BMW Sport

Forum dyskusyjne fanów marki BMW

Teraz jest 6 maja 2025, 12:40

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Regulamin działu


W dziale proszę umieszczać tematy związane z mechaniką, elektryką i eksploatacją modeli wydanych przed 1990r.

Drogi forumowiczu, przed założeniem nowego tematu proszę o skorzystanie z opcji szukaj.
Jeśli to nie przyniesie efektu i nie uzyskasz odpowiedzi na twoje pytanie, odśwież istniejący podobny temat a jeżeli takiego nie ma, możesz założyć nowy temat. Proszę jednak o poprawne tytułowanie tematów,posty o tytułach "Pomocy " będą poprawiane bądź usuwane.



Proszę również o poprawne tytułowanie tematów:
[Exx] Tytuł tematu


Tematy źle nazwane, będą usuwane, bez komentarza ani informacji.
Nie umiesz czytać, stosować się do powyższych zasad, nie będziesz mieć tematu!!


Tematy związane z modelami wytworzonymi przed 1990r. prosimy zakładać w dziale Young & Oldtimery



Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 18 października 2011, 21:58 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Witam kolegów, otóż chciałem zdiagnozować swoje bmw swoim fejsem ale się to nie udało ze względu na to że fejs nie mógł się połączyć z moim kaczątkiem... poprosiłem kolegę aby przyjechał i z jego beemką bezproblemowo się połączyłem, więc pojechałem do swojej starej szkoły do nauczyciela Diagnostyki i poprosiłem o podpięcie do kompa, nawet On komputerem BOSCHA, ESI TRONIC'em i jeszcze jakimś małym nie mógł się połączyć, dopiero po podpięciu szeregowym do sterownika udało się odczytać dane na bieżąco. Pan stwierdził że któreś ustrojstwo w aucie robi zwarcie na którejś z lini diagnostycznych, i mam do was prośbę, czy mógł by ktoś u siebie sprawdzić jakie ma napięcia na 1 i 2 pozycji zapłonu na liniach K i L ?? ja na K mam 0,89V a na L mam 12,44V, i teraz nie wiem jak ma być prawidłowo. A wujka GOOgLe już pytałem ale niczego się nie dowiedziałem... Proszę was o pomoc :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 22 października 2011, 19:21 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Nikt nic nie wie?? A może ktoś komu auto się łączy z kompem sprawdzi jakie ma napięcia na lini k i L?? Był bym bardzo wdzięczny :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 31 października 2011, 14:48 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
timi-91 dziś przy okazji podłączania kompem bmki pomierzyłem napięcia na pinach

Linia K pin 20 pozycja 1- 7,99V, pozycja 2- 8,53V.
Linia L pin 15 pozycja 1- 11,07V, pozycja 2- 10,96V.

Tylko nie jestem pewny czy to na tych pinach są linia K i L, ale chyba powinno być ok.
Moja BMKA E36 1997r M52B20.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 31 października 2011, 20:08 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
ja w pinie 20 mam 0.78 V czyli coś nie tak..... :/

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 31 października 2011, 20:38 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
Tylko jest jeszcze pytanie czy w twojej buni z 1992 roku jest wszystko tak samo w złączu diagnostycznym tak jak u mnie z 1997r?
Z tego co kojarzę to od 1996 E36 jest możliwość połączenia przez fejs OBDII np usb (bez modułu abs i zegary) a poniżej tego roku tylko ADS, tak więc jakaś zmiana musiała być, ale czy coś w złączu diagnostycznym to ciężko powiedzieć (ale chyba wszystko jest tak samo), może po prostu moduły są inne. Musiałby się ktoś bardziej ogarnięty wypowiedzieć. Pewnie Nerwus z bmw-klub by wiedział coś na ten temat.

Wracając do tematu to bym na twoim miejscu zainteresował się tym kablem od pinu 20. Może gdzieś po drodze są kostki, w których nie ma dobrego styku lub jest gdzieś uszkodzony kabel.

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 1 listopada 2011, 11:03 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
w przyszłym tygodniu będę montował klimatronica to akurat poszukam w kablach. zobaczę może coś się uda zlokalizować :) Co do PW to wstawię na serwer i ci wyślę link, tylko że spolszczenie mam do 6.5 a nad 6.1.4 nie skończyłem pracy :)

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 1 listopada 2011, 11:49 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Posty: 1397
Lokalizacja: Olesin/okolice Warszawy
Moje BMW: E46 330CI, F31 320d
Kod silnika: M54B30
Garaż: viewtopic.php?f=6&t=83226
W sumie to używam glownie inpe i disa. Ale carsofta 6.4.1 tez mam zainstalowanego to tez by sie przydalo spolszczenie. Z gory dzieki. Jak bedziesz mial linka to podeslij. :]

_________________
Obrazek
Zrób to sam: Pokaz diagnostyki INPA, Kodowanie NCS + NCSDummy, Aktualizacja sterownika WINKFP - MS41, MS42, MS43,
E60 E90 - Programowanie nowego czystego kluczyka do auta, E36 E38 E39 E46 - Dorobienie kluczyka "diament"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 4 czerwca 2012, 11:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Od Listopada dochodziłem dochodziłem, męczyłem i w końcu udało się rozwiązać problem braku komunikacji z samochodem:) Wszystkiemu był winien sterownik ABS'u :) W środku jeden z 9 tranzystorów miał przebicie i zwierał kilka lini ze sobą co powodowało zakłócenia łączności. Zamiast wymaganych 8-11V było 0.55v... W końcu łączność z własnym samochodem:D

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 2 września 2012, 09:48 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Podczepiam się pod temat zmierzyłem dziś napięcia u siebie na stykach lini K (20) i L(15) w złączu diagnostycznym.

Nie mogę się połączyć interfejsem KTS i sprawdzić czy niema błędów bo wywala komunikat że nie można zlokalizować sterownika.

Efekty pomiarów:

Linia K:
kluczyk poz. 1: 10.18V (chodziła dmuchawa klimatronik) 10.12V (bez obciążenia)
-||- poz. 2: 9,86V (-||-) 10.05V

Linia L:
kluczyk poz. 1: 10.8V (chodziła dmuchawa) 10.74V
kluczyk poz.2: 10.57V 10,78V

Czy te wartości są dobre? Sprawdzę jeszcze czy jest przejcie z gniazda do kompa.




Sprawdziłem przejście z gniazda do sterownika no i wyniki niezbyt mnie zadowoliły :(

Pisaliście że linia K to pin z 88 - 15 a linia L 87 - 20
A u mnie są to odpowiednio K: 88 - 18 oraz L: 87 - 15

zmierzyłem napięcie na 18 i kluczyk w pozycji 1: 0.00V w pozycji 2: 11,66V

Wie ktoś o co tu chodzi czy to tak ma być w tym roczniku z tym silnikiem czy ktoś coś poj :cenzura: w instalacji jak się dobierałem do sterownika widać było że już go ktoś kiedyś wyciągał.

Mógłby ktoś z posiadaczy e36 z 1996/97r. z M43B18 sprawdzić u siebie do jakich pinów idą przewody z 88 i 87 pinu ze sterownika do gniazda
i sprawdzić napięcia na pinie 15, 18 i 20?

Z góry dzięki.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 4 września 2012, 21:01 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
To nikt nie wie o co tu chodzi? :( W sobotę spróbuję się podpiąć pod kompa pod pin 15 i 18 jak to nic nie da to nie wiem co robić.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 17 września 2012, 20:59 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Wiem, wiem "opcja edytuj", no ale muszę odświeżyć temat bo naprawdę nie wiem co z tym zrobić nie mam jak sprawdzić podzespołów silnika bez możliwości połączenia ze sterownikiem.

Podłączałem go pod te inne piny KTS, INPĄ i czymś jeszcze (nie pamiętam nazwy :)) i nic.

Mam pytanie czy wszystkie sterowniki z e36 miały pinie diagnostyczne na złączach 88 i 87 w sterowniku, a i ma ktoś może schemat pinów z tego sterownika z M43B18 z 1996r. planuję go wyciągnąć z auta i bezpośrednio go podłączy pod kompa, może ma uwalone wyjścia diagnostyczne?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 18 września 2012, 19:16 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Wiek: 33
Posty: 2657
Lokalizacja: Świebodzice
Moje BMW: E36 320i
Kod silnika: M50B20++
Garaż: Murowany w szeregu :P
Proponuję ci podpiąć auto pod kompa, i odpinać wtyczki modułów sprawdzanych. ABS, ZKE/ZVM, IKE może coś mu zakłóca linie.

_________________
Takie tam 2.8 w sedanie<---KLIK
Mapa osób z interfejsam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 18 września 2012, 20:56 
Offline
Forumowicz

Posty: 111
Lokalizacja: W-W
Moje BMW: E46 328i
Kod silnika: M52B28
Może komuś się przyda ta informacja:

Obrazek

_________________
Interfejsy BMW ADS do E31, E32, E34, E36 ,E38, E39, E46
Interfejsy BMW K-DCAN do E60, E70, E80, E90
Interfejsy BMW do F-serii: F10, F01, F06, F07, F20, F30, F25


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 22 lutego 2013, 19:17 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
Dziś po odłączałem wszystkie moduły oprócz EWS i Licznika, ale to nic nie dało dalej nie można się połączyć.
INPA połączyła się z Licznikiem, OBC, ZKE (po ponownym podłączeniu wszystkiego)

Mam pytanie czy w INPie powinno być tak
Obrazek

że nie zależnie od tego czy włączony jest zapłon czy nie od razu po podpięciu komputera Battery i Ignition jest na ON?

Przy próbie połączenia się z DME słychać było tylko prztykanie gdzieś w komorze silnika (ze 2 razy) i wywaliło błąd.

ADS wywalił coś takiego, nie dało się połączyć z niczym (jak było wszystko po odpinane i podpięte)

Obrazek

zauważyłem że po podłączeniu kabla diagnostycznego jak dotykałem wspornika linki od tempomatu pojawiało się mrowienia (dziwne bo tylko na tym elemencie i po odpięciu przewodu mrowienie znikało) - zwarcie jakieś?

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co jest nie tak?

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 23 lutego 2013, 12:57 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Mira_s1987, jaki masz fejs? Tak nie powinno być, battery on po podpięciu pod auto, a ignition on po włączeniu zapłonu. Sprawdzałeś pod innym autem czy łączy kabel.

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 23 lutego 2013, 13:53 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
lupanet napisał(a):
Mira_s1987, jaki masz fejs? Tak nie powinno być, battery on po podpięciu pod auto, a ignition on po włączeniu zapłonu. Sprawdzałeś pod innym autem czy łączy kabel.

No mi też to się wydało dziwne, fejsa mam od http://bmw-diag.pl/User-grzesiek2304 INPA 5.0 oraz DIS

Dziś sprawdzałem auto kupla 318TDS i w INPie nie było w ogóle możliwości wyboru M41D żadnego diesla nie ma w tej inpie a DIS wcale się nie łączył wywalało ten sam błąd co u mnie.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 23 lutego 2013, 14:20 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
Mira_s1987,
Mira_s1987 napisał(a):
Dziś sprawdzałem auto kupla 318TDS i w INPie nie było w ogóle możliwości wyboru M41D żadnego diesla nie ma w tej inpie a DIS wcale się nie łączył wywalało ten sam błąd co u mnie.
powinien być m51, m41 niestety nie ma, tu tylko dis
Mira_s1987 napisał(a):
No mi też to się wydało dziwne, fejsa mam od http://bmw-diag.pl/User-grzesiek2304 INPA 5.0 oraz DIS
Mam od niego fejsa i też miałem problemy z łączeniem, kilka modułów odczytało u mnie, na innych autach wcale nie łączyło, ignition on miałem na stałe z battery, okazało sie że fejs był wadliwy, grzesiek wymienił na sprawny ;)

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 23 lutego 2013, 19:51 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 37
Posty: 2808
Lokalizacja: Tomaszów Lub i okolice :)
Moje BMW: E36 318i 96r.
Kod silnika: M52B28TU
Garaż: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=88829
lupanet napisał(a):
powinien być m51, m41 niestety nie ma, tu tylko dis

Czyli INPą nie można diagnozować diesli?

Pisałem do Grześka zobaczę co odpiszę.

_________________
Moja Bunia: viewtopic.php?f=6&t=88829



Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 23 lutego 2013, 21:40 
Offline
Zacna persona forum
Avatar użytkownika

Wiek: 41
Posty: 1642
Lokalizacja: Włocławek
Moje BMW: e46
Kod silnika: m52tub25
m51 można bo jest na liście silników, a m41 nie ma

_________________
Mapa google osób z interfejsami do BMW


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: [E36] Napięcia w złączu diagnostycznym
PostNapisane: 15 czerwca 2013, 12:03 
Offline
Pierwsze kroki
Avatar użytkownika

Wiek: 45
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Moje BMW: e36 1.8i
Kod silnika: M43
Garaż: Gdyby Bóg uważał przedni napęd za lepszy to byśmy chodzili na rękach.
Siema
Odświeżmy trochę temat :) Mam e36, 1,8 115 kucyków z czerwca 1995 roku. Wyczytałem jakie powinno być napięcie na lini K-pin 20 i L-pin 15 po przekręceniu kluczyka na poz.1 i 2 ale u mnie jest większy cyrki :)
Sprawdzałem miernikiem pin 20 i 15 podłączając się pod masę w pinie 19.
Najważniejsze pytanie do Was czy powinno być napięcie na złączu diagnostycznym przy wyjętym kluczyku ze stacyjki? :) :szok:
Napięcie prezentuje się tak:
Pin 20: Bez kluczyka 2,24V, kluczyk poz.1 -2,24V; poz.2 -3,30V
Pin 15: Bez kluczyka 11,80V, kluczyk poz.1 -11,80V; poz.2 -11,70V
Dziwna sprawa, macie jakieś sugestie, po za sprawdzeniem przewodów? Może ktoś z Was zna podobny przypadek?

_________________
Mario
http://bmwfans.info/

Gdyby Bóg uważał przedni napęd za lepszy to byśmy chodzili na rękach.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Wszystkie czasy w strefie UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zalogowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL