auto jest po lifcie, czy nowa kiera też musi być z auta po lifcie czy to nie ma znaczenia?

z góry dziekuję za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 11 lutego 2013, 20:35 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 285
Lokalizacja: Wlkp Rokietnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
Tomx napisał(a):
mam pytanko, wydaje mi sie że wszystko bedzie pasowało ale chce mieć 100% pewnosci:

w aucie jest taka kierownica: http://allegro.pl/bmw-e46-e-46-kierowni ... 93673.html

bedzie wymieniona na taką: http://allegro.pl/kierownica-bmw-e46-e3 ... 63855.html

czy wszystko pasuje p&p? czy trzeba wykonać jakieś dodatkowe czynnosci...?

auto jest po lifcie, czy nowa kiera też musi być z auta po lifcie czy to nie ma znaczenia?

z góry dziekuję za odpowiedz

Wszystko pasowac będzie i będzie smigac :)
Pozdro

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 12 lutego 2013, 16:11 
Offline
Poszukaj zanim zapytasz

Wiek: 36
Posty: 2
Lokalizacja: Jelenia Góra
Moje BMW: 320i
Kod silnika: M54
Również potwierdzam, że będzie pasować ta kierownica.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 lutego 2013, 11:01 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: N46B20
ljajecznica napisał(a):
Dzięki za radę, dam znać jak się powiedzie, albo nie powiedzie. :ok:


powiodło się połowicznie. radio działa, ale mamy dylemat przy wpięciu ostatniego kabla do komputera:
pin 37 jest zajęty, nie mamy pewności, co zrobić, czy dolutować kabel, czy przeciąć tamten???


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 26 lutego 2013, 11:14 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: N46B20
Jasonos napisał(a):
Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

Obrazek


Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :cenzura: ) mój przygotowany :P itempomat działą jak marzenie.

Pozdro

Właśnie doczytałem ten post, mam silnik N46 318i, pin 37 jest zajęty.

Dobrze rozumiem, zamieniasz kabel w pinie 4. (czy w pinie 37)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 27 lutego 2013, 15:52 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 7
Moje BMW: 318i e46
Kod silnika: N46B20
ljajecznica napisał(a):
Jasonos napisał(a):
Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

Obrazek


Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :cenzura: ) mój przygotowany :P itempomat działą jak marzenie.

Pozdro

Właśnie doczytałem ten post, mam silnik N46 318i, pin 37 jest zajęty.

Dobrze rozumiem, zamieniasz kabel w pinie 4. (czy w pinie 37)?



Potwierdzam, w silniku N46 zamienia się kabel w pinie 4

Tempomat działa bez zarzutu. :hurra:

Dzięki za pomoc.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 22 marca 2013, 12:55 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
przeczytałem już wszystko ale chciałbym się upewnić, czy ta część kupiona oddzielnie
http://moto.allegro.pl/przyciski-kierow ... 35594.html
da się włozyć bezproblemowo do takiej kiery, czy sam ten plastik wystarczy czy jeszcze jakies tasmy, kable.....
http://moto.allegro.pl/bmw-e36-e46-e39- ... 64376.html
i dalej juz piny i ciagniecia kabla itd. wedlug instrukcji...

??


Ostatnio edytowano 22 marca 2013, 16:51 przez tony h., łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 22 marca 2013, 15:03 
Offline
Forumowicz

Wiek: 32
Posty: 204
Lokalizacja: Jaworzno/ Nysa
Moje BMW: E46 330Ci
Kod silnika: M54
Garaż: Był Golf mk3, było e46 320d, jest e46 330Ci.
Popraw linki bo nie działają.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 22 marca 2013, 16:51 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
poprawione


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 marca 2013, 01:34 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 52
Posty: 7
Lokalizacja: Słupsk
Moje BMW: e46 320d e36 320i
Kod silnika: M47, M50
Witam posiadam e46 320d z 99r chcę dołożyć kierownicę z multi , proszę powiedzieć czy w zielonej kostce powinny być tylko 4 przewody , czy nie ma to znaczenia ile dochodzi do kostki ? podejrzewam że chyba nie mam tempomatu ?
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 23 marca 2013, 11:46 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Posty: 285
Lokalizacja: Wlkp Rokietnica
Moje BMW: E46
Kod silnika: M43
grzech666 napisał(a):
Witam posiadam e46 320d z 99r chcę dołożyć kierownicę z multi , proszę powiedzieć czy w zielonej kostce powinny być tylko 4 przewody , czy nie ma to znaczenia ile dochodzi do kostki ? podejrzewam że chyba nie mam tempomatu ?

Te trzy przewody musisz własnie dołożyc żeby tempo i multi działała.Dwa kable do włącznika swiateł jeden do kompa i hula wszystko aż miło.
P.S A tempomat masz na bank.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 25 marca 2013, 09:34 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Posty: 1434
Lokalizacja: Żory-Rybnik
Moje BMW: f12, f30
Kod silnika: unknown
Garaż: www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=92390
www.http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=138967
Panowie rozwiązał juz ktoś problem jak się ma poduszkę jednonabojową a chce sie dać dwu??? zeby kontrolka sie nie paliła

wiem ze jedno ma po jednym zielonym i jednym fioletowym kablu od poduszki a dwu ma po dwa zielone i dwa fioletowe.

ponoć są jakieś przejsciówki ???

_________________
brak zgody na link

Obrazek
PASJA Polerska po godzinach... GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 28 marca 2013, 01:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Posty: 23
Lokalizacja: Orzysz
Moje BMW: E39 520i
Kod silnika: M52
Witam wszystkich.
Mam pytanie z trochę innej beczki, aczkolwiek na temat.
Posiadam e39 520i '97 M52 (150KM) wyposażone w kierownicę 4-ramienną bez multifunkcji.
W ostatnim czasie zakupiłem na allegro kompletną poduchę z "guzikolandią" ;)
W związku z powyższym nasuwa mi się kilka pytań odnośnie pierwszego postu autorstwa Rogera-Nysa.
Otóż w w/w poście czytamy o 2 przewodach podłączonych do modułu świateł i 1 przewodzie podłączonym do kostki w komorze silnika. W e39 moduł świateł znajduje się nad nogami pasażera. W dalszej części wątku pojawia się natomiast stwierdzenie, że te same 2 przewody wystarczy podłączyć do włącznika świateł.
1. Pytanie brzmi: gdzie podłączyć te 2 przewody?
2. Pytanie: czy znajdę pod maską kostkę, do której należy wpiąć 1 przewód, czy w e39 jest zupełnie inaczej rozłożona instalacja?
3. Pytanie: orientujecie się może czy w e39 również znajdę pod kierownicą zieloną kostkę z wspomnianymi wcześniej wolnymi pinami?

(wybaczcie banalne pytania, ale jak dotąd nie miałem kiedy się za to zabrać, a umieram z ciekawości).

Przepraszam, że wyskakuję z zupełnie innym modelem w temacie dotyczącym e46, ale przekopałem forum i nie znalazłem nic konkretnego odnośnie e39, a ten wątek pochłonął mnie do reszty.
Jeśli ktoś zna odpowiedź na nurtujące mnie pytania, to będę bardzo wdzięczny.
Dziękuję i pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 29 marca 2013, 23:12 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Moje BMW: E46
Kod silnika: M47DO1
Panowie problem jest nietypowy: (chodzi o mnie, realcjonuje mój znajomy)
Jakiś czas temu zmieniłem znajomemu kierownicę na trójramienną, niestety nie miał multifunkcji, więc spróbowaliśmy ją dzisiaj podpiąć, poprowadziłem trzy kable (dwa do modułu świateł i jeden do ECU) i mamy problem tego typu, że sterowanie radiem działa tylko po włączeniu świateł postojowych lub mijania, tempomat tak samo, ale przy kręceniu kierownicą tempomat się włącza i wyłącza. Kable są polutowane dobrze, piny siedzą w gniazdach. Co może być przyczyną? Mogą być za grube/cienkie kable połączeniowe?

Dodam po drugim podejściu do tematu:
A więc problemów ciąg dalszy:
-moduł świateł wyczyszczony
-moduł świateł podłączony z mojego auta (nie wiem czy xenon robi różnicę)
-cała kierownica przerzucona do mnie (u mnie działa)
-taśma kierownicy wymieniona

A multifunkcja jak nie działała tak dalej nie chce.

Jakieś pomysły? bo nam się skończyły.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 09:58 
Offline
Forumowicz

Posty: 495
Lokalizacja: WLKP
Moje BMW: E46 TourRing
Kod silnika: M47
szocha1991 napisał(a):
Panowie problem jest nietypowy: (chodzi o mnie, realcjonuje mój znajomy)
Jakiś czas temu zmieniłem znajomemu kierownicę na trójramienną, niestety nie miał multifunkcji, więc spróbowaliśmy ją dzisiaj podpiąć, poprowadziłem trzy kable (dwa do modułu świateł i jeden do ECU) i mamy problem tego typu, że sterowanie radiem działa tylko po włączeniu świateł postojowych lub mijania, tempomat tak samo, ale przy kręceniu kierownicą tempomat się włącza i wyłącza. Kable są polutowane dobrze, piny siedzą w gniazdach. Co może być przyczyną? Mogą być za grube/cienkie kable połączeniowe?

Dodam po drugim podejściu do tematu:
A więc problemów ciąg dalszy:
-moduł świateł wyczyszczony
-moduł świateł podłączony z mojego auta (nie wiem czy xenon robi różnicę)
-cała kierownica przerzucona do mnie (u mnie działa)
-taśma kierownicy wymieniona

A multifunkcja jak nie działała tak dalej nie chce.
Jakieś pomysły? bo nam się skończyły.


podłączyć DIS-a i wykonać testy

_________________
E36 E46 E90 seria 3 to jest to .... Części używane mam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 17:29 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 22
Lokalizacja: 3miasto
Moje BMW: e61 530dA
witam

Wszystko jest fajnie opisane i bardzo przejrzyste, ale zastanawia mnie jak podłączyć te trzy kable do tej zielonej wtyczki pod kierownicą?? Zdjąć z kabli izolację i wcisnąć czy trzeba jakieś specjalne końcówki dolutować?? Bo do modułu świateł to kumam że przeciąć i dolutować ale jak jest z tymi kablami przy zielonej wtyczce?? wystarczy wcisnąć na siłę czy jak??


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: E46 Wymiana zwykłej kierownicy na multifunkcyjną
PostNapisane: 30 marca 2013, 18:08 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Wiek: 47
Posty: 423
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Moje BMW: e91/e46/e82
dołożyłem dzisiaj do kiery m-techa panel z trójramiennej, ten z klawiszami, podpiołem kabelek we wnęce kiery i niestety nic nie ruszyło....
w vinie jest
S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction
multi nie było jak kupiłem :-( myślałem że dołożę panel i będzie smigać.
żeby sprawdzić muszę wyjąć tą zieloną kostkę z pod kiery i sprawdzić czy są wszystkie piny?
ktoś wspomniał że trzeba aktywować kompem multi ale to chyba nieprawda?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 736 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 37  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL