BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 28 czerwca 2025, 15:15

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji


Tematy związane z ze starszymi modelami BMW takimi jak E36, E34, E32, E12 etc. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 21 lutego 2013, 17:30 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Posty: 767
Moje BMW: e46 330dTA
Kod silnika: M57
brak mocy występuje razem z tym drganiami kierownicy? :przestraszony:
czy być może to dwie różne usterki?! Trzęsie kierownicą jak by Ci się śniegu w felgę nabiło albo miał byś skrzywioną felgę. Ogólnie to sprawdź jeszcze opony (czy nie ma wybrzuszeń) czy nie odkręciły się szpilki, sprawdź tuleje, sworznie wahaczy, łożysko z piastą, drążki kierownicze, magiel, krzywe tarcze. Jak widać powodów może być wiele, a myślę, że nikt tego z kryształowej kuli nie wywróży więc do działa i posprawdzaj na początku to co sam ogarniesz i daj znać.
Dziwię się że termostatu nie wymieniłeś skoro mówisz, że nie widziałeś jeszcze u siebie wskazówki w pionie od temp. cieczy chłodzącej :zdziwko: z EGR też zrób porządek i wymień niesprawne świece ;) wszystko to wpływa na żywotność silnika gdyż jak szybciej osiągnie optymalną temperaturę tym lepiej, a Twój tej temperatury nie osiąga.
A co do spadku mocy to komp nic nie pokazał?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 21 lutego 2013, 18:00 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Duży ten spadek mocy? Jeżeli samochód słabnie i zaczynają się pojawiać drgania na kierownicy to obstawiałbym zapieczone zaciski hamulcowe z przodu. Sprawdź czy w momencie jak zaczynają się drgania czy nie masz gorącej felgi. A tak poza tym to jak kolega szosti napisał wszystkie luzy w zawieszeniu do sprawdzenia.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 21 lutego 2013, 18:55 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 19
Lokalizacja: Dębica
Moje BMW: E46 318d 02r
Kod silnika: M47D20
dzięki Panowie już raz słyszałem teorię o hamulcach, także jak to jeszcze raz się zdarzy sprawdzę czy się nie nagrzewają felgi:) (a właśnie o czym nie wspomniałem bo uważałem, że to nie istotne po zatrzymaniu się śmierdziało coś z prawej strony silnika palonymi przewodami/plastikami, to może faktycznie się nagrzewały tarcze lub hamulce i tak śmierdziało)może faktycznie coś go hamuje dlatego się wydaje, że jest osłabiony, a propo spadku mocy, elektryk odłączył mi EGR wężyk zaślepił śrubką po przyjechaniu zaczęło brzęczeć




podjechałem drugi raz i mówi, że zepsute, faktycznie tak jest? można to wyczyścić tak jak tu opisane jest?
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=102938
i czy ma to wpływ na moc auta?


a co do programów szosti raz udało mi się z silnikiem połączyć przez INPE wiecej nie..., bmw scanner 1.4 DEMO wyrzuca 4 błędy carsoft 6.1 błąd 06 not definied DIS V44 wyrzucał błędy ale je wyczyściłem wczoraj, a dziś wyrzuciło mi to:
Obrazek

pierwsze to chyba ERG a drugie nie mam pojecia :(
4 miesiąc a zaczął się sypać ze hej ...

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 21 lutego 2013, 21:13 
Offline
Pierwsze kroki

Posty: 78
Lokalizacja: Lubuskie
Moja rada jest taka: jedz do najbliższego ASO BMW, podłacza auto do komputera BMW i bedziesz wiedzial co i jak w zadne carsofty i inne rzeczy sie nie baw, w zwykłych warsztatach tez mają kompy "do wszystkiego" i pozniej takie głupoty wyskakują, wiem to z autopsji bo miałem problem z czujnikiem wału w N42

GRUNT TO DOBRA DIAGNOZA :!: lepiej na nia wydac troche wiecej niz na niepotrzebne czesci.
Jak bedziesz wiedzial co jest nie tak możesz naprawic w zwyklym warsztacie zeby bylo taniej.

Pozdrawiam

_________________
Żeby wszystko było spoko, auto musi wpadac w oko
- tuba, dobry sprzecik,zawieszona nie wysoko;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 22 lutego 2013, 10:33 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 19
Lokalizacja: Dębica
Moje BMW: E46 318d 02r
Kod silnika: M47D20
troche mnie nie stać na diagnoze w ASO, no nic wymienie termostat i spróbuje wyczyścić ERG jak to zrobie dam znac co i jak :)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 24 lutego 2013, 12:18 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 19
Lokalizacja: Dębica
Moje BMW: E46 318d 02r
Kod silnika: M47D20
tak jak mówiliście Panowie prawy tłoczek od hamulca zapieczony na amen ani nie drganie... aż szczęki trzymały koło, napuściłem go wczoraj WD-40 może puści przez weekend

no i wymieniłem termostat 185 zł, tamten na 100% był zepsuty po przy temperaturze ok 60 stopni wody z kranu otwierał się i przepuszczał wodę, a nowy nie, przy okazji zobaczyłem, że choć auto sprowadzone z niemiec i do 2010 serwisowane w ASO to jakiś mechanik inwalida już robił przy nim, uszczelki za duże poprzecinane, pourywane uchwyty, nawet te od osłony silnika...

jutro zabieram się za składanie hamulców, może i tylne przeglądnę no i ręczny bo ledwo co trzyma, jednak jedno pytanie mnie nadal nurtuje,

Czy EGR po odłączeniu i zaślepieniu powinni tak brzęczeć:


Obrazek

element nr 1, pod poruszeni wężyka, tak że zassie powietrze przestaje brzęczeć, czy jest on zepsuty?
proszę o odpowiedź

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 24 lutego 2013, 14:04 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Na Twoim miejscu rozebrał bym wszystkie zaciski hamulcowe i przeczyścił oraz wymienił cały płyn hamulcowy w układzie. Co do brzęczenia to na 100 % nie powinno występować.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 24 lutego 2013, 17:01 
Offline
Pierwsze kroki

Wiek: 35
Posty: 19
Lokalizacja: Dębica
Moje BMW: E46 318d 02r
Kod silnika: M47D20
dokładnie pryjom tak robię ;) rozebrałem już przednie hamulce drugi cylinder pracuje ale też będę czyścił i zabiorę się za tylne, a co do EGR to jak myślisz/myślicie co to za przyczyna? czy wyczyszczenie go pomoże?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 19:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
witam,
żeby wymienić uszczelki na tłoczkach w zaciskach trzeba wyciągnąć cały zacisk i rozebrać tłoczek ?

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 17 kwietnia 2013, 20:58 
Offline
Zacna persona forum

Wiek: 39
Posty: 1003
Lokalizacja: Tychy
Moje BMW: E39 525d Touring
Kod silnika: M57D25
Jeżeli masz popękane tylko te zewnętrzne i je chcesz wymienić to nie trzeba, ale warto rozebrać go i wyczyścić oraz wymienić przy okazji płyn hamulcowy i uszczelkę wewnątrz cylinderka.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E46] Trzęsie kierownicą, połączone z stratą mocy samochodu
PostNapisane: 18 kwietnia 2013, 06:44 
Offline
Częsty bywalec
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 606
Lokalizacja: Będzin / Sączów
Moje BMW: E46 / CBR F4
Kod silnika: M47 / 600cc
sprawa jest tego typu że ta uszczelka mi się podwinęła w 2 miejscach i nie dało się jej ulokować, tłoczek się zapiekł ale go rozruszałem. Poczytałem na necie o tym trochę i jak juz mam wszystko na wierzchu to już zrobię całą reperaturkę.

wszystko zrobilem, od razu wymienilem plyn hamulcowy, wszystko odpowietrzylem, wymienilem tłoczek wraz z uszczelkami, ta zew uszczelka mi się trochę podwijała, wydawało sie jakby była o 2 mm za szeroka. Ale wszystko poskładałem i pięknie to gra. :ok:

_________________
Skomentuj moją furke ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL